Spring naar bijdragen

netwerk kabel trekken


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

heey mensen,

ik had al eerder een topic gestart over homeplug omdat ik geen internet kabel mocht trekken maarja ik heb dus net zolang de feiten op een rijtje gezet wat de voordelen van kabel zijn mag ik dus nu uiteindelijk een kabel trekken maargoed om nu op mijn vraag te komen  O0 ik lees veel verschillende dingen cat5 of cat6 wat is het verschil. crossed kabel of straight kabel ?? (situatie= modem -> router -> mijn computer) wat is hier ook het verschil welke moet ik maken. en kan ik hiermee gewoon op internet ?

alvast bedankt,

DutchFighter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Gewoon een UTP kabel nemen. Heb ik ook gedaan, heb een 40m besteld op www.allekabels.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ja okee maar je hebt UTP (cat5) of UTP (cat6) en ook met de connectors dat vindt ik nogal vreemd zit daar nou een volgorde in of niet moet ze 1:1(straight) of moeten ze crossed ?? ik vindt het allemaal een beetje een lastig verhaal ik hoop dat iemand nog wat meer duidelijkheid hierover kan scheppen

Grtz,

DutchFighter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het verschil tussen Cat5 en Cat6 is dat Cat6 alleen meer bandbreedte heeft. Als je een standaard netwerk kabel koopt zit er al een connector op, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, kijk maar:

http://www.allekabels.nl/UTP-/-Netwerk-Kabels/26/1455/Netwerk-Kabel.html

je ziet al dat er een connector op zit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...