Spring naar bijdragen

MP4 bestand branden op DVD voor DivX-speler ...


bschutgens

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik heb een, nederlandstalige, film gedownload wat een MP4 bestand is. Ik ben in het bezit van een DivX-speler.

Na lezen van deze site heb ik DivXplayer, movies en converter gedownload. Met DivXmovies heb ik het bestand op DVD gebrand. Helaas helaas wil de dvd-speler niet reageren en na een tijdje 'spuugt' tie het schijfje uit.

Wat zie ik over het hoofd??????????? Ben een beginnende downloader!

THX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 12
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  1.191
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  55

Hoi,

Ik bedoel het niet onaardig maar je ziet een aantal dingen over het hoofd. Ik zal ze proberen te verklaren.

1. MP4 formaat is een standaard die normaal wordt gebruikt door Quicktime (media player van Apple) en dus een andere compressie gebruikt dan DIVX.

2. Je hebt het MP4 bestand moeten converteren en dat betekend dat je vaak verlies van kwaliteit hebt.

3. Je hebt één van de laatste versie van DIVX player gedownload, en daar is op zich niets mis mee, het kan echter zo zijn dat jouw speler maar tot een bepaalde versie kan afspelen omdat de fabrikant daar een licentie voor moet hebben van DIVX. In de handleiding van je speler zou daar iets over moeten instaan. Mogelijk dat je jouw speler kunt up-daten, ook hier moet iets over vermeld staan in de handleiding van je speler.

Om een grotere kans te maken dat jouw speler een divx film afspeelt zul je .avi bestanden moeten downloaden.

Overigens; kun je het originele MP4 bestand wel op je computer afspelen?

Is je vraag voldoende beantwoord?

Het ligt dus niet aan jou maar meer aan het soort bestand dat je download.

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo Marcel,

Dank voor je reactie, hier nog wat vragen:

- Hoe kan ik een MP4 bestand converteren naar een AVI bestand?

- In de handleiding van de dvd-speler staat niets over update mogelijkheden. Zoals ik het lees zou de speler MPeg4 bestanden kunnen lezen.

- Ik heb VLC mediaplayer gedownload en hiermee kan ik de film wel op mijn pc zien.

Kan je me nog een stapje verder helpen?

Enorme dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 12

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Je weet dat mp4 bestanden bedoelt zijn voor portable mp4 spelers zoals: de PSP, Ipod etc.

Hier is een converter: http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Het is me dus gelukt! Mijn dank aan jullie ook namens mijn dochter die gisteravond genoten heeft van de film!  ;D ;D

Heb nog wel een vraagje.

Uiteindelijk heb ik het avi bestand gebrandt met Windows DVD Maker. Dit duurde zeker zo'n 3 uur. Zijn hier betere cq snellere brandprogramma's voor?

THX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 12

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...