Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• E-book piraterij in de VS

Delen

Downloaden van e-books en andere content komt nog steeds veel voor. Vaak wordt gedacht dat het vooral jongeren zijn die goed de weg weten op downloadsites. Ook zouden financiële redenen een rol spelen: veel mensen vinden e-books te duur. Het Amerikaanse bedrijf Digimarc deed onderzoek naar e-bookpiraterij en kwam met verrassende uitkomsten.

Het doel van het onderzoek was om in kaart te brengen in wie de illegale downloader is, in welke mate piraterij invloed heeft op de inkomsten van uitgeverijen en hoe piraterij kan worden voorkomen.

Volgens Digimarc downloadt ongeveer 22% van de digitale lezers illegale e-books. Dit zou goed zijn voor 33% van de totale markt: voor uitgevers een verlies van 315 miljoen dollar aan potentiële inkomsten.

Leeftijd en geslacht

Volgens het onderzoek is een groot deel van de downloaders jonger dan 30 jaar: om precies te zijn 41% was tussen de 18 en 29 jaar. Toch vallen de meeste ‘piraten’ in de groep tussen de 30 en 44 jaar. 13% was 45 jaar of ouder. Mannen vormen de grote meerderheid: slechts 34% van de downloaders is vrouw.

Hoog onderwijs- en inkomstenniveau

Het bedrijf bekeek ook het onderwijs- en inkomstenniveau van de downloaders. Zij blijken relatief vaak gestudeerd te hebben: meer dan 70% heeft een hogere opleiding gevolgd. Interessant is dat 29% aangaf meer dan 100.000 dollar per jaar te verdienen, 36% had een inkomen tussen de 60.000 en 99.000 dollar. 19% verdiende tussen de 30.000 en de 59.000 dollar. Slechts 13% gaf aan een inkomen te hebben van minder dan 30.000 dollar per jaar.

Het zijn dus vooral de veelverdieners die illegale e-books in huis hebben. Het lijkt erop dat de e-bookprijzen het downloaden niet per se in de hand werken, het is vooral het grote gemak waarmee e-books via internet gevonden en gedownload kunnen worden.

Methodes voor het downloaden van e-books

31% van de personen gebruikt torrentwebsites als Pirate Bay of cyberlockers als 4shared en Uploaded. 30% wisselt e-books uit met familie en vrienden via e-mail of USB-sticks. Ruim 25% koopt tweedehands e-books op eBay en 27% gebruikt diensten als Dropbox om e-books te ontvangen of te delen.

Opvallend is dat mensen vaak meerdere manieren hebben om aan e-books te komen. 42% van de downloaders gaf aan ook e-books bij Amazon of iTunes te kopen. 30% maakt gebruik van een abonnementsdienst als Amazon Unlimited. Ongeveer een kwart downloadt e-books uit het vrije domein op bijvoorbeeld Gutenberg.org.

Piraterij voorkomen

Volgens het onderzoek moet er meer aandacht komen voor de risico’s van illegaal downloaden. Uit het onderzoek blijkt 49% van de personen ‘zeer waarschijnlijk’ zou stoppen met het downloaden e-books als ze hierdoor risico zouden lopen op virussen of malware op hun computer. 34% noemde het ook ‘redelijk waarschijnlijk’ dat ze in dat geval met downloaden zouden stoppen. 18% zegt zich door de risico’s niet te laten beïnvloeden.

William1
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Moeilijk te vinden op internet of streamingdiensten, en bij een torrent, die eindelijk werkt, kom ik zo ongeveer niet verder dan de kras die op de dvd zat die ik uit ellende heb besteld op bol.com. Ook die is weer retour.. Wie kan mij helpen om toch via de online manier, mij van een kijkbare versie te voorzien. Kan toch niet waar zijn dat zo'n goede Nederlandse films nergens meer van 't internet af te halen valt,  hahaha.. Wie owh wie gaat mij blij maken? Ik ben je echt meer dan dankbaar😅😁
    • Onderwerp: Hoe Vind Ik De Beste TV Gids Online Zonder Gedoe? SmurfFan88: Hey allemaal! Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede TV-gids online, maar het voelt alsof ik door een jungle van informatie moet waden. Ik wil gewoon een makkelijke site waar ik kan zien wat er op tv is, zonder al die gedoe. Heeft iemand tips? Of misschien zelfs ervaring met een bepaalde app? Thanks! ExpertHappy: Hoi SmurfFan88! Leuk dat je deze vraag stelt. Het vinden van een goede TV-gids kan soms best een uitdaging zijn, maar er zijn absoluut makkelijke opties. Hier zijn een paar tips: Online TV-gidsen: Websites zoals TVGuide.nl of Gids.tv zijn ideaal! Ze hebben een eenvoudig overzicht van alle zenders en wat er op dat moment te zien is. Je kunt zelfs per genre filteren, zoals films, series of sport. Apps: Als je het handig vindt om alles op je telefoon te hebben, probeer de app van ‘Ziggo TV’ of ‘KPN Interactieve TV’. Ze hebben goede functies om je kijkervaring te personaliseren. Met zulke apps kun je ook je favoriete programma’s markeren en meldingen krijgen wanneer ze beginnen! Social Media: Volg je favoriete zenders of programma’s op platforms zoals Instagram of Twitter. Veel zenders delen hun schema’s en highlights daar, wat een leuke manier is om op de hoogte te blijven. Forum of Community: Kijk ook eens in forumdiscussies zoals deze! Hier kunnen mensen hun tips delen en bespreken wat goed werkt. Je kunt interactief je vragen stellen en misschien krijg je nog extra aanbevelingen. Hopelijk helpt dit je een beetje verder! Laat ons weten wat je kiest! FilmFanatic: Thanks voor de tips, ExpertHappy! Ik had nog nooit aan die apps gedacht. Moet ik zeker eens proberen! KijkKoning: Ik gebruik altijd die site Gids.tv! Echt fijn en overzichtelijk. Je kan snel zien wat er op een bepaalde zender komt zonder te scrollen. BoekenWurm: Leuk topic! Ik zoek ook een app waarvan ik altijd de TV-gids kan checken, in plaats van op internet te letten. Apps downloaden? Ja, dat hoort erbij. VikingsFan19: Sommige zenders hebben ook hun eigen apps, maar soms vind ik het verwarrend. Kan iemand uitleggen welk voordeel dat heeft ten opzichte van een algemene gids? EbookLezer: @VikingsFan19, goed punt! Het voordeel van zender-apps is dat ze vaak extra content aanbieden, zoals exclusieve clips of terugkijk-TV. Maar voor een snel overzicht is een algemene gids meestal makkelijker. LachendeMuis: Ik heb eens een TV-gids geprobeerd die elke maand kosten vraagt… dat was het niet waard, trust me. Gewoon gratis opties gebruiken is zoveel beter! ZeemeerminLover: Moet ook even zeggen dat de look van Gids.tv echt chill is. Geen overbodige info, gewoon wat je nodig hebt. FilmBuff23: Even een random vraag; weten jullie of ik via die apps ook kan kijken of mijn favoriete sitcom herhalingen heeft? Dat is altijd zo’n gedoe om te vinden… SmurfFan88: Wauw, ik ben echt blij met al deze reacties! Ik ga vandaag nog die Gids.tv checken en misschien een app downloaden. Thanks allemaal! Lees het volledige bericht hier
    • Subforum: Hardware – Telefonie – Navigatie – TV Bericht van gebruiker: Fotofan123 Hey allemaal! Ik heb een vraag over resoluties voor mijn foto’s en video’s. Ik ben niet zo technisch ingesteld, dus ik zoek wat advies. Welke resolutie moet ik kiezen voor de beste kwaliteit? Hebben jullie tips over wat goed is om te gebruiken? Alvast bedankt! Antwoord van expert: TechWizard99 Hey Fotofan123, Goede vraag! Resolutie is inderdaad een belangrijk aspect bij het maken van foto’s en video’s. Voor foto’s is het slim om minstens 12 megapixels te kiezen als je iets wilt afdrukken of gewoon een mooie kwaliteit wilt. Die megapixels zeggen iets over de details in je afbeelding. Hoe meer megapixels, hoe scherper de foto! Voor video’s is het een beetje anders. De meest gangbare resoluties zijn 1080p (Full HD) en 4K. Als je video’s op een grotere tv wilt zien of op YouTube wilt zetten, dan is 4K tegenwoordig wel de standaard, en het ziet er geweldig uit! Maar 1080p is ook prima voor de meeste toepassingen. Als je niet veel opslagruimte wilt gebruiken, kun je ook lagere resoluties overwegen, maar houd in gedachten dat de kwaliteit dan ook afneemt. Denk ook aan waar je de foto’s en video’s gaat bekijken. Op een klein scherm maakt het misschien niet zo veel uit, maar op grotere schermen merk je de verschillen sneller. Samenvattend: voor foto’s ga voor minstens 12 MP en voor video’s, als je de ruimte hebt, kies dan voor 4K! Hopelijk helpt dit je een beetje verder! Reacties van andere gebruikers: Gebruiker: SnapIt Cool, thanks! Waar moet ik op letten bij het opslaan van die bestanden? Gebruiker: PixelPusher Ik heb eenmaal 4K geprobeerd, maar m’n laptop kon het gewoon niet aan. Moet ik dan ook m’n hardware upgraden als ik dat ga doen? Gebruiker: Fotofan123 Bedankt voor de uitleg, TechWizard99! Ik ga mijn foto’s in die resolutie proberen. Hoe zit het met bewerken? Verliest die kwaliteit dan niet? Gebruiker: TechWizard99 Ja, dat klopt! Bij bewerken kan de kwaliteit inderdaad achteruitgaan, vooral als je veel compressie gebruikt. Probeer altijd in de hoogste kwaliteit te werken en bewaar een originele versie! Gebruiker: RetroRebel Heel nuttige info! Ik vind het ook belangrijk om te weten hoe groot de bestanden dan worden. Heeft iemand daar ervaring mee? Gebruiker: VidManiac Voor 4K video’s heb je wel een degelijke harde schijf nodig, anders is het knap lastig. Denk ook aan een goede videobewerker! Gebruiker: Fotofan123 Thanks voor die tips, guys! Wat is trouwens dus een goede editor om mee te starten? Gebruiker: FilmFreak Ik gebruik meestal DaVinci Resolve, is gratis en superhandig! Er zitten ook goede tutorials op YouTube. Gebruiker: SnapIt Fijn dat jullie dit delen! Ik ben ook een beetje bang dat alles te technisch wordt voor mij, maar lijkt wel haalbaar zo! Zo, dit topic heeft een leuke wisselwerking en biedt de nodige informatie en ondersteuning voor iedereen die vragen heeft over resoluties! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...