Spring naar bijdragen

Wii ziet spellen harde schijf niet


havdvegt

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  98
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal!
 

Ik heb kortgeleden een Wii gekocht met een harde schijf erbij, maar nu ziet de Wii de spellen niet. Ik heb er ook echt totaal geen verstand van haha. Ik heb wel de mogelijkheid om op USBloader te klikken, maar dan komt dus niks tevoorschijn.

Iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  331
  • Waardering:   761
  • Prestatiepunten:  6.252
  • Dagen gewonnen:  32
  • Lid sinds:  08-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Harde schijft van al van USB poort gewisseld, bij mij wordt die enkel herkent op onderste USB poort.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 761
  • 331
  • 32

  • Bijdragen:  331
  • Waardering:   761
  • Prestatiepunten:  6.252
  • Dagen gewonnen:  32
  • Lid sinds:  08-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Even nagekeken, hier gebruiken we voor de Wii "The Homebrew Channel"
Als je Wii opzet krijg je normaal 4 opties, Wii, Homebrew Channel, SD en tandwieltjes" je kan hier door scrollen met op start/stop (eerste knop drukken, druk je op 2de toets "reset" start je onderligende optie op, neem je 2de (Homebrew Channel" kom je in een soort menu waar je voor USB Loader kiest, hangt de schijf er niet aan of vind hij niet geeft deze dat dan ook aan.
Vanuit het standaard Wii menu kan je ook naar hier, daar kies je de Homebrew Channel"
Hopelijk helpt dit wat....

bewerkt door Hiroka
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 761
  • 331
  • 32

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  98
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankjewel!

Ik zal eerst de andere poort eens proberen. The homebrow channel geeft ook een foutmelding helaas. Hij geeft aan: This software must not be sold etc… 

Als ik naar instellingen ga en naar de verschillende mogelijkheden, dan zie ik heel veel spellen staan. Ik heb ze gekopieerd naar de SD in de hoop dat ze dan wel te zien zijn, maar nog steeds niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  331
  • Waardering:   761
  • Prestatiepunten:  6.252
  • Dagen gewonnen:  32
  • Lid sinds:  08-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Duken
Deze post werd gewaardeerd door Duken!

"Goede hulp!"

Hiroka kreeg de badge 'Goede hulp' en 20 punten.

Heeft het ooit gewerkt op je Wii? Hier heb ik de spellen in een map "wbfs" staan op HDD (is NTFS) omgezet destijds met "Wii Backup Manager" van ISO naar bestandsformaat .wbfs, scheelt dikwijls een pak in grootte (compressie).
Allemaal wel even geleden, iets meer dan 10  jaar... dus lekker fris ligt het allemaal niet meer in het geheugen.

Destijds de installatie (softmod) gedaan met "LetterBomb".
Je kan eens googelen op "Homebrew Channel " softmod Wii instaleren, goed mogelijk als je hier op de site wat rond snuffelt ook wel handleiding/uitleg  vindt.

Hiroka

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 761
  • 331
  • 32

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  98
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja nu doet hij het! Ik heb de andere USB poort gebruikt, maar hij laat helaas niet alle spelen zien. Is daar nog een tip/trucje voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  331
  • Waardering:   761
  • Prestatiepunten:  6.252
  • Dagen gewonnen:  32
  • Lid sinds:  08-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Fijn voor je dat hij het (gedeeltelijk) terug doet, dat Wii ze niet allemaal ziet kan ik je niet mee helpen maar misschien haal je hier iets uit:

 

  • Eens 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 761
  • 331
  • 32

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  98
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankjewel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...