Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Nieuwe/Upgegrade PC

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3.242
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik wil graag een nieuw pc of mijn pc upgraden zodat ik wat meer games kan spelen, wat meer geheugen heb en om snelheid te winnen.

Ik heb op dit moment het volgende systeen: Acer Aspire X3200 met de AMD Athlon X2 6000+ CPU op een AM2 bord met een nVidia 8200 onboard videochip.

Nu vraag ik me dus af of het verstandiger is om een nieuwe kast te kopen en hier wat nieuwe onderdelen in te bouwen en wat van mijn huidige pc

of

gewoon een heel nieuw systeem bestellen...

Ik heb niet een heel erg hoog budget maar ik sta open voor alle suggesties!

Alvast bedankt,

Bartjuhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 26
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Als je een volwaardig PCI-e slot op je mITX bord hebt zitten, kunnen we best nog wel ergens komen. Het moederbord en de processor kunnen dan worden behouden. De harde schijf en de brander kunnen vast ook nog wel mee. Het geheugen is mij nog niet duidelijk, dat moet je nog even opzoeken. Wat je dan nodig hebt, is een videokaart, voeding en behuizing.

Als je geen volwaardig PCI-e slot op je moederbord hebt, wordt het iets lastiger. Je zou dan kunnen gaan voor een AM2 moederbord, bijvoorbeeld de MSI Neo 3. De processor kan dan worden overgezet, net als de harde schijf en de brander. Het geheugen is dan nog steeds niet duidelijk, je moet de specificaties daarvan sowieso opzoeken. ;) Wat je dan in totaal nodig hebt, is dus een moederbord, videokaart, voeding en behuizing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ok, ik heb meteen al een aantal vragen:

• Wat bedoel je met een volwaardig PCI-e slot op een mITX bord?
  • Heb ik een volwaardig PCI-e slot op een mITX bord?
  • Kan ik mijn on-board videokaat niet behouden?
  • Wat gaat het ongeveer kosten?

Voor de behuizing zou ik graag een ruime kast nemen zodat het goed ventileerd en indien nodig er later nog wat dingen bij gezet kunnen worden.

Van voeding heb ik geen verstand maar ik vertrouw er op dat als jij/jullie een suggestie doet/doen dat het goed en betrouwbaar is.

Voor mijn videokaart wil ik een liever niet te dure maar wel eentje waarmee ik goed kan gamen, niet dat ik alles persé op de hoogste resolutie wil spelen maar wel gewoon te spelen.

Ook zou ik nog wat extra fans in mijn PC willen, ik weet niet wat zoiets kost maar hij maakt op dit moment best wel veel geluid. (komt door de CPU koeler denk ik!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

- mITX is de form factor van je moederbord: klein bordje. Het enige formaat moederbord wat in zo'n klein kastje past.

- Je zou die foto even maken, dan kan ik dat zelf beoordelen.

- Nope. Van de prestaties van dat ding wil je toch juist af? 't Is trouwens een chipje op het moederbord, die krijg je er niet eens uit.

- Geen idee, het hangt van de bovenste twee punten af. En van het geheugen, de specificaties moet je even doorsturen. Upload gewoon het volledige Everest-log via "Extra Opties...".

We komen er wel uit. Geloof me, ik kan een veel betere kast en voeding voor je vinden dan die je nu hebt, dus geluid wordt straks het probleem niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik kan het logje niet als bijlage toevoegen, het bestand is te groot.

Ook kan ik het niet inpakken en uploaden als .rar bestand, wat kan ik doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dat logje moet je even als .txt (platte tekst) aanmaken en uploaden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik heb het bestand maar even gesplitst, het was namelijk al een platte tekst.

Post Merge: juni 05, 2009, 08:25:25 am

Sorry voor dubbelpost, hierbij de foto's van mijn PC

wwn9z5.jpg

[img width=600 height=450]http://i44.tinypic.com/2ahy24p.jpg

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Wat je daar als uitbereidingsslot hebt, is waarschijnlijk een AGP slot. Ik ben er zeker van dat het geen PCI-e slot is, daarvoor is ie te klein en mist ie een paar pinnetjes. Daarnaast heb je 2 GB DDR2 geheugen met een snelheid die nog wel aanvaardbaar is, dus dat kun je meenemen. Dat houdt in dat je het volgende nodig hebt:

Moederbord

Videokaart

Voeding

Behuizing

Als ik zou moeten kiezen, werd het dit. Inclusief verzending zit je dan op 220 euro. Je kunt bezuinigen op de videokaart, door bijvoorbeeld een HD4650 te nemen in plaats van een HD4770, maar dan bereik je je doel niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ok, bedankt voor deze samenstelling!

Wat zou het gaan kosten als ik mijn werkgeheugen zou willen verdubbelen en hoelang denk je dat ik met het door jou samengestelde systeem vooruit kan?

Ook wil ik graag iets doen aan het geluid wat mijn systeem maakt, wat kost het om een kleine extra koeler op mijn CPU te zetten?

En als laatste vraag; Kan ik alles zelf in elkaar knutselen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Als je het geheugen toch een zetje wilt geven, raad ik een 4GB setje aan, dan geef je de pc een aardige push en geef je niet veel meer geld uit dan aan een 2GB setje. De andere 2GB zou je nog kunnen toevoegen, maar dat is niet nodig.

Een koelertje kost ongeveer 20 euro, bijvoorbeeld deze: http://www.azerty.nl/0-976-88569/ocz-vanquisher-koeler-voor-p.html

Dat is een hele goede koeler, zeker voor die prijs. Het geluidsniveau daalt dan inderdaad, maar je moet wel je oude koeler van de processor afhalen en even wat koelpasta toevoegen. Als het goed is, zit dat bij de koeler. Je kunt nog betere koelpasta halen, Arctic Silver 5 is heel goed en kost slechts 4 euro. Daar kun je langer mee doen dan één keer.

Zelf assembleren gaat, maar als je iemand kent die er ervaring mee heeft, is het handiger. De CPU heb je niet zelf gedaan, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb ik nog nooit gedaan nee, de processor heeft iemand voor me gedaan maar ik ken iemand die het al wel eens heeft gedaan, op hoeveel komt het met die RAm en de koeler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

66 euro extra. Ik zal het geheugen ook even linken: http://www.azerty.nl/8-744-34579/g-skill-f2-6400cl5d-4gbpq-gehe.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ah bedankt, ik denk alleen niet dat mijn ouders het goed vinden als ik in één keer € 286,- uit geef, kan ik het misschien in een paar keer doen?

Wat zou jij als volgorde suggesteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Suggesteren? Suggereren?

Post Merge: juni 05, 2009, 05:06:12 pm

lijkt me logischer, kan ook best zijn dat suggesteren normaal nederlands is hoor, maar firefox spellings ding rekent het fout.  ::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

't Lijkt me verstandiger om het in één keer te doen, want anders zit je straks met dubbele of drievoudige verzendkosten. Mocht je het toch in een aantal keer willen doen, zou ik eerst de kast en voeding aanschaffen, zodat je je systeem daarin over kunt zetten. mITX past wel in een ATX kast, maar het is even klote met inbouwen. Daarna heb je het moederbord en de koeler nodig, zodat je ook de CPU netjes kunt overzetten en de koeler kunt monteren. Vervolgens kun je dan de videokaart aanschaffen, samen met de voeding. Als laatste heb je het geheugen, die kun je zowel bij het moederbord als bij de videokaart bestellen, apart zou ik het niet nemen.

Maar goed, nogmaals: ik raad aan om alles in één keer te doen omdat je dan èn veel goedkoper uit bent èn in één keer het systeem in elkaar kunt zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Maar bart ,

zitten jou geheugen slots niet al vol? want anders zou je er die uit moeten halen en nieuwe inzetten en dat zou vervelend zijn want dan hou je over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Het moederbord wordt vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Actief:  

o, sorry niet gezien! Maar ik zou bart eventueel wel willen helpen met assembleren ik woon toch bij hem in de straat en met mijn computer is ook alles goed verlopen O0 Maar het gaat er natuurlijk om wat bart het fijnste vind.

Groetjes Stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Zou ik zelfs graag willen, moeten we een keer voor afspreken,

@ Robin: Ja, ik wist zelf ook dat het fout was maar ik wist niet hoe ik het anders kon forumuleren  :friends: :peace:

@ Tom: Ik ga het er met m'n ouders overhebben, ik hoop dat ik van de zomer kan werken en dan in de zomervakantie de onderdelen aanschaffen en assembleren!

Zou je me een winkelwagentje willen sturen met alles inclusief extra koeler aub!  :friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

• Actief:  

Heel erg bedankt!

Ziet er allemaal heel mooi uit, één ding wat me opvalt is dat de levertijd van de videokaart maarliefs 14 dagen bedraagt.

En is het verstandig om de CPU koeler nu alvast te bestellen zodat ik eerder van de herrie af ben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

De indicatie is 14 dagen. ;) Had ik ook een keer bij mijn bestelling, het product was echter binnen 3 dagen binnen. Lekker laten gaan, hij komt wel. :) Je kunt op de site checken hoe het staat met de levering van je componenten, er staat een vinkje voor elk product wat binnen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

OK, fijn om te weten, krijg ik dan alles tegelijk thuis bezorgt? En wat zijn de verzendkosten?? Zijn er nog dingen waar ik een beetje op kan bezuinigen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Verzendkosten zijn 10 euro en ik heb gelet op goedkopere componenten, maar die zijn er niet. Ja, die waar je ook minder aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ah ok, ben al wat geld apart aan het houden voor deze zaak!

Post Merge: juni 06, 2009, 10:08:48 pm

Zit de geluidskaart ingebouwd het moederbord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

There is no users online

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen DennisRar Hey allemaal! Ik heb laatst zelf een oude computer geprobeerd te repareren, maar het ging volledig mis. Ik kreeg wat onderdelen niet goed geïnstalleerd en uiteindelijk deed hij helemaal niks meer. Heeft iemand tips waarom mijn reparatie fout ging en hoe ik het de volgende keer beter kan doen? Ben echt benieuwd naar jullie ervaringen! ExpertGert Hey DennisRar, ik herken je verhaal! Reparaties kunnen soms echt lastig zijn. Hier zijn een paar mogelijke redenen waarom het misging en tips om het de volgende keer beter te doen: Onderdelen niet goed aangesloten: Kijk goed of alle kabels en onderdelen goed vastzitten. Bij computers kunnen zelfs een paar losse draden ervoor zorgen dat alles niet werkt. Leg ze eventueel op volgorde van installatie. Handleiding volgen: Het is superbelangrijk om een goede handleiding te volgen. Er zijn veel YouTube-video’s die stap voor stap uitleggen hoe je het aanpakt. Zoek naar video’s met goede reviews! Het juiste gereedschap: Heb je het juiste gereedschap gebruikt? Soms heb je speciaal gereedschap nodig om onderdelen veilig te kunnen installeren. En zorg dat je alles klaar hebt liggen voordat je begint. Van fouten leren: Iedereen maakt wel eens een fout. Misschien de volgende keer als je het opnieuw probeert, oefen je met een minder belangrijk onderdeel of oude junk. Zo krijg je meer ervaring zonder grote gevolgen. Vraag om hulp: Mocht je vastlopen, vraag gerust om hulp in dit forum of aan vrienden die er meer vanaf weten. Samen leer je sneller! Hopelijk helpen deze tips je verder. Laat het weten als je nog meer vragen hebt! AnjaDL Goede tips, Gert! Ik heb zelf ook eens zo’n grote fout gemaakt bij het repareren van mijn laptop. Daarna was ik altijd extra voorzichtig met installeren. Gewoon de tijd nemen, dat helpt echt! Brammetje99 Mij is het ook wel eens overkomen. Wat ik deed was de onderdelen eerst helemaal uitlezen voor ik iets ging aansluiten. Dan heb je meer overzicht, geloof me! GertjanH Ik ben het helemaal eens met Gert. Soms is het beter om een paar keer te kijken voordat je begint. En gereedschap, dat is key! De juiste dingen hebben scheelt zo veel. DennisRar Bedankt voor de tips Gert en iedereen! Ik ga zeker wat video’s bekijken en alles beter voorbereiden. Gewoon wat rustiger aan doen. KarinHacker Haha, ik heb ooit een tv geprobeerd te fixen. Eindigde met een groter probleem, maar uiteindelijk kwam ik er wel achter dat ik gewoon niet goed op lette. Niks te moeilijk, gewoon rustig blijven! JeroenG Ik vind het ook leuk om te repareren, maar soms is het beter om expert te vragen als je er niet uitkomt. Je wil niet dat je apparaten beschadigt. TimmyHR Mooi dat we hier allemaal van leren! Ik vind het cool dat je het probeert, DennisRar. Zelf heb ik ook eens met een fiets geprobeerd, klein maar fijn. Bleek een simpele lekke band te zijn. NatalieP Laat je niet ontmoedigen! Mijn eerste keer was ook een ramp, maar nu kan ik echt wat. Blijven proberen! En als je een fout maakt, oefen dan met iets kleins. DennisRar Super bedankt iedereen! Dit voelt echt als een steungroep voor klussers. Ik ga aan de slag met een oude laptop – hopelijk gaat het deze keer beter! Lees het volledige bericht hier
    • Subforum: Hardware – Telefonie – Navigatie – TV Gebruiker: Joris123 Hey allemaal! Ik heb een vraagje over Google Maps. Hoe kun je Google Maps offline gebruiken zonder internetverbinding? Ik ben vaak in gebieden waar ik geen bereik heb en wil gewoon graag mijn routes kunnen zien. Iemand tips? Expert: TechGuru88 Hey Joris123! Goed dat je hierom vraagt, veel mensen hebben dit probleem. Google Maps kan best handig zijn, zelfs zonder internet. Hier is een stap-voor-stap uitleg: Download de kaart: Open Google Maps als je verbonden bent met Wi-Fi. Zoek de plek die je wilt opslaan. Tik op de naam of het adres van de locatie onderaan het scherm. Selecteer ‘Kaart downloaden’: Scroll naar beneden en je ziet de optie “Kaart downloaden”. Tik daarop en selecteer het gebied dat je wilt opslaan. Zorg ervoor dat je het gebied goed in beeld hebt, anders heb je later niet alles wat je nodig hebt. Offline kaarten gebruiken: Wanneer je zonder internet bent, open je gewoon Google Maps. Je kunt nu navigeren binnen het gebied dat je hebt gedownload! Vergeet niet dat je alleen de kaarten kunt zien, geen live verkeersinformatie. Een voorbeeld: Stel, je gaat naar een camping in de natuur zonder bereik. Download van tevoren het gebied rondom de camping en je kunt altijd je route vinden, zelfs als je telefoon geen signaal heeft. Hopelijk helpt dit je verder! Laat maar weten als je nog vragen hebt. Gebruiker: AnjaV Super nuttige info, thanks! Ik wist niet dat je dat zo kon doen. Ga het meteen proberen! Gebruiker: TomyBoy Even een vraagje terug: als ik een route aan het plannen ben en ik wil meerdere plekken toevoegen, kan dat dan ook offline? Of moet ik dat echt op internet doen? Expert: TechGuru88 Hey TomyBoy! Goede vraag! Je moet je route inderdaad plannen terwijl je nog online bent. Zodra je de route hebt gemaakt en het gebied gedownload, kun je die gebruikmaken. Maar als je tussendoor nieuwe plekken wilt toevoegen, moet je even internet hebben. Dus zorg dat je dat allemaal van tevoren doet! Gebruiker: LisaKa Haha, dat sturen van kaarten offline is echt een lifesaver. Ik ga binnenkort op roadtrip, dus dit komt goed uit! Gebruiker: WimDeVlieger Mooie uitleg, maar ik vind het altijd zo’n gedoe om kaartjes te downloaden. Kan ik ook andere apps gebruiken die dat makkelijker maken? Gebruiker: AnjaV WimDeVlieger, ik heb wel eens gehoord van Maps.me. Die app schijnt heel goed te zijn voor offline navigatie. Misschien een idee om die ook eens te proberen? Gebruiker: CoolCat Maps.me is inderdaad een goede optie! En ook gratis. Maar Google Maps heeft weer die mooie interface. Het blijft lastig kiezen… Gebruiker: TomyBoy Bedankt voor de tips! Ik ga beide apps uitproberen. Wie weet welke ik het fijnste vind! Gebruiker: Joris123 Thanks guys! Echt blij met al jullie tips. Ga ze zeker uitproberen. Fijne dag nog! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstelling van een nieuw lid Gebruikersnaam: RetroGamer88 Onderwerp: Hallo allemaal! Hier ben ik, RetroGamer88! Hey allemaal! Ik ben RetroGamer88 en ik ben net lid geworden van dit geweldige forum! Ik kom uit een klein dorpje in Nederland en ben enorm gepassioneerd door retro games. Sinds ik klein was, zat ik achter de NES en de SNES, en het lijkt er niet op dat dat ooit gaat veranderen. De laatste tijd ben ik helemaal verslaafd aan klassiekers zoals Super Mario Bros., The Legend of Zelda en Sonic the Hedgehog. Het is zo geweldig om die oude spellen weer op te pakken! Het geeft me echt een gevoel van nostalgie. Ik heb me aangemeld omdat ik graag met jullie wil kletsen over onze gedeelde interesses en misschien wat tips en tricks wil verzamelen over de beste manieren om deze retro games te spelen. Wat zijn voor jullie de mooiste retro games die jullie nog steeds graag spelen? Hebben jullie nog aanraders? Ik kijk er naar uit om met jullie te kletsen! Groetjes, RetroGamer88 Reactie van een Expert: GameWizard99 Hey RetroGamer88! Welkom op het forum! Super leuk dat je je hebt aangemeld. Als het gaat om retro games, zijn er echt een paar titels die opvallen. Je noemde al een paar klassiekers zoals Super Mario Bros. en Zelda—dat zijn echt toppers waar bijna iedereen het over eens is. Maar naast die wie ook zo leuk zijn: Tetris: Dit spel is tijdloos. Jammer genoeg vaak onderschat, maar het blijft verslavend! Donkey Kong: Een van de eerste platformers die je meenemen in een spannend avontuur. Street Fighter II: Perfect voor een competitieve avond met vrienden! Het heeft zoveel iconische personages. Wat betreft het spelen van retro games, kun je het beste een retro console gebruiken, maar emulators zijn ook absoluut een optie. Zorg ervoor dat je de juiste ROM’s hebt, maar dat is altijd een beetje een grijs gebied. Als je vragen hebt over specifieke games of consoles, schroom niet om te vragen! Veel plezier op het forum! Reacties van andere gebruikers: GamerGal85: Hey RetroGamer88! Welkom! Retro games zijn zo leuk! Ik speel nog steeds graag Mega Man! Heb je die ooit geprobeerd? PixelPioneer: Wat leuk dat je hier bent! Ik ben ook groot fan van retro games. Heb je al eens een arcade kast geprobeerd? Die zijn super tof! RetroHero20: Welkom RetroGamer88! Ja, de nostalgie is sterk. Voor mij is Castlevania echt een must-play! Zo’n sfeervol spel! Heb je dat ooit gespeeld? NostalgiaNerd: Hi allemaal. RetroGamer88, ik vind je keuze van games top! Persoonlijk ben ik dol op de Final Fantasy serie. De eerste onderdelen zijn magisch! Heb je daar interesse in? GamerGuy123: Tetris is inderdaad een klassieker! Het blijft gewoon verslavend. Retro games zijn de basis van al het gaming wat we vandaag hebben. RetroGamer88: Bedankt voor de leuke reacties iedereen! En ja, Mega Man wil ik zeker eens proberen, GamerGal85! Ik was altijd een beetje bang voor die moeilijkheidsgraad, haha. EmulatorExpert: Voor de emulators zou ik zeggen, kijk eens naar RetroArch. Het is makkelijk in gebruik en ondersteunt heel veel verschillende consoles! Is echt een aanrader! OldSchoolJake: Hey, als je Mario leuk vindt, moet je ook absoluut Mario Kart gaan spelen. De oudere versies zijn zo leuk voor multiplayer! Heb je die ook gespeeld? GamerGal85: Cool dat je het gaat proberen, RetroGamer88! Het heeft een stevige leercurve, maar het is zo bevredigend om te spelen als je het eenmaal doorhebt. Veel succes! Samen hebben we al zo een leuke discussie! Geweldig om te zien hoe de community elkaar helpt en tips deelt. Blijf lekker reageren! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Minou heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...