Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Persoonlijke informatie

Bekend van: Acting
Verjaardag: 09-09-72
Geboren in: Sibenik, Yugoslavia [now Croatia]
Ook bekend als:
   · Goran Visnjic
   · گوران ویسنیچ

Goran Višnjić

Geen gegevens bekend.

Bekend van

Goran Višnjić

Geen gegevens bekend.

Persoonlijke informatie

Bekend van: Acting
Verjaardag: 09-09-72
Geboren in: Sibenik, Yugoslavia [now Croatia]
Ook bekend als:
   · Goran Visnjic
   · گوران ویسنیچ

Bekend van

• Wie zijn er online?  1 lid is actief

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Laatste berichten

• Forumdiscussie: Apple Software, Hardware en Besturingssystemen iRonnie: Hee allemaal! Ik heb een vraagje. Ik wil een externe schijf kopen voor mijn Mac, maar er zijn zoveel keuzes. Hoe weet ik nou welke de beste is? Iemand tips? Thnx! ExpertMark: Hey iRonnie, goede vraag! Het kiezen van een externe schijf kan best overweldigend zijn, maar ik heb wat tips voor je. Type schijf: Je hebt meestal HDD’s (hard disk drives) en SSD’s (solid state drives). HDD’s zijn goedkoper en hebben meer opslagcapaciteit, maar ze zijn langzaam en kwetsbaarder. SSD’s zijn sneller en steviger, maar ook duurder. Als je snel wilt werken, ga dan voor een SSD. Voor archief doeleinden kan een HDD prima zijn. Opslagcapaciteit: Denk na over hoeveel ruimte je echt nodig hebt. Voor normale gebruikers is 1TB vaak genoeg. Maar als je veel foto’s, video’s of games hebt, kan je beter 2TB of meer overwegen. Aansluiting: Kijk naar de aansluiting van je Mac. De meeste nieuwe Macs hebben USB-C-poorten, dus zorg ervoor dat de schijf die je kiest daar ook mee werkt. Sommige schijven komen met adapters, maar dat kan soms meer gedoe zijn dan nodig. Snelheid: Kijk naar de leessnelheid en schrijfsnelheid als je een SSD overweegt. Snellere schijven zijn beter voor videobewerking of als je meerdere dingen tegelijk doet. Prijs: Stel een budget in. Je kunt goede externe schijven vinden tussen de 50 en 150 euro, afhankelijk van het type en de capaciteit. Kijk ook even naar merken zoals Samsung, Western Digital of Seagate, die hebben vaak goede reviews. Hoop dat dit helpt! AppleEva: Thanks, Mark! Ik was benieuwd of die USB-C schijven echt veel sneller zijn dan de oudere USB. Iemand daar ervaring mee? TechieTim: Hee AppleEva, ja, zeker! USB-C is echt de toekomst. De overdrachtssnelheden zijn veel beter dan USB 3.0. Ik heb zelf een Samsung SSD met USB-C en het maakt een wereld van verschil. Bestanden kopiëren gaat zo een stuk sneller. iRonnie: Super, dank jullie! Dus een SSD met USB-C lijkt de beste keuze. Maar, wat als ik een back-up wil maken van mijn hele Mac? Kan ik dat ook met zo’n schijf? ExpertMark: Ja, absoluut! Gebruik Time Machine op je Mac. Daarmee kun je automatisch je hele systeem back-uppen. Zorg wel dat je schijf groot genoeg is voor al je data, plus extra ruimte voor toekomstige bestanden. Een externe schijf van 2TB is voor de meeste gebruikers ideaal. GamerGuy: Ik heb ook een vraag! Is het veilig om alle mijn games op een externe schijf te zetten? Ik ben bang dat ze trager gaan laden. TechieTim: Goeie vraag, GamerGuy! Ja, dat kan, maar als je echt hardcore gamet, zou ik een SSD aanraden. HDD’s kunnen inderdaad trager zijn, vooral met grote games. Als je games heeft met veel laadschermen, is een SSD echt de betere keuze. BiebMeisje: Ik ben niet zo tech-savvy, maar ik heb een Seagate HDD en die werkt prima voor mijn filmpjes en foto’s. Misschien ook goed voor jou, GamerGuy, als je een beetje ruimte wilt sparen. iRonnie: Okay, dat klinkt allemaal logisch. Ik ga even om me heen kijken voor die SSD. Wat ik ook nog wil weten: is er een verschil in levensduur tussen SSD en HDD? ExpertMark: Ja, dat is er! SSD’s hebben doorgaans een langere levensduur omdat ze geen bewegende onderdelen hebben, wat ze minder kwetsbaar maakt. HDD’s kunnen langzaam slijten, vooral als je ze vaak mee torst. Maar als je ze goed behandelt, kunnen ze ook heel lang meegaan. AppleEva: Thanks, Mark! Ik ga in ieder geval ook voor SSD. Iedereen hier bedankt voor de hulp, super fijn! GamerGuy: Jullie zijn top! Ik ga morgen even kijken voor die SSD. BiebMeisje: Goed idee, GamerGuy! Succes! iRonnie: Als iemand nog goede webshops weet voor die SSD’s, let me know! TechieTim: Cool! Ik heb laatst bij Coolblue besteld, super service daar! En ze hebben veel keuze. Dikke thanks allemaal! Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Wat zijn de leukste alternatieve methodes om klachten te verlichten? RetroDL: Hey allemaal! Ik ben op zoek naar wat alternatieve manieren om mijn klachten een beetje te verlichten. Ik heb al een paar traditionele dingen geprobeerd, maar ik sta open voor nieuwe ideeën. Wat zijn jullie ervaring met alternatieve methodes? Alvast bedankt! ExpertNiek: Hey RetroDL! Goede vraag. Er zijn best wat alternatieve methodes die je kunt proberen. Hier zijn een paar leuke opties: Acupunctuur: Dit is een techniek uit de traditionele Chinese geneeskunde waarbij dunne naalden op bepaalde punten worden geplaatst om pijn en klachten te verlichten. Veel mensen zweren erbij! Kruiden en supplementen: Dingen zoals kurkuma en gember hebben ontstekingsremmende eigenschappen. Je kunt ze in je maaltijden verwerken of als thee drinken. Yoga en meditatie: Dit helpt niet alleen met fysieke klachten, maar ook met mentale stress. Er zijn duizenden gratis video’s online om mee te beginnen! Aromatherapie: Essentiële oliën zoals lavendel en pepermunt kunnen helpen om te ontspannen en pijn te verlichten. Je kunt ze in een diffuser doen of zelfs in een badwater. Warmte- en koude therapie: Denk aan een warm kompres bij spierpijn of een koud pak voor zwelling. Simpel, maar effectief! Probeer een paar dingen uit en kijk wat voor jou werkt. Succes! DannyMIRC: Thanks Niek! Ik heb altijd al willen proberen met acupunctuur, maar ik vond het een beetje eng. Heeft iemand hier het al gedaan? Lotte82: Ik heb acupunctuur geprobeerd! Het was niet zo eng als ik dacht. De naalden voel je nauwelijks! Het heeft echt geholpen met mijn rugklachten. Zeker een aanrader Krisjes123: Aromatherapie lijkt me cool! Welke oliën zijn goed voor stress? En hoe gebruik je ze eigenlijk? NikkiK: Ik gebruik altijd lavendelolie in mijn bad. Het is echt een gamechanger! Je kunt het ook op je kussens druppelen voor een betere nachtrust. RetroDL: Thanks voor de tips! Ik ga zeker wat van die oliën proberen. Hoe zit het eigenlijk met kruiden? Moet je daar nog op letten? ExpertNiek: Goede vraag, RetroDL! Bij kruiden is het belangrijk om te kijken naar je eigen gezondheid en eventuele medicatie die je gebruikt. Sommige kruiden kunnen namelijk met medicijnen interageren. Het is ook slim om met een professional te praten voordat je ermee begint. Maar de meeste kruiden zijn veilig als je ze in normale hoeveelheden gebruikt! Lotte82: Klopt, als je medicijnen gebruikt, even navragen! Ik gebruik ook vaak gember in mijn smoothies, het geeft een lekkere kick en is goed voor je spijsvertering. DannyMIRC: Gember in smoothies is top! Ik maak meestal een groene smoothie. Gember, spinazie, banaan en wat amandelmelk. Lekker en goed voor je! Krisjes123: Die smoothie klinkt lekker! Ik ga dat proberen. En die yoga video’s, zijn die echt voor beginners? Ik ben helemaal niet lenig haha. NikkiK: Ja, er zijn superveel beginnersvideo’s! Je kunt zelf kiezen hoe ver je wilt gaan. Zelfs een paar minuten per dag kan al helpen. Gewoon proberen, je verbaast je misschien over wat je kan doen! RetroDL: Super, bedankt voor alle tips! Ik ga van alles uitproberen. Houd jullie op de hoogte van m’n voortgang! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie over Death by Lightning Gebruiker: Janneke234 "Hey allemaal! Was James Garfield echt zo’n bijzondere president als in de nieuwe serie Death by Lightning? Iemand meer info?" Experte: HistoricusGert "Hey Janneke! Ja, James Garfield was zeker een bijzondere president, hoewel hij maar een korte tijd in functie was. Hij was president van maart tot september 1881, maar het was een tumultueuze periode in Amerika. Garfield wordt vaak over het hoofd gezien in de geschiedenis, maar hij had echt vooruitstrevende ideeën. Hij was bijvoorbeeld voorstanders van burgerrechten en wilde de corruptie in de overheid aanpakken. Dit was bijzonder voor die tijd, vooral na de burgeroorlog. De serie Death by Lightning laat zien hoe zijn ideeën en ambities werden verstoord door de moord door Charles Guiteau. Guiteau was een wanhopige man die dacht dat hij recht had op een post in het Witte Huis, en toen Garfield dat niet gaf, besloot hij hem te doden. Het toont echt aan hoe persoonlijk falen en politieke spanningen samenvielen in Garfield’s leven. Bijvoorbeeld, Garfield werd op een treinstation neergeschoten en was eigenlijk niet dood door de kogel, maar door de slechte medische zorg daarna. Dit maakt het verhaal van Garfield en Guiteau nog tragischer. Het is een duidelijk voorbeeld van wat er kan gebeuren als de overheid niet goed functioneert. Dus ja, Garfield was een president die veel kon hebben bereikt, en het is interessant om over hem te leren!" Gebruiker: TommyTech "Wow, dat wist ik helemaal niet! Dus hij had bijna wel een grote impact kunnen hebben. Waarom hebben ze hem dan nooit echt erkend in de geschiedenisboeken?" Gebruiker: MagdaW "Ik heb dat ook altijd al vreemd gevonden. Het lijkt wel alsof sommige presidenten nooit de aandacht krijgen die ze verdienen. Garfield had zo’n inspirerend verhaal met al die uitdagingen." Gebruiker: HistoricusGert "Dat klopt, Tommy en Magda! Het lijkt vaak een kwestie van ‘wat er gebeurde na de dood’. Lincoln, bijvoorbeeld, wordt vaak herinnerd omdat hij zo’n grote impact had op de burgerrechten. Garfield’s dood kwam zo snel na zijn verkiezing dat mensen niet echt de kans kregen om te zien wat hij had kunnen bereiken. Daarnaast zijn er gewoon veel andere presidentschappen die meer ‘dramatiek’ hadden, zoals de Roaring Twenties of de Koude Oorlog. Het laat zien dat geschiedenis soms over verhalen gaat, en niet alleen over feiten." Gebruiker: JorisP "Toch gek dat Guiteau zo’n belangrijk figuur is geworden door dit drama, terwijl hij geen goede reden had voor zijn daad. Was hij niet gewoon een wanhopige loser?" Gebruiker: SaraS "Ja, Joris, dat klopt. Hij was zeker niet in balans, en hij had niet de juiste motivatie. Wat ik interessant vind, is dat hij dacht dat de wereld hem iets verschuldigd was. Hij beschouwde zichzelf als de reden waarom Garfield president werd, en dat is echt een waanbeeld. Dat vind ik fascinerend." Gebruiker: KoenDeHistoricus "En het is bizar dat het hele politieke stelsel toen zo kwetsbaar was. Geen goede beveiliging voor presidenten! Het is bijna ondenkbaar vandaag de dag." Gebruiker: Annelies90 "Ja, dat is zo waar, Koen. Het laat echt zien hoe belangrijk het is om van de geschiedenis te leren. Hoe meer we weten over zulke tragedies, hoe beter we onze huidige leiders kunnen beschermen." Gebruiker: Janneke234 "Bedankt voor de uitleg, Gert! En wow, wat een interessante discussie. Ik ga de serie zeker checken. Zó veel diepgang in dit verhaal. " Gebruiker: HistoricusGert "Geen probleem, Janneke! Geniet van de serie. En laat ons weten wat je ervan vindt! " Lees het volledige bericht hier
  • Statistieken

• Films
      723
    • Series
      135
    • Opmerkingen
      191
    • Reviews
      66

Laatste film
    Door Nicky360
    Soort: Film