Spring naar bijdragen
  • Software en gebruik

    Voordat we de IP camera kunnen gebruiken moeten we deze ergens in huis plaatsen. Hoewel de camera officieel niet voor buiten is omdat hij niet waterdicht is heb ik hem in mijn buitenlamp geplaatst. Deze is voorzien van glas aan de buitenkant en de camera kan temperatuur schommelingen aan van  -10 tot 40 graden. De camera kan niet nat worden in de buitenlamp maar deze is bijna 10 jaar oud en het glas is niet meer zo helder. Dat zal de beeld kwaliteit niet ten goede doen. De plek vind ik erg handig. Hiermee kunnen we precies zien wat er gebeurt bij de voordeur en voortuin. De installatie stelt weinig voor, je draait de camera in de fitting en zet deze aan. 

     Alfawise camera Duken 20180901_162151.jpgIMG_20180902_102830.jpg

    Nadat je de lamp hebt geplaatst kan je de camera via een app benaderen en configureren. De applicatie kan je downloaden via de Playstore of de Applestore. Na de installatie kan je via de wizard een device toevoegen. Dit werkt doordat je een WiFi verbinding opzet met de camera waarna je deze kan configureren. Bij het configureren zoekt de camera naar beschikbare WiFi netwerken zodat deze verbonden kan worden met je eigen WiFi signaal. 

    Screenshot_20180901-082320.pngScreenshot_20180901-083222.png 

    Bij de configuratie van de lamp kan je de settings doorlopen. Je kan bij de recording settings aangeven dat de camera in automatisch in HD of SD kwaliteit opneemt en alarmen registreert. Er is een SD kaart nodig in de camera om de opnames op te slaan. De camera wist automatisch oude video bestanden als deze volloopt waardoor je er zeker van bent dat alle recente videobestanden opgeslagen worden, een erg fijne functie.

    Alfawise camera Duken Screenshot_20181003-112512.pngAlfawise camera Duken Screenshot_20181003-112507.png

    Bij de alarm settings kan je aangeven of er een geluid moet afspelen als beweging plaatst vindt in de door jouw gekozen alarm gebieden. De camera slaat automatisch de alarm video's in een los overzicht op zodat je makkelijk kan zoeken naar video's waar beweging in is voorgekomen.

    Alfawise camera Duken Screenshot_20181003-112519.pngAlfawise camera Duken Screenshot_20181003-112535.png

    Alfawise camera Duken Screenshot_20181003-112407.pngAlfawise camera Duken Screenshot_20181003-112403.png

    Je kunt de firmware van de camera upgraden als dit nodig blijkt. Dit kan via de applicatie.

    Alfawise camera Duken Screenshot_20181003-112547.png

    Via de app kan je ook live meekijken met de camera en deze richten op het gebied wat je wilt zien. Via de fisheye lens kan je 360 graden kijken wat een erg mooi effect geeft. Deze video laat goed zien wat de camera kan bij het starten van de functies.

    In opnames kan ik goed achterhalen wie er in de voortuin of bij de voordeur stond. Dit is op een afstand tot 1.5 meter, omdat mijn camera achter (vies) glas zit kan ik niet scherp verder kijken (eigen schuld). Maar de camera geeft prima beeld wat gebruikt kan worden voor bewaking. Helaas kan je de camera alleen bedienen en inzien via de applicatie op je telefoon. Er is geen web interface beschikbaar of andere mogelijkheid om de beelden van de camera te bekijken.

    Alfawise camera Duken Screenshot_20180902-102609.png Alfawise camera Duken Screenshot_20180902-102938.png

    - Verder lezen: Conclusie

    • Haha 1



    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...