Spring naar bijdragen

Trizomu

Moderators
  • Aantal bijdragen

    1191
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Aantal dagen beste content

    16

Trizomu won de laatste keer op Oktober 12

Trizomu had de meest gewaardeerde content.

Waardering in de gemeenschap

575 Support punten

3 Volgers

Over Trizomu

  • Rang
    Trizomu
  • Verjaardag 22-05-1964

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Download met
    Utorrent,
  • Browser
    Firefox 64 bits
  • Provider
    Telenet
  • Locatie
    Grassland
  • Favoriete Films
    Star Trek (alle), De 10 geboden, The Matrix (alle), Need 4 Speed, Fast & Furious
  • Luistert graag naar
    Dance, Trance, Goa, House, Techno, Jump
  • Sport
    Toogsport en bierheffen
  • Helden
    De barman/vrouw
  • Tv programma's / Series
    De 7e Dag, NCIS, Star Trek,
  • Overige Intresses
    Star Trek Online

Recente profielbezoeken

16131 profielweergaven
  1. Trizomu

    Café de Download

  2. Trizomu

    Café de Download

    Goeie morgen Nederland & België, om de dag goed in te zetten heb ik deze song voor jullie uitgekozen:
  3. Elke dag kopiëren alle Nederlandse telecom- en internetproviders als Ziggo en KPN verplicht hun voltallige klantenbestand naar het ministerie van Justitie en Veiligheid, zodat politie en justitie er bij kunnen. Vervolgens zoeken de opsporingsdiensten daar per jaar gegevens over zo'n twee miljoen ip-adressen en telefoonnummers in op: vorig jaar gebeurde dat ruim 2,2 miljoen keer. Dat gaat echter niet altijd volgens de regels, blijkt uit documenten die zijn vrijgegeven op basis van de Wet openbaarheid bestuur. Zo is er 'onduidelijkheid' over sommige regels die moeten worden gevolgd, wordt informatie waarschijnlijk te lang bewaard en er is te weinig controle op wie er toegang toe heeft. De documenten gaan over de situatie tot 2016, de situatie in 2017 wordt volgens het ministerie nog geëvalueerd. Of de situatie inmiddels is verbeterd, is onduidelijk. Het ministerie gaf geen inhoudelijk antwoord op vragen daarover van de NOS. De CIOT-database bevat alle naw-gegevens, ip-adressen en telefoonnummers van internetgebruikers. Als de politie wil zien wie er achter een bepaald telefoonnummer of ip-adres zit, dienen ze een verzoek in bij de database. Na elke dag wordt de database vernieuwd en worden de oude gegevens verwijderd. De database wordt vooral gebruikt door de politie, maar is ook toegankelijk voor de 112-meldkamer, de FIOD, de arbeidsinspectie en de voedsel- en warenautoriteit. Om data in te mogen zien, moet een proces-verbaal worden opgemaakt. Bij spoed mag dat ook achteraf. Een van de problemen is dat pas achteraf wordt vastgesteld welke opsporingsambtenaren toegang mogen hebben tot het systeem. Daarvoor kijkt de politie naar de actieve gebruikers van het systeem. De oplossing: de politie gaat onderzoeken of het mogelijk is om "de autorisatieprocedure te versoepelen". In noodsituaties mag ook 112 informatie over een beller opvragen, bijvoorbeeld als iemand het nummer belt in een noodsituatie maar niet duidelijk kan maken waar hij of zij zich bevindt. Maar ook daarbij gaan dingen mis, zo blijkt uit het rapport: er werd "afwijkend van de regelgeving gehandeld" en het is "niet gelukt om eenduidig inzicht te krijgen in het juridisch kader". In ieder geval tot de zomer van 2018 zou die situatie worden gedoogd, blijkt uit het rapport. Of dat nog steeds zo is, is onbekend. Ook is er bij de politie 'onduidelijkheid' over de manier waarop bepaalde verzoeken aan de database moeten worden ingediend, bijvoorbeeld in het geval van internationale rechtshulpverzoeken. Ook is 'niet duidelijk' hoe lang opgevraagde data mag worden bewaard. In de praktijk kan dat zeven jaar, maar dat lijkt strijdig met de wet, waarin over maximaal vijf jaar wordt gesproken, aldus het interne toezichtrapport. Niet voor het eerst Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij het zogenoemde Centraal Informatiepunt Onderzoek Telecommunicatie. In 2012 bleek uit een intern rapport dat er geen landelijke richtlijnen zijn en dat er van bevragingen achteraf niet kan worden gecontroleerd of die terecht waren. In 2010 bleek ook al dat er soms opsporingsambtenaren zonder bevoegdheid toegang hadden tot het systeem en dat er 'te weinig kennis' over de regels was. Er zijn sindsdien wel zaken verbeterd, aldus het rapport uit 2016. Zo zijn er inmiddels wel landelijke richtlijnen, en er worden minder fouten gemaakt bij het opvragen van gegevens. Rejo Zenger van burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom, die het CIOT kritisch volgt, snapt niet dat het de overheid en de politie niet lukt om zich aan de regels te houden. "De politie beheert heel veel vertrouwelijke gegevens, dan zouden ze goed om moeten gaan met toegang tot die systemen", zegt Zenger. "Dat blijkt dus niet zo." Dat levert risico's voor de burgers op, stelt hij, maar ook voor de politie. "Als er te veel mensen bij gevoelige gegevens kunnen, help je daarmee ook mogelijke politiemollen, en dus criminelen", zegt hij. "Maar om te beginnen is het superbelangrijk dat de politie zich aan de regels houdt, als die dat ook van burgers verwacht." Het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt zich niet in het beeld te herkennen dat de politie zich niet aan de wet zou houden. "Er wordt nu jaarlijks een audit uitgevoerd en de verbeterpunten die daaruit voortvloeien, worden opgepakt", aldus een woordvoerder in een schriftelijke reactie. Geen historische data De CIOT-database is bedoeld voor politie en justitie om snel te kunnen achterhalen wie er achter een bepaald telefoonnummer zit. De database bevat alleen de meest recente klantgegevens van telecomproviders: na een dag moeten de gegevens worden verwijderd. Als een rechercheur dus wil weten wie er een maand eerder achter een ip-adres of telefoonnummer zat, moet die informatie worden opgevraagd bij de telecomprovider. Note Trizomu: Het gehele artikel is samen met grafieken en foto(s) te lezen op de bron-link Toon volledig nieuwsbericht
  4. Elke dag kopiëren alle Nederlandse telecom- en internetproviders als Ziggo en KPN verplicht hun voltallige klantenbestand naar het ministerie van Justitie en Veiligheid, zodat politie en justitie er bij kunnen. Vervolgens zoeken de opsporingsdiensten daar per jaar gegevens over zo'n twee miljoen ip-adressen en telefoonnummers in op: vorig jaar gebeurde dat ruim 2,2 miljoen keer. Dat gaat echter niet altijd volgens de regels, blijkt uit documenten die zijn vrijgegeven op basis van de Wet openbaarheid bestuur. Zo is er 'onduidelijkheid' over sommige regels die moeten worden gevolgd, wordt informatie waarschijnlijk te lang bewaard en er is te weinig controle op wie er toegang toe heeft. De documenten gaan over de situatie tot 2016, de situatie in 2017 wordt volgens het ministerie nog geëvalueerd. Of de situatie inmiddels is verbeterd, is onduidelijk. Het ministerie gaf geen inhoudelijk antwoord op vragen daarover van de NOS. De CIOT-database bevat alle naw-gegevens, ip-adressen en telefoonnummers van internetgebruikers. Als de politie wil zien wie er achter een bepaald telefoonnummer of ip-adres zit, dienen ze een verzoek in bij de database. Na elke dag wordt de database vernieuwd en worden de oude gegevens verwijderd. De database wordt vooral gebruikt door de politie, maar is ook toegankelijk voor de 112-meldkamer, de FIOD, de arbeidsinspectie en de voedsel- en warenautoriteit. Om data in te mogen zien, moet een proces-verbaal worden opgemaakt. Bij spoed mag dat ook achteraf. Een van de problemen is dat pas achteraf wordt vastgesteld welke opsporingsambtenaren toegang mogen hebben tot het systeem. Daarvoor kijkt de politie naar de actieve gebruikers van het systeem. De oplossing: de politie gaat onderzoeken of het mogelijk is om "de autorisatieprocedure te versoepelen". In noodsituaties mag ook 112 informatie over een beller opvragen, bijvoorbeeld als iemand het nummer belt in een noodsituatie maar niet duidelijk kan maken waar hij of zij zich bevindt. Maar ook daarbij gaan dingen mis, zo blijkt uit het rapport: er werd "afwijkend van de regelgeving gehandeld" en het is "niet gelukt om eenduidig inzicht te krijgen in het juridisch kader". In ieder geval tot de zomer van 2018 zou die situatie worden gedoogd, blijkt uit het rapport. Of dat nog steeds zo is, is onbekend. Ook is er bij de politie 'onduidelijkheid' over de manier waarop bepaalde verzoeken aan de database moeten worden ingediend, bijvoorbeeld in het geval van internationale rechtshulpverzoeken. Ook is 'niet duidelijk' hoe lang opgevraagde data mag worden bewaard. In de praktijk kan dat zeven jaar, maar dat lijkt strijdig met de wet, waarin over maximaal vijf jaar wordt gesproken, aldus het interne toezichtrapport. Niet voor het eerst Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij het zogenoemde Centraal Informatiepunt Onderzoek Telecommunicatie. In 2012 bleek uit een intern rapport dat er geen landelijke richtlijnen zijn en dat er van bevragingen achteraf niet kan worden gecontroleerd of die terecht waren. In 2010 bleek ook al dat er soms opsporingsambtenaren zonder bevoegdheid toegang hadden tot het systeem en dat er 'te weinig kennis' over de regels was. Er zijn sindsdien wel zaken verbeterd, aldus het rapport uit 2016. Zo zijn er inmiddels wel landelijke richtlijnen, en er worden minder fouten gemaakt bij het opvragen van gegevens. Rejo Zenger van burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom, die het CIOT kritisch volgt, snapt niet dat het de overheid en de politie niet lukt om zich aan de regels te houden. "De politie beheert heel veel vertrouwelijke gegevens, dan zouden ze goed om moeten gaan met toegang tot die systemen", zegt Zenger. "Dat blijkt dus niet zo." Dat levert risico's voor de burgers op, stelt hij, maar ook voor de politie. "Als er te veel mensen bij gevoelige gegevens kunnen, help je daarmee ook mogelijke politiemollen, en dus criminelen", zegt hij. "Maar om te beginnen is het superbelangrijk dat de politie zich aan de regels houdt, als die dat ook van burgers verwacht." Het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt zich niet in het beeld te herkennen dat de politie zich niet aan de wet zou houden. "Er wordt nu jaarlijks een audit uitgevoerd en de verbeterpunten die daaruit voortvloeien, worden opgepakt", aldus een woordvoerder in een schriftelijke reactie. Geen historische data De CIOT-database is bedoeld voor politie en justitie om snel te kunnen achterhalen wie er achter een bepaald telefoonnummer zit. De database bevat alleen de meest recente klantgegevens van telecomproviders: na een dag moeten de gegevens worden verwijderd. Als een rechercheur dus wil weten wie er een maand eerder achter een ip-adres of telefoonnummer zat, moet die informatie worden opgevraagd bij de telecomprovider. Note Trizomu: Het gehele artikel is samen met grafieken en foto(s) te lezen op de bron-link
  5. De man die Ziggo-modems kopieerde en doorverkocht krijgt vijftien maanden celstraf. De 37-jarige Remko van D. hoeft die niet meer uit te zitten, maar moet nog wel een taakstraf uitvoeren. Van D. werd veroordeeld tot vijftien maanden cel, waarvan twaalf maanden voorwaardelijk. Nadat de man vorig jaar werd gearresteerd, zat hij al drie maanden in voorarrest, waardoor hij niet meer terug hoeft naar de gevangenis. Hij moet nog wel een taakstraf van 180 uur uitvoeren. Aanvankelijk eiste het Openbaar Ministerie (OM) drie jaar cel tegen de man. De straf viel lager uit, omdat de rechters niet alle aanklachten bewezen vinden. De man zegt dat hij in geldnood zat na een ruzie met zijn broer en ouders. Klanten betaalden hem 100 tot 150 euro en kregen vervolgens een gekloond modem, waarmee ze gratis internet en televisie in huis haalden. Ze hadden daar geen Ziggo-abonnement voor nodig. Door toedoen van Van D. dacht Ziggo dat de kopieën echte modems van betalende klanten waren. Enkele honderden mensen kochten zo'n apparaat. Van D. werd vrijgesproken van het maken van schadelijke software en lidmaatschap van een criminele organisatie. Wel werd hij schuldig bevonden aan computervredebreuk, witwassen en het aanbieden van illegale telecomdiensten. Handlangers krijgen eveneens straffen Ook twee handlangers van Van D. stonden terecht. Ziggo-monteur Abdelhamid F. (42) plaatste de modems bij mensen thuis, leverde de gegevens van betalende klanten aan en zette als het nodig was schakelaars om in Ziggo-kastjes op straat. Hij kreeg 180 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. De 31-jarige Armando L., die de modems voor Van D. uit het bedrijfsmagazijn van Ziggo haalde, werd veroordeeld tot twee maanden voorwaardelijk en 150 uur taakstraf. Alle verdachten hebben hun rol toegegeven. Tijdens het proces zeiden ze dat ze proberen hun leven weer op orde te krijgen. Zo probeert Van D. een vaste baan in de ICT te krijgen. Hij solliciteerde bij onder meer Ziggo, maar daar werd hij niet aangenomen.
  6. De man die Ziggo-modems kopieerde en doorverkocht krijgt vijftien maanden celstraf. De 37-jarige Remko van D. hoeft die niet meer uit te zitten, maar moet nog wel een taakstraf uitvoeren. Van D. werd veroordeeld tot vijftien maanden cel, waarvan twaalf maanden voorwaardelijk. Nadat de man vorig jaar werd gearresteerd, zat hij al drie maanden in voorarrest, waardoor hij niet meer terug hoeft naar de gevangenis. Hij moet nog wel een taakstraf van 180 uur uitvoeren. Aanvankelijk eiste het Openbaar Ministerie (OM) drie jaar cel tegen de man. De straf viel lager uit, omdat de rechters niet alle aanklachten bewezen vinden. De man zegt dat hij in geldnood zat na een ruzie met zijn broer en ouders. Klanten betaalden hem 100 tot 150 euro en kregen vervolgens een gekloond modem, waarmee ze gratis internet en televisie in huis haalden. Ze hadden daar geen Ziggo-abonnement voor nodig. Door toedoen van Van D. dacht Ziggo dat de kopieën echte modems van betalende klanten waren. Enkele honderden mensen kochten zo'n apparaat. Van D. werd vrijgesproken van het maken van schadelijke software en lidmaatschap van een criminele organisatie. Wel werd hij schuldig bevonden aan computervredebreuk, witwassen en het aanbieden van illegale telecomdiensten. Handlangers krijgen eveneens straffen Ook twee handlangers van Van D. stonden terecht. Ziggo-monteur Abdelhamid F. (42) plaatste de modems bij mensen thuis, leverde de gegevens van betalende klanten aan en zette als het nodig was schakelaars om in Ziggo-kastjes op straat. Hij kreeg 180 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. De 31-jarige Armando L., die de modems voor Van D. uit het bedrijfsmagazijn van Ziggo haalde, werd veroordeeld tot twee maanden voorwaardelijk en 150 uur taakstraf. Alle verdachten hebben hun rol toegegeven. Tijdens het proces zeiden ze dat ze proberen hun leven weer op orde te krijgen. Zo probeert Van D. een vaste baan in de ICT te krijgen. Hij solliciteerde bij onder meer Ziggo, maar daar werd hij niet aangenomen. Toon volledig nieuwsbericht
  7. Trizomu

    Café de Download

    man man man, ik denk dat ik mijn prullenbakken eens moet leegmaken in mijn mailboxen Thunderbird zaagt me de oren van het hoofd om mappen te comprimeren ben ik weer een uur kwijt.
  8. Trizomu

    Chatbox

    Indien ik me niet vergis heeft die functie in een vorige versie van het forum, voor de grote upgrade/update, gestaan en werd er vrijwel geen gebruik van gemaakt. Eigenlijk ben ik er ook geen voorstander van om dat opnieuw in te voeren te meer omdat de moderators die er momenteel zijn dit op vrijwillige basis doen en daarbij moeten rekening houden met hun privé en professioneel leven. Ik heb vroeger moderator geweest op een chatbox, in België op VT4 en op een site voor bepaalde chronische zieken (die spijtig genoeg niet meer bestaat op internet), dat gevestigd was op teletekst en ik kan u verzekeren dat men dit niet kan vergelijken met het werk van een moderator op dit forum. Het vraagt enorm veel van de moderators en dit niet alleen qua ervaring maar ook een brede algemene kennis over de onderwerpen die aan bod komen op het forum. En met wat de laatste tijd gebeurd is in bepaalde topics qua taal en opmerkingen zou ik dit zien terug komen maar dan op de zogenaamde chatchannel, en dat is nu net wat we zouden willen vermijden. Een chatkanaal vraag op zich dat er steeds een moderator moet aanwezig zijn om tijdig te reageren en dat " Ongepaste opmerkingen kunnen zelfs automatisch geblokt worden" is heel gemakkelijk te omzeilen (weet ik uit eigen ervaring) door gebruik te maken van spaties / andere tekens waarvan men weet wat de bedoeling is, dit is bijna niet op te vangen door het automatisch blokkeren van bepaalde taal of uitlatingen zodat men alsnog een moderator nodig heeft. Maar zeg nooit nooit, maar naar mijn mening is dit niet nodig.
  9. Trizomu

    gemount iso-bestand openen

    Eventuele aanvulling: Let op dat er maar 1 Virtueel station gemaakt word want meerdere is eigenlijk een verspilling van geheugen.
  10. Geachte heren en of dames, Even een opmerking van mijn zijde. Normaal ga ik mij niet bemoeien met topics waar ik weinig of niets van weet, zeker indien het over site's gaat die een manier van downloaden hebben die ik niet gebruik, maar wat ik de laatste tijd hier te lezen krijg begint voor mij als moderator een beetje de spuitgaten uit te lopen. Ik heb net een paar opmerkingen verborgen omdat die, volgens mij, beledigingen / zoeken tot ruzie en een soort van bedreigingen inhouden. Duken.NL is hier Niet voor bedoelt! Het forum is bedoelt om mensen te helpen die een probleem hebben op het gebied van het werken met de pc of software en eventuele andere onderwerpen die samenhangen met het internet. Het is voor ons als moderators ook niet gemakkelijk, daar wij dit doen op vrijwillige basis, om steeds berichten in onze mailbox te krijgen die over dit onderwerp gaat en steeds rapporten moeten bekijken die net van spelende kinderen komen die hun zin niet krijgen. Jullie kunnen van mijn kant dit bericht zien als een waarschuwing voor er strafpunten gaan uitgedeeld worden. Wij hebben ook ander werk te doen, zowel op privé vlak als op professioneel vlak, zoals oplossingen zoeken en aanbieden. Dus hou het netjes en vriendelijk, wees begrijpend en lief voor elkaar. Ruzie / bedreigingen, al dan niet vals, horen hier niet thuis. Mvg. Moderator Trizomu
  11. Trizomu

    Café de Download

    Hihi, dit doet me denken aan Tumblr, die gifjes dan.
  12. Trizomu

    Café de Download

    Wie een probleem heeft met CovertXtoDVD kan even op de volgende link kijken Duken.NL, onze allerliefste forum is de eerste Nederlandstalige site/forum die deze oplossing heeft gekregen.
  13. Hello allemaal, Voor diegene die ConvertXtoDVD gebruiken, de legale versie, en een error/bug ervaren waardoor het programma niet meer werkt en enkel nog te sluiten is door de taskmanager is er een voorlopige oplossing. Reeds heel de week heb ik contact met de tech. support van VSO, de makers van het programma, over dit voorkomend probleem. Aan de hand wat eventueel zou kunnen gebeuren, foto's, zal ik tonen waar het over gaat en wat de oplossing is. Dit probleem kwam ik tegen: Wanneer ik het programma start en een film of serie wil omzetten om het te branden, wil de film of serie die moet geconverteerd worden niet laden. Het programma blijft hangen in Bestanden analyseren voor onbepaalde tijd als ik meer dan 1probeer te laden of als ik het één voor één selecteer op voor-laden media. Het eerste antwoord dat ik kreeg van de support was om de nieuwe beta te downloaden waarmee het probleem eventueel zou opgelost zijn, of dit werkt bij andere versies (illegale) weet ik niet maar wel bij een legale versie, beta versie Ook hier is diezelfde bug aanwezig: Vandaag heb ik een voorlopige oplossing verkregen, ze werken er aan om dit op te lossen, die het probleem oplost. De oplossing is: dit probleem is misschien gerelateerd aan het uiterlijk van de software. door het visuele thema van Elegant(of ander) in Aluminium te veranderen, lost dit vaak deze impasse op. Bekijk de momentopname om toegang te krijgen tot deze instelling. Deze oplossing zou ook moeten werken indien u een andere versie gebruikt, kijk maar naar de versie nr. die anders is dan de vorige afbeeldingen. Ik moet zeggen dat het héél shapoo was van de Tech support, snel geholpen in de avond een mail gestuurd en de volgende dag in de namiddag had ik reeds mijn eerste antwoord en meteen de mail beantwoord dat de beta geen oplossing bood. De volgende dag, vandaag, in de vroege avond een volgend antwoord gekregen die wel de oplossing was voor mijn probleem. Ik hoop dat deze oplossing ook voor jullie mag werken, indien u dit probleem tegen komt, al hoop ik dat jullie geen probleem ervaren. Mocht u een ander probleem ervaren probeer eerst deze oplossing en helpt dit niet dan kan u gerust contact met ze opnemen, benoem het probleem zo goed mogelijk en sluit er eventueel een snapshot bij, ze bijten niet en zijn vriendelijk en snel. Echter kan er maar communicatie mogelijk zijn in twee talen namelijk Engels en Frans. Mvg. Trizomu
  14. Trizomu

    Café de Download

    Een kort(nou ja wat is kort) verslag laat ik zeker weten. En nu een koud biertje, het was een vermoeiende dag maar een leuke.
×