Spring naar bijdragen

Problemen met Sabnzbd.


Ga naar de oplossing Opgelost door rt89+lo91,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  375
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

 

Gisteren een clean install gedaan op mijn pc. Was hard nodig, want deze werd steeds trager en trager. Nu heb ik alles weer een beetje vers erop gezet zonder problemen. Maar heb nu een heel hardnekkig probleem met SABnzbd!

Bij het doorgeven van de nzb gegeven naar de map "NZB" in de folder "SABnzbd", gaat het gigantisch fout. Geen enkele download wil lukken!

Krijg telkens een meldig van errno 13 - Mission denied!

Bijv. "Corrupte NZB Thirteen Lives (2022) WebDl HEVC DV HDR DDP5_1 H265 NL-RetailSub.nzb wordt overgeslagen (foutmelding: [Errno 13] Permission denied: '\\\\?\\E:\\SABnzbd\\Incomplete\\Thirteen Lives (2022) WebDl HEVC DV HDR DDP5_1 H265 NL-RetailSub\\__ADMIN__\\Thirteen Lives (2022) WebDl HEVC DV HDR DDP5_1 H265 NL-RetailSub.nzb.gz')"!

Wie heeft voor mij de oplossing? Ik gebruik het programma al jaren maar dit ben ik nooit tegen gekomen.

Alvast heel veel dank!

 

Schermopname (1).png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 9

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 uur geleden zei rt89+lo91:

\\E:\\SABnzbd\\Incomplete\\

Je wilt dus je downloads rechtstreeks naar schijf "E" schrijven. Deze is waarschijnlijk als NTFS gepartitioneerd, en na een herinstallatie op meestal schijf "C" heb je waarschijnlijk niet meer de juiste rechten op deze schijf. Als "E" nog leeg is zou je hem naar ExFAT kunnen partitioneren, dan heb je nooit meer dat gezeur na een herinstallatie. Anders zul je de rechten op de "E" schijf goed moeten gaan zetten voor de gebruiker waaronder je nu op je nieuwe installatie bent ingelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  375
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

15 uur geleden zei Skeletor:

Heb je de installatie Handleiding van SABnzbd al eens goed nagekeken  of je niet ergens een foutje hebt gemaakt? 

Hartelijk dank voor je advies. Ik heb net de gedownloade SABnzdb gewist en dadelijk zal ik het nog eens doen, precies zoals de handleiding voorschrijft.

Fijn weekend alvast!

13 uur geleden zei Vampire Inspector:

Je wilt dus je downloads rechtstreeks naar schijf "E" schrijven. Deze is waarschijnlijk als NTFS gepartitioneerd, en na een herinstallatie op meestal schijf "C" heb je waarschijnlijk niet meer de juiste rechten op deze schijf. Als "E" nog leeg is zou je hem naar ExFAT kunnen partitioneren, dan heb je nooit meer dat gezeur na een herinstallatie. Anders zul je de rechten op de "E" schijf goed moeten gaan zetten voor de gebruiker waaronder je nu op je nieuwe installatie bent ingelogd.

Hartelijk dank voor je raad! Neem het mee in de poging om SABnzbd nog een keer te installeren.

Alvast een fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 9

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  375
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 uur geleden zei rt89+lo91:

Hartelijk dank voor je advies. Ik heb net de gedownloade SABnzdb gewist en dadelijk zal ik het nog eens doen, precies zoals de handleiding voorschrijft.

Fijn weekend alvast!

Hartelijk dank voor je raad! Neem het mee in de poging om SABnzbd nog een keer te installeren.

Alvast een fijn weekend!

Hallo,

 

Ik heb het helemaal gedaan volgens de handleiding, alle mappen (Complete, Incomplete en NZB) via eigenschappen alle gebruikers, administrator etc. Alle rechten gegeven. Maar het resultaat blijft ongewijzigd. SABnzbd blijft aangeven dat de nzb corrupt is en niet kan worden geladen, wederom Err no 13. Heb ook al geprobeerd de virusscanners (defender en IOBit Malware fighter) even uit te zetten maar dat bracht ook niks. 

Heb je misschien nog een tip?

Want ik kom er niet uit.

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 9

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

7 minuten geleden zei rt89+lo91:

Heb je misschien nog een tip?

Pas je download map binnen SABNZBD even aan naar b.v. c:\downloads en kijk dan eens wat hij doet. Doet ie het dan wel, dan heb je op E:\ toch echt nog een rechten kwestie, doet hij het ook niet op C:\ dan is het STUK 🧛‍♂️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  375
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

9 minuten geleden zei Vampire Inspector:

Pas je download map binnen SABNZBD even aan naar b.v. c:\downloads en kijk dan eens wat hij doet. Doet ie het dan wel, dan heb je op E:\ toch echt nog een rechten kwestie, doet hij het ook niet op C:\ dan is het STUK 🧛‍♂️

Nee, jammer genoeg precies hetzelfde resultaat. Trouwens, wat bedoel je met " Dan is het STUK"?

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 9

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 minuten geleden zei rt89+lo91:

Trouwens, wat bedoel je met " Dan is het STUK"?

Dit was een grapje.... STUK, KAPOT, DEFECT 🤣

Ik vindt dit nog voor je als eventuele oplossing: https://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=23333#:~:text=I resolved it,their definitions accordingly%3F

Iets blokkeert SABNZBD om te schrijven naar jou mappie op E:\..... maar ja wat is de vraag :huilen:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  375
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

15 minuten geleden zei Vampire Inspector:

Dit was een grapje.... STUK, KAPOT, DEFECT 🤣

Ik vindt dit nog voor je als eventuele oplossing: https://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=23333#:~:text=I resolved it,their definitions accordingly%3F

Iets blokkeert SABNZBD om te schrijven naar jou mappie op E:\..... maar ja wat is de vraag :huilen:

Gelukkig, ik dacht al! Is het niet meer warm; begon ik toch weer te zweten! Ik heb in mijn beide virus scanner de mappen van SABnzbd , bij de uitsluitingen gezet,

Nog een keer geprobeerd, maar helaas, de foutmelding blijft hetzelfde!

Jammer!

Toch bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 9
  • Oplossing

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  375
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

 

Vannacht van alles geprobeerd. maar niet lukte. Uiteindelijk weer een clean install gedaan. Om op die manier eens uit te vinden waar het mis gaat.

Frisse Windows erop en alle updates erop gezet. Toen VPN en uiteindelijk een map gemaakt op de E schijf. Downloads map met daarin complete, incomplete en NZB map.

SABnzbd geinstalleerd, en mooie verwezen naar de "van tevoren" gecreerde mappen. Opgelost! Ik denk dat er iets mis is gegaan met het bemoeierige Windows!

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Rest me nog, je nog een fijn weekend te wensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 9

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Fijn dat het opgelost is! Ergens is er kennelijk iets misgegaan, maar Windows opnieuw installeren is soms sneller dan het probleem zelf te lijf gaan helaas 🙈

Veel plezier met je nieuwe installatie en bedankt voor de terugkoppeling :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   580
  • Prestatiepunten:  4.434
  • Dagen gewonnen:  15
  • Lid sinds:  27-07-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  123
  • Was actief op:  Windows

Een goede image van je installatie terugzetten werkt ook goed (en sneller)

  • Windows of ander OS installeren
  • Je gewenste programma's installeren en configureren
  • Als je helemaal tevreden bent dan

Image maken zodat je in geval van boven heel de mikmak in no time kun terugzetten. De eerste x kost het even wat tijd en geduld maar je bent ozooo blij als het een keer onverhoopt verkeerd gaat.

P.s.
Doe je later programma's erbij zetten kan je altijd je gemaakte image uitbreiden

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 580
  • 214
  • 15

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...