Spring naar bijdragen

Poorten openen in KPN experiabox


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo. Mijn download client is Bitcomet. zonder portforwarding lukt het downloaden wel,maar het dlen gaat veels te langzaam om mijn ratio van 1.00 te halen. Daarom ben ik al dagen en dagen bezig om een poort voor Botcomet te openen,maar het lukt me niet.

Zijn er onder jullie gebruikers die ook KPN of Het Net hebben en de zwarte experiabox,en ook poorten in hun router hebben geforward? Zal even uitleggen hoe ver ik ben.

* De router die in de zwarte experiabox zit,is de " Thomson speed touch 780"

* ik ben in deze router gegaan,tools> create a new game or application. Bitcomet ingevuld>next.

* ik krijg dan 4 vakjes de eerste 2 die boven elkaar staan,waren voor het te openen poortnummer en deze

  heb ik ingevuld. ook "anny" zodat dit zowel voor utp als tcp gold.

* in de andere ( naast elkaar gelegen vakjes) konden maar 5 tekens worden ingevuld,dus heb ik daar ook

  maar dit poortnummer genoteerd.

* nadat ik op "add" geklikt had,kwam keurig netjes de nieuwe applicatie van Bitcomet met de

  poortnummers in utp en tcp testaan als nieuwe toevoeging.

  Toch bleef het oranje lampje bij "blocked" branden.

* De computer opnieuw opgestart,maar geen resultaat.

* toen ik echter weer in mijn router ging,bleek dat de gemaakte toevoeging er niet meer was,en er werd

  aangegeven " geen nieuwe spelen geinstaleerd". Ik heb het al diverse keren geprobeerd,maar de

  toevoeging blijft er niet op. En als ik niet afsluit en opnieuw opstart,blijft gewoon het lampje oranje

  als teken dat de router botcomet nog steeds blokkeert.

Wat doe ik fout?

Mijn volgende vraag is ;

Zoals gezegd,geeft Bitcomet een oranje lampje met de tekst  "Blocked please check your firewall and NAT configuration"

Daar staat ook het IP nummer bij dat hij niet kan bereiken,maar dit nummer is niet mijn Ip adres dat in

mijn DOS boxje staat als Ip adres. Dit nummer is een WAN IP nummer,maar niet mijn gewone IP adres.

En het rare is,dat ARES waar ik eerst wel eens mee downloadde, ook dit WAN IP aangaf,met tussen haakjes mij echte gewone IP nummer. Zou het hier aan kunnen liggen,of is dit normaal?

Alle tips zijn welkom,behalve verwijzing naar " portforwarding" omdat ik die,samen met KPN router gebruiksaanwijzing heb gebruikt.

Ook heb ik natuurlijk in mijn eigen firewall bitcomet en het poortnummer volledige toegang gegeven.

Ook adviezen om ipv. bitcomet Utorent 1.6 te nemen hoeven niet,want dit heb ik ook geprobeerd,maar wel als proef omdat Bitcomet mijn favoriete downloadclient is vanwege zijn duidelijk overzicht.

Mocht ik er uit komen,zal ik,als er behoefte aan is,alles in jip en janneke taal uitleggen,zodat ieder die er mee worsteld in de toekomst er baat bij heeft. Maar zover zijn we nog niet,maar wie weet met jullie hulp....  Alvast bedankt.

Jack.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
  • Reacties 15
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  731
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

ga hier naar toe en selecteer je router & firewal

dan krijg je een pagina met de dingen die je moet doen als je dat volgt dan lukt het

als je de site wil vertalen kan dat hier mee:

http://translate.google.com/translate_t?hl=nl#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 731

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

ga hier naar toe en selecteer je router & firewal

dan krijg je een pagina met de dingen die je moet doen als je dat volgt dan lukt het

als je de site wil vertalen kan dat hier mee:

http://translate.google.com/translate_t?hl=nl#

Dat heeft ze al gedaan:

Alle tips zijn welkom,behalve verwijzing naar " portforwarding" omdat ik die,samen met KPN router gebruiksaanwijzing heb gebruikt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik denk dat het fout gaat met het ip gebruik.

Gewoon overal het ip dat je bij MSDOS zag invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja.Maar ik hoef geen IP adres in te vullen. Alleen maar de client en het poortnummer.

Nu kan het wel zijn dat het iets met het IP adres te maken heeft. Heb zitten surfen en kwam ergens tegen dat geopende poorten weer atomatisch gesloten worden bij het opstarten als er iets met het IP adres niet goed is.

Ik heb nu in mijn netwerkkaart en netwerkadapter en daar staat bij "internetprotocol TCP/IP

"automatisch een IP adres laten toewijzen" 

Ik snap het niet goed,want in mijn DOS boxje blijft het IP steeds hetzelfde. En het IP adres dat volgens mijn client geblokt is,is weer een ander,een zogenaamd WAN IP,maar dat blijft ook steeds hetzelfde.

Feit is dat ik alles goed doe met het forwarden,maar dat ik af moet sluiten en opstarten,en dat dan alles weer weg is. U heeft volgens mij gelijk,dat er iets met het IP is. Maar wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  731
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

je ip adres is niet steeds het zelfde als je op nieuw opstart het je een nieuwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 731

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

je ip adres is niet steeds het zelfde als je op nieuw opstart het je een nieuwe

Als je een lokale IP Adres hebt dan heb je altijd het zelfde ip adres..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En hoe zit het dan? Heb ik een lokaal of niet.

Nu snap ik er helemaal niks meer van.

* iedere keer dat ik na het opstarten in de DOS box kijk,staat daar hetzelfde IP adres.

* nu keek ik vandaag op "wat is mijn IP adres",en die gaf een ander IP adres aan,en dat is hetzelfde

  als mijn download client aangeeft als geblokkeerd,maar niet dat uit de dos box.

* In mijn netwerkadapter staat " automatisch een ip adres toevoegen"

Ja? Heb ik nu een vast IP adres of niet?  En zo ja of voor mijn part nee, Wat is dan mijn ip adres. Dat wat in mijn dosbox staat,? of dat "wat is mijn ip adres" opgeeft ( dat hetzelfde is als het geblokkerde in mijn client) ?


Post Merge: december 22, 2008, 02:28:30 pm

Niemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Je hebt zeg maar 2 ip's, ik kan wel uitleggen waarom en hoe maar dat hoef je allemaal niet te weten.

Wat je wel moet weten is dat ik de termen "Het ipconfig/all ip" en "Het watismijnip.nl ip" gebruik.

Als je jouw porten wilt forwarden doe je alles met het ipconfig/all ip, en die moet je bij portforward.com wel degelijk invoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoezo portforward? Hebt dat progje zelfs gekocht en het resultaat was dat wel het merk Thomson,maar niet het type speed touch 780 er bij stond.

Ik typ in mijn browser gewoon 192.168.1.254 in en jawel,daar kan ik in mijn router,en die weet mijn IP allemaal.

Dan klik ik op Tools. Dan op toevoegen van nieuwe applicatie. Daar vul ik BITCOMET in. Volgende>

Dan krijg ik een balkje waar de waar poortnummers in moeten ( en waar maar 5 tekens in kunnen)

Klik op toevoegen,en er komt bij controle netjes te staan dat de nieuwe applicatie bitcomet incl poortnummer is toegevoegd.  Bij de eigen firewall ook alles er voor open. Bij de client zelf ook alles ingesteld, en klaar is Kees.

ZO simpel als een fluitje van 1 cent.

Het enige probleem waar ik in dit forum mee aanklopte was dat na het toevoegen de PC opnieuw moet worden opgestart en dat ik dan alle werk voor niets gedaan heb,want dat de poorten dan weer keurig netjes op slot zijn,en wat ik daaraan kan doen.

Garayuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Kijk is of er een firewall in de router zit en schakel hem eens uit, schakel ook je eigen firewall tijdelijk uit(gewoon om te testen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

er zit een inbraakdetectie in,maar er is geen mogenlijkheid om die uit te schakelen. Ik heb wel in het logboek gekeken,en er staan geen blokkades in wat betreft mijn download client. Mijn computerfirewall heb ik al enkele keren uitgeschakeld,maar geen resultaat.

in ieder geval bedankt,want alles is te proberen. 

Garayuk.

PS Wat houdt "statisch IP adres"" in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben er uit.

In mijn router allerhande dingen doen was na honderden mislukte pogingen wel gesneden koek. Ik ken dat ding voortaan van buiten. Daarom was ik er ook zo zeker van dat ik daar alles goed deed,en snapte niet waarom de instellingen niet bleven staan bij opnieuw opstarten.

De reacties van Assyrian en Jacobf16 hebben me aan het zoeken gezet. Het rare was,en dat gaf ik al enkele keren aan,was dat ik een ip adres in mijn DOS box had gevonden.

Stel dat dit was 111 . 111. 111. 111       

Toen ging ik downloaden,maar haalde maar een lage snelheid,en vrijwel geen uploadsnelheid.

De download client,gaf dan ook aan dat mijn Ip adres geblokkeerd was voor p2p.

Maar het IP adres dat hij aangaf,was bijvoorbeeld 222.222.222.222. en dus niet hetzelfde als het IP adres in mijn DOS box. En het rare was,dat dit laatste nergens in mijn computer te vinden was.

Ik stelde mijn netwerkadapter in op dit laatste Ip,maar kreeg geen internet meer. Op mijn netwerkkaart,maar dat hielp niet. Op allebei,maar dat mocht niet.

Toen stelde ik in mijn router in dat mijn ip adres ( wat dat dan ook mocht zijn),altijd hetzelfde moest blijven. Maar toen was mijn client nog geblokkeerd. Toen gaf ik dat IP nummer ( Niet dat iut de DOS box) maar dat vreemde 222.222.222.222 bijvoorbeeld een plaats in mijn netwerkkaart,en na opnieuw opstarten,was de poort geopend.

Alleen als er belangstelling is van mensen met een KPN of het Net abo en die de zwarte experiabox aan de muur hebben hangen,en die in deze box ook bepaalde poorten willen forwarden,ben ik graag bereid om dit allemaal ( zoals beloofd) in jip en janneke taal stap voot stap uit te leggen.

Let wel,alleen dus van deze abo en deze experiabox,want er isa ook nog een zilvergrijze. Ik ben geen expert,maar door schade en schande het onder de knie gekregen.

Allemaal heel erg bedankt,en in het bijzonder Assyrian en Jacobf 16, want zonder hun reactie was ik over een maand nog in die "portforwardsite en de router aan het rommelen geweest.

Bij belangstelling hoor ik het wel.

Nogmaals bedankt.

sjako.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Mooi dat het is opgelost, slotje.

Tenzij je nog vragen hebt over de ip's ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Lijk me niet nodig, ze heeft haar poorten kunnen openen. Slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Het is belangrijk om even te vertellen welk programma u gebruikt om de bestanden mee te downloaden. Doet u dat met Spotnet zelf of met Grabit, want beide programma's willen nogal veelvuldig verzaken in het compleet binnen halen van content. Als u een programma als SABnzbd gebruikt hebt u de minste problemen om alle content te downloaden. U kan bijv. wat ik eerder al aangaf een NZB bestand aanklikken op bijv. clubnzb.com door de spot (omschrijving) te openen en dan te klikken op de blauwe knop met de tekst Download. Het NZB bestand wordt dan in uw browser opgeslagen in een mapje (Downloads) wat u zelf kan instellen in uw Browser instellingen. U kan ook instellen met welk programma het NZB bestand geopend moet worden door op het NZB-bestand te gaan staan met uw muispijl en dan rechtsklikken en vervolgens "openen met" en dan aanklikken en aanvinken dit bestand altijd openen met deze App. Als je dan voortaan ergens een NZB bestandje hebt gedownload hoef je dat alleen nog maar dubbel te klikken met de muis en wordt het programma geopend en gaat ook direct beginnen met downloaden.

    Marcel1962

    Geplaatst

    Beste, bedankt voor je reactie, ik zal trachten wat meer informatie te geven. Ik heb nu een aantal download sites op mijn computer, waaronder Spotnet, Spotlite en Newslazer. Ook heb ik 3 betaalde newsgroepen, Grabit, Usesnet en XS news, als ik bij Spotnet een bestand opzoek dan zie ik wel de link naar de NZB alleen kan ik deze nergens vinden. Ik zal zoals je voorstelde de handleidingen doornemen, maar misschien kan je me ook nog wat verder op weg helpen, zodat ik toch wat meer bestanden kan gaan vinden.

    Drifter

    Geplaatst

    In de 1e plaats van harte welkom op Duken.nl @Marcel1962. Om te kunnen helpen met probleemvragen is er toch wat meer informatie nodig, want uw uitleg geeft het idee dat u geen of nauwelijks ervaring hebt met het downloaden van Nieuwsgroepen. Het hebben van een account bij een Newsserver en zoeken naar NZB bestanden op bepaalde community's is onvoldoende om iets daadwerkelijk binnen te kunnen halen. Welk programma gebruikt u om de NZB bestanden mee te downloaden (SABnzbd, NZBget, Grabit of Spotnet) . Op Duken.nl staan verschillende Handleidingen (SABnzbd), (NZBget), (Spotnet) die eerst eens gelezen moeten worden om te weten wat je precies moet doen om een NZB-bestand te kunnen downloaden. U noemt Spotnet en Spotlite, maar hebt u het dan over de software versies of over de website indexer die dezelfde beschikbare inhoud laat zien zoals nzbserver.com. De software versies van Spotnet en Spotlite moeten handmatig geupdate (bijgewerkt) worden, want anders krijgt u nooit de nieuwe downloads te zien die dagelijks worden geupload. Als u een NZB hebt gevonden die uw wil downloaden moet dat bestand opgeslagen worden in een mapje dat makkelijk terug te vinden is. Na het opslaan van het NZB-bestand moet dat bestand geupload worden in het programma wat je gebruikt om te downloaden (bijv. SABnzbd of NZBget). Kortom laat even weten wat uw huidige ervaring is of neem even de tijd om wat handleidingen door te lezen en als er dan nog vragen zijn stel die dan gerust.
  • Recente prestatie

    • erisan1151 heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...