Spring naar bijdragen

  • Tor Browser 8.5 uitgebracht: stabiele versie voor Android gebruikers

     Delen


    Het Tor project heeft een eerste stabiele versie van haar Tor Browser voor Android vrijgegeven. Deze browser richt zich op het veilig surfen op het internet via het Tor netwerk. Vorig jaar september werd de eerste alfa versie van de browser uitgebracht. Vandaag heeft het Tor project de eerste stabiele versie vrijgegeven.

    De Tor Browser kan trackers blokkeren zodat adverteerders je niet kunnen volgen over het internet. De Tor-browser zorgt er onder meer voor dat geplaatste cookies minder makkelijk aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Ook wordt de surfgeschiedenis na elk gebruik gewist. Tevens gaat de browser fingerprinting tegen waarmee je mogelijk alsnog gevolgd kan worden op het net en beschermt de browser je tegen het bekijken van data die je in de browser opvraagt, op netwerk niveau is alleen zichtbaar dat je Tor gebruikt.

    Met de Tor-browser kunnen gebruikers niet alleen het reguliere internet bezoeken, maar ook sites die eindigen op een .onion-domeinnaam. Deze websites zijn alleen te bezoeken via dit netwerk en vallen daarmee onder het zogenoemde darkweb. Het surfen via het darkweb stelt onder meer activisten, journalisten en advocaten in staat om het internet anoniem te gebruiken. Daarnaast wordt het darkweb gebruikt door criminelen, onder meer voor drugshandel.

    The Tor Project, de organisatie achter de browser, zegt dat er geen plannen voor een officiële iOS-versie van de Tor-browser zijn. Dit zou door beperkingen van Apple niet mogelijk zijn. De organisatie raadt geïnteresseerde iPhone-bezitters de Onion Browser aan.

    2e Bron; NU.nl



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Dat darkweb gaat toch een ding worden. Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt maar het gaat nu toch wel jeuken. Ben nieuwsgierig wat voor piraten sites er daar zijn. Er zullen vast ook sites zijn vol content neem ik aan. Vroeger was het lastig om het darkweb te benaderen, ook dat wordt nu steeds makkelijker.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    5 uur geleden zei Iguana:

    Ik durf het niet ondanks dat ik VPN heb, ben bang dat ik iets verkeerd doe. 

    Is er iemand van jullie die daarop is geweest ?

    Volgens mij is het bezoeken van darkweb niet verboden. Maar je kunt wel content vinden welke niet is toegestaan. Het bekijken of dowoaden lijkt mij niet legaal en daarvoor kan je worden gestraft lijkt mij. Maar een darkweb forum bezoeken kan geen kwaad.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...