Spring naar bijdragen
  • Gebruik

    De Elephone ele band 5 is getest in combinatie met Android 8.0. Ik kan de smartband vergelijken met een Android smartwatch welke ik jaren hebt gedragen, de Xiaomi Mi Band 2 Smartband en de Lenovo Cardio Plus HX03W smartband welke veelal dezelfde mogelijkheden bieden als de Elephone smartband.

    We beginnen met de installatie van de benodigde Wearfit2.0 applicatie. Deze is beschikbaar op Android en iOS. Na de installatie start wizard om de smartband te koppelen met je telefoon. Bij het starten van de applicatie komt deze naar voren met de de melding voor 'Third-party login'  of Enter Directly. De 'Third-party login' met Facebook, Twitter of Linkedin werkte bij mij niet. Er komt een vreemde Chinese melding op. Maar met Enter Directly kan je de applicatie gelukkig ook opstarten.

    Screenshot_20181019-143548.png Screenshot_20181019-142944.png

    Bij het management kan je de smartwatch instellen. Hiermee kan je er voor zorgen dat het scherm automatisch oplicht als je je pols draait. Ook de instellingen om te zien wie je belt en welke applicatie berichten mogen doorsturen naar de smartband kan je hier inregelen.

    Screenshot_20181019-143029.png  Screenshot_20181019-143036.png  Screenshot_20181019-143059.png

    Bij je persoonlijke informatie kan je je persoonlijke doelen aangeven, de mogelijkheden tot een connectie met Google Fit etc.

    Screenshot_20181019-143226.png Screenshot_20181019-143236.png

    De applicatie is het in gebruik niet intuïtief, sommige opties zijn verborgen of je dient te swipen op datums om dagen in het verleden te zien. In de applicatie zit een dag, week, maand en jaaroverzicht. Ik draag de band nu ruim en maand en kan aangegeven dat de band prima om de pols zit en niet irriteert.

    Screenshot_20181019-143201.png Screenshot_20181019-143136.png Screenshot_20181019-142941.png

    Notificaties zoals Whatsapp zijn goed zichtbaar. Door het kleurenscherm zie je duidelijk dat er een notificatie is en van wie. De inhoud van een bericht kan je niet lezen. Het kleuren scherm is erg fijn en heeft een veel betere beeldweergave als andere smartbanden die ik heb om gehad. Andere smartbands waren in het zonlicht niet tot nauwelijks zichtbaar, maar de scherm ELE band 5 is goed afleesbaar in het directe zonlicht. Helaas heeft in dit geval het kleuren scherm een erg groot nadeel, de batterijduur.

    Misschien had ik een verkeerd model ontvangen maar mijn batterij ging niet langer mee van 06.00 s'ochtends tot +- 20.00 s'avonds. Een totaal van 14 uur wat te kort is voor gebruik van je smartband. Dit zorgde ervoor dat ik onder de lunch de smartband via de USB aansluiting ging opladen. Hierdoor kon ik de smartband gebruiken tot bedtijd. Het kan natuurlijk niet zijn dat je je smartband in de loop van de dag moet opladen. Door dit probleem kon ik de slaapmodus niet gebruiken omdat deze in de nacht aan de lader moest. Erg spijtig maar waar.

    ELE MGCOOL Duken 20180901_132233.jpgELE MGCOOL Duken 20180901_132306.jpg

    ELE MGCOOL Duken 20180901_132119.jpgELE MGCOOL Duken 20180901_132158.jpg3

    Vanuit de band kan je drie verschillende achtergronden kiezen, het aantal stappen zien van de dag, de afstand, je hartslag, calorieën verbruik, sportmodus activeren en je scherm aanpassen. Ik vond het wel erg leuk dat mijn hartslag continue werd gemonitord waardoor je bij het bekijken van de tijd je ook direct je hartslag zag. Erg toffe feature.

    ELE MGCOOL Duken 20180901_132347.jpgELE MGCOOL Duken 20180901_131835.jpg

    Verder lezen: Conclusie




    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...