Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Antipiraterijgroepen zetten EU onder druk om te voorkomen dat piratensites anoniem werken

Delen

Tientallen grote antipiraterijgroepen en andere geïnteresseerden zetten de Europese Commissie onder druk om de controles van "ken uw zakelijke klant" te verbeteren als onderdeel van de geplande Digital Services Act. De belanghebbenden willen ervoor zorgen dat piratensites niet van de ene host kunnen verdwijnen om naadloos weer op een andere te verschijnen, maar zijn van mening dat de huidige plannen te beperkt zijn.

Een van de grootste problemen waarmee antipiraterijbedrijven en hun partners in de entertainmentindustrie worden geconfronteerd, is die van anonimiteit.

Een belangrijk element van handhavingsmaatregelen is om personen en entiteiten te kunnen identificeren die verantwoordelijk zijn voor inbreuk makende activiteiten, maar op dit moment kan dat een probleem blijken te zijn. In veel gevallen doen domeinbedrijven, hosts en andere providers die piratensites in staat stellen online te blijven geen due diligence wanneer platforms zich aanmelden voor service. Als gevolg hiervan is het problematisch om echte namen aan hun operators te geven.

Verscherp wetgeving om "vals spelers" te verslaan

Zoals afgelopen zomer gemeld, betreurden vertegenwoordigers van Europol, de MPA en soortgelijke groepen de "steeds meer grensoverschrijdende dimensie van piraterij" en pleitten ze voor een geverifieerde "Know Your Business Customer" (KYBC) als een praktische manier om piratenexploitanten aan te pakken.

"Dit soort benadering zou ons in staat stellen om anonimiteit op het web te bestrijden, nu een constante van degenen die illegaal werken om te exploiteren en te verdienen door het ongeoorloofde gebruik van audiovisuele werken, door de verificatie van de informatie die wordt verstrekt in het kader van de aankoop van diensten zoals hosting, domeinen, opslag enz.," zei antipiraterijgroep FAPAV.

Afgelopen september verhoogde een grote groep antipiraterij organisaties en auteursrechthebbenden, waaronder de MPA, BREIN, BPI, IFPI en Rights Alliance, de druk op de Europese Commissie door strengere online identiteitscontroles te eisen als onderdeel van de geplande Digital Services Act.

Zij riepen met name op tot maatregelen ter ondersteuning van artikel 5 van de richtlijn inzake elektronische handel, dat bedrijven verplicht zich te identificeren, maar vaak wordt genegeerd.

Speciaal portaal om te lobbyen voor KYBC

Tientallen entiteiten die de rechten van de entertainment-, omroep-, omroep-, reclame-, farmaceutische, cosmetica- en elektronica-industrie vertegenwoordigen, hebben nu hun eigen speciale KYBC-lobbyportaal.

Gisteren publiceerden de bedrijven en groepen een open brief met de eis dat de EC haar huidige plannen uitbreidt die tot nu toe alleen KYBC-verplichtingen opleggen aan online marktplaatsen op grond van de Digital Services Act.

"Wat de KYBC-verplichtingen betreft, juichen wij het toe dat in artikel 22 een bepaling wordt opgenomen die de traceerbaarheid van handelaren waarborgt. Wij erkennen dat dit een stap vooruit betekent. Het voorstel van de Commissie voor artikel 22 introduceert echter alleen KYBC-verplichtingen in het kader van onlinemarktplaatsen", schrijven ze.

"Zo'n beperkte aanpak is een gemiste kans om het brede scala aan illegale inhoud en vervalste, onveilige, niet-conforme en ondermaatse producten online aan te pakken."

Terwijl de ondertekenaars ook bedrijven als Heineken en Philips omvatten, is de overgrote meerderheid spelers in de entertainmentindustrie. De MPA, BREIN, IFPI, BPI, Rights Alliance, FAPAV (die het portaal beheert), TTVK, IVF, VAP, plus de BBC en Sky, roepen allemaal op tot hetzelfde – een aanscherping van de regels die het voor piratensites en -diensten veel moeilijker zou maken om straffeloos te werken door artikel 5 te negeren.

signatories.thumb.jpg.45d0f5a618bec016705cbd9395f5b115.jpg

"Een bedrijf kan niet online gaan zonder domeinnaam, zonder gehost te worden, of zonder advertentie- of betaaldiensten. Deze intermediaire diensten, die een directe relatie met het bedrijf hebben, zijn daarom het best geplaatst om ervoor te zorgen dat alleen bedrijven die bereid zijn om aan de wet te voldoen toegang hebben tot hun diensten", luidt hun brief.

"Dit betekent niet dat ze het gedrag van hun zakelijke klanten moeten volgen, maar dat ze alleen maar moeten vragen om zichzelf te identificeren en eenvoudige due diligence-controles toe te passen op basis van openbaar beschikbare gegevens. Als de verstrekte informatie duidelijk onjuist blijkt te zijn, of als de tussenpersoon wordt geïnformeerd dat de zakelijke klant niet is wie hij beweert te zijn, moet de tussenpersoon stoppen met het verlenen van diensten totdat de zakelijke klant de situatie heeft verholpen."

De bedrijven achter de brief hebben een duidelijke vooringenomenheid om inhoud zonder vergunning te beschermen tegen online verspreiden. Ze beweren echter ook dat een verbeterd KYBC-regime zal helpen om consumenten ook te beschermen door niet alleen 'piraten'-exploitanten te hinderen, maar ook degenen die betrokken zijn bij oplichtingswebsites, namaakgeneesmiddelen, materiaal voor seksueel misbruik en malware.

"Deze illegale activiteiten kunnen ernstige schade toebrengen aan het fysieke, psychologische en financiële welzijn van EU-burgers. In sommige gevallen, vooral tijdens de COVID-19-pandemie, kunnen ze zelfs een bedreiging voor het leven vormen. Al deze exploitanten en alle intermediaire dienstverleners die hen in staat stellen te opereren, moeten onderworpen zijn aan kybc-bepalingen", merken zij op.

Volgens de ondertekenaars biedt de Wet digitale diensten de Europese Commissie de mogelijkheid om deze en aanverwante kwesties aan te pakken die momenteel in de e-commercerichtlijn worden behandeld, onder meer door klantverificatie te eisen waarmee tussenpersonen kunnen bepalen met wie ze zaken moeten doen.

"We dringen er daarom bij [de Europese Commissie] op aan ervoor te zorgen dat alle tussenpersonen – niet alleen online marktplaatsen – weten wie hun zakelijke klanten echt zijn", concluderen ze.

In een ondersteunende verklaring van BREIN zegt de antipiraterijgroep dat het zonder de mogelijkheid om de exploitanten van commerciële inbreuk makende platforms te identificeren, te gemakkelijk is voor hen om over te schakelen naar een andere host nadat ze online zijn genomen.

"Het is daarom noodzakelijk dat de hosting- en upstream provider de identiteit van hun zakelijke klanten verifieert en ook die van contractpartijen die hun diensten (her)verkopen", schrijft BREIN.

De antipiraterijgroep voegt eraan toe dat het momenteel juridische stappen onderneemt tegen een aantal Nederlandse hostingbedrijven om hen te dwingen cruciaal bewijs in verband met piratendiensten te overhandigen. Een van die bedrijven is Worldstream, dat eerder diensten aanbood aan de inmiddels ter ziele gegane piraat CDN Moonwalk.

Na eerder bekend te staan om een aantal piratendiensten in zijn boeken, waaronder verschillende IPTV-providers, lijkt Worldstream nu samen te werken met de autoriteiten. Eerder deze maand bespraken 275 deelnemers, waaronder vertegenwoordigers van wetshandhavingsinstanties in 43 verschillende landen, hoe piraterij over de grenzen heen kan worden aangepakt in een webinar van INTERPOL en Audio-Visual Anti-Piracy Alliance.

Onder hen was Worldstream Chief Legal Operations Officer Wouter van Zwieten, die naar verluidt uitlegde hoe de private sector in staat is om bij te dragen aan handhavingsactiviteiten door middel van training, het delen van inlichtingen, analytische ondersteuning en ondersteuning van operaties.

(Artikel is vertaald in Microsoft Edge Browser)

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

• Administrators

Dat is een lastige kwestie, dit moet dan wereldwijd worden afgedwongen zodat je bij elke registar zoals voor .NL of voor .xyz anoniem aanmelden niet meer mag. Naar mij idee hebben ze allemaal wel hun eigen landelijke regels wat wel en niet mag.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

1 uur geleden zei Duken:

Dat is een lastige kwestie, dit moet dan wereldwijd worden afgedwongen zodat je bij elke registar zoals voor .NL of voor .xyz anoniem aanmelden niet meer mag. Naar mij idee hebben ze allemaal wel hun eigen landelijke regels wat wel en niet mag.

Het is inmiddels wel een feit dat wereldwijd ontzettend veel landen steeds meer aan Anti-piracy doen en het is natuurlijk bij verschillende aangesloten landen van de EU nog steeds een bij eigen wetgeving geregeld item, maar ik denk dat deze groepen wel meer successen kunnen behalen wanneer het EU Hoger Gerechtshof uitspraken kan doen die over een landelijke uitspraak heengaan.

Tim Kuik had hier zelf ook een veelzeggende uitspraak over; Zonder de mogelijkheid tot identificatie van de eigenaren of beheerders van platforms die op commerciële schaal inbreuk maken, kunnen die straffeloos doorgaan bij een andere host nadat ze offline zijn gehaald en de ervaring wijst uit dat ze dat doen ook. Ze moeten niet blijven worden gefaciliteerd door tussenpersonen die behoren te weten met wie ze zaken doen en dat verifiëren. KYBC is daarvoor nodig en laat de DSA erkennen dat dit conform de EU regels en principes is.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Maandag 7-06-2021

BREIN ontvankelijk in KYBC procedure tegen hosting providers

BREIN heeft een drietal Nederlandse hosting providers voor de rechter gedaagd om een verklaring voor recht te krijgen dat zij hun zakelijke klanten moeten kennen en die verplichting ook aan hun wederverkopers moeten opleggen. Zie ook https://stichtingbrein.nl/internet-tussenpersonen-moeten-hun-klanten-kennen-kybc-dsa/ 

Twee van hen vorderden de niet-ontvankelijkheid van BREIN en daar heeft de rechter in een tussenvonnis korte metten mee gemaakt. Dat is voor BREIN ook mooi voor andere procedures waarin niet-ontvankelijkheid wordt betoogd.

“Er is altijd een aantal standaard verweren in onze zaken”, zegt BREIN directeur Tim Kuik. “Als het een inbreukmaker is dan heeft iemand anders het gedaan en als het een neutrale tussenpersoon is dan zijn we niet-ontvankelijk. Het is mooi dat de bodemrechter er eens goed voor is gaan zitten en het niet-ontvankelijkheid verhaal naar de prullenbak heeft verwezen.”

De rechter constateert dat BREIN niet hoeft te voldoen aan de strenge ontvankelijkheidseisen van de leden 2-5 van artikel 3:305a BW (2.11).

Aan de vereisten van de leden 1 en 3 is voldaan: BREIN behartigt de belangen van de bij haar aangeslotenen voldoende, heeft geen winstoogmerk en de vorderingen hebben voldoende band met de Nederlandse rechtssfeer nu gedaagden in Nederland gevestigd zijn en hier hun servers hebben.

Niet relevant is dat de inbreukmakers mogelijk in Rusland of Oekraïne woonachtig zijn (2.18).

BREIN heeft in de gegeven omstandigheden voldoende overleg gevoerd. Niet relevant is dat overleg met Worldstream pas na de dagvaarding heeft plaatsgehad, BREIN moest binnen een bepaalde termijn de hoofdzaak aanhangig maken zodat beslagen niet zouden vervallen (2.21).

Hoewel de sommatie aan Yisp geen overleg is, heeft Yisp in 100 pagina’s betoogd waarom de vorderingen moeten worden afgewezen. Onder die omstandigheden was overleg niet zinvol (2.22).

Het is van belang dat dit soort vorderingen collectief worden afgedaan en van de summierlijk ondeugdelijkheid van de vorderingen is niet gebleken (2.23 en 2.24).

Lees het tussenvonnis hier…

bewerkt door Skeletor
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  1 lid is actief

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Waarom zou ik een VPN op mijn iPhone gebruiken en hoe stel ik het in? Onderwerp: Waarom zou ik een VPN op mijn iPhone gebruiken en hoe stel ik het in? Gebruiker: iRonnie Hey allemaal! Ik heb een vraagje. Ik heb laatst gehoord dat het slim is om een VPN op m’n iPhone te gebruiken, maar ik snap niet helemaal waarom. Wat is het precies en hoe zet je het in? Is het echt nodig? Alvast bedankt! Reactie van een expert: Gebruiker: TechieTom Hey iRonnie! Goede vraag! Een VPN (Virtual Private Network) is basically een manier om je internetverbinding te beveiligen en je privacy te beschermen. Hier zijn een paar redenen waarom je erover zou moeten nadenken: Privacy: Een VPN maakt je internetverbinding anoniem. Je IP-adres wordt verborgen, wat betekent dat mensen (zoals adverteerders of hackers) minder makkelijk kunnen zien wat je online doet. Veiligheid op openbare wifi: Als je vaak gebruik maakt van openbare wifi (zoals in cafés of hotels), is een VPN heel handig. Mensen kunnen dan niet zomaar je gegevens stelen als je op zo’n netwerk zit. Toegang tot geblokkeerde content: Soms kun je bepaalde websites of apps niet openen in jouw land. Met een VPN kun je doen alsof je ergens anders bent, zodat je toegang krijgt tot die content. Instellen van een VPN op je iPhone: Ga naar Instellingen. Kies voor Algemeen, scroll naar beneden en selecteer VPN. Tik op Voeg VPN-configuratie toe. Vul de details in van de VPN-provider die je hebt gekozen (je hebt meestal een account nodig). Nadat je alles hebt ingevuld, tik op Gereed. Je kunt nu de VPN aan- of uitzetten in je instellingen. Simpel zat! Hopelijk helpt dit je verder. Laat het weten als je meer vragen hebt! Reacties van andere gebruikers: Gebruiker: AppleEva Thanks TechieTom! Ik had geen idee dat een VPN ook zo handig kon zijn. Ik ga het zeker proberen! Gebruiker: MacLover123 Een VPN is echt een must als je vaak onderweg bent en verbinding maakt met openbare netwerken. Je weet nooit wie er een hack probeert te doen! Gebruiker: Huubje Ik gebruik al jaren een VPN en ik kan het alleen maar aanraden. Het geeft je een stuk meer gemoedsrust. Gebruiker: NieuwsGek Ik ben benieuwd, zijn er specifieke VPN-diensten die jullie aanraden? Klinkt goed, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Gebruiker: TechieTom @NieuwsGek, ik heb goede ervaringen met NordVPN en ExpressVPN. Ze zijn wel betaald, maar dat is het waard voor de veiligheid. Natuurlijk zijn er ook gratis versies, maar die hebben vaak minder functies. Gebruiker: JeroenJ Ik heb ook een vraagje. Als je een VPN aanzet, kan dat je internetverbinding langzamer maken, toch? Is dat echt zo erg? Gebruiker: MacLover123 Ja, dat klopt, JeroenJ. Het kan soms wat langzamer zijn, maar de meeste goede VPN’s hebben snelle servers. Het is dus even zoeken wat voor jou werkt. Gebruiker: iRonnie Thanks iedereen voor de tips! En @TechieTom, je uitleg was echt helder. Ik ga het ASAP instellen! Gebruiker: Huubje Laat ons weten hoe het gaat, iRonnie! En als je nog vragen hebt, gewoon vragen! We zijn hier om te helpen. Gebruiker: AppleEva Ja, keep us updated! En anders beginnen we gewoon een nieuwe discussie als je daar hulp bij nodig hebt. Zo, dat was de discussie! Het voelt informeerder en biedt genoeg ruimte voor interactie. Als je meer vragen hebt, laat het weten! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Wat zijn de leukste films en series op Disney+ die je echt gezien moet hebben? SmurfFan88: Hey allemaal! Ik ben laatst begonnen met Disney+ en ik moet zeggen: wat een overload aan content! Er is zoveel om te bekijken dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Welke films of series op Disney+ vinden jullie echt een aanrader? Ik heb al wat gehoord over "The Mandalorian" en "Loki", maar zijn er nog meer verborgen pareltjes? Laat het me weten! FilmExpert1000: Hey SmurfFan88! Superleuk dat je Disney+ hebt! Er is inderdaad veel te kiezen. Als je houdt van avontuur en actie, dan moet je absoluut "The Mandalorian" kijken. Het gaat over een premiejager in het Star Wars-universum en de beelden zijn echt prachtig. En wie kan Baby Yoda vergeten? "Loki" is ook een toffe keuze! Het geeft je een hele nieuwe kijk op het Marvel-universum met veel humor en verrassingen. Maar er zijn nog meer films en series die je niet wilt missen: WandaVision – Dit is echt uniek! Het begint als een sitcom en ontwikkelt zich tot een spannend verhaal over de personages uit de Avengers-films. Het is ook vermakelijk om te zien hoe ze verschillende stijlen van sitcoms door de jaren heen combineren. Soul – Dit is een prachtige animatiefilm van Pixar. Het gaat over het leven, de dromen en wat het betekent om een ziel te zijn. De muziek is geweldig en het verhaal is heel ontroerend. High School Musical: The Musical: The Series – Voor de fans van de originele films is dit een must-see. Het heeft een moderne twist en is een leuke mix van muziek en drama. The Imagineering Story – Dit is een documentaire serie die de geschiedenis van Disney-pretparken laat zien. Echt interessant als je wilt weten hoe alles begonnen is! The Simpsons – Als je nog nooit de Simpsons hebt gezien (wie niet?!), dan is dit de perfecte tijd om te beginnen. Er zijn zo veel seizoenen en het is altijd leuk om naar te kijken. Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Geniet van het streamen! NaomiFilmFan: Dank voor de tips! "WandaVision" was echt een verrassing voor mij. De muzikale nummers waren zo leuk! GamerDude99: Ik vond "Soul" echt mooi. De boodschap over leven en dromen raakte me. Had niet verwacht dat een animatiefilm zo diepgaand kon zijn! KoffieLover88: Ik ben geen grote fan van Marvel, maar heb toch "Loki" geprobeerd. Het was echt leuk! De karakterontwikkeling is goed gedaan. En Tom Hiddleston is gewoon geweldig. BoekWurm77: Ik ben meer een e-books lezer, maar ben ook Disney+ gaan uitproberen. "The Imagineering Story" vond ik super interessant. Ik wist niet dat het zo veel werk kostte om zo’n pretpark te maken! SmurfFan88: Bedankt voor de reacties! Jullie maken me nieuwsgierig! "Soul" zal ik zeker kijken. En "WandaVision" staat ook op mijn lijstje. Heb ik jullie al gezegd dat ik een zwak heb voor animatiefilms? FilmGeek88: Oh, je moet absoluut ook "Frozen II" bekijken! Oké, het is misschien wat cliché, maar de muziek blijft in je hoofd zitten. En de visuals zijn gewoon stunning! KoffieLover88: Haha, ja, "Frozen II" is echt leuk! De soundtrack is echt catchy. Zingen jullie het ook mee met die nummers? NaomiFilmFan: Deel wat je ervan vond als je ze hebt gezien, SmurfFan88! Ik ben benieuwd naar je mening. GamerDude99: Ja, ben ook benieuwd! Laten we hier over blijven praten. Altijd leuk om film- en serietips uit te wisselen. Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Hoe werken automatische ondertitels en zijn ze echt betrouwbaar? Gebruiker: Filmfan123 Hey allemaal! Ik vind torrents en Popcorn Time echt chill, maar ik heb een vraagje. Hoe werken automatische ondertitels eigenlijk? En zijn ze wel betrouwbaar? Ik heb ze een paar keer gebruikt, maar soms klopt het niet echt. Iemand die me daar meer over kan vertellen? Expert: TechGuru89 Hey Filmfan123! Goede vraag! Automatische ondertitels worden meestal gemaakt door software die spraakherkenning gebruikt. Dit betekent dat de software probeert te ‘luisteren’ naar wat er gezegd wordt in de video en dit omzet naar tekst. Heel gebaseerd op wat het hoort, dus het kan soms best wat misgaan. Bijvoorbeeld, als iemand heel snel of met een accent spreekt, kan de software dat moeilijk verstaan. En als er achtergrondgeluiden zijn, kan dat ook invloed hebben. Zo krijg je soms zinnetjes die totaal niet kloppen. De betrouwbaarheid hangt dus af van een paar dingen: Kwaliteit van de audio: Hoe duidelijker de spraak, hoe beter de automatische ondertitels. De taal en het accent: Sommige talen en accenten zijn moeilijker voor de software om te begrijpen. Softwarematige updates: Sommige programma’s worden beter naarmate ze meer gebruikt worden en feedback krijgen. Als je echt wilt dat de ondertitels kloppen, is het het beste om naar gebruikers-gegenereerde ondertitels te kijken. Vaak maken fans of andere kijkers ze en die zijn vaak veel nauwkeuriger. Maar als je gewoon iets wilt kijken, zijn automatische ondertitels een prima start! Hopelijk helpt dit! Gebruiker: GamerGal80 Thanks, TechGuru89! Super duidelijk! Ik had geen idee dat het zo werkte. Ik neem aan dat fansub groepen echt herkenbaar zijn, toch? Dat geeft weer meer keuze. Gebruiker: MovieLover45 Ja, dat klopt! Fans zijn meestal echt gepassioneerd over wat ze doen. Maar…. hoe weet je nou welke ondertitels goed zijn? Ik ben altijd bang dat ik iets verkeerds download. Expert: TechGuru89 Goede vraag, MovieLover45! Kijk vooral naar de feedback en beoordelingen van andere gebruikers op sites waar je ondertitels download. Vaak staat er ook bij wie ze gemaakt heeft en of ze betrouwbaar zijn. Het kost misschien wat meer tijd, maar het is het waard voor een goede kijkervaring! Gebruiker: SneakyViewer Ik gebruik altijd de ondertitels van OpenSubtitles, die zijn meestal betrouwbaar. Al moet je wel ff goed kijken want soms zijn ze dubbel, haha! Ook altijd goed om even de laatste versie te checken. Gebruiker: OldSchoolFan Geef mij maar de goed oude DVD-ondertitels. Die waren altijd spot-on. Of gewoon de originele taal met Engelse subs. Ik vind die automatische gedoe vaak echt te bagger. Gebruiker: Filmfan123 Dank jullie wel voor de uitleg! Ik ga er zeker op letten. Misschien ga ik ook fanmade ondertitels proberen. Ik wil gewoon niet meer in de war raken met wat ze zeggen, haha! Gebruiker: ChillGuy777 Haha, maak je geen zorgen, Filmfan123. Iedereen heeft wel eens die momenten dat je denkt “huh, wat zei hij nou?”. Goede ondertitels maken echt een verschil! Gebruiker: PopcornKing En vergeet niet, als je in een drukke kamer kijkt, gebruik de ondertitels altijd! Dan mis je de grappen niet. Niets zo frustrerend als niet snappen waar iedereen om lacht, haha! Gebruiker: TechGuru89 Precies, PopcornKing! En voor diegenen die twijfelen, experimenteer met verschillende opties. Je vindt snel wat voor jou het beste werkt. Veel kijkplezier allemaal! Gebruiker: MovieLover45 Zal ik zeker doen! Nu heb ik meer opties. Bedankt voor de tips. Dit forum is echt een gouden plek voor info! Gebruiker: Filmfan123 Ja, echt super fijn! Ben blij dat ik de vraag heb gesteld. Tot de volgende binge-sessie! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...