Spring naar bijdragen

• Aanbevolen
    Draakie
    Draakie

Smartphone review Elephone S8 Online

Wat kan je verwachten van een telefoon van 206 euro met een 6 inch 2K scherm? Hoe kan een telefoon van deze specificaties te koop zijn voor zo een zachte prijs? Gelukkig hebben we de telefoon mogen ontvangen van GearBest voor een review en hebben we op de vragen de gewenste antwoorden gevonden. 

Bij Duken.nl kunnen de producten die we reviewen een score halen van 1 tot 10. Het grote verschil tussen ons en andere review partijen is dat wij op basis van de prijs de review ook willen laten scoren. Wat mag je er voor verwachten van een telefoon van 206 euro en hoe gedraagt hij zich in de praktijk? Als we in Nederland de gemiddelde drogisterij binnen lopen, staren de Android toestellen je aan voor 80 tot 200 euro. Helaas blijken die geen waar voor hun geld; verouderde software en hardware maken de toestellen vrijwel onbruikbaar. Maar hoe doet de telefoon van Elephone S8 het in de praktijk?

De review van de Elephone S8 vind je op de onderstaande pagina. 

Het gehele overzicht van de review vind je hier.

bewerkt door Draakie

• Leuk 1

Terugkoppeling

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Duken
      Welkom, in het filmtopic!
      Je hebt laatst vast wel een film gezien. En je denkt: 'Hé, deze film moet iedereen gewoon zien' of: 'Deze film moet gewoon door niemand gezien worden!'. Post dan je review van de film hier. Zodat wij weten of het de moeite waard is om die te kijken.
      Natuurlijk kun je ook gewoon rond neuzen in dit topic, om te leuke films te zoeken 
      Tips & Regels
      Moet toch echt, even wat regels...En wat tips om je post nog mooier te maken.
      Opmaak review
      Even wat tips hoe je je review het beste kan opmaken.
      Graag de naam geven van de film, wel zo handig. En daarna van bijvoorbeeld http://www.moviemeter.nl/ eventjes de samenvatting er bij plakken, zodat wij weten waar de film over gaat. En een trailer erbij. Maakt het altijd wat leuker.
      Daarna een kleine review van wat jij van de film vond. Graag in 1 of meerdere zinnen zodat wij er ook echt wat aan hebben. En om het nog wat leuker te maken, zet erbij hoeveel sterren jij de film zou geven.
      Spoilers
      Alle films?
      Ja zo kunnen wij ideeën opdoen over een leuke film. Of zo weten we welke film jullie ons niet zouden aanraken.
      Discussiëren
      Je kunt ook over de films discussiëren. Dus iemand vind die film oersaai, en jij super leuk. Kunnen jullie aan elkaar vragen: 'Waarom dan?'. Niet te bedoeling dat dit het hele topic lang doorgaat...
      Tot zover de tips & regels. Hopelijk hebben jullie hier wat aan en gaan jullie er ook wat mee doen.
      Ik zou zeggen: veel film kijk & review plezier! 
    • Door Duken

HTC ONE X Review en ervaring
      Zoals beloofd een kleine Review en gebruikers ervaring over de HTC one X die ik nu een kleine week in bezit hebt.
      Eerst even wat over de Specs
      Technische kenmerken
      GSM-Chipset Nvidia Tegra 3
      Processorsnelheid 1,5GHz
      CPU Core Quad
      Beeldscherm
      Schermresolutie 1280x720 (HD Ready 720p)
      Schermdiagonaal 4,7"
      Mijn eerste Android ervaring was twee jaar geleden met de HTC Desire. Een geweldig toestel dat prima functioneerde kwa snelheid en een prima beeldscherm. Zeker voor twee jaar geleden was he de top of the bill
      Later bleek dat het toestel wat keuren had, zoals te weinig intern geheugen waardoor het flashen verplicht werd voor mij en het toestel minder fijn werkte als de orginele Rom. Mijn vriendin heeft haar HTC Desire overigens nu ok +- 1.5 jaar en kan er nog prima mee vooruit met de originele rom. Ze doet weinig met apps.
      Omdat mijn desire 499x keer is gevallen, vol zat met beschadigingen, traag was, 2x per dag vast sloeg en niet meer naar wens werkte had ik mijn zinnen gezet op een nieuw toestel. Het heeft even mogen duren, veel reviews gelezen, 300x andere keuzes gemaakt en toch uiteindelijk voor de HTC one X gegaan waar ik nu reuze blij mee ben.

De eerste keer aanzetten van het toestel is heerlijk. Hij boot mooi en heeft een geweldig scherm weer. Het lijkt gewoon alsof deze erin zweeft. Heel vreemd effect maar super mooi. Het wisselen tussen homescreens geeft zelfs een 3d gevoel.
      De HTC One X is snel en ligt goed in de hand. Ik heb er nu wel een keer een hoesje voor gekocht (Doorschijnend) wat totaal niet mooi om de zwarte One X zit... Verkeerde kleur van het hoesje dus . Maar voor 4,90 komt er wel een keer een nieuwe.
      De Tegra 3 chipset heeft echt ballen. Sommige games die voor de chipset zijn geoptimaliseerd zijn zoals ShadowGun of Riptide zijn echt fenomenaal. De PSP is er niks bij. Je kan de telefoon zelfs op je TV aansluiten (zelf niet gedaan) waardoor je deze game HD ready op je TV kan knallen. Nice!
      Bellen, SMSen etc werkt gewoon zoals het hoort.
      De Camera van 8 Megapixel is mooi. Maar niks meer, het blijft een GSM camera. Ziet er goed uit maar de reviews op het overige net vind ik wat overdreven. Zo mooi is het ook weer niet. Wat wel handig is, dat is de burst mode. Camera knop inhouden, hij burst foto's, knop loslaten en mooiste foto kiezen
      Een minpunt dat meer aan de applicatie developers ligt is dat je een menu knop/balk op het onderste gedeelte van je scherm krijgt, dit omdat de richtlijnen voor het bouwen van apps voor ICS nog niet zijn toegepast. Normaal zou de 3 punt menu knop zich rechtsboven moeten bevinden en niet een gedeelte van het scherm innemen onderaan.
      Ik ben dus super tevreden met mijn HTC one X. Design is super, toestel voelt goed en stevig, briljant scherm en de Tegra 3! Ik heb voor de aankomende twee jaar weer een topper! Bij vragen hoor ik het wel

• Door Rikkert.
      Welkom, in het Duken gametopic!
      Aangezien er veel mensen niet weten welke games ze nou moeten spelen of welke nou niet heb ik dit topic gemaakt. Bedoeling is dat je hier games reviewt, zodat wij weten of we die ook moeten hebben of juist niet.
      Tips & Regels
      Moet toch echt, even wat regels...
      En wat tips om je post nog mooier te maken.
      Opmaak review
      Wat tips hoe je je review het beste kan opmaken. Is eigenlijk hetzelfde als het film topic.
      Vermeld de titel van de game, is geen 'Raad de naam' topic. Schrijf een verhaal lijn op, dan weten we waarover de game gaat. Vermeld ook het genre, mocht je dat nodig vinden. Geef eventueel een linkje naar de specs voor de games. Geef een linkje naar YouTube voor een trailer. En daarna je review; gewoon 1 of 2 zinnen met wat jij er van vond. Dus niet; 'Ja het was wel leuk' maar; 'Heel erg leuk, net gekocht en gewoon aan een stuk door 5 uur gespeeld. Leuke verhaal lijn. Alleen soms een beetje te eentonig'. Vertel dan of het een must-buy is of een must-download. (goed of net niet goed genoeg).
      Alle games?
      Ja elke game die je maar kunt bedenken. Voor de gameboy color tot de computer.
      Discussiëren
      ​Je kunt ook over de games gaan discussiëren. Dus iemand vind die game oersaai, en jij super leuk. Kunnen jullie aan elkaar vragen: 'Waarom dan?'. Niet te bedoeling dat dit een eeuwigheid door gaat natuurlijk.
      Tot zover de tips & regels. Hopelijk hebben jullie hier wat aan en gaan jullie er ook wat mee doen.
      Ik zou zeggen: veel game & review plezier!

Idee door r4dioactivity. Uitgewerkt door Rikkert.