Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Antipiraterijgroepen zetten EU onder druk om te voorkomen dat piratensites anoniem werken

Delen

Tientallen grote antipiraterijgroepen en andere geïnteresseerden zetten de Europese Commissie onder druk om de controles van "ken uw zakelijke klant" te verbeteren als onderdeel van de geplande Digital Services Act. De belanghebbenden willen ervoor zorgen dat piratensites niet van de ene host kunnen verdwijnen om naadloos weer op een andere te verschijnen, maar zijn van mening dat de huidige plannen te beperkt zijn.

Een van de grootste problemen waarmee antipiraterijbedrijven en hun partners in de entertainmentindustrie worden geconfronteerd, is die van anonimiteit.

Een belangrijk element van handhavingsmaatregelen is om personen en entiteiten te kunnen identificeren die verantwoordelijk zijn voor inbreuk makende activiteiten, maar op dit moment kan dat een probleem blijken te zijn. In veel gevallen doen domeinbedrijven, hosts en andere providers die piratensites in staat stellen online te blijven geen due diligence wanneer platforms zich aanmelden voor service. Als gevolg hiervan is het problematisch om echte namen aan hun operators te geven.

Verscherp wetgeving om "vals spelers" te verslaan

Zoals afgelopen zomer gemeld, betreurden vertegenwoordigers van Europol, de MPA en soortgelijke groepen de "steeds meer grensoverschrijdende dimensie van piraterij" en pleitten ze voor een geverifieerde "Know Your Business Customer" (KYBC) als een praktische manier om piratenexploitanten aan te pakken.

"Dit soort benadering zou ons in staat stellen om anonimiteit op het web te bestrijden, nu een constante van degenen die illegaal werken om te exploiteren en te verdienen door het ongeoorloofde gebruik van audiovisuele werken, door de verificatie van de informatie die wordt verstrekt in het kader van de aankoop van diensten zoals hosting, domeinen, opslag enz.," zei antipiraterijgroep FAPAV.

Afgelopen september verhoogde een grote groep antipiraterij organisaties en auteursrechthebbenden, waaronder de MPA, BREIN, BPI, IFPI en Rights Alliance, de druk op de Europese Commissie door strengere online identiteitscontroles te eisen als onderdeel van de geplande Digital Services Act.

Zij riepen met name op tot maatregelen ter ondersteuning van artikel 5 van de richtlijn inzake elektronische handel, dat bedrijven verplicht zich te identificeren, maar vaak wordt genegeerd.

Speciaal portaal om te lobbyen voor KYBC

Tientallen entiteiten die de rechten van de entertainment-, omroep-, omroep-, reclame-, farmaceutische, cosmetica- en elektronica-industrie vertegenwoordigen, hebben nu hun eigen speciale KYBC-lobbyportaal.

Gisteren publiceerden de bedrijven en groepen een open brief met de eis dat de EC haar huidige plannen uitbreidt die tot nu toe alleen KYBC-verplichtingen opleggen aan online marktplaatsen op grond van de Digital Services Act.

"Wat de KYBC-verplichtingen betreft, juichen wij het toe dat in artikel 22 een bepaling wordt opgenomen die de traceerbaarheid van handelaren waarborgt. Wij erkennen dat dit een stap vooruit betekent. Het voorstel van de Commissie voor artikel 22 introduceert echter alleen KYBC-verplichtingen in het kader van onlinemarktplaatsen", schrijven ze.

"Zo'n beperkte aanpak is een gemiste kans om het brede scala aan illegale inhoud en vervalste, onveilige, niet-conforme en ondermaatse producten online aan te pakken."

Terwijl de ondertekenaars ook bedrijven als Heineken en Philips omvatten, is de overgrote meerderheid spelers in de entertainmentindustrie. De MPA, BREIN, IFPI, BPI, Rights Alliance, FAPAV (die het portaal beheert), TTVK, IVF, VAP, plus de BBC en Sky, roepen allemaal op tot hetzelfde – een aanscherping van de regels die het voor piratensites en -diensten veel moeilijker zou maken om straffeloos te werken door artikel 5 te negeren.

signatories.thumb.jpg.45d0f5a618bec016705cbd9395f5b115.jpg

"Een bedrijf kan niet online gaan zonder domeinnaam, zonder gehost te worden, of zonder advertentie- of betaaldiensten. Deze intermediaire diensten, die een directe relatie met het bedrijf hebben, zijn daarom het best geplaatst om ervoor te zorgen dat alleen bedrijven die bereid zijn om aan de wet te voldoen toegang hebben tot hun diensten", luidt hun brief.

"Dit betekent niet dat ze het gedrag van hun zakelijke klanten moeten volgen, maar dat ze alleen maar moeten vragen om zichzelf te identificeren en eenvoudige due diligence-controles toe te passen op basis van openbaar beschikbare gegevens. Als de verstrekte informatie duidelijk onjuist blijkt te zijn, of als de tussenpersoon wordt geïnformeerd dat de zakelijke klant niet is wie hij beweert te zijn, moet de tussenpersoon stoppen met het verlenen van diensten totdat de zakelijke klant de situatie heeft verholpen."

De bedrijven achter de brief hebben een duidelijke vooringenomenheid om inhoud zonder vergunning te beschermen tegen online verspreiden. Ze beweren echter ook dat een verbeterd KYBC-regime zal helpen om consumenten ook te beschermen door niet alleen 'piraten'-exploitanten te hinderen, maar ook degenen die betrokken zijn bij oplichtingswebsites, namaakgeneesmiddelen, materiaal voor seksueel misbruik en malware.

"Deze illegale activiteiten kunnen ernstige schade toebrengen aan het fysieke, psychologische en financiële welzijn van EU-burgers. In sommige gevallen, vooral tijdens de COVID-19-pandemie, kunnen ze zelfs een bedreiging voor het leven vormen. Al deze exploitanten en alle intermediaire dienstverleners die hen in staat stellen te opereren, moeten onderworpen zijn aan kybc-bepalingen", merken zij op.

Volgens de ondertekenaars biedt de Wet digitale diensten de Europese Commissie de mogelijkheid om deze en aanverwante kwesties aan te pakken die momenteel in de e-commercerichtlijn worden behandeld, onder meer door klantverificatie te eisen waarmee tussenpersonen kunnen bepalen met wie ze zaken moeten doen.

"We dringen er daarom bij [de Europese Commissie] op aan ervoor te zorgen dat alle tussenpersonen – niet alleen online marktplaatsen – weten wie hun zakelijke klanten echt zijn", concluderen ze.

In een ondersteunende verklaring van BREIN zegt de antipiraterijgroep dat het zonder de mogelijkheid om de exploitanten van commerciële inbreuk makende platforms te identificeren, te gemakkelijk is voor hen om over te schakelen naar een andere host nadat ze online zijn genomen.

"Het is daarom noodzakelijk dat de hosting- en upstream provider de identiteit van hun zakelijke klanten verifieert en ook die van contractpartijen die hun diensten (her)verkopen", schrijft BREIN.

De antipiraterijgroep voegt eraan toe dat het momenteel juridische stappen onderneemt tegen een aantal Nederlandse hostingbedrijven om hen te dwingen cruciaal bewijs in verband met piratendiensten te overhandigen. Een van die bedrijven is Worldstream, dat eerder diensten aanbood aan de inmiddels ter ziele gegane piraat CDN Moonwalk.

Na eerder bekend te staan om een aantal piratendiensten in zijn boeken, waaronder verschillende IPTV-providers, lijkt Worldstream nu samen te werken met de autoriteiten. Eerder deze maand bespraken 275 deelnemers, waaronder vertegenwoordigers van wetshandhavingsinstanties in 43 verschillende landen, hoe piraterij over de grenzen heen kan worden aangepakt in een webinar van INTERPOL en Audio-Visual Anti-Piracy Alliance.

Onder hen was Worldstream Chief Legal Operations Officer Wouter van Zwieten, die naar verluidt uitlegde hoe de private sector in staat is om bij te dragen aan handhavingsactiviteiten door middel van training, het delen van inlichtingen, analytische ondersteuning en ondersteuning van operaties.

(Artikel is vertaald in Microsoft Edge Browser)

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

• Administrators

Dat is een lastige kwestie, dit moet dan wereldwijd worden afgedwongen zodat je bij elke registar zoals voor .NL of voor .xyz anoniem aanmelden niet meer mag. Naar mij idee hebben ze allemaal wel hun eigen landelijke regels wat wel en niet mag.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

1 uur geleden zei Duken:

Dat is een lastige kwestie, dit moet dan wereldwijd worden afgedwongen zodat je bij elke registar zoals voor .NL of voor .xyz anoniem aanmelden niet meer mag. Naar mij idee hebben ze allemaal wel hun eigen landelijke regels wat wel en niet mag.

Het is inmiddels wel een feit dat wereldwijd ontzettend veel landen steeds meer aan Anti-piracy doen en het is natuurlijk bij verschillende aangesloten landen van de EU nog steeds een bij eigen wetgeving geregeld item, maar ik denk dat deze groepen wel meer successen kunnen behalen wanneer het EU Hoger Gerechtshof uitspraken kan doen die over een landelijke uitspraak heengaan.

Tim Kuik had hier zelf ook een veelzeggende uitspraak over; Zonder de mogelijkheid tot identificatie van de eigenaren of beheerders van platforms die op commerciële schaal inbreuk maken, kunnen die straffeloos doorgaan bij een andere host nadat ze offline zijn gehaald en de ervaring wijst uit dat ze dat doen ook. Ze moeten niet blijven worden gefaciliteerd door tussenpersonen die behoren te weten met wie ze zaken doen en dat verifiëren. KYBC is daarvoor nodig en laat de DSA erkennen dat dit conform de EU regels en principes is.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Maandag 7-06-2021

BREIN ontvankelijk in KYBC procedure tegen hosting providers

BREIN heeft een drietal Nederlandse hosting providers voor de rechter gedaagd om een verklaring voor recht te krijgen dat zij hun zakelijke klanten moeten kennen en die verplichting ook aan hun wederverkopers moeten opleggen. Zie ook https://stichtingbrein.nl/internet-tussenpersonen-moeten-hun-klanten-kennen-kybc-dsa/ 

Twee van hen vorderden de niet-ontvankelijkheid van BREIN en daar heeft de rechter in een tussenvonnis korte metten mee gemaakt. Dat is voor BREIN ook mooi voor andere procedures waarin niet-ontvankelijkheid wordt betoogd.

“Er is altijd een aantal standaard verweren in onze zaken”, zegt BREIN directeur Tim Kuik. “Als het een inbreukmaker is dan heeft iemand anders het gedaan en als het een neutrale tussenpersoon is dan zijn we niet-ontvankelijk. Het is mooi dat de bodemrechter er eens goed voor is gaan zitten en het niet-ontvankelijkheid verhaal naar de prullenbak heeft verwezen.”

De rechter constateert dat BREIN niet hoeft te voldoen aan de strenge ontvankelijkheidseisen van de leden 2-5 van artikel 3:305a BW (2.11).

Aan de vereisten van de leden 1 en 3 is voldaan: BREIN behartigt de belangen van de bij haar aangeslotenen voldoende, heeft geen winstoogmerk en de vorderingen hebben voldoende band met de Nederlandse rechtssfeer nu gedaagden in Nederland gevestigd zijn en hier hun servers hebben.

Niet relevant is dat de inbreukmakers mogelijk in Rusland of Oekraïne woonachtig zijn (2.18).

BREIN heeft in de gegeven omstandigheden voldoende overleg gevoerd. Niet relevant is dat overleg met Worldstream pas na de dagvaarding heeft plaatsgehad, BREIN moest binnen een bepaalde termijn de hoofdzaak aanhangig maken zodat beslagen niet zouden vervallen (2.21).

Hoewel de sommatie aan Yisp geen overleg is, heeft Yisp in 100 pagina’s betoogd waarom de vorderingen moeten worden afgewezen. Onder die omstandigheden was overleg niet zinvol (2.22).

Het is van belang dat dit soort vorderingen collectief worden afgedaan en van de summierlijk ondeugdelijkheid van de vorderingen is niet gebleken (2.23 en 2.24).

Lees het tussenvonnis hier…

bewerkt door Skeletor
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

There is no users online

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Hoe reset je de fabrieksinstellingen van je apparaat en wat moet je weten? Gebruiker: TechLiefhebber93 Hey allemaal, ik heb een vraagje. Hoe kan ik de fabrieksinstellingen van mijn smartphone resetten? En wat moet ik daar precies van weten? Ik ben een beetje bang dat ik iets fout doe en al mn gegevens verlies. Alvast bedankt! Expert: GadgetGuru Hey TechLiefhebber93, goeie vraag! Het resetten van de fabrieksinstellingen is eigenlijk best simpel, maar het is wel belangrijk dat je het goed doet. Back-up maken: Eerst en vooral, maak een back-up van je gegevens! Dit kan meestal met een cloud-service of via je computer. Denk aan foto’s, contacten en belangrijke documenten. Instellingen openen: Ga naar de instellingen van je smartphone. Dit kan vaak met een icoontje dat lijkt op een tandwiel. Zoek naar ‘Herstellen’ of ‘Resetten’: Dit kan onder verschillende categorieën staan, zoals ‘Systeem’ of ‘Aanvullende instellingen’. Fabrieksinstellingen kiezen: Hier zou je de optie moeten zien om ‘Fabrieksinstellingen’ of ‘Telefoon resetten’ te selecteren. Klik daarop. Bevestigen: Je krijgt waarschijnlijk een waarschuwing dat je al je gegevens kwijtraakt. Bevestig dit, en je toestel begint met resetten. Dit kan een paar minuten duren. Instellen als nieuw: Als het klaar is, moet je je toestel opnieuw instellen alsof het nieuw is. Volg de instructies op het scherm. Let op: Zorg ervoor dat je batterij goed is opgeladen voordat je begint. En als je nog een simkaart of microSD-kaart in je toestel hebt, haal deze eruit voor de zekerheid. Die reset kan een goed idee zijn als je problemen hebt of als je je toestel verkoopt. Als je nog meer vragen hebt, let me know! Succes! Gebruiker: Miri Dank je wel, GadgetGuru! Duidelijk uitgelegd. Wist niet dat ik eerst moest back-uppen, haha. Gebruiker: Joris1980 Ik heb ook een vraagje! Moet je ook apps opnieuw installeren na de reset? Of blijven die staan als je ze niet verwijdert? Expert: GadgetGuru Hey Joris1980, goeie vraag! Bij het resetten van de fabrieksinstellingen worden alle apps, instellingen en bestanden gewist. Dus ja, je moet ze opnieuw installeren. Mocht je ze in de cloud hebben geback-upt, dan kun je ze meestal gemakkelijk terugzetten. Neem even de tijd om alles opnieuw te installeren, het is altijd goed om met een schone lei te beginnen! Gebruiker: SlimmeSophie Ik heb het ook gedaan met mn tablet, en het hielp echt! Maar ik wist niet dat ik mn gegevens moest back-uppen, dat had ik getopt! Gebruiker: DatGemiddeldeMeisje Sophie, ik zou zeggen dat je het nu weet voor de volgende keer! Het is gewoon zo’n standaard ding, maar we vergeten het vaak. GadgetGuru, je bent een topper met je uitleg! Gebruiker: Niels999 Ik heb het net gedaan, maar ik kreeg zo’n waarschuwing dat mn simkaart conflicteerde ofzo. Vraagje, wat is dat? Expert: GadgetGuru Hey Niels999, dat kan gebeuren! Normaal gesproken kun je je simkaart gewoon laten zitten tijdens het resetten. Maar soms kan het zijn dat je toestel er over struikelt tijdens het proces. Haal het er gewoon eens uit en probeer opnieuw, het zou niet zo’n probleem moeten zijn. Gebruiker: Carla-koffie Haha, veel makkelijker dan ik dacht, thanks voor de uitleg! Heb mn tablet nu opnieuw ingesteld, ben blij dat ik niks ben kwijtgeraakt. Gebruiker: TimmyTech Snap echt niet waarom ik niet eerder heb gereset, mn telefoon loopt nu zoveel beter! Bedankt voor de tips, GadgetGuru. Gebruiker: Eric1234 Zou je kunnen zeggen dat je eens in de zoveel tijd moet resetten? Ik heb het nog nooit gedaan, maar met deze tips lijkt het me wel goed! Gebruiker: SuzyT Eric1234, dat is zeker een goed idee! Een reset kan helpen bij vastlopers en zo. Probeer het eens, en als je problemen hebt, roep maar. Zo, dat was de discussie! Iedereen lijkt elkaar goed te helpen en de tips worden gewaardeerd. Laat maar weten als je meer wilt weten! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom verbinden mijn AirPods niet? Hulp Gezocht! iRonnie: Hey allemaal! Ik heb een probleem met mijn AirPods. Ze willen maar niet verbinden met m’n iPhone. Ik heb alles geprobeerd, maar het lukt niet. Kan iemand me helpen? ExpertJasper: Hoi iRonnie! Geen zorgen, dit probleem komt vaker voor. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Controleer de batterij: Zorg ervoor dat zowel je AirPods als je iPhone genoeg batterij hebben. Soms kunnen ze niet verbinden als de batterij bijna leeg is. Bluetooth inschakelen: Zorg ervoor dat Bluetooth aanstaat op je iPhone. Ga naar Instellingen > Bluetooth en zorg ervoor dat de schakelaar aan staat. Vergeten apparaat: Als je de AirPods al eerder hebt verbonden, probeer ze dan "te vergeten." Ga naar Instellingen > Bluetooth, tik op het "i"-icoontje naast je AirPods en kies "Vergeet dit apparaat". Vervolgens kun je ze opnieuw koppelen. Reset je AirPods: Dit is soms nodig. Plaats je AirPods in de case, open de deksel, houd de setup-knop op de achterkant van de case ingedrukt tot het lampje knippert. Dit reset je AirPods. Software upgrade: Zorg ervoor dat je iPhone de nieuwste software heeft. Ga naar Instellingen > Algemeen > Software-update en kijk of er iets beschikbaar is. Probeer deze stappen en hopelijk werkt het weer! MayaB: Thanks, ExpertJasper! Ik had ook een keer dat probleem. Het resetten van de AirPods heeft echt geholpen. Benieuwd of dat voor iRonnie ook werkt! FreekieGeek: Ik had ook dit issue met m’n AirPods! Was echt gefrustreerd, maar na het "vergeten" van het apparaat werkte alles weer. Gewoon even geduld hebben! iRonnie: Bedankt voor de tips, allemaal! Heb allemaal geprobeerd, ook het resetten en vergeten, maar het helpt niet. Blijft maar zeggen "verbinden…" maar zonder succes. DJ_Timmerman: Oh jeetje, dat klinkt krom! Heb je al eens gekeken of je AirPods met een ander apparaat kunnen verbinden? Misschien ligt het aan je iPhone en niet aan de AirPods zelf. iRonnie: Eh, nog niet geprobeerd! Ga ik eens doen. Heb ze nog niet met iets anders geprobeerd. Bedankt voor de tip, DJ_Timmerman! RoxanneM: Heb je al geprobeerd om je iPhone opnieuw op te starten? Soms kan dat ook helpen bij verbindingsproblemen. Gewoon even uitzetten en weer aanzetten kan wonderen doen! iRonnie: Ja, dat deed ik ook al meerdere keren. Denk dat ik ze maar eens naar de winkel moet brengen, ofzo. Maar ik blijf het proberen! MrTechie: Als laatste redmiddel, misschien moet je de netwerkinstellingen van je iPhone resetten? Dit kan ook alle Bluetoothproblemen oplossen. Maar let op, dan moet je ook je Wi-Fi wachtwoorden opnieuw invoeren. MayaB: Dat is een goede! Ik heb dat ook eens gedaan bij een ander apparaat. Maar ik zou wel eerst andere dingen proberen. Netwerkinstellingen resetten is best ingrijpend. DJ_Timmerman: Klopt, maar soms moet je dat echt doen. En, iRonnie, als je naar de winkel gaat, neem een screenshot van je garantie, voor het geval dat! iRonnie: Dank voor alle tips! Ik ga eerst proberen of ze met een ander apparaat verbinden en dan de rest. Als het nog niet lukt, dan maar naar de winkel. Jullie zijn top! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Aryna Sabalenka’s Weg naar de Finale en de Vooruitzichten voor een Huwelijksaanzoek Gebruiker: TennisLiefhebber123 Hoi allemaal! Wat denken jullie van Aryna Sabalenka’s kans om de Australian Open te winnen? En wat vinden jullie van haar hints over een huwelijksaanzoek? Expert: KennisKoning Hé TennisLiefhebber123! Goede vraag! Aryna Sabalenka is bezig met een fantastische run. Ze heeft Elina Svitolina met 6-2, 6-3 verslagen in de halve finale en dat laat echt zien hoe sterk ze is. Het lijkt erop dat ze zich heel comfortabel voelt op de baan. Wat betreft haar persoonlijke leven, het lijkt alsof ze echt serieus is over haar relatie met Georgios Frangulis. In tennis draait het vaak niet alleen om de sport, maar ook om wat er in het leven van spelers gebeurt. Haar opmerkingen over trouwen zijn super interessant! Ze drukt haar gevoelens uit op een manier die echt schattig is, en het laat ook zien dat ze gelukkig is. Frangulis is een geweldige steun voor haar, vooral na het verdrietige verlies van haar ex. Die steun kan erg belangrijk zijn voor een atleet. Dus, als het gaat om haar kansen in de finale, staat ze er goed voor, en we kunnen ook kijken of Frangulis die ring gaat geven, haha! Reacties: Gebruiker: SportFreak88 Ik vind het zo leuk dat ze zo open is over haar relatie! Gaat ze echt trouwen? Gebruiker: TennisNerd Ja, het klinkt echt alsof ze dat graag wil! Maar laten we niet vergeten dat ze zich eerst volledig moet concentreren op de wedstrijd van morgen. Gebruiker: JustForFun Haha, ja! Maar ik zou wel zeggen dat als ze wint, het de perfecte tijd zou zijn om om haar hand te vragen. Ze zou ongetwijfeld stralen! Gebruiker: RealityCheck101 Weet iemand hoe lang ze al samen zijn? Ik hoop dat het werkt, maar het is ook veel druk. Expert: KennisKoning Ze zijn sinds april 2024 samen, dus het is nu bijna twee jaar. Dat is vrij lang in tennis, waar je vaak onderweg bent. Dus ja, ze lijken zeker serieus te zijn! Gebruiker: FanaticTennis De druk van de finalewedstrijd én dat aanzoek in de lucht? Dat is wel een unieke situatie! Gebruiker: SportieveEllen Ik weet niet hoor, het lijkt me toch een beetje veel tegelijkertijd. Maar ik hoop dat het goedkomt voor Aryna! Gebruiker: BestePunt Ik vind dus dat ze haar hoofd erbij moet houden. Het huwelijk kan wachten, eerst die titel binnenhalen! Gebruiker: TennisLiefhebber123 Zeker waar! Maar ik ben ook benieuwd naar hoe de finale gaat. Denk je dat ze van Rybakina kan winnen? De discussiedraad gaat verder als gebruikers hun voorspellingen en meningen blijven delen over zowel de finale als de mogelijke huwelijkplannen van Sabalenka. Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...