Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

[Algemeen] Advies nieuwe PC onderdelen

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hoort dat grote ding erop  :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 714
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Ach, ik zie het al. Het is een Reaper X versie. Dat betekent dat je geheugen heel goed wordt gekoeld. Het grotere stukje zorgt er namelijk voor dat de hitte naar boven wordt gedwongen om vervolgens uit je computer geblazen te worden. Normaliter is dat alleen geschikt voor extreme overclockers, maar het is niet slecht voor andere mensen. Het is erg goedkoop, dus ik zou hier gewoon voor gaan, behalve als je ziet dat je huidige geheugenreepjes (bijna) klem zitten onder een ander component.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Actief:  

he ik heb een pc samengesteld.

Kunnen jullie eens beoordelen aub:

Moederbord: ASUS P5Q Deluxe

Geheugen: 2x OCZ 1200 MHZ 1GB =2GB

2x OCZ 1066 MHZ 1GB =2GB

Harde schijf: Samsung 1.000 GB

Processor: Intel Quad Core Q6600 Boxed

Videokaart: XFX 8800GT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb je dit al besteld? Dan heeft het eigenlijk weinig zin om er nog over te oordelen, maar ik weet wel een aantal verbeterpunten.

Mobo: Asus P5Q-E (de jouwe is ook goed, maar deze is iets goedkoper en niet echt slechter, of heb je daar DDR3 geheugen?)

Mem: Maakt niet zoveel uit, maar in ieder geval iets van 4GB (dus 2x2GB) DDR2 PC-8000 geheugen.

HDD: Is prima, neem aan dat je de Spinpoint F1 bedoelt?

CPU: E8500, beter voor games. Voor video-editing of aanverwanten een Q6600 / Q9450.

GPU: ATI HD4850 of HD4870, hangt ervan af hoeveel je gaat gamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weken later...

• Bijdragen:  3.242
  • Waardering:   20
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik zoek een kwalitatief goede, maar wel goedkope processor die de nieuwste spellen easily kan draaie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dan heb je het meest aan de Intel Core 2 Duo E8400 (of misschien voor een minder budget een E7200) , maar denk je niet dat de rest van je pc dan een upgade nodig heeft? Geheugen, videokaart, moederbord, harde schijf? Kortom, je zou waarschijnlijk beter doen aan een nieuwe computer, want een ATI Radeon Xpress 200 (om maar een voorbeeld te noemen) met een nieuwe processor zet niet zoveel zoden aan de dijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

heb net een nieuwe pc gekocht :S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Welke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ja, dan zou ik graag eventjes de naam van alle componenten willen hebben. Van de volgende dingen dus:

Moederbord

Processor

Videokaart

Geheugen

Harde schijf

Voeding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

waar kan ik dit vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Via apparaatbeheer of met Everest. Dat programma kun je vrij downloaden. Dan maak je even een scan en stuur je die via de mail naar mij. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb hem gemaild, ik post hem voor de zekerheid ook nog maar effe hier:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Versie                                            EVEREST v2.20.405/nl

Startpagina                                      http://www.lavalys.com/

Rapporttype                                      Rapport Assistent

Computer                                          BARTVDELSHOUT

Maker                                            Bart van den Elshout

Besturingssysteem                                Microsoft Windows Vista Home Edition 6.0.6001 (WinVista Beta)

Datum                                            2008-09-16

Tijd                                              18:36

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:

Besturingssysteem                                Microsoft Windows Vista Home Edition

OS Service Pack                                  Service Pack 1

DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Computernaam                                      BARTVDELSHOUT

Naam gebruiker                                    Bart van den Elshout

Moederbord:

CPU Type                                          Unknown, 2300 MHz

Moederbordnaam                                    Onbekend

Moederbord Chipset                                Onbekend

Systeemgeheugen                                  1792 MB

BIOS Type                                        Award (05/14/08)

Scherm:

Video kaart                                      GeForce 8200

Video kaart                                      GeForce 8200

Monitor                                          Philips 190S (190S6)  [19" LCD]  (BZ  111309)

Multimedia:

Geluidskaart                                      Luidsprekers (Realtek High Defi

Geluidskaart                                      Realtek Digital Output (Realtek

Opslag:

IDE apparaat                                      NVIDIA nForce Serial ATA Controller

IDE apparaat                                      Standaard Dual Channel PCI IDE Controller

SCSI/RAID apparaat                                A2OWR4Q4 IDE Controller

SCSI/RAID apparaat                                Microsoft iSCSI-initiator

Harde schijf                                      WDC WD32 00AAJS-22B4A SCSI Disk Device

Harde schijf                                      Generic- Multi-Card USB Device

Optische Station                                  HL-DT-ST DVDRAM GH15F SCSI CdRom Device

Optische Station                                  XW4013O RYU054S SCSI CdRom Device

SMART Status harde schijf                        Onbekend

Partities:

C: (NTFS)                                        147142 MB (46370 MB vrij)

D: (NTFS)                                        147161 MB (147067 MB vrij)

Geheugencapaciteit                                287.4 GB (188.9 GB vrij)

Invoerapparaten:

Toetsenbord                                      HID-toetsenbordapparaat

Muis                                              HID-compliant muis

Netwerk:

Netwerkkaart                                      NVIDIA nForce Networking Controller  (192.168.1.102)

Peripherieapparaten:

Printer                                          Microsoft XPS Document Writer

Printer                                          Verzenden naar OneNote 2007

USB1 apparaat                                    Standard OpenHCD USB Host-controller [NoDB]

USB1 apparaat                                    Standard OpenHCD USB Host-controller [NoDB]

USB2 apparaat                                    Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller [NoDB]

USB2 apparaat                                    Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller [NoDB]

USB-apparaat                                      Samengesteld USB-apparaat

USB-apparaat                                      USB-apparaat voor massaopslag

USB-apparaat                                      USB-HID

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Mja, hij ziet het moederbord niet helemaal goed, maar dat maakt in dit geval even niet uit. Je hebt een Acer Aspire X3200, een wat goedkoper model, maar wel een nieuwe pc. Nadeel is echter wel dat je een wat slechtere processor en een wat verouderde videokaart hebt. Dat is geen probleem, maar het is wel redelijk prijzig die twee te vervangen. Ik heb een mailtje naar je verstuurd met de winkelwagen van Alternate, met deze componenten de goedkoopste en beste leverancier die je kunt krijgen. Houd echter wel rekening met je voeding, die is misschien niet sterk genoeg om dit te kunnen trekken! Je zou er ook nog 2GB geheugen bij kunnen steken, dan heb je echt een top-pc, maar dat is aan jou.

De componenten van de winkelwagen die ik verstuurd heb zijn trouwens de AMD X4 9850 en de Sapphire HD4850.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ok, maar de videokaart is volgens mij niet dringend aan vervanging nodig, aangezien ik mijn geld moet hebben van een zaterdagbaantje zal ik het hard nodige eerst moeten kopen. En eigenlijk zou ik denk ik liever een Intel processor nemen, aangezien die kwalitatief iets beter zijn, kan jij mij hier nog wat advies over sturen?

PS: Kreeg net dat mailtje, meteen winkelwagen leeg gemaakt, kun je hem aub opnieuw sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Je kunt geen Intel nemen, want je hebt een AM2+ moederbord, wat alleen geschikt is voor AMD. Dit is de beste quad-core voor AMD. Je kunt ook een triple-core nemen, wat jij wilt. Dat scheelt iets in prijs, maar is wel merkbaar iets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ok, maar hoeveel scheelt dat dan tussen die Quad-Core en de Triple-Core?

Deze PC winkel zit bij mij in de buurt maar je bedoelt deze dus: http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=53794871

En aangezien de kast van mijn computer redelijk klein is ( 26 cm x 10 x 35) hoe weet ik dan zeker of deze processoren er in passen?

Maar ik mag aan nemen dat mijn koeler die Quad-Core of die Triple-Core wel aan kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

De processor is het probleem niet. Processoren zijn allemaal maar ongeveer 2 bij 2 centimeter. De videokaart geeft wel problemen. Die past niet. Laat dat dan maar lekker zitten en koop een processortje. Ik ben niet echt bekend met m-atx videokaarten en ik denk niet dat het veel vooruitgang op zou leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

De videokaart maakt me ook niet uit, maar de processor waar ik in mijn vorige post de link van liet zien kan ik dus het beste nemen???

Als het van m'n ouders mag ga ik hem kopen :P

Zal wel lukken hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ja, die kun je kopen. Als je wilt (ivm geld), kun je ook iets anders nemen, er zijn keuzes genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

enkel nog even met ouders overleggen, nog even wachten op salaris en dan kopen maar  :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik neem aan dat je weet dat het vrij moeilijk is een processor te vervangen? Dat in verband met koelpastatroep en koelerverwijdering. Weet waar je aan begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar iemand uit mijn straat zegt dat hij het wel kan, inbouwen door een bedrijf kost iets van € 70 per uur :S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

'Weet ik, dat kan je inderdaad aardig wat geld kosten. Nou ja, als dat allemaal geregeld is, zie ik geen beren meer op de weg (of hoe zeggen ze dat ook alweer?) en kun je wat mij betreft alles gaan regelen. Meer tips/waarschuwingen heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb je echt niets van tips ofzo, waar de processor in de kast zit, en hoe ik het het beste kan doen samen met mn maat  :friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Je zult de processor denk ik niet zien zitten, er zit namelijk een koeler bovenop. Als het goed is zie je de koeler zo zitten, want die steekt er bovenuit. Als je het dan nog niet weet, meestal zit de processor een beetje aan de zijkant van het moederbord, dus tegen de bovenkant van de kast aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Duken unpinned this topic

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen DennisRar Hey allemaal! Ik heb laatst zelf een oude computer geprobeerd te repareren, maar het ging volledig mis. Ik kreeg wat onderdelen niet goed geïnstalleerd en uiteindelijk deed hij helemaal niks meer. Heeft iemand tips waarom mijn reparatie fout ging en hoe ik het de volgende keer beter kan doen? Ben echt benieuwd naar jullie ervaringen! ExpertGert Hey DennisRar, ik herken je verhaal! Reparaties kunnen soms echt lastig zijn. Hier zijn een paar mogelijke redenen waarom het misging en tips om het de volgende keer beter te doen: Onderdelen niet goed aangesloten: Kijk goed of alle kabels en onderdelen goed vastzitten. Bij computers kunnen zelfs een paar losse draden ervoor zorgen dat alles niet werkt. Leg ze eventueel op volgorde van installatie. Handleiding volgen: Het is superbelangrijk om een goede handleiding te volgen. Er zijn veel YouTube-video’s die stap voor stap uitleggen hoe je het aanpakt. Zoek naar video’s met goede reviews! Het juiste gereedschap: Heb je het juiste gereedschap gebruikt? Soms heb je speciaal gereedschap nodig om onderdelen veilig te kunnen installeren. En zorg dat je alles klaar hebt liggen voordat je begint. Van fouten leren: Iedereen maakt wel eens een fout. Misschien de volgende keer als je het opnieuw probeert, oefen je met een minder belangrijk onderdeel of oude junk. Zo krijg je meer ervaring zonder grote gevolgen. Vraag om hulp: Mocht je vastlopen, vraag gerust om hulp in dit forum of aan vrienden die er meer vanaf weten. Samen leer je sneller! Hopelijk helpen deze tips je verder. Laat het weten als je nog meer vragen hebt! AnjaDL Goede tips, Gert! Ik heb zelf ook eens zo’n grote fout gemaakt bij het repareren van mijn laptop. Daarna was ik altijd extra voorzichtig met installeren. Gewoon de tijd nemen, dat helpt echt! Brammetje99 Mij is het ook wel eens overkomen. Wat ik deed was de onderdelen eerst helemaal uitlezen voor ik iets ging aansluiten. Dan heb je meer overzicht, geloof me! GertjanH Ik ben het helemaal eens met Gert. Soms is het beter om een paar keer te kijken voordat je begint. En gereedschap, dat is key! De juiste dingen hebben scheelt zo veel. DennisRar Bedankt voor de tips Gert en iedereen! Ik ga zeker wat video’s bekijken en alles beter voorbereiden. Gewoon wat rustiger aan doen. KarinHacker Haha, ik heb ooit een tv geprobeerd te fixen. Eindigde met een groter probleem, maar uiteindelijk kwam ik er wel achter dat ik gewoon niet goed op lette. Niks te moeilijk, gewoon rustig blijven! JeroenG Ik vind het ook leuk om te repareren, maar soms is het beter om expert te vragen als je er niet uitkomt. Je wil niet dat je apparaten beschadigt. TimmyHR Mooi dat we hier allemaal van leren! Ik vind het cool dat je het probeert, DennisRar. Zelf heb ik ook eens met een fiets geprobeerd, klein maar fijn. Bleek een simpele lekke band te zijn. NatalieP Laat je niet ontmoedigen! Mijn eerste keer was ook een ramp, maar nu kan ik echt wat. Blijven proberen! En als je een fout maakt, oefen dan met iets kleins. DennisRar Super bedankt iedereen! Dit voelt echt als een steungroep voor klussers. Ik ga aan de slag met een oude laptop – hopelijk gaat het deze keer beter! Lees het volledige bericht hier
    • Subforum: Hardware – Telefonie – Navigatie – TV Gebruiker: Joris123 Hey allemaal! Ik heb een vraagje over Google Maps. Hoe kun je Google Maps offline gebruiken zonder internetverbinding? Ik ben vaak in gebieden waar ik geen bereik heb en wil gewoon graag mijn routes kunnen zien. Iemand tips? Expert: TechGuru88 Hey Joris123! Goed dat je hierom vraagt, veel mensen hebben dit probleem. Google Maps kan best handig zijn, zelfs zonder internet. Hier is een stap-voor-stap uitleg: Download de kaart: Open Google Maps als je verbonden bent met Wi-Fi. Zoek de plek die je wilt opslaan. Tik op de naam of het adres van de locatie onderaan het scherm. Selecteer ‘Kaart downloaden’: Scroll naar beneden en je ziet de optie “Kaart downloaden”. Tik daarop en selecteer het gebied dat je wilt opslaan. Zorg ervoor dat je het gebied goed in beeld hebt, anders heb je later niet alles wat je nodig hebt. Offline kaarten gebruiken: Wanneer je zonder internet bent, open je gewoon Google Maps. Je kunt nu navigeren binnen het gebied dat je hebt gedownload! Vergeet niet dat je alleen de kaarten kunt zien, geen live verkeersinformatie. Een voorbeeld: Stel, je gaat naar een camping in de natuur zonder bereik. Download van tevoren het gebied rondom de camping en je kunt altijd je route vinden, zelfs als je telefoon geen signaal heeft. Hopelijk helpt dit je verder! Laat maar weten als je nog vragen hebt. Gebruiker: AnjaV Super nuttige info, thanks! Ik wist niet dat je dat zo kon doen. Ga het meteen proberen! Gebruiker: TomyBoy Even een vraagje terug: als ik een route aan het plannen ben en ik wil meerdere plekken toevoegen, kan dat dan ook offline? Of moet ik dat echt op internet doen? Expert: TechGuru88 Hey TomyBoy! Goede vraag! Je moet je route inderdaad plannen terwijl je nog online bent. Zodra je de route hebt gemaakt en het gebied gedownload, kun je die gebruikmaken. Maar als je tussendoor nieuwe plekken wilt toevoegen, moet je even internet hebben. Dus zorg dat je dat allemaal van tevoren doet! Gebruiker: LisaKa Haha, dat sturen van kaarten offline is echt een lifesaver. Ik ga binnenkort op roadtrip, dus dit komt goed uit! Gebruiker: WimDeVlieger Mooie uitleg, maar ik vind het altijd zo’n gedoe om kaartjes te downloaden. Kan ik ook andere apps gebruiken die dat makkelijker maken? Gebruiker: AnjaV WimDeVlieger, ik heb wel eens gehoord van Maps.me. Die app schijnt heel goed te zijn voor offline navigatie. Misschien een idee om die ook eens te proberen? Gebruiker: CoolCat Maps.me is inderdaad een goede optie! En ook gratis. Maar Google Maps heeft weer die mooie interface. Het blijft lastig kiezen… Gebruiker: TomyBoy Bedankt voor de tips! Ik ga beide apps uitproberen. Wie weet welke ik het fijnste vind! Gebruiker: Joris123 Thanks guys! Echt blij met al jullie tips. Ga ze zeker uitproberen. Fijne dag nog! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstelling van een nieuw lid Gebruikersnaam: RetroGamer88 Onderwerp: Hallo allemaal! Hier ben ik, RetroGamer88! Hey allemaal! Ik ben RetroGamer88 en ik ben net lid geworden van dit geweldige forum! Ik kom uit een klein dorpje in Nederland en ben enorm gepassioneerd door retro games. Sinds ik klein was, zat ik achter de NES en de SNES, en het lijkt er niet op dat dat ooit gaat veranderen. De laatste tijd ben ik helemaal verslaafd aan klassiekers zoals Super Mario Bros., The Legend of Zelda en Sonic the Hedgehog. Het is zo geweldig om die oude spellen weer op te pakken! Het geeft me echt een gevoel van nostalgie. Ik heb me aangemeld omdat ik graag met jullie wil kletsen over onze gedeelde interesses en misschien wat tips en tricks wil verzamelen over de beste manieren om deze retro games te spelen. Wat zijn voor jullie de mooiste retro games die jullie nog steeds graag spelen? Hebben jullie nog aanraders? Ik kijk er naar uit om met jullie te kletsen! Groetjes, RetroGamer88 Reactie van een Expert: GameWizard99 Hey RetroGamer88! Welkom op het forum! Super leuk dat je je hebt aangemeld. Als het gaat om retro games, zijn er echt een paar titels die opvallen. Je noemde al een paar klassiekers zoals Super Mario Bros. en Zelda—dat zijn echt toppers waar bijna iedereen het over eens is. Maar naast die wie ook zo leuk zijn: Tetris: Dit spel is tijdloos. Jammer genoeg vaak onderschat, maar het blijft verslavend! Donkey Kong: Een van de eerste platformers die je meenemen in een spannend avontuur. Street Fighter II: Perfect voor een competitieve avond met vrienden! Het heeft zoveel iconische personages. Wat betreft het spelen van retro games, kun je het beste een retro console gebruiken, maar emulators zijn ook absoluut een optie. Zorg ervoor dat je de juiste ROM’s hebt, maar dat is altijd een beetje een grijs gebied. Als je vragen hebt over specifieke games of consoles, schroom niet om te vragen! Veel plezier op het forum! Reacties van andere gebruikers: GamerGal85: Hey RetroGamer88! Welkom! Retro games zijn zo leuk! Ik speel nog steeds graag Mega Man! Heb je die ooit geprobeerd? PixelPioneer: Wat leuk dat je hier bent! Ik ben ook groot fan van retro games. Heb je al eens een arcade kast geprobeerd? Die zijn super tof! RetroHero20: Welkom RetroGamer88! Ja, de nostalgie is sterk. Voor mij is Castlevania echt een must-play! Zo’n sfeervol spel! Heb je dat ooit gespeeld? NostalgiaNerd: Hi allemaal. RetroGamer88, ik vind je keuze van games top! Persoonlijk ben ik dol op de Final Fantasy serie. De eerste onderdelen zijn magisch! Heb je daar interesse in? GamerGuy123: Tetris is inderdaad een klassieker! Het blijft gewoon verslavend. Retro games zijn de basis van al het gaming wat we vandaag hebben. RetroGamer88: Bedankt voor de leuke reacties iedereen! En ja, Mega Man wil ik zeker eens proberen, GamerGal85! Ik was altijd een beetje bang voor die moeilijkheidsgraad, haha. EmulatorExpert: Voor de emulators zou ik zeggen, kijk eens naar RetroArch. Het is makkelijk in gebruik en ondersteunt heel veel verschillende consoles! Is echt een aanrader! OldSchoolJake: Hey, als je Mario leuk vindt, moet je ook absoluut Mario Kart gaan spelen. De oudere versies zijn zo leuk voor multiplayer! Heb je die ook gespeeld? GamerGal85: Cool dat je het gaat proberen, RetroGamer88! Het heeft een stevige leercurve, maar het is zo bevredigend om te spelen als je het eenmaal doorhebt. Veel succes! Samen hebben we al zo een leuke discussie! Geweldig om te zien hoe de community elkaar helpt en tips deelt. Blijf lekker reageren! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Karentje heeft zojuist een badge verdient
      7 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...