Jump to content


Patrickj

Full members
  • Content Count

    426
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Support punten

About Patrickj

  • Rank
    Duken Veteran

Informatie

  • Geslacht
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja klopt, heb nu alleen een ziggo wifi router in huis staan. Op de ziggo site zie ik eigenlijk alleen deze 2 opties; https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
  2. Bedankt @Duken ! Nog 1 vraagje; volgens mij heeft deze maar 1 poort, dus kan dan vanuit deze booster geen UTP kabel richting de televisie trekken(Tenzij ik voor een switch ga). Zou je voor een switch gaan dan, of is er een alternatieve booster/router die net zo goed is en wel gelijk 4 poorten heeft? En moet ik er nog rekening mee houden dat het weliswaar droog staat, maar niet afgesloten qua luchtvochtigheid? Zou bv. https://www.wifishop.nl/tp-link-eap225-outdoor-wireless-ac-access-point/pid=58197 dan geen betere optie zijn?
  3. He @Duken, zou je wellicht mijn vraag nog kunnen beantwoorden? heel erg bedankt alvast!
  4. He @Duken, klopt er ligt nu een kabel! Dan zou de ziggo booster dus goed zijn? Of adviseer je hier een andere router/accespoint te plaatsen?
  5. He @William, heb ooit gelezen dat deze max 15meter gaan. Het gaat hier wel om 40meter vanaf het modem. Of zou dit dan wel moeten lukken?
  6. Goedemorgen, Ik blaas bovenstaand topic even wat nieuw leven in. Vanavond gaat de elektricien de kabels naar de veranda trekken. Wat adviseren jullie om in de veranda te plaatsen voor goed internet in de veranda/tuin? Er komt een internetkabel vanaf de switch in de veranda omhoog, dus kan zelf kiezen wat ik hierachter plaats. In huis heb ik alleen het ziggo modem nog, die zorgt binnen voor genoeg internet dus heb nog geen extra accespoints of iets.
  7. Moet er dan qua instellingen op dit extra accespoint nog iets bijzonders gebeuren? Of is het een kwestie van hem een de UTP-kabel prikken en in de veranda zetten en klaar is kees?
  8. @Skeletor Heb 2.4 ghz handmatig op kanaal 11 gezet, en 5ghz handmatig op kanaal 36. Het hele weekend geen probleem gehad. Durf nog niet 100% te hopen dat het verholpen is, maar alle voortekenen zijn goed, thanks!
  9. He Skeleton, beide staan op automatisch. Dus neem aan dat ze dan het beste zoeken? Zie wel als ik inlog dat mijn tv als wel op de 5ghz zit, terwijl de rest op de 2.4ghz zit. Heb nu inderdaad geprobeerd 5ghz handmatig op kanaal 36 te zetten, vanavond eens kijken of dit helpt. Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?
  10. Daar ga ik inderdaad maar voor! En qua internet; een router in de veranda aansluiten op de internetkabel zetten zodat ik daar wifi heb is wel handig toch? Het is ongeveer 35meter diep dus vandaar dat we het wel bekabeld moeten doen. Moet ik hiervoor dan nog iets bijzonders doen qua instellingen? En adviseren jullie een router of een accespoint?
  11. He Duken, bedankt voor je reactie. Zijn er al televisies waarop je Ziggo Go app kunt downloaden dan? Op de tv's die wij nu hebben is dit namelijk niet. Hoeft niet via een kastje inderdaad, zat zelf te denken aan een smartcard in de televisie.
  12. He @Duken, ik rakel deze oude post weer even op; doordat we nu met de veranda bezig zijn. Bij het ingraven van de waterleiding hebben we ook gelijk een mantelbuis naar achter neergelegd. Hier kunnen we in principe stroom, UTP en Coax vrij makkelijk doorheen trekken gaf de elektricien aan. In dat geval lijkt het met zonde om het niet te doen toch? Dan plaats ik er een Coax-versterker van Hirschmann tussen en heb ik hopelijk goed televisie op de veranda. Voor internet moet ik daar dan een extra accespoint maken denk ik he? Krijgt die een eigen netwerknaam? En is bv; TP-Link A
  13. He Monkie, dat ga ik nu proberen inderdaad. hoe bepaal ik welk apparaat ik op welk netwerk moet plaatsen? heb bv naast telefoons, laptops en televisies ook een slimme thermostaat en slimme verlichting.. die werken ook allemaal op wifi
  14. Zoiets alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat helpt niet😩
  15. Ziggo zelf zegt dat het hier niet aan kan liggen, doordat het dan bij alle apparaten zou moeten zijn, maar dat is niet helemaal waar begrijp ik dus? Kan het nog kwaad of je 2.4 en 5GHZ netwerken te splitsen?
×
×
  • Create New...