Jump to content
  • William

    William

    Piraterij van Cyberpunk 2077

    Cyberpunk 2077, een van de meest verwachte games ooit, wordt illegaal gekopieerd in een tempo dat zelden voorkomt in de gamewereld. De game is al een hit via legitieme kanalen en wordt alleen gedeeld door naar schatting 100.000+ gebruikers op openbare BitTorrent-trackers. Dit is niet onopgemerkt gebleven door ontwikkelaar CD Projekt Red, die momenteel golf na golf van verwijderingsverzoeken wegens auteursrechtschending verzendt.

    Cyberpunk 2077Na jaren van hype, geruchten, speculatie en opwinding wist iedereen dat de lancering van Cyberpunk 2077 iets speciaals zou worden.

    Zodra de game vanmorgen live ging op verschillende legale distributieplatforms, activeerden gamers hun pre-installaties en deden ze nieuwe aankopen op een schaal die je zelden tegenkomt in de videogame-ruimte.

    Volgens de statistieken van Steam waren er vanmorgen op een gegeven moment 1.003.264 spelers in Night City aan het rondzwerven. Ter vergelijking: het enorm populaire Counter-Strike: Global Offensive heeft een hoogste punt ooit van 1,3 meter, en dat bestaat al acht jaar.

    Natuurlijk zit niet iedereen in de zakken van ontwikkelaar CD Projekt Red

    Piraten waren erg snel van de plank

    Gisteravond rond 18:00 GMT, ruim zes uur voordat de game in het Westen werd uitgebracht, begon het nieuws te circuleren dat er mogelijk al een werkende piratenrelease online was verschenen.

    Sinds enkele dagen uploaden mensen vooraf geladen exemplaren van het spel naar het internet, maar geen enkele was levensvatbaar zonder aanvullende code. De noodzakelijke toevoegingen, die snel werden gedeeld via file-hosting-accounts en GDrive, werden gisteravond echter vrijelijk rondgedeeld, waardoor mensen het spel konden spelen.

    Beruchte herverpakker FitGirl raadt vroege downloads af

    In een Reddit- thread waar de release krachtig werd besproken, kwam de beruchte game-repacker tussenbeide met enkele interessante tips die gamers adviseerden om niet de moeite te nemen om deze vroege versie te downloaden.

    Het probleem had betrekking op de extreem grote patches die door de ontwikkelaars van Cyberpunk werden gepompt om verschillende problemen op te lossen. De versie die aanvankelijk online verscheen, had deze patches niet, dus iedereen die probeerde te spelen, zou een buggy-versie hebben.

    "Mijn advies - speel niet dom, je hebt jaren gewacht, je kunt nog een paar uur wachten om een echt laatste spel te krijgen, niet een pre-release," schreef FitGirl.

    Desalniettemin suggereerden veel rapporten dat sommige piraten gewoon niet konden wachten, in plaats daarvan kozen voor een massale download om zo snel mogelijk in actie te komen. In dat geval zou een paar uur wachten een betere optie zijn geweest.

    CODEX brengt verbeterde versie uit, download Frenzy Ensues

    Voor degenen met het geduld om nog eens acht uur te wachten, loste een 55GB-versie van releasegroep CODEX de eerdere problemen op door de Day 1-patch op te nemen, met de taalpakketten (met een gewicht van 45GB) als een optionele extra.

     

    Cyberpunk 2077 NFO

     

    Zelfs vóór de release was de consensus dat Cyberpunk 2077 niet alleen een van de best verkochte games ooit zou zijn, maar ook een van de meest illegale. De eerste tekenen wijzen erop dat het op beide afdelingen goed op schema ligt.

    Op het moment van schrijven geeft een conservatieve schatting van alleen openbare trackers aan dat ongeveer 100.000 mensen de CODEX-release downloaden. Gezien het feit dat private trackers hun eigen substantiële publiek zullen hebben en dat games vaak worden gedeeld via platformen voor het hosten van bestanden, zullen er waarschijnlijk nog tienduizenden worden toegevoegd aan dit stijgende totaal.

    FitGirl Repack zal waarschijnlijk nog een boost geven

    Zoals eerder vermeld, vertegenwoordigt de grootte van de CODEX-release een aanzienlijk downloadvooruitzicht voor iedereen en gezien het aantal mensen dat verschillende torrents probeert te pakken, zal het even duren voordat die zwermen maximale efficiëntie hebben bereikt. Kortom, de meeste mensen wachten lang tot die downloads zijn voltooid.

    Wat FitGirl doet, zoals ons recente interview benadrukte, is het aanzienlijk kleiner maken van illegale games met geavanceerde compressietechnieken.

    Hoewel het nog moet worden uitgebracht, voorspelt FitGirl al een download van 35 GB, een enorme besparing ten opzichte van het huidige aanbod. Maar deze dingen kosten tijd en er is momenteel geen indicatie wanneer de gecomprimeerde versie online zal verschijnen. Het is echter onwaarschijnlijk dat het lang zal duren.

    Ondertussen werkt ontwikkelaar CD Projekt Red samen met verschillende antipiraterijpartners om deze downloads moeilijker te vinden.

    Ontwikkelaar stuurt Wave na Wave van DMCA-kennisgevingen

    Vier dagen geleden werden DMCA-kennisgevingen ingediend door CD Projekt, in eerste instantie om gameplay-opnames die online waren gelekt te verwijderen. Deze kennisgeving , verkregen door TorrentFreak uit de Lumen Database, vroeg Vimeo om een video van de Xbox One S-gameplay te verwijderen.

    Kort daarna begonnen echter berichten binnen te stromen om pre-loadbestanden en al het andere dat er op leek te verwijderen. De onderstaande afbeelding toont slechts een kleine greep uit de kennisgevingen.

     

    Cyberpunk 2077 DMCA

     

    Dit lijkt een voortdurende inspanning te zijn, grotendeels om te voorkomen dat gebruikers nuttige downloadlinks via Google vinden. Het is echter waarschijnlijk dat het verwijderingsprogramma ook achter de schermen wordt uitgevoerd, in een poging om platforms te belemmeren die links naar het veelgevraagde spel aanbieden.

    Een dergelijke populariteit wordt zelden gezien in videogames

    Hoewel de meeste games uiteindelijk online verschijnen, betekent het gebrek aan opdringerige kopieerbeveiligingsmaatregelen in Cyberpunk 2077 dat iedereen die gratis een exemplaar wil bemachtigen, dit kan doen, met beperkte nadelen - als tijd, bandbreedte en door malware aangetaste vervalsingen worden verdisconteerd, natuurlijk.

    Desalniettemin suggereert het enorme aantal spelers op Steam alleen dat dit spel een enorm commercieel succes zal worden, wat een aanzienlijk gewicht toevoegt aan de theorie dat goede spellen zullen verkopen als warme broodjes, ondanks piraterij en ondanks het gebrek aan DRM.



    User Feedback

    Recommended Comments

    wa ze kunnen uitbrengen om te downloaden doen ze toch 

    iedereen wil wel een gedownload exemplaar hebben van een game 

    maar je moet een werken de game hebben en zeker niet waar virussen op zitten

    ik speel op de ps4 mijn games awel ik koop nog het liefst en vooral een schijfke 

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Piraatje

    Geplaatst 18 uur geleden

    Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

    De handleiding van de VPN verbinding staat hier.

    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Trizomu
      De Europese Commissie heeft een onderzoek naar de gevolgen van piraterij uit 2015 niet zelf gepubliceerd en pas na meerdere verzoeken van een Europarlementariër vrijgegeven. De conclusie van het onderzoek was dat er alleen bij nieuwe topfilms een negatief effect op de omzet was.
      De Europarlementariër van de Piratenpartij, Jila Reda, vraagt zich af waarom de Europese Commissie een duur onderzoek twee jaar lang niet publiceerde. "De studie had nog jaren in een la kunnen liggen als ik het niet opgevraagd had", stelt ze. In januari 2014 gaf de Europese Commissie het Nederlandse bedrijf Ecorys de opdracht een onderzoek uit te voeren onder de naam Estimating displacement rates  of copyrighted content in the  EU . Het doel was om het effect van piraterij op de verkoop van films, games, muziek en e-books te analyseren. Met het onderzoek is een bedrag van 360.000 euro gemoeid.
      Voor het onderzoek werden 30.000 inwoners uit de zes lidstaten Duitsland, Frankrijk, Polen, Spanje, Zweden en het VK ondervraagd, in de periode tussen september en oktober 2013. De belangrijkste conclusie was dat er geen statistisch bewijs was voor de stelling dat online auteursrechtinbreuken een negatief effect hebben op verkopen. Een uitzondering betreft de verkopen van nieuwe topfilms: volgens de onderzoekers laat de statistische analyse zien dat voor elke tien recente blockbusters die illegaal bekeken worden, vier films minder legaal geconsumeerd worden.
      Het onderzoek tekent aan dat er aanwijzingen zijn dat het verlagen van de prijs voor films en tv-series een positief effect kan hebben op die verhouding. De analyse toont aan dat ten tijde van het onderzoek 80 procent van de internetpiraten niet bereid was om de winkelprijs van films en tv-series te betalen, terwijl 20 procent daar wel toe bereid was. Bij games, e-books en muziek lagen de prijzen op of rond de gewenste bedragen die illegale gebruikers wilden neertellen.
      Volgens burgerrechtenorganisatie European Digital Rights is het opvallend dat juist de negatieve impact van piraterij op de legale filmconsumptie zijn weg heeft gevonden naar een publicatie van twee leden van de Europese Commissie, zonder dat er melding werd gemaakt van de overige resultaten.
      Jila Reda vroeg het onderzoek in juli op, na gewezen te zijn op de aanbesteding uit 2013. De Europese Commissie stelde het vrijgeven van het document meerdere keren uit, zo blijkt uit de publieke e-mailconversatie.
       

      Toon volledig nieuwsbericht
    • By Trizomu
      De Europese Commissie heeft een onderzoek naar de gevolgen van piraterij uit 2015 niet zelf gepubliceerd en pas na meerdere verzoeken van een Europarlementariër vrijgegeven. De conclusie van het onderzoek was dat er alleen bij nieuwe topfilms een negatief effect op de omzet was.
      De Europarlementariër van de Piratenpartij, Jila Reda, vraagt zich af waarom de Europese Commissie een duur onderzoek twee jaar lang niet publiceerde. "De studie had nog jaren in een la kunnen liggen als ik het niet opgevraagd had", stelt ze. In januari 2014 gaf de Europese Commissie het Nederlandse bedrijf Ecorys de opdracht een onderzoek uit te voeren onder de naam Estimating displacement rates  of copyrighted content in the  EU . Het doel was om het effect van piraterij op de verkoop van films, games, muziek en e-books te analyseren. Met het onderzoek is een bedrag van 360.000 euro gemoeid.
      Voor het onderzoek werden 30.000 inwoners uit de zes lidstaten Duitsland, Frankrijk, Polen, Spanje, Zweden en het VK ondervraagd, in de periode tussen september en oktober 2013. De belangrijkste conclusie was dat er geen statistisch bewijs was voor de stelling dat online auteursrechtinbreuken een negatief effect hebben op verkopen. Een uitzondering betreft de verkopen van nieuwe topfilms: volgens de onderzoekers laat de statistische analyse zien dat voor elke tien recente blockbusters die illegaal bekeken worden, vier films minder legaal geconsumeerd worden.
      Het onderzoek tekent aan dat er aanwijzingen zijn dat het verlagen van de prijs voor films en tv-series een positief effect kan hebben op die verhouding. De analyse toont aan dat ten tijde van het onderzoek 80 procent van de internetpiraten niet bereid was om de winkelprijs van films en tv-series te betalen, terwijl 20 procent daar wel toe bereid was. Bij games, e-books en muziek lagen de prijzen op of rond de gewenste bedragen die illegale gebruikers wilden neertellen.
      Volgens burgerrechtenorganisatie European Digital Rights is het opvallend dat juist de negatieve impact van piraterij op de legale filmconsumptie zijn weg heeft gevonden naar een publicatie van twee leden van de Europese Commissie, zonder dat er melding werd gemaakt van de overige resultaten.
      Jila Reda vroeg het onderzoek in juli op, na gewezen te zijn op de aanbesteding uit 2013. De Europese Commissie stelde het vrijgeven van het document meerdere keren uit, zo blijkt uit de publieke e-mailconversatie.
       
    • By Duken
      Disney heeft bekendgemaakt in 2019 met een eigen videostreamingplatform voor consumenten te komen. Dat betekent dat het bedrijf in 2019 de overeenkomst met Netflix zal beëindigen. Prachtig...Hebben we eindelijk een platform wat werkt. Gaan ze het weer om zeep helpen. HBO: Alleen nog via Ziggo. Netflix krijgt weer minder content. Door vage contracten heeft Videoland soms dingen eerder / wel dan Netflix. 
      Illegaal downloaden bestrijden gaat maar op 1 manier. De content goed aanbieden en niet halsstarrig blijven vasthouden aan dit soort idiote constructies.  De beëindiging van de distributieovereenkomst van Disney met Netflix betekent dat vanaf 2019 titels van Disney, zoals de Star Wars-films, niet meer op het Netflix te zien zullen zijn. Tot 2019 verandert er echter niks en zal Netflix een aanbod van Disney-titels beschikbaar blijven stellen op het eigen videostreamingplatform. Disney gaat bijvoorbeeld titels als Toy Story 4 en de opvolger van Frozen, die beide in 2019 uitkomen, aanbieden op het eigen platform.
      'Piraten' zijn al lang geen schrapers meer, sterker nog, velen zullen wel een Netflix account hebben. En daarnaast misschien ook nog een nieuwsgroep abonnement en bovendien zullen ze ook iets meer betalen voor internet omdat meer snelheid dan ook wel handig is en misschien ook nog wel een extra TV-pakket. Wij willen meer betalen voor meer content (dat doen we namelijk al) maar niet als de markt zo versplinterd is en de kosten bij elkaar opgeteld voor modaal niet meer realistisch zijn blijft downloaden bestaan.
      Het is niet geheel duidelijk wat de beëindiging in 2019 precies voor gevolgen heeft. Volgens Netflix kan het films die het bedrijf van Disney krijgt, tot eind 2019 blijven uitzenden; mogelijk betekent dit dat de negende episode in de Star Wars-saga toch beschikbaar komt op Netflix. Disney stelt dat de overeenkomst met Netflix wordt beëindigd vanaf de titels van Disney die in 2019 in de bioscoop zullen draaien.

      Toon volledig nieuwsbericht
  • Who was online  20 Users were Online in the last 2 hours

×
×
  • Create New...