Spring naar bijdragen

Computer wil niet aan.


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hi,

Ik heb een probleem want als ik op het power knopje klik bij mijn computer wil hij niet aan, ik heb allen bedrading gecheckt en mijn voeding gecheckt maar hij wil maar niet starten. :'(

Help mij A.U.B.

Tony.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13
  • Reacties 18
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Is je voeding wel sterk genoeg?

Ook even verplaatst naar het Hardware board.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Nee met mijn computer moet er een 400WATT Voeding in en hij heeft gewerkt voor 3-4 weken maar opeens als ik hem wil opstarten [vandaag] wil hij niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

400W is niet zo heel veel, maar het ligt eraan wat je in je kast hebt zitten. Als je er een videokaart bijplaatst, knalt ie er in één keer uit. Hetzelfde met overclocken, dat kun je met een 400W voeding beter ook niet doen. En nog iets anders: heb je toevallig een SweeX voeding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik weet niet wat voor merk het is maar er staat LPG2-400W op de voeding en het koste mijn opngeveer €20-€30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, die ken ik. Dat is nog slechter (sorry) dan SweeX. Een kleine tip: koop voortaan een voeding van rond de 50 euro, dat zijn over het algemeen bekende merken en werken stabiel. Wat je nu zou moeten doen, weet ik niet zo gauw. Je kunt met bepaald gereedschap testen of er nog spanning over staat, of je kunt in één keer een nieuwe voeding kopen, met het risico dat het dan dus nog niet werkt. Ik kan er op deze manier niet achter komen of er iets anders stuk zou kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Maar het gebeurde zomaar ik kon er gisteren nog prima op spelen en vandaag wil ik hem aan doen en hij wil maar niet aan, er kwam geen rook of nare geurtjes van af dat vind ik wel raar. [Lol ik had deze PC 5-7 jaartjes terug gekocht] Volgens mij heeft hij zijn tijd gehad. :'(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ow, lol, dat verandert de zaak een beetje. 5 tot 7 jaar is al redelijk veel voor een pc en de transistoren geven het op een gegeven moment gewoon op. Vooral als hij in een wat warmig kamertje staat en vaak gebruikt wordt. Je zou even moeten kijken hoeveel geld je kunt vrijmaken, want voor 300 euro (ik zag dat je de Best Buy Guide hebt bekeken), heb je best een goede, nieuwe pc. Ik kan dan echter wel een monitor met DVI aansluiting aanbevelen, want VGA videokaarten zijn wat moeilijker te krijgen de laatste tijd. Je zou daarvoor even in de achterkant van de monitor moeten kijken of er twee aansluitingen voor pc's zitten, dan weet ik bijna zeker dat het een DVI betreft. Of je kunt gewoon even zeggen hoe oud de monitor is, als je dat weet. En hoeveel inch hij is, daar heb ik ook wel wat aan. Nou ja, kijk maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ja mijn Pc is best wel oud en ik speel er wel vaak op maar mijn ouder monitor is VGA.

maar als ik een nieuwe PC + monitor in een ga kopen bijv. BCC, IT'S of Andere PC Shops.

Wat voor soort moet ik gaan kopen dan want ik er niet zo echt veel verstand van PC's

Kan jij mij helpen met waar ik op moet letten als ik een nieuwe PC ga kopen?

Ik Game en werk veel op de PC.

Ik moet wel een snelle Pc hebben want ik speel allemaal spelletjes en ze moeten niet gaan happeren.

THANKS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Natuurlijk kan ik helpen. Nou, je hebt al gezegd wat je erop wilt doen, maar ik moet dan nog één ding van je weten: je budget. Het is misschien een beetje plotseling zo, maar dat is toch de basis waarop je bestelt. Een goede game-pc exclusief randapparatuur kun je krijgen tussen de 800 en 1200 euro, dat lijkt me het verstandigst. Minder is niet toereikend en meer is niet nodig. Ik zou echter niet bij een winkel kopen als de BCC, maar eerder bij een online-shop of desnoods de MyCom, Computerland of CD-Rom Land. Ik heb zelf echter 3 keer besteld bij Azerty en daar krijg je direct de factuur in te zien en heb je online de garantie. Als je mij je budget geeft, stel ik een pc op maat voor je samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik wil rond de €500-€600 besteden als het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb hier een systeempje voor je wat net iets boven je budget uit komt:

<a href="http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/72617/three-hundred.html"><b>Antec Three Hundred</b> 56,05</a>

<a href="http://www.azerty.nl/8-52-35577/real-power-m520.html"><b>Cooler Master Real Power 520W, Modulair</b> 61,88</a>

<a href="http://www.azerty.nl/8-89-76964/p45-neo-f-.html"><b>MSI Neo-F P45</b> 86,55</a>

<a href="http://www.azerty.nl/8-174-71666/f2-8000cl5d-4gbpq.html"><b>G.Skill 2x2GB PC-8000 CL5</b> 65,93</a>

<a href="http://www.azerty.nl/8-291-56577/core-2-duo.html"><b>Intel Core 2 Duo E8400</b> 140,42</a>

<a href="http://www.azerty.nl/8-165-87829/radeon-hd4850.html"><b>ATI Radeon HD4850</b> 132,14</a>

<a href="http://www.azerty.nl/8-125-75337/spinpoint-f1.html"><b>Samsung Spinpoint F1 320GB</b> 43,41</a>

<a href="http://www.azerty.nl/8-595-30871/lh-20a1s.html"><b>Lite-On 20A1S + Dual Layer</b> 18,42</a>

Prijs: €604,80 inclusief BTW, exclusief verzending.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Cool thanks ik ga kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

En ik heb 2 vragen.

1) Als ik die onderdelen bestel bij Azerty koop moet ik ze dan zelf in elkaar zetten of doen zij dat voor mij?

2) Als ik die Computer dan hebt gekocht en alles is klaar kan ik daar dan Windows XP op installeren of kan daar alleen Windows Vista op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ze kunnen er allebei op.

Ik zou uitkijken als je windows xp download omdat jij 64 bits koopt, het kan zijn dat je de verkeerde download met 32bits.

Deze xp is 64 bits: http://thepiratebay.org/torrent/4417816/Windows_XP_Home_Edition_2008_SP3_English

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

1) Je kunt ze zelf in elkaar steken, maar voor 59 euro doen ze dat daar. Kijk maar: http://www.azerty.nl/producten/zoek/?PRIJS_KLASSE=50-100&ZOEKTERMEN=assemblage

Ik zou dan wel de goedkoopste nemen, want 1 of 2 jaar garantie maakt niets uit. Je hebt namelijk bijna altijd 2 garantie op de losse hardwareonderdelen. Soms zelfs 3. Als er dan iets kapot gaat, haal je het uit je pc en stuur je het RMA terug naar Azerty. Die leveren dan een vervangend product. Gratis.

2) Ik zou er Vista op zetten. XP kan ook wel, maar doordat Vista wat voordelen zoals Aero en Direct X 10(.1) heeft, benut je je pc dan optimaal. En niet te vergeten is de 64 bits Vista veel beter dan de 64 bits XP. Die XP is namelijk een beetje afgeraffeld, omdat ze allang met Vista bezig waren. 64 bits is trouwens om je pc optimaal te benutten. 32 bits kan namelijk maar (2^32)*0.8 = 3.2 GB aan RAM geheugen aan. Met 64 bits loopt dat de miljoenen terabytes in.

Kortom, ik zou voor Vista gaan vanwege de 64 bits versie, de Direct X 10 en Aero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ok dankje wel Tom en cancan ik zal kijken  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dank je wel Allemaal maar ik heb ontdekt dat mijn Voeding kapot is en ik heb hem vervangen door een nieuwe Voeding en nu doet mijn computer het nu weer goed!

O0

THANKS ALLEMAAL VOOR JULLIE HULP!! O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 13

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Lol, je had je voeding gecheckt, zei je. :P Nou ja, blij dat het is opgelost. Slotje. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Monkie

    Geplaatst

    Leuk om te lezen. Ik was nog vergeten te melden dat Orion ook een ingebouwde Adblock-functie heeft, en extension support (Firefox / Chrome). Protonmail werkt inderdaad geweldig. De Protonmail app werkt ook prima.  Proton Calendar ziet er ook goed uit. Al wacht ik nog even met de overstap. Helaas is er nog geen losse Proton Calendar app voor macOS. Ik heb een tijd geleden het abonnement geüpgraded naar Unlimited. Om te kijken of ProtonVPN iets was. Waar ik tegenaan liep was dat me printer en NAS niet meer zichtbaar waren. Dit ondanks dat de optie 'Allow LAN connections' stond aangevinkt.  De killswitch uitschakelen was de enige optie om dit te verhelpen. Raar. maar waar. Daarom (weer) overgestapt naar Mullvad, en dat werkt prima. Hieronder nog even een voorbeeld van  Kagi en gepersonaliseerde resultaten: Op de eerste afbeelding zijn de resultaten niet gepersonaliseerd. Op de tweede afbeelding wel. Op deze tweede afbeelding heb ik Tweakers 'vastgezet',  waardoor de zoekresultaten (indien van toepassing) van Tweakers bovenaan komt te staan. Dit is bijvoorbeeld erg handig als je opzoek bent naar hardware.

    Mafketel

    Geplaatst

    Voor mail natuurlijk Proton.  Het fijne van Proton is dat ze nog een paar andere Gratis diensten hebben waaronder ProtonVPN.. Handig voor bijna alles maar niet echt geschikt voor p2p.  Zoekmachine is Google maar dan in de browser "Soul"  deze is beschikbaar op Android en is volledig aanpasbaar naar je eigen wensen dus waarschijnlijk ook qua zoekmachine.  Er zit ook een ad blocker in en een vpn.  De VPN heb ik nog niet geprobeerd omdat ik zelf TrustZone gebruik.  Een echte aanrader voor elke Android gebruiker die graag zelf bepaald wat je browser wel of niet doet, kan en mag van de gebruiker.  Intresse? Te downloaden via de Play Store.    Over de app Soul Browser    Snelle en schone browser   🏆 Krachtige advertentieblokkering 🏆 Krachtige videodownload 🏆 Krachtige aanpassing   Alles is aanwezig. Alles is krachtig. Alles is eenvoudig.   Stijlvolle browser met alle functies Een geavanceerdere browser     Belangrijkste kenmerken: ⭐ Automatische vertaling ⭐ Ga terug zonder te vernieuwen ⭐Gegevens opslaan ⭐Schone modus ⭐Snelle download ⭐ Lay-out bewerken ⭐ Menu bewerken ⭐ Zoekbalk bewerken ⭐ Tabbalk bewerken ⭐ Gebaar bewerken ⭐ Modus met één hand ⭐ Donker thema ⭐ Schermfilter ⭐ Lezermodus ⭐ Tekst vergroten ⭐ Lettertype wijzigen ⭐ Tekst naar spraak ⭐ TV-cast ⭐ Toetsenbordbeveiliging ⭐ Vergrendelscherm ⭐ Incognitomodus ⭐ Scrollende schermafbeelding ⭐ Alleen afbeeldingen bekijken ⭐ Bewaar alle afbeeldingen ⭐ Video downloaden ⭐ QR-code ⭐ PDF-viewer ⭐ Foto-editor ⭐ DNS-wijzigingsfunctie (met Android "VpnService")   En nog veel meer functies   Vereiste machtigingen ⭐ Geen   Optionele machtigingen ⭐ ACCESS_FINE_LOCATION: op verzoek van de gebruiker van de site bezoekt ⭐ RECORD_AUDIO: op verzoek van de gebruiker van de site bezoekt ⭐ CAMERA: fotobijlage of barcodescanning ⭐ READ_EXTERNAL_STORAGE: Bestandsbeheer ⭐ REQUEST_INSTALL_PACKAGES: gebruikers kunnen apps downloaden van sites die ze bezoeke n. Wanneer een gebruiker een gedownloade app installeert
  • Recente prestatie

    • Janno heeft zojuist een badge verdient
      9 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...