Spring naar bijdragen

Café de Download


Duken

Aanbevolen reactie

  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Dat is echt heel fijn nieuws, die Ziggo Cisco router hier is een drama. Ik heb mijn eigen router erachter gezet. Maar ik vraag mij af of een computerleek hier iets mee kan. Die heeft natuurlijk geen kennis van deze hardware ;) Maar voor ons nerds is het een dikke plus,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

dat is inderdaad heel goed nieuws, monkie, ik heb er zelf dan wel niet zoveel verstand van, maar ik zou wel wat anders hier thuis dan willen , want de snelheid is heel vaak ondermaats van uploaden en downloaden hier en heb al regelmatig contact ghead met de provider en die zegt dan dan moet je maar weer een kabel erbij leggen of er  al niet genoeg kabels in huis liggen van internet, tv, en weet ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Middag allemaal :)

16 uur geleden zei Draakie:

Dat is echt heel fijn nieuws, die Ziggo Cisco router hier is een drama. Ik heb mijn eigen router erachter gezet. Maar ik vraag mij af of een computerleek hier iets mee kan. Die heeft natuurlijk geen kennis van deze hardware ;) Maar voor ons nerds is het een dikke plus,,

Toen ik jaren geleden nog bij Telfort zat, maakte ik gebruik van een Fritzbox 7390. Top ding. Met een IPTV-profiel kon ik zelfs de tv kastjes er bedraad op aansluiten. Alles werkte zoals het moest.
De high-end Fritzbox routers zijn uiteraard niet goedkoop, maar je haalt wel een stukje kwaliteit in huis, waar ik zelf erg tevreden over was.

Mensen die hier geen of weinig verstand van hebben, kunnen het beste de apparatuur van de provider blijven gebruiken. Stel dat ze een eigen router kopen en deze werkt niet goed, dan kloppen ze al snel bij de provider aan. En die geeft uiteraard geen ondersteuning in dit soort gevallen. Wellicht is de handige kennis op de hoek dan nog een optie, maar anders zou ik het niet zo snel doen als ik er te weinig vanaf weet.

Zelf heb ik er ook een eigen router achter hangen. Werkt prima. Al ben ik liever niet afhankelijk van  dat ding van Ziggo om me eigen router erop te kunnen aansluiten.

1 uur geleden zei ShadowMaster:

dat is inderdaad heel goed nieuws, monkie, ik heb er zelf dan wel niet zoveel verstand van, maar ik zou wel wat anders hier thuis dan willen , want de snelheid is heel vaak ondermaats van uploaden en downloaden hier en heb al regelmatig contact ghead met de provider en die zegt dan dan moet je maar weer een kabel erbij leggen of er  al niet genoeg kabels in huis liggen van internet, tv, en weet ik het.

Je kunt bijvoorbeeld kijken of je Modem/router van de provider op een andere plek kunt zetten, indien mogelijk uiteraard. Het wifi-kanaal aanpassen is ook een optie. Uiteraard zou je ook kunnen kijken naar wifi-versterkers om het wifi-signaal te verbeteren.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

hoi monkie, helaas is waar die nu staat geen goed actie van de provider geweest, maar kan helaas ook nergens anders, en ik heb thuis inderdaad nu een wifi versterker liggen alleen niet aangesloten nog want dat moest weer met bekabeling begreep ik van  hun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 uur geleden zei ShadowMaster:

hoi monkie, helaas is waar die nu staat geen goed actie van de provider geweest, maar kan helaas ook nergens anders, en ik heb thuis inderdaad nu een wifi versterker liggen alleen niet aangesloten nog want dat moest weer met bekabeling begreep ik van  hun

Jammer dat het verplaatsen geen optie is. Weet je wellicht het merk of type van de wifi-versterker? Zo te lezen heb je hem aangeschaft via de provider zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

ja aangeschaft via de provider zelf dualband zou dat kunnen die heb ik nog niet in gebruik genomen, omdat ze zeiden dat ik dat moest met kabels enzo , en ik heb al zoveel kabels in huis , zou bijna zeggen gewoon gevaarlijk al die kabels :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Avond allemaal.

38 minuten geleden zei ShadowMaster:

ja aangeschaft via de provider zelf dualband zou dat kunnen die heb ik nog niet in gebruik genomen, omdat ze zeiden dat ik dat moest met kabels enzo , en ik heb al zoveel kabels in huis , zou bijna zeggen gewoon gevaarlijk al die kabels :P

Dat klinkt als een Access Point. Het beste is dan inderdaad om deze bedraad aan te sluiten. Kabels, ik moet er ook niets van hebben. Al zijn ze hier netjes weggewerkt. Als je geen kabel wilt trekken, dan kan een setje van 2 (of meer indien nodig) powerline adapters met wifi een mooie optie zijn.
De 1e adapter steek je in het stopcontact bij het modem van de provider, en deze sluit je met een (bijgeleverde) internetkabel aan. De 2e adapter steek je ergens  in een stopcontact op een plaats waar bijvoorbeeld de draadloze dekking van de modem/router van de provider te wensen overlaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Brrrr kabel, ook bij mij in huis is het niet heel netjes. Wel kabels getrokken maar in de meterkast staat een switch, vandaar uit een kabel naar de woonkamer naar switch 2 waar 2134 kabels en stroom meuk ligt. Dat moet ik echt een keer veranderen....  :o

Goedemorgen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goedeavond dames en heren! :santa: Lekker aan de kerstmuziek hier :santa:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Avond allemaal :)

Morgen een leuk dagje Den Haag. Gelijk even een bezoekje brengen aan de Coolblue XXL store die sinds vandaag is geopend :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Cool! Een fysieke Coolblue winkel. Ik ben benieuwd hoe de winkel anders is als bijvoorbeeld de Mediamarkt. 

Veel plezier daar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben in Amsterdam in de CoolBlue winkel geweest. Was redelijk Amerikaans qua service, bij binnenkomst wordt je direct begroet en vragen ze of ze kunnen helpen. Had een aantal specifieke vragen en de kennis was gewoon ok/goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Avond allemaal :)

Erg mooie XXL winkel van Coolblue. Inderdaad erg Amerikaans qua service. Kreeg een heerlijk glaasje bubbels en een hapje. De 'normale' Coolblue in Rotterdam waar ik normaal kom, is al prima. Al mogen ze van mij in Rotterdam ook met een XXL-variant komen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het voelt ook heel vertrouwd als zo een grote webshop een fysieke winkel heeft om naar binnen te lopen bij eventuele problemen met je product of retourneren. Dikke plus van Coolblue. Die jongens weten donders goed wat wij als consument willen.

Top winkel! Daar proosten we op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mogge allemaal :)

13 uur geleden zei Duken:

Het voelt ook heel vertrouwd als zo een grote webshop een fysieke winkel heeft om naar binnen te lopen bij eventuele problemen met je product of retourneren. Dikke plus van Coolblue. Die jongens weten donders goed wat wij als consument willen.

Top winkel! Daar proosten we op :)

Dat is ook mijn ervaring. Ze nemen ook echt de tijd voor je. Laatst was ik er met een kennis die opzoek was naar een leuke laptop en laptoptas.
We hebben op ons gemak samen met een medewerker gekeken welke laptop het beste bij haar wensen paste.

Wat wil je ermee doen? Hoe groot moet het scherm zijn? Dat soort vragen werden er gesteld.
Uiteindelijk gevonden wat ze wou, inclusief een mooie tas. Die ze gelijk ter plekken even kon testen met de laptop erin.
Ze komen in mijn ogen ook niet opdringerig over. In de zin van: Stel dat je twijfelt tussen tas A die bijvoorbeeld 30 euro kost, en tas B die 50 euro kost. Dan pushen ze je totaal niet om maar die tas van 50 euro te kopen.

Zelf heb ik ook prima ervaringen met Coolblue. Onder andere met het retour sturen van een product. Dat gaat allemaal erg snel en je wordt goed per mail op de hoogte gehouden. Met 2 a 3 werkdagen staat het geld op je rekening.
Ook als je vragen hebt, nemen ze de tijd om deze te beantwoorden.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 16-12-2017 om 19:40 zei Monkie:

Avond allemaal :)

Erg mooie XXL winkel van Coolblue. Inderdaad erg Amerikaans qua service. Kreeg een heerlijk glaasje bubbels en een hapje. De 'normale' Coolblue in Rotterdam waar ik normaal kom, is al prima. Al mogen ze van mij in Rotterdam ook met een XXL-variant komen :)

Is een XXL winkel van Coolblue anders dan de Mediamarkt?
Positief dat ze fysieke vestigingen hebben, ze hebben erg veel spullen die ik gebruik.

Een fijne week allemaal! :)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Goedemorgen!

Goed om te lezen dat Coolblue je niet het duurste wil laten kopen, ik ga zeker ook een keertje langs bij deze fysieke winkel als ik in de buurt bent. Het ziet er echt mooi uit. Werkse allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mogge allemaal :)

10 uur geleden zei Meh Meh:

Is een XXL winkel van Coolblue anders dan de Mediamarkt?
Positief dat ze fysieke vestigingen hebben, ze hebben erg veel spullen die ik gebruik.

Een fijne week allemaal! :)
 

Als het bijvoorbeeld op afspraken en service aankomt, is MediaMarkt niet mijn winkel.
Persoonlijk vind ik het bij de Mediamarkt altijd wat rommelig.
Een aantal jaar terug een wasmachine besteld. De volgende dag zou deze worden bezorgd.
Nou, mooi niet dus. Na een belletje kwam ik erachter dat de bestelling niet in hun systeem stond, terwijl ik wel een bevestiging had ontvangen.

De bestelling werd handmatig in het systeem gezet. De volgende dag zou het worden bezorgd.
Helaas ook nu weer geen bezorger gezien.Weer bellen, nu hadden de bezorgers het druk.
Maar, de volgende dag zou het toch echt worden bezorgd.

En jawel, de volgende dag stonden ze inderdaad voor de deur. Maar, nu met een verkeerde wasmachine. Het was een heel ander merk dan dat ik had besteld. Vervelend voor de bezorgers, maar ze mochten dat ding weer fijn meenemen.

Nu was ik het beu, weer gebeld en aangegeven dat ik me geld terug wou hebben.
Uiteraard eerst proberen dat ze morgen met de goede wasmachine zouden komen, maar daar had ik een hard hoofd in. Na heel wat moeite kreeg ik me geld terug.

Ook qua aftersales is het niet mijn winkel. Ooit iets gekocht wat toch niet was wat ik wou. ‘Even omruilen voor iets vergelijkbaars’ dacht ik nog. Ik naar de servicebalie. Na een kleine 15 minuten , ja echt waar, wachten, kwam er een medewerker.

Het product omruilen voor iets vergelijkbaars kon op dat moment niet. Er was niets op voorraad.
Ik koos ervoor om me geld terug te krijgen. Of dat makkelijk ging? Nee, er moes zelf een hoge pief bijkomen om na te vragen of geld terug geven wel een optie was.

Echt, wat een ballentent is dat….

Nee, doe mij in dit soort gevallen Coolblue maar. Altijd prima. Komen afspraken na, en de service is prima. Hoewel ik het meeste via internet bestel en laat thuisbezorgen, ga ik ook regelmatig naar de winkel van Coolblue toe om het af te halen. Ook om even rond te kijken en voor een praatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Uitstekend punt, ik ben het met je eens. De klantenservice is er vaak erg slecht.
Met wasmachines moet je er helemaal oppassen. Volgens deze review gebeuren daar hele vreemde dingen mee... :huh:

Ik heb het erg druk de laatste weken, waarschijnlijk heb ik begin januari wat meer tijd. :)
Fijne kerstdagen allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier ook.... Gekkenhuis op het werk en privé icm kerst is druk :) wel gezellig druk overigens ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mogge allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Goedemorgen monkie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

The Brothers Grimsby gezien. Wat een slechte film. Zo slecht dat die wel goed is eigenlijk :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Die gaat op de 2 watch list @rikkert heerlijk zo een flauwe film :proost:

Goedemorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Staat hier ook op me lijstje. Leuke film voor kerstavond. Scheelt weer een halve avond Robert ten Brink :P

Mogge allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...