Jump to content

• Drifter
    Drifter

Piraatversie van "Aquaman" bewijst dat iTunes 4K code kan worden gekraakt

Sign in to follow this  

Een illegale versie van hoge kwaliteit van de film Aquaman verscheen gisteren online. De 4K-release wordt verondersteld afkomstig te zijn van iTunes, waardoor dit de eerste 2160p-film zou zijn die rechtstreeks uit de movie store van Apple zou worden gedownload. Het is onduidelijk hoe het bestand is verkregen. 

Illegale kopieën van films verschijnen elke dag online in verschillende formaten, zoals CAM, DVDRip, WEBRip en Web-DL. De laatste, die meestal afkomstig zijn van streaming- en downloaddiensten zoals Netflix, Amazon of iTunes, hebben zich in de loop der jaren bewezen als een betrouwbare bron voor piraten.

Hoewel de meeste releases niet ongewoon zijn, werd een 4K Aquaman-release die deze week uitkwam met gejuich en verrassing ontvangen door piraat filmfanaten. De titel, Aquaman.2018.2160p.WEB-DL.DDP5.1.HDR.HEVC-MOMA, suggereert dat dit een 4K-release is die rechtstreeks vanuit iTunes werd gedecodeerd. Dit is iets dat nog nooit eerder is gebeurd met een 4K WEB-DL.

De piraatversie verscheen online kort nadat deze te koop was aangeboden op iTunes, dus de timing zou passen. Ook zijn er momenteel geen 4K-releases van de film op Netflix of Amazon, wat betekent dat het niet afkomstig is van die services. De release leidde meteen tot geruchten dat de 4K-bescherming van iTunes op de een of andere manier mogelijk gedecodeerd of geript was. Als dat het geval is, kunnen er in de toekomst nog veel meer releases van hoge kwaliteit volgen.

"Het lijkt erop dat MOMA op de een of andere manier 2160p iTunes heeft gedecodeerd", merkte een commentator op een populaire torrent-site, en een ander voegde eraan toe dat het "geweldig nieuws is omdat er veel uniek 4k iTunes content is".

Hoewel dit de eerste 4K WEB-DL ooit zou zijn van iTunes, is het nog te vroeg om conclusies te trekken. Sommigen suggereren dat de release op de een of andere manier verkeerd gelabeld kan zijn. We kunnen niets uitsluiten, maar aangezien de 4K digitale versie niet algemeen beschikbaar is, zijn er weinig andere mogelijke bronnen. Bovendien is de release gepost door gerenommeerde bronnen die zeker niet bekend staan om het verzinnen van dingen.

Hoe, precies of waar deze versie vandaan is gekomen blijft een mysterie, maar er kan een kwetsbaarheid zijn in tvOS van Apple. Apple heeft alleen 4k op Apple TV met tvOS. Als iTunes inderdaad wordt gekraakt, zal Apple waarschijnlijk alles in het werk stellen om het gat zo snel mogelijk te dichten.

Sign in to follow this  

User Feedback

Recommended Comments

Dit is wel weer leuk nieuws! Als ze deze dienst hebben "gekraakt" kan er veel mooie content worden geplukt. Erg leuk om te lezen, bedankt voor de toevoeging!

• Like 1

Share this comment

Ja, ik zat er al een tijdje op te wachten. Leuk voor op de beamert.

Citaat
    • 😄 28
    NEWS

A high quality pirated copy of the movie Aquaman appeared online yesterday. 

Hij is al 2 dagen te downloaden, zelfs met subs als ik het goed zie. Maar nog niet in 4K.
    @Edit; Met xlned.com krijg ik geen enkele versie meer binnen. Tijd voor een andere providert...

• Thanks 1

Share this comment

Ik wil deze film ook zien, heb geen 4K tv dus HD is voldoende. Dit weekend naar captain Marvel in de bioscoop, lijkt mij ook een erg goede film.

• Like 1

Share this comment

Hahaha lelijk is ze zeker niet ;)

Kaartjes zijn al gekocht voor zondag, zoontje is vorige week 10 jaar geworden dus die zal het wel geweldig vinden. Dan kijkt papa naar captain Marvel :p

captain marvel trailer GIF

• Haha 1

Share this comment

Sapperdeflap. Ik heb talloze versies van Aquaman geprobeerd te downloaden met xlned.com, in 1 geval lukte het.
    De post was net 1 uur geupload, dus ik gelijk downloaden. Precies bij de laatste .rar file staat de .rar en alle .par's op article not found. Volgens mij willen ze Aquaman wel heel graag offline houden. 😆

Gelukkig toch gelukt via een Nederlandse torrentsite.

• Like 1

Share this comment

Ik had de WEB.DL Imax versie op 5 maart al van Newzbin. Top kwaliteit, alleen even wennen aan de verschillende beeldformaten gedurende de film. Fijn dat je weer een beetje ruimte hebt gekregen @Meh Meh om je sik weer wat vaker te laten zien. :goed:

• Like 1

Share this comment

Sapperdeflap lol :)

ik heb hem zelf nog niet, even neuzen waar hij vandaag kan worden geplukt. Er zitten haaien in en die spreken mij altijd aan ;)

Maar straks eerst naar captain Marvel.

• Like 1

Share this comment

Ik schreef mij in op film-paleis.me, kreeg direct toegang. Met VPN en een proxy. Daarna kon ik de film meteen downloaden, uitstekende kwaliteit.
    Denk dat ik 'm vanavond ga kijken. Jullie heel veel plezier met Captain Marvel.

• Like 1

Share this comment

2 minuten geleden zei Meh Meh:

Ik schreef mij in op film-paleis.me

Bedankt voor de tip :) zal ik ook proberen.

Share this comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
    Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe handleiding

• Nu op het forum

• Five Feet Apart (2019) Stella is een optimistisch meisje, doet aan yoga en heeft haar medicatie graag ordelijk gerangschikt. Ze belt en spreekt graag af (de ene aan de ene kant van de bank, de ander aan de andere kant) met haar vriend Poe. Samen bespreken ze het leven, de liefde en de voortgang. Ze maakt videodagboeken om over haar ziekte en het leven in het ziekenhuis te vertellen – een handige manier om de ziekte ook aan de kijker uit te leggen. Een longziekte en opgroeiende tieners zijn niet een nieuw verhaal voor een film, in 2011 maakte Hans van Nuffel Adem over twee broers die lijden aan taaislijmziekte. Ook doet Five Feet Apart denken aan The Fault in Our Stars over een verliefd, maar ziek (hij geopereerd aan een tumor, zij aan de zuurstof om niet te stikken) tienerstel dat samen op reis naar Amsterdam gaat. Na een dramatische gebeurtenis in het ziekenhuis, wanneer Stella buiten staat en graag de lampjes in de stad wil gaan bekijken, zegt ze tegen Will: “This whole time I’ve been living for my treatments, instead of doing my treatments so that I can live.” Een mooie boodschap in een voorspelbare film die wordt gered door de hoofdrolspelers. bron: indebioscoop.com/recensie-five-feet-apart/ Download bestand Five Feet Apart.mkv (3.1 GB) (Op moment van schrijven nog niet beschikbaar.) bron Afbeeldingen  Five Feet Apart downloaden via Torrent / NZB / Stream Directe links naar websites voor de film Five Feet Apart NZB, Torrent, stream of download bestand zijn en mogen op Duken.nl niet worden geplaatst. Discussiëren, overleggen en tips over het (online) kijken zijn wel toegestaan.    Meer informatie in onze huisregels.
    • Long Shot (2019) Charlotte Field was het bloedmooie buurmeisje dat vroeger op de net wat jongere Fred Flarsky kwam passen en zijn hormonen op gênante wijze op hol deed slaan. Jaren later kruisen hun wegen elkaar opnieuw. Hij is inmiddels een linkse journalist met een gezond wantrouwen in de politiek en een waardeloze kledingsmaak.. Zij - steevast om door een ringetje te halen - heeft ’t geschopt tot minister van Buitenlandse Zaken. Inmiddels koestert zij serieuze plannen om een gooi te doen naar het Amerikaanse presidentschap. Terwijl het personage van de verrassend komische Charlize Theron weet dat het soms onvermijdelijk is om water bij te wijn te doen. Hun vrolijke chemie doet de rest. Dat zij in Long shot niet alleen van elkaar leren, maar ook voor elkaar vallen, wil je als kijker daarom maar wat graag geloven. bron: Telegraaf.nl/entertainment/196623838/recensie-long-shot Download bestand LongShot.mkv (3.1 GB) (Op moment van schrijven nog niet beschikbaar.) bron Afbeeldingen  Long Shot downloaden via Torrent / NZB / Stream Directe links naar websites voor de film Long Shot NZB, Torrent, stream of download bestand zijn en mogen op Duken.nl niet worden geplaatst. Discussiëren, overleggen en tips over het (online) kijken zijn wel toegestaan.    Meer informatie in onze huisregels.
    • De libi (2019) Ze stappen in de Ferrari-rode Canta van Greggs moeder en met 45 kilometer per uur scheuren ze de binnenstad in, het leven tegemoet. Waarna een aanstekelijke reeks omzwervingen begint: bij de kapper, op de Wallen, in een studentenhuis vol hippies; overal kibbelt het knetterende trio over hun wensen, dromen en ambities. Het masterplan van Bilal is het duidelijkst: hij wil rapper worden. „Want echt man: als ik mijn base drop, ga ik vliegen!” De ontdekkingsreis die regisseur Shady El-Hamus en scriptschrijver Jeroen Scholten van Aschat (de zoon van...) voor hen uitstippelen, is al vaker en meeslepender verteld. Toch genereren de film en de talentvolle cast zóveel energie, enthousiasme en optimisme, dat De libi zelfs voor de grootste droeftoeter onweerstaanbaar is. Natuurlijk, er zijn ook tegenslagen. Want gaandeweg concludeert Gregg dat een diploma, een meisje en geld nog ver weg zijn. Maar dat hun vriendschap, levenslust en strijdbaarheid hen uiteindelijk ver zal brengen, zoveel is duidelijk. bron: telegraaf.nl/entertainment/1881981002/keihard-in-een-canta Download bestand Libi.mkv (3.2 GB) (Op moment van schrijven nog niet beschikbaar.) bron Afbeeldingen De libi downloaden via Torrent / NZB / Stream Directe links naar websites voor de film De libi NZB, Torrent, stream of download bestand zijn en mogen op Duken.nl niet worden geplaatst. Discussiëren, overleggen en tips over het (online) kijken zijn wel toegestaan.    Meer informatie in onze huisregels.
    • De top 10 meest gedownloade films van de periode 10 juni tot 16 juni. Deze week staat de film ‘Dumbo’ bovenaan, gevolgd door ‘Pokémon Detective Pikachu’ en ‘Captain Marvel’ maakt de top drie weer compleet. Week 25 zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht ten opzichte van vorige week. Dumbo is voor de eerste keer de meest gedownloade film. Alle films in de lijst zijn Web-DL Webrip HDRip BDrip of DVDrip tenzij anders vermeld. Op deze pagina vindt u alle uitleg over de type releases die uitgebracht worden. Het bekijken van films kan via op verschillende manieren, bekijk daarvoor de sectie Downloaden onder handleidingen. Vergeet je VPN verbinding niet bij het downloaden of streamen van films en series. Plaats Vorige wk Film IMDb  / Trailer   1 (…) Dumbo 6.5 / trailer 2 (2) Pokémon Detective Pikachu 6.9 / trailer 3 (1) Captain Marvel 7.1 / trailer 4 (3) Us (Subbed HDRip) 7.2 / trailer 5 (…) I Am Mother 6.9 / trailer 6 (…) Murder Mystery 6.1 / trailer 7 (4) Avengers: Endgame (HDCam) 9.1 / trailer 8 (5) Hotel Mumbai 7.8 / trailer 9 (7) Captive State 7.0 / trailer 10 (9) Glass 6.9 / trailer Het topic van de meest gedownloade film vinden we hier: De trailer van de meest gedownloade film:     Toon volledig nieuwsbericht
    • Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat Gandalf op dat forum hetzelfde is als Gandalf op dit forum.
  • Latest nieuws

• Create New...