Spring naar bijdragen

USB sticks onbruikbaar na film download. (?)


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   12
  • Prestatiepunten:  371
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  21-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

De laatste tijd komt het vaak voor dat mijn USB memory sticks onbruikbaar worden. Ik gebruik deze vrijwel alleen voor het opslaan van gedownloade films van Spotnet. Een enkele keer download ik iets via torrents.  Het is zo dat ik de stick vooraf niet formatteer naar NTSF of ander formaat. Als ik de films elders heb opgeslagen dan wel heb bekeken via de stick zelf en ze daarna verwijder kan ik er niets meer op opslaan en krijg ik de melding dat het bestand dat ik er op wil zetten te groot is, terwijl dat niet zo is.  Zelfs het formatteren lukt dan niet meer. Ik heb niet het idee dat ik de stick uit de USB aansluiting van de computer haal voordat de films zijn bekeken dan wel dat het kopiëren is gestopt, maar weet eigenlijk niet hoe ik de processen van de stick moet stoppen in W10. Ik heb sterk het idee dat via het downloaden er iets bij wordt gevoegd wat dit bewerkstelligd en/of dat deze problemen zijn begonnen na de installatie van Windows 10. Ik gebruik geen VPN of iets dergelijks. Jaren heb ik dit niet gehad, maar de laatste tijd heb ik al 5 sticks kunnen weggooien. Allerlei Regitid tips en CMD tips heb ik al opgevolgd, maar deze helpen ook niet.

1. Is het zo dat andere mensen hier dezelfde problemen ondervinden?

2. Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen?

3. Hoe kan ik de processen van de USB stick in Windows 10 afsluiten?

4. Kunnen dezelfde probleem ontstaan bij andere opslagmedia ( SSD schijf of kaart of Harde schijven ( evt. externe of mediaplayers) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 12
  • 17
  • 1

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   499
  • Prestatiepunten:  5.487
  • Dagen gewonnen:  15
  • Lid sinds:  07-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  51
  • Was actief op:  Windows

Ik kan je alleen antwoord geven op je 3e punt. Klik in verkenner met je rechtermuisknop op je usbstick icoon en dan uitwerpen.

Dan kan je je usb-stick veilig uit je pc halen.

bewerkt door Singularity
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 499
  • 265
  • 15

Wat een apart verhaal @Peerke59, want ik heb werkelijk nog nooit een USB-stick weg hoeven gooien na problemen die jij hier omschrijft. In de 1e plaats wil ik even adviseren om een USB-stick voor opslag en afspelen van gedownloade video bestanden te formatteren naar NTSF, omdat je dan sowieso grotere bestanden dan 4GB op de stick kan plaatsen. Heb je al gecontroleerd of de poort waarop je de stick aansluit niet corrupt is? Probeer eens de USB-stick aan te sluiten op een andere PC of Laptop en kijk dan of er nog steeds niets met de stick gedaan kan worden.

Herstel je corrupte USB-stick met behulp van het Windows hulpprogramma;

Koppel je USB-stick aan je computer. > Ga naar mijn computer. > Klik met de rechtermuisknop op je USB-stick en open de Eigenschappen. > Klik op het tabblad Extra. > Klik op de knop "Controleren". en als er fouten worden gevonden het station Herstellen

Het antwoord op jouw vraag 3 is als onderstaand;

  1. Zoek in de taakbalk het pictogram Hardware veilig verwijderen. Als u het pictogram niet ziet, klikt u op de knop Verborgen pictogrammen weergeven . Klik op het pictogram en houd het vast (of klik er met de rechtermuisknop op) en selecteer de hardware die u wilt verwijderen.

  2. Als u het pictogram Hardware veilig verwijderen niet kunt vinden, klikt u op de taakbalk en houd deze vast (of klik er met de rechtermuisknop op) en selecteer Taakbalkinstellingen .

  3. Kies onder Systeemvak de optie Selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven.

  4. Schuif naar Windows Verkenner: Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen en schakel deze optie in.

  5. Als dat niet werkt, controleer dan of het apparaat alle activiteiten heeft gestopt, zoals kopiëren of synchroniseren van bestanden. Selecteer Start  > Instellingen  > Apparaten. Selecteer het apparaat en selecteer Apparaat verwijderen.

  6. Controleer ten slotte bij de fabrikant van de hardware of er nieuwe stuurprogramma's of andere updates zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   12
  • Prestatiepunten:  371
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  21-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Dank je voor jullie reacties. Het veilig verwijderen is me nu duidelijk en wellicht dat het hiermee te maken heeft. Ik kan dit  echter niet meer nagaan of het hierdoor komt. Alle punten en het inleidende verhaal die Skeletor behalve de 1t/m 5 had ik al gedaan. Op basis van uw tips heb de optie veilig verwijderen nu ingeschakeld en het icoontje is nu zicht op de taakbalk. Ik hoop dat tot een goed resultaat leidt.  

Zijn er anderen die USB sticks hebben kunnen weggooien doordat ze het veilig verwijderen niet hadden ingeschakeld of niet in de verkenner op uitwerpen hadden geklikt?

Maw moet men persé op uitwerpen klikken voordat men die dingen uit de computer haalt?

  • Leuk 1
  • Meow 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 12
  • 17
  • 1

  • Bijdragen:  180
  • Waardering:   133
  • Prestatiepunten:  1.480
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  136

Voorop gesteld dat ik een digibeet ben maar nog nooit een usb-stick hoeven weggooien, maar ik gebruik idd altijd het veilig verwijderen protocol. Wel valt me op dat in win 10 een externe harde schijf daadwerkelijk voor het uitzetten van de pc/usb-poort moet zijn losgekoppeld anders herkent m'n mediabox 'm niet. Bij win 7 had ik daar geen last van, dus miss dat win 10 anders om gaat met externe gegevensdragers en bij niet correct afsluiten/loskoppelen ze onbenaderbaar maakt voor andere apparaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 133
  • 180
  • 1

  • Bijdragen:  104
  • Waardering:   147
  • Prestatiepunten:  2.575
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  14-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik lees, Het is zo dat ik de stick vooraf niet formatteer naar NTSF of ander formaat

 

Als de usb FAT32 is heb je problemen met grote bestanden, geloof bestanden boven de 4gb. Kijk eens met de rechter muisknop op de usb wat voor formaat hij is geformatteerd.

Beste kun je usb sticks formatteren naar exFAT of NTFS als je er grote bestanden op wilt zetten. exFat is weer speciaal voor mobiele schijven, zelf kies ik altijd NTFS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 147
  • 104
  • 6

  • Bijdragen:  80
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  1.308
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  23-02-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  37
  • Was actief op:  Windows

Ah die dingen breken ook soms bij mij. Maar ik gebruik nooit het uitwerpen onder windows.

Vroeger toen ik onder windows zat gebruikte ik EaseUS Partition Master  om de usb stick te herformateren omdat ik soms bootable usb sticks maakte die de partitie op de usb stick verkleinde en alleen readable maakten. Dus toen marcheerden die kleine krengen weer. Als easeus hem echt niet meer vond of herkende formateerde ik hem onder linux met gparted. Misschien is een live usb stick met linux erop iets voor jou zodat je uw usb sticks daar eens kan formateren.

 

succes

bewerkt door fafke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 80
  • 4

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Genoeg gezegd over FAT32 en NTFS. Waar koop je je USB's? Ik neem aan dat je ze niet via AliExpress oid haalt? Daar heb je nog weleens gedoe met sticks die geprogrammeerd zijn om bijvoorbeeld 32gb te zijn maar eigenlijk niks anders doet dan constant zijn eigen ruimte overschrijven. (maar dan zou je in eerste instantie volgens mij al niet de film erop kunnen zetten want dan blijft ie eindeloos kopieren)

Daarnaast heb ik nog nooit meegemaakt dat door het niet veilig verwijderen van de stick, de USB defect raakt.. Mijn vermoeden ligt toch dat het misschien aan je USB poort ligt.. Dat die een kortsluiting ofzo maakt.. Ik kan niks anders verzinnen waardoor je USB zomaar en zo vaak corrupt raken..

Je zou als het in de toekomst nog een keer gebeurd of als je nog zon corrupte USB hebt, eens kunnen kijken of deze wel zichtbaar wordt met EaseUs Partition Manager. Wellicht dat er iets naar boven komt een USB waar het geheugen niet toegewezen is. (uit mn hoofd heet dan unallocated.. En moet je dit 'toewijzen' als bewerkbaar geheugen..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   12
  • Prestatiepunten:  371
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  21-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Meneer Nixon, de stick kwamen allemaal van de Aldi en waren waarschijnlijk allemaal van Medion. 

Zowel Skeletor als u maakte een opmerking over de USB poort en ik heb dit nog eens van dichtbij bekeken, het zal ongetwijfeld daar aan liggen.  Ik zal een foto meesturen van mijn Dell laptop.  Ik gebruikte de poort eSata nog al eens om dingen van de ene stick op de andere te zetten. Het symbool van USB staat ook op de poort, dus vandaar dat ik deze ook voor mijn sticks heb gebruikt. Overigens lukte dat kopiëren gewoon en het afspelen van bv. films voor de synchronisatie van de ondertitels ed.

Ook u bedankt dat u mij nog eens er op hebt gewezen. Ik denk dat ik er maar een stickertje voor plak.6C04CE14-48DF-4C81-A25F-9B9192C3F575.thumb.jpeg.80342c16b45ffaed83d43d0c325a8bbc.jpeg6C04CE14-48DF-4C81-A25F-9B9192C3F575.thumb.jpeg.80342c16b45ffaed83d43d0c325a8bbc.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 12
  • 17
  • 1
30 minuten geleden zei Peerke59:

Meneer Nixon, de stick kwamen allemaal van de Aldi en waren waarschijnlijk allemaal van Medion. 

Zowel Skeletor als u maakte een opmerking over de USB poort en ik heb dit nog eens van dichtbij bekeken, het zal ongetwijfeld daar aan liggen.  Ik zal een foto meesturen van mijn Dell laptop.  Ik gebruikte de poort eSata nog al eens om dingen van de ene stick op de andere te zetten. Het symbool van USB staat ook op de poort, dus vandaar dat ik deze ook voor mijn sticks heb gebruikt. Overigens lukte dat kopiëren gewoon en het afspelen van bv. films voor de synchronisatie van de ondertitels ed.

Ook u bedankt dat u mij nog eens er op hebt gewezen. Ik denk dat ik er maar een stickertje voor plak.

Op mijn pc /laptop zit een USB aansluiting waar eSATA bij staat, wat is het verschil met een gewone USB poort.

eSATA is een variant van SATA, het communicatiesysteem dat binnenin de computer wordt gebruikt voor het dataverkeer tussen harde schijven/dvd-players en het geheugen of de processor. De S staat voor serieel, dus data wordt achter elkaar op hoge snelheid door een ader verzonden, in tegenstelling tot de voorganger PATA, waarbij de data tegelijkertijd via meerdere aders werd verstuurd. De e van eSATA staat dan weer voor external. Via deze connector kun je dus externe harde schijven aansluiten op je computer. Toen eSATA in 2004 werd geïntroduceerd, leek het een veelbelovend systeem voor externe opslag, maar het werd in populariteit voorbijgestreefd door usb (met name usb3.0), firewire en later thunderbird. eSATA is iets sneller dan usb3.0, maar het nadeel is dat er geen voedingsspanning door de kabel gaat. Een aangesloten apparaat heeft dus altijd een losse voeding nodig in tegenstelling tot usb en firewire. Later werd een variant ontwikkeld die wel stroom kan leveren. Verder mag de lengte van de gebruikte kabel niet langer zijn dan 2 meter, terwijl dat bij usb en Firewire maximaal 4,5 meter is. Hoewel eSATA in principe net als usb en firewire ‘hot-pluggable’ is, dus aansluiten zonder de computer uit te hoeven zetten, blijkt dat in de praktijk toch vaak niet het geval te zijn. Om kort te gaan, eSATA is niet echt doorgebroken op de consumentenmarkt. Voor servers en andere high-end toepassingen schijnt eSATA wel gebruikt te worden. Ik ben eigenlijk nog nooit een eSATA drive tegengekomen, maar als je goed zoekt, kun je ze wel vinden, soms in de vorm van een docking station met eSata en usb aansluiting, waar je een standaard harde schijf in zet. In tegenstelling tot firewire en usb is eSATA puur voor gegevensoverdracht tussen externe harde schijven en de computer gemaakt. Mogelijk zou je het ook kunnen gebruiken voor een audio-interface, maar voor zover mij bekend heeft niemand dat ooit geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  385
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

heb ook kapotte usb sticks gehad, zeker de deze van kangourou heb ik soms een kapotte, weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel alles kwijt wat er op stond, geprobeerd in mijn vrouw haar laptop, ook niet, bij mij over gebuur ook niets, ja, niets aan te doen zeker ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 24-8-2022 om 18:19 zei Peerke59:

Meneer Nixon, de stick kwamen allemaal van de Aldi en waren waarschijnlijk allemaal van Medion. 

Zowel Skeletor als u maakte een opmerking over de USB poort en ik heb dit nog eens van dichtbij bekeken, het zal ongetwijfeld daar aan liggen.  Ik zal een foto meesturen van mijn Dell laptop.  Ik gebruikte de poort eSata nog al eens om dingen van de ene stick op de andere te zetten. Het symbool van USB staat ook op de poort, dus vandaar dat ik deze ook voor mijn sticks heb gebruikt. Overigens lukte dat kopiëren gewoon en het afspelen van bv. films voor de synchronisatie van de ondertitels ed.

Ook u bedankt dat u mij nog eens er op hebt gewezen. Ik denk dat ik er maar een stickertje voor plak.

Ik wist niet eens dat een een USB in een eSata aansluiting paste en werkte... :) Maar ongetwijfeld zal dit zorgen voor de problemen.. Wellicht dat contactpunten net iets anders liggen dan bij een gewone USB wat kan zorgen voor een beschadiging/kortsluiting/corrupt.. Die eSata aansluiting zou ik idd maar een plakkertje overheen doen om in de toekomst dit soort problemen te voorkomen. Ben nog wel benieuwd of over een paar maanden blijkt dat dit inderdaad het probleem was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

21 uur geleden zei zorro 1970:

heb ook kapotte usb sticks gehad, zeker de deze van kangourou heb ik soms een kapotte, weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel alles kwijt wat er op stond, geprobeerd in mijn vrouw haar laptop, ook niet, bij mij over gebuur ook niets, ja, niets aan te doen zeker ????

Ik denk dat Kangourou een merk van een USB is? Ik ken ze persoonlijk niet en dus geen ervaring met dit merk. Maar ook jij zou eens kunnen proberen met Easeus partition master icm met Data Recovery om te kijken of ie daar nog zichtbaar is. Wellicht kun je er dan een image van maken die je alsnog kan openen/restoren om de data er nog af te krijgen.

 

edit: typo

bewerkt door SirNixon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  385
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

46 minuten geleden zei SirNixon:

Ik denk dat Kangourou een merk van een USB is? Ik ken ze persoonlijk niet en dus geen ervaring met dit merk. Maar ook jij zou eens kunnen proberen met Easeus partition master icm met Data Recovery om te kijken of ie daar nog zichtbaar is. Wellicht kun je er dan een image van maken die je alsnog kan openen/restoren om de data er nog af te krijgen.

 

edit: typo

Ok,Alvast Vriendelijk Bedankt !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...