Spring naar bijdragen

Seeden met VPN PIA lukt niet


Riet76

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  333
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb een vraag. Ik heb alle handleidingen gevolgd voor het installeren van PIA. Downloaden gaat goed. Seeden alleen niet. Alles blijft op 0 staan.

Wat doe ik verkeerd?

Ik ben geswitcht van utorrent naar qBittorrent zonder resultaat. Ik heb portforwarding aangevraagd en de betreffende poort ingevuld in qBittorrent.

Moet ik nog iets aanpassen in mijn router? Nergens op internet vind ik de oplossing.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 10

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Duken
Deze post werd gewaardeerd door Duken!

Vampire Inspector kreeg de badge 'Goede hulp' en 15 punten.

@Riet76 Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN? - Kennisbank / Technisch / Surfen en internet / Torrents - PIA Support Portal (privateinternetaccess.com)

PDF

Op je router hoef je niets aan te passen want je gebruikt immers een portforwarding binnen je VPN. Waar je wel op moet letten is dat de portforwarding dezelfde poort gebruikt als je binnen de torrent client hebt ingesteld. Let er ook op dat je firewall op je PC de poort moet toestaan. Of je client benaderbaar is kun je hier testen.

 

Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN?

De port forwarding optie in onze applicatie kan voor verschillende toepassingen worden gebruikt.

Bureaublad

Als u port forwarding wilt inschakelen binnen de PIA-toepassing op de desktopclient, moet u eerst de VPN-verbinding uitschakelen. Nadat u dit hebt gedaan, selecteert u de optie 'Instellingen' die verschijnt na het openen van het vervolgkeuzemenu in de rechterbovenhoek van de VPN-client.

image.png.bc23d9802e04b33c88a4a794c61420e3.png 

 

Selecteer in de instellingen het tabblad Netwerk en vink het selectievakje 'Poort doorsturen aanvragen' aan.

image.png.6a244108549e90cb8882dc50209ecb20.png 


 

Wanneer u verbinding maakt met de serverlocatie van uw keuze die port forwarding aanbiedt, wordt automatisch een willekeurige poort toegewezen.

image.png.18f04e44c81b09d7ca39ef459b50f810.png 


 

Wanneer u een serverlocatie selecteert waarmee u verbinding wilt maken nadat u Port Forwarding hebt ingeschakeld, kan het zijn dat sommige opties grijs worden weergegeven en niet kunnen worden geselecteerd. Alleen specifieke locaties ondersteunen Port Forwarding en deze serveropties zijn de beschikbare servers om uit te kiezen. De locaties die Port Forwarding niet ondersteunen, hebben een pictogram ernaast dat waarschuwt dat Port Forwarding niet beschikbaar is met de serverlocatie.

image.png.1d8eaf498e52ea987e2f4609a5017fc2.png 

image.png.a5d96b53e663109ac319ae38b04426d2.png 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  333
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

23 uur geleden zei Vampire Inspector:

@Riet76 Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN? - Kennisbank / Technisch / Surfen en internet / Torrents - PIA Support Portal (privateinternetaccess.com)

PDF

Op je router hoef je niets aan te passen want je gebruikt immers een portforwarding binnen je VPN. Waar je wel op moet letten is dat de portforwarding dezelfde poort gebruikt als je binnen de torrent client hebt ingesteld. Let er ook op dat je firewall op je PC de poort moet toestaan. Of je client benaderbaar is kun je hier testen.

 

Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN?

De port forwarding optie in onze applicatie kan voor verschillende toepassingen worden gebruikt.

Bureaublad

Als u port forwarding wilt inschakelen binnen de PIA-toepassing op de desktopclient, moet u eerst de VPN-verbinding uitschakelen. Nadat u dit hebt gedaan, selecteert u de optie 'Instellingen' die verschijnt na het openen van het vervolgkeuzemenu in de rechterbovenhoek van de VPN-client.

image.png.bc23d9802e04b33c88a4a794c61420e3.png 

 

Selecteer in de instellingen het tabblad Netwerk en vink het selectievakje 'Poort doorsturen aanvragen' aan.

image.png.6a244108549e90cb8882dc50209ecb20.png 


 

Wanneer u verbinding maakt met de serverlocatie van uw keuze die port forwarding aanbiedt, wordt automatisch een willekeurige poort toegewezen.

image.png.18f04e44c81b09d7ca39ef459b50f810.png 


 

Wanneer u een serverlocatie selecteert waarmee u verbinding wilt maken nadat u Port Forwarding hebt ingeschakeld, kan het zijn dat sommige opties grijs worden weergegeven en niet kunnen worden geselecteerd. Alleen specifieke locaties ondersteunen Port Forwarding en deze serveropties zijn de beschikbare servers om uit te kiezen. De locaties die Port Forwarding niet ondersteunen, hebben een pictogram ernaast dat waarschuwt dat Port Forwarding niet beschikbaar is met de serverlocatie.

image.png.1d8eaf498e52ea987e2f4609a5017fc2.png 

image.png.a5d96b53e663109ac319ae38b04426d2.png 

 

Moet ik dan de instellingen op de router uitzetten? De rest had ik al zo ingesteld.

Heb nu ook de instellingen in de firewall ingesteld. Voorheen hoefde dat niet zonder VPN.

bewerkt door Riet76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 10

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  333
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De poort is open. Nu maar afwachten of er iets geupload wordt. Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 10

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 minuten geleden zei Riet76:

De poort is open. Nu maar afwachten of er iets geupload wordt. Bedankt!

Kijk, dat zijn goede berichten, fijn ook dat je het even hebt laten weten! Ik las trouwens hier dat het inderdaad prima zou moeten lukken met PIA💪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  333
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Vampire Inspector:

Kijk, dat zijn goede berichten, fijn ook dat je het even hebt laten weten! Ik las trouwens hier dat het inderdaad prima zou moeten lukken met PIA💪

Het werkt 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 10

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  333
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nog een vraag: elke dag zet PIA een nieuwe poort open. Dus die moet je dan weer invullen in utorrent. Is dat te omzeilen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 10

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Riet76 Voor zover ik heb kunnen achterhalen is dat bij PIA helaas niet mogelijk en zul je iedere keer dat je PIA start een nieuwe port forwarding poort moeten instellen binnen de client software waarmee je download. Bij Mullvad en Windscribe schijnt een permanente port forwarding wel mogelijk te zijn.

screenshot-my-account-mullvad-vpn.png.c185b3de0144d082bf8f88f6289093ec.png

Tip: Mocht je Mullvad overwegen, betaal dan per maand, anders heb je geen mogelijkheid tot port forwarding.

bewerkt door Vampire Inspector
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik kwam nog een mooi uitleg lijstje tegen op het Internet in welke gevallen port forwarding handig kan zijn in het gebruik van Torrent bestanden, maar zeker geen noodzaak is!

Expliciete voorbeelden waarbij port-forwarding helpt bij het tot stand brengen van een verbinding:

Downloader, gesloten poort <--- ---> Seeder, gesloten poort: Pech!

Downloader, gesloten poort ---> Seeder, open poort: Instant!

Downloader, open poort ---> Seeder, gesloten poort: Bummer. Moet wachten tot Seed je ziet en weer met je verbindt. Meestal tot 30min (of tracker verversingstijd)

Downloader, open poort <---> Seeder, open poort: Instant! in beide richtingen

Bij deze even met jullie gedeeld 🧛‍♂️

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat is een serieus handige site! Gelukkig kwam mijn prive IP niet naar voren :)

  • Leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...