Spring naar bijdragen
  • Gebruik

    De Lenovo Cardio Plus HX03W smartband is getest in combinatie met Android 8.0. Ik kan de smartband vergelijken met een Android smartwatch welke ik jaren hebt gedragen en de Xiaomi Mi Band 2 Smartband welke vrijwel gelijk is aan de HX03W smartband. 

    We beginnen met de installatie van de Lenovo applicatie. Deze is beschikbaar op Android en iOS. Na de installatie start en simpele wizard door waarna de smartband gekoppeld wordt met je telefoon. Bij het starten van de applicatie komt deze altijd op met een kleine reclame melding over het laatste Lenovo product en in je taken overzicht van Android zijn er altijd twee systeemiconen van Lenovo actief. Erg spijtig dat de applicatie met reclame opstart, ook de taken van Lenovo met de vierkanten iconen storen mij in de interface.

    Screenshot_20180720-075919.png Screenshot_20180719-140809.png Screenshot_20180719-223259.png

    In de applicatie kan je een profiel aanmaken en je gewenste metrics en goals (aantal stappen) aangeven. In de band opties kan je aangeven dat het scherm moet activeren als je deze draait, alarmen instellen, de sterkte van de trillingen, de helderheid van het scherm en de firmware upgraden. Via de smart reminder optie kan je aangeven welke alerts er mogen doorkomen vanaf je telefoon naar de smartband.

    Screenshot_20180719-222622.png Screenshot_20180719-222625.png Screenshot_20180719-222628.png

    Onderstaand is een voorbeeld van een WhatsApp notificatie welke via de smart reminder doorkomen. Helaas gebeurde het bij mij met regelmaat dat alerts niet op de smartband binnenkwamen terwijl de applicatie wel op de achtergrond van mijn telefoon draaide. Bij de Xiaomi Mi Band 2 had ik dit probleem niet. De scherm helderheid is buiten onvoldoende, met de zon op het scherm is deze slecht leesbaar. Dit probleem ondervond ik ook bij de Xiaomi Mi Band 2 maar is wel het vermelden waard.

    Lenovo HX03W Duken 20180530_214321.jpg Lenovo HX03W Duken 20180530_214354.jpg

    De applicatie werkt goed, op het startscherm zijn een drietal functies zichtbaar. Je hartslag, het aantal stappen van de afgelopen dag en de tijd dat je hebt geslapen. Ze worden mooi weergegeven in het overzicht en geven een goed beeld over hoe de dag is verlopen. Een groot pluspunt van de Lenovo HX03W smartband in vergelijk met andere zoals de Mi Band 2 is dat de data lokaal op de smartband is opgeslagen. Hierdoor blijft de band je gezondheid meten zoals je hartslag ook als je niet met je telefoon verbonden bent. Nadat je weer je telefoon met je smartband verbind wordt de data gesynchroniseerd naar de applicatie.

    Screenshot_20180719-224319.png Screenshot_20180719-224300.png Screenshot_20180719-224310.png

    Er is in de applicatie ook een weekoverzicht, maandoverzicht en jaaroverzicht zichtbaar. Zoals je kan zien in de sceenshots draag ik de smartband nu meer dan 4 weken. Daarmee kan ik aangegeven dat de band erg prettig om de pols zit, niet irriteert en prima werkt. Ook de sluiting is goed en het oplaad systeem is prettig in gebruik zonder extra kabels. Binnenhuis is het scherm goed af te lezen, buiten helaas niet.

    Screenshot_20180719-223349.png Screenshot_20180719-223408.png

    Je kunt met de applicatie ook een sport schema starten waarin de bekende gegevens als afstand, hartslag, tijd, calorieën worden bijhouden onder je sport sessie.

    Screenshot_20180719-224149.png Screenshot_20180719-224231.png

    Verder lezen: Conclusie




    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...