Onderwerp: Waarom kan ik niet inloggen op Nintendo Online? Iemand tips?


GamePeter
Hey allemaal,
Ik heb een probleem met inloggen op Nintendo Online. Ik heb m’n switch die ik net heb gekocht, maar als ik probeer in te loggen, krijg ik steeds een foutmelding. Iemand tips of ideeën hoe dit op te lossen? Alvast dank!


ExpertMike
Hey GamePeter,
Geen paniek, dit is best een veelvoorkomend probleem! Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen:

  1. Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je internet goed werkt. Ga naar instellingen en test je verbinding. Soms helpt het om je router even opnieuw op te starten.

  2. Controleer je accountgegevens: Misschien heb je je wachtwoord verkeerd ingetyped? Probeer het nog eens, en kijk ook of je het juiste e-mailadres gebruikt.

  3. Updates installeren: Zorg dat je Switch up-to-date is. Ga naar ‘Systeeminstellingen’ en kijk onder ‘Systeemupdate’. Soms kunnen verouderde softwareproblemen veroorzaken met inloggen.

  4. Tijd en datum instellingen: Check of de tijd en datum goed zijn ingesteld op je Switch. Dit kan ook invloed hebben op online diensten.

  5. Accountproblemen: Het kan zijn dat je account tijdelijk geblokkeerd is. Als je vaak geprobeerd hebt in te loggen met een verkeerd wachtwoord, kan dat gebeuren. Wacht een tijdje en probeer het later nog eens of reset je wachtwoord als je dat nog niet hebt gedaan.

Hopelijk werkt een van deze dingen voor je! Laat het weten als je nog meer hulp nodig hebt.


NinaSwitch
Thanks, ExpertMike! Ik had hetzelfde probleem een paar weken terug. Ik weet nog dat ik toen m’n wachtwoord moest resetten. Dat was ook zo’n gedoe. Dus dat kan echt helpen!


Jasper88
Ik had dit ook! Mijn Switch bleef maar hangen bij het inloggen. Bij mij hielp het om de Switch even helemaal uit te zetten en weer opnieuw op te starten. Misschien dat dat ook bij jou werkt, GamePeter?


ClaraGames
Ik snap je frustratie, GamePeter! Heb je al geprobeerd om je Nintendo-account op een ander apparaat te benaderen? Soms zijn er issues met de Switch zelf en kun je wel gewoon via je laptop inloggen.


GamePeter
Bedankt voor de tips, iedereen! Ik heb de tijd en datum gecheckt en dat bleek het probleem niet te zijn. Ik ga zo maar even m’n wachtwoord resetten. Fingers crossed!


Luuk_kid
Hé, ik had ook die foutmelding, maar ik kwam erachter dat ik een VPN gebruikt had. Misschien is dat ook iets voor jou? Wacht even met inloggen als je die aan hebt staan.


Sophie4U
Wow, dat wist ik niet! Wat een goeie tip, Luuk. Ik gebruik vaak een VPN om te gamen, maar nooit nagedacht dat dat problemen kon geven met inloggen.


GamePeter
Thanks Luuk! Dat zou ‘t ook nog kunnen zijn. Klinkt logisch, want ik had m’n VPN een tijd terug ingeschakeld. Ik ga alles even nakijken. Je hoort van me!


ExpertMike
Even een laatste tip, GamePeter: als je echt vastloopt, kan je altijd contact opnemen met de Nintendo klantenservice. Die zijn meestal best behulpzaam! Succes!

Vergelijkbare berichten