Spring naar bijdragen

• Aanbevolen
    Draakie
    Draakie

Welke VPN provider kiezen in 2018?

Een VPN verbinding is voor de Nederlandse downloader anno 2018 een verplichting geworden. Naast je abonnement van je provider zoals Ziggo, KPN etc is het bij het downloaden van films en muziek een actieve VPN verbinding nodig. In 2016 was een VPN verbinding nog voor de "download nerds", in 2017 was de VPN verbinding al zo veel besproken dat de gemiddelde downloader er al mee aan de slag ging. In 2018 is de VPN een vereiste geworden.

Een grote ommekeer naar de VPN verbinding is dat de bekende auteurs organisaties actief opzoek gaan naar downloaders. En daarop zullen boetes volgen. Daarnaast lijkt een VPN verbinding voor vele ook voor de privacy een must te worden. Je bent niet te achterhalen en als je op openbare locaties gebruik maakt van het internet en je hoeft je ook geen zorgen te maken dat iemand stiekem meekijkt. 

Welke VPN providers komen als beste uit de test?

VPN Provider Private Internet Access ExpressVPN IVPN NordVPN Mullvad
    Snelheid 9 / 10 8 / 10 7 / 10 7 / 10 7 / 10
    Gebruiksvriendelijkheid 8 / 10 9 / 10 8 / 10 9 / 10 8 / 10
    Torrents downloaden Ja Ja Ja Ja Ja
    Usenet downloaden Ja Ja Ja Ja Ja
    Killswitch Ja Ja Ja Ja Ja
    Gelijktijdige connecties 5 3 5 6 5
    Betrouwbaarheid 4 / 5 4 / 5 4 / 5 4 / 5 4 / 5
    Prijs per maand* $ 3.33 $ 6.66 $ 8.33 $ 5.75 $ 5.50
    Algemene Score 8.5 / 10 5.5 / 10 7.0 / 10 7.5 / 10 6.5 / 10
    Website van de VPN provider Private internet access ExpressVPN IVPN NordVPN Mullvad

* Op basis van een jaar abonnement

Een volledig overzicht van de VPN providers vind je bij onze software reviews op:

Terugkoppeling

Onze favoriete VPN provider Pia heeft een mooie kortingsacties.

Er is een speciale actie van PIA VPN bij een twee-jarig abonnement is de maandprijs $2.91. Geldig tot 5 januari 2018

• Bedankt 1

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Met Mullvad haal ik helaas minder goede downloadsnelheden.

Momenteel test ik Mullvad opnieuw voor 3 uur. Puur en alleen om de vernieuwende app eens te bekijken. Ik moet zeggen dat de app er een stuk duidelijker uitziet.

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Voor het geld hoef je het inderdaad niet te doen. Deze week helaas geen tijd gehad om een cash op te sturen naar oVPN. Ben benieuwd naar de snelheden die ik haal met oVPN.

Is het niets, dan zal het hier zeer waarschijnlijk ook PIA gaan worden. :)

• Leuk 1
    • Bedankt 1

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Denk dat ik binnenkort voor onbepaalde tijd ook naar PIA ga, heb hier nog een paar vragen uitstaan voor de aankoop, maar dan zal deze voor mijn doeleinden helemaal goed zijn.

Echt geweldig dat jullie zoveel tests doen en alle (of tenminste grote spelers en meer dan genoeg om te kiezen) providers bijhouden. Juist met dit soort diensten moet je hem eigenlijk uitproberen om te weten of het goed is. Juist dan zijn echte ervaringen geweldig om de keuze te maken, dus dank!

• Leuk 1

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Die Kudos moeten echt naar @Monkie. :) Het zijn echte eerlijke gebruikers ervaringen. 

Op mijn server is PIA altijd actief, daarnaast is de cliënt ook op mijn telefoon en laptop geïnstalleerd. Dan maak ik er gebruik van bij openbare wifi spots. Heel erg fijn. 

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

oVPN is voorlopig de laatste VPN-provider die zal worden toegevoegd aan het lijstje.

GooseVPN staat nog op me lijstje. Deze is aan de beurt zodra ze de killswitch-functie hebben toegevoegd. Al denk ik dat het huidige lijstje, inclusief de reviews, toch een mooi overzicht geeft :)

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door bezemsteel
      Goedendag,
      Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom op diverse grote NZB sites, het NIET mogelijk is om via een VPN verbinding te registreren?
      Je dient de registratie via je eigen IP-adres te doen en daarna mag je gebruik maken van je VPN verbinding. 
      Helaas ben je, welke VPN leverancier je ook gebruikt, al te traceren door je IP-adres tijdens de registratie.
      alvast hartelijk dank voor uw reacties,
    • Door bavaria
      hallo
      ik gebruik sinds kort goose vpn.
      ik merk wel dat er weinig gehaald bij mij.
      ik gebruik zelf uttorent.Moet ik goose vpn ook in mijn router zetten?

mvg bavaria
    • Door Draakie
      Het is zover, nog even op de valreep van 2017 gaat Dutch Filmworks de (illegale) downloaders voorzien van een boete van 150 euro. De film The Hitman’s Bodyguard is sinds 15 december verkrijgbaar op dvd en wordt de eerste film waarvan illegale downloaders worden opgespoord door DFW.
      IP-adres
      Eerder kreeg het bedrijf toestemming van de Nederlandse privacywaakhond om de ip-adressen van illegale downloaders te verzamelen. Zodra Dutch Filmworks een lijst met ip-adressen van downloaders heeft, moeten de internetproviders zoals Ziggo en KPN waarschijnlijk via de rechter onthullen wie er achter een ip-adres schuilgaat. Volgens ict-jurist Arnoud Engelfriet is de kans dat dit lukt 'groot'. Dan kan de boete jou kant op.
      150 euro
      Het bedrag van het schikkingsvoorstel bedraagt 'in eerste instantie' 150 euro. Dat bedrag kan in de toekomst hoger worden. Of dat gebeurt, ligt vooral aan de kosten van mogelijke rechtszaken tegen internetproviders. Volgens Willem Pruijssers, ceo van Dutch Filmworks, is het bedrag 'zeer schappelijk'. "Zeker in verhouding met de bedragen die men in omringende landen eist voor illegale downloads." In Duitsland en Denemarken liggen schikkingsvoorstellen voor illegaal downloaden een stuk hoger: respectievelijk rond de 800 en 250 euro. 
      The Hitman’s Bodyguard
      “The Hitman’s Bodyguard is de eerste film die na de bekendmaking verkrijgbaar is op dvd, 4K Blu-ray en tvod”, zegt CEO Willem Pruijssers in een verklaring. “Met 367.000 bezoekers was de film een groot succes in de Nederlandse bioscopen, wat over het algemeen betekent dat de film on-demand goede resultaten behaalt, maar ook een hoog downloadpercentage kent. Daarnaast is de film een Amerikaans-Nederlandse coproductie en hebben er heel veel Nederlandse crewleden met hart en ziel aan gewerkt. Ook voor hen is het prettig als men niet zonder te betalen gebruikmaakt van hun werk, om dit soort producties in de toekomst mogelijk te blijven maken.”
      Wat heb ik gedownload?
      Niet schrikken, maar er zijn al veel systemen actief welke bijhouden wie (IP-adres) welke torrent download. Je kunt simpel via de website: http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip kijken wat er allemaal gedownload is onder jou ip-adres.
      Hoe bescherm ik mijzelf?
      Eigenlijk heel simpel, voor een kleine drie euro in de maand ben je anoniem op het internet middels een VPN verbinding en kan jou provider niet zien wat je download. Dutch Filmworks kan de VPN provider niet aanschrijven omdat deze niet kan achterhalen wie er gebruikt van maakt. 
      Een overzicht van de beste VPN providers vind je hier.

Toon volledig nieuwsbericht