Spring naar bijdragen

Downloadsnelheid ??????


Gast steropor

Aanbevolen reactie

Daar is Pege weer even met een vraagje voor de technische mannen en vrouwen onder ons.

Ik heb een ADSL Family abbonnement bij Wanadoo. Ik heb als het goed is een 4 megabit downloadsnelheid. Ik download via grabbit bij de a.b. binairies de nodige films en andere dingen. Mijn downloadsnelheid is niet hoger te krijgen dan hooguit 47,5 kb/s met soms voor heel even kleine uitschieters naar boven. Maar ook vaak naar beneden. Diezelfde snelheid had ik ook met mijn eerdere goedkopere abonnement. Volgens speedtest.nl is mijn downloadsnelheid 392.0 Kybite/s ( 3136 kb/s ) dat is dus even iets hoger lijkt me zo. Wanadoo zegt dat er bij hun 4megabit uitgaat. Zij zeggen dat de nieuwgroepen waarschijnlijk blokken op 50 kb/s om alle gebruikers een redelijk gelijke snelheid te kunnen geven. Wat heb ik dan aan mijn 4 megabit abonnementje???

Wie heeft er ervaring mee en/of weet hoe het wel zit. En wat belangrijker is: Wat kan ik doen om optimaal gebruik te maken van mijn beschikbare snelheid. Want dit is wel heel erg traag. Ik doe 20 uur over een film en dat terwijl ik snotverde......een 4 megabit snelheid kan halen. .

Hellup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Reacties 12
  • Gemaakt
  • Laatste reactie
Gast kishan4uall

Ik zou als ik jou was dan op een andere manier downloaden, of een betaalde nieuwsgroep nemen.

Want de nieuwsgroepen kunnen een cap zetten op de snelheid, zoals wanadoo zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

bedankt voor je reactie.

Maar hoe kan het dan dat anderen met een bloedgang downloaden terwijl ze ook via grabit alles binnenhalen? Zou Eweka een oplossing zijn???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
Gast kishan4uall

Waarschijnlijk downloaden ze dan op een andere server, of ze gebruiken meerdere connecties per server.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Bij wanadoo is er geloof ik iets van als je meerdere e-mailadres aanmaakt dat je dan wel sneller kunt downloade. Hierover staat wel iets op ftn2day.nl. Ik weer zelf niet hoe dit werkt omdat ik geen wanadoo heb, maar heb er wel es iets over gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20
  • 1 maand later...

wanadoo heeft gewoon een slechte newsserver dat is het. heb laatst nog wanadoo gekregen daarvoor had ik @home daar was het wel altijd op topspeed alleen wanadoo\'s server is slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 1 maand later...

Hallo,

Ik heb Eweka al een hele tijd en dat ging altijd goed . Enige tijd geleden is Eweka overgenomen door Fiberworld en vanaf toen is het hard achteruitgegeaan met de service en snelheden. Regelmatig liggen ze er helemaal uit. Ik zou even afwachten tot er wat duidelijkheid in alles is en sites in de gaten houden die hierover gaan.

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 1 maand later...

ik had eerst multikabel en die newsserver werkt nog steeds terwijl die al heel lang is opgezeged ik haal daar snelheden rond de 1 mbps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Eweka is een nederlandse internetdienst die ook een eigen usenet provider heeft.

Dit zijn de eigenschappen van die provider:

Usenet toegang

- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen

- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s

- Hoge kwaliteit wereldwijde uitwisseling van newsfeeds

- Supersnelle eigen 40 Gigabit/s backbone

- Meer als 215 TB redundante storage online

- Optimale compleetheid van meer dan 99,5 %

- Ongecensureerde toegang

- Anonieme upload

- Geen Datalimiet

- Tot 40 dagen retentie voor binaries groepen

- Max 4 connecties toegestaan per gebruiker

- Toegang tot online control panel

- Geen opzegtermijn

Nu hebben Pixie en ik da eens uitgestest.

Het kost 7,5 euro per maand, en je kan over 4 draadjes beschikken (4 keer inloggen op de server).

Bij de meeste kan je dat niet tegelijk met verschillende ip-s.

Hier dus wel ;)

Met andere woorden, als je afspreekt kan je die 7,5euro nog eens delen onder max 4persoenen die dan tegelijk wel maar met 1 draadje mogen dl.

De compleetheid is tot nu toe zeer goed.

Meestal is een herstel niet nodig.

En voor die prijs kan je het niet laten.

Meer info vind je op

http://www.eweka.nl/usenet.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd en afgesloten voor verdere reacties.

  • Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

    There is no users online

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...