Spring naar bijdragen

  • Webbrowser Firefox zag afgelopen drie jaar 46 miljoen gebruikers afhaken

     Delen


    De Firefox-browser heeft in de afgelopen drie jaar wereldwijd zo'n 46 miljoen gebruikers verloren, blijkt uit cijfers van ontwikkelaar Mozilla.

    Aan het einde van 2018 had Firefox zo'n 244 miljoen actieve gebruikers. Eind juli 2021 zijn daar nog krap 198 miljoen van over.

    Firefox is een van de meest serieuze concurrenten voor de browsers Safari van Apple en Google Chrome. De webbrowser werd in 2002 door Mozilla uitgebracht als een gebruiksvriendelijk alternatief voor concurrerende browsers, met privacy hoog in het vaandel.

    Zes jaar later verliep 30 procent van al het internetgebruik via Firefox, blijkt uit cijfers van juli 2018, afkomstig van W3Counter. Internet Explorer was destijds het populairst met een aandeel van 62 procent, gevolgd door Safari (2,5 procent).

    Inmiddels is de verdeling heel anders. In juli van dit jaar was het marktaandeel van Chrome 65,7 procent, gevolgd door Safari (16,6 procent) en Internet Explorer en Edge (4,7 procent). Pas daarna volgt Firefox met 2,9 procent.

    Waar Firefox zijn populariteitsverlies precies aan heeft te wijten, is niet bekend. Veel mensen lijken voor geïnstalleerde browsers te gebruiken, zoals Safari op Mac en iPhones en Chrome op Android-toestellen. Ook worden websites vaak geoptimaliseerd voor Chrome. Verder klagen Firefox-gebruikers al langer over het gebrek aan updates en vond een deel van de gebruikers een recente aanpassing van het browserontwerp te verwarrend.



    Vampire Inspector
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen

  • Nieuwe handleiding

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Nintendo heeft zijn Nintendo Switch Online-catalogus onlangs uitgebreid met drie opwindende games die oorspronkelijk hun debuut maakten op de Game Boy in 1989. Dit biedt een prachtige kans voor zowel nieuwe als oude fans om enkele van de klassieke spellen die de basis vormden voor veel hedendaagse titels, te ervaren. Onder deze toevoegingen bevindt zich "Super Mario Land", een platformavontuur waarin spelers op een missie gaan om prinses Daisy te bevrijden, die gevangen is genomen door de alien Tatanga. Deze titel staat bekend om zijn afwijkende gameplay en omgeving in vergelijking met andere spellen in de Super Mario-reeks, wat het zowel een unieke als een nostalgische ervaring maakt. "Baseball" is een andere game die deel uitmaakt van de nieuwe toevoegingen, waarbij spelers de kans krijgen om deel te nemen aan spannende baseballwedstrijden. In een tijdperk voordat sportgames de complexiteit en diepte hadden van tegenwoordig, bood "Baseball" op de Game Boy een toegankelijke en plezierige simulatie van de sport, eenvoudig te leren maar met genoeg diepte om spelers voor langere tijd te boeien. "Alleyway" is de derde game die toegevoegd is en brengt een klassieke arcadestijl gameplay naar de Nintendo Switch. Spelers moeten een balletje gebruiken om blokjes in 35 verschillende levels weg te ketsen, een concept dat vergelijkbaar is met "Breakout". Het biedt eenvoudige, maar verslavende gameplay, waarbij de uitdaging toeneemt naarmate je verder komt. Alle drie de games zijn toegankelijk via de Game Boy-app, die beschikbaar is voor iedereen met een Nintendo Switch Online-abonnement. Dit abonnement kost 19,99 euro per jaar, wat niet alleen toegang geeft tot de Game Boy-app, maar ook tot collecties van NES-, SNES- en Game Boy Color-games. Hierdoor kunnen abonnees een breed assortiment aan klassieke titels ontdekken of herontdekken, wat enorm bijdraagt aan de waarde van het Nintendo Switch Online-abonnement. Het blijft opmerkelijk hoe Nintendo zijn platform blijft verrijken met klassieke content, waardoor nieuwe generaties spelers kunnen genieten van de spellen die het gaminglandschap hebben gevormd, terwijl oudere generaties een nostalgische reis kunnen maken naar hun kinderjaren.

    knabbel

    Geplaatst

    ja sorry zag het deze namiddag toen ik thuis kwam van een verlengd weekendje zee dus mij  excuses
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...