Spring naar bijdragen

Goedkope pc samenstellen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zit de laatste tijd alles over de pc aan het leren.

Dus nu wil ik een stapje verder gaan door een in elkaar te zetten,

maar ik heb nog geen ervaring dus wil ik graag een goedkope onderdelen bestellen zodat ik een pc kan samenstellen en daarna in elkaar zetten

En dat betekent dus na dit hele verhaal dat ik een request wil doen hier of iemand een goedkope pc kan samenstellen voor mij waar ik mee kan oefenen om een pc samen te stellen

Btw: ik heb nog geen onderdelen, en het moet niet te duur worden, en hoeft niet een super pc te worden is alleen voor te oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k
  • Reacties 20
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wat is "niet te duur"? Een goede goedkope game-pc kun je nu al voor 450 euro krijgen, maar dat is waarschijnlijk al veel te duur. Als je wilt oefenen, kun je altijd je eigen pc uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

wat je trouwens ook nog ff kan doen is ff langs de buren gaan en vragen of ze een oude pc hebben, veel mensen hebben thuis een oude pc en willen er graag van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja , het wordt gen game pc, het is vooral te bedoeld om te oefenen en dan is €450,- echt te duur voor rond de 100 a 200 euries is wel waar ik aan dacht

Btw: ik heb geen onderdelen

Edit:@ cancan de buurjongen is ook een echte pc nerd dus die zal wel geen oude hebben en de rechter buren hebben volgens mij geen pc  >:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zeg het nog eens, Niet doen! ga de hele straat door en vraag aan iedereen rond, en koop van die 100 a 200 euro een mooie videokaart ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

@cancan: Nadeel is dan wel dat je in oude pc's vaak vrij weinig componenten tegenkomt. Ik had laatst een klant van wie ik zijn pc even moest optillen... Ik schrok gewoon van het gewicht: hij was maar een kilo of 2. Ik schroefde 'em even open, bleek dat er alleen een moederbord in zat met processor, geheugen, harde schijf en netwerkkaart... Het hele ding bestond dus uit twee grotere kaarten: het mobo en de netwerkkaart. In mijn pc zit het in ieder geval veel voller, die weegt ook even wat meer.

@martijn: voor 100 euro is geen goed voorbeeld te koop. Voor 200 euro wil ik het wel proberen, maar ik beloof nog even niks. Ga nu even voor je zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

@cancan ja ik snap wat je bedoelt, maar ik heb een beetje verlegen om overal langs te gaan(niet lachen)

@Tom alvast bedankt ik dacht al dat €100,- te weinig zou zijn rond €200 euro is ook  goed O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

misschien kun je even die pc posten die ik voor jouw samengesteld had. Dan weet ik meteen wat ik fout heb gedaan en of ik nog iets kan leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja goed idee O0

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[53586]=1&product[114088]=1&product[71423]=1&product[208211]=1&product[53436]=1&product[204654]=2&product[118928]=1&product[34984]=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

200 gaat het ook niet worden. Als je nog een beetje kwaliteit wilt en alle componenten wilt hebben, is dit het minimum:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B70005%5D=1&product%5B5204%5D=1&product%5B208022%5D=1&product%5B85332%5D=1&product%5B59298%5D=1&product%5B192535%5D=1&product%5B118928%5D=1&product%5B194655%5D=1

Dan heb je er nog wat aan, zeg maar. De voeding in de andere samenstelling is zo zwak, die zou ik voor mijn verdriet niet willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, ik wou het alleen goedkoop hebben omdat ik niet zoveel werk O0

Maar het ziet er goed uit,

maar hoef ik alleen de componenten toetevoegen wat van deze site?

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B70005%5D=1&product%5B5204%5D=1&product%5B208022%5D=1&product%5B85332%5D=1&product%5B59298%5D=1&product%5B192535%5D=1&product%5B118928%5D=1&product%5B194655%5D=1

Btw is dit een goede tut voor de pc in elkaar te zetten?:

http://ep2.nl/topic/240/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De tutorial op zich ziet er goed uit, alleen zou ik deel 5 voor deel 3 en 4 doen en deel 6 en 7 omdraaien. Hardware.info heeft ook goede handleidingen, kijk daar even naar. Ook niet in de meest logische volgorde, maar wel met beeldmateriaal uitgelegd: foto's en video's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ok danke,

sorry maar ik kan het beeldmateriaal en foto materiaal niet vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Kan ik me voorstellen, het is wat lastig te vinden. Hier kun je de workshop bekijken, compleet met foto's en videomateriaal.

Wat wilde je trouwens nog meer weten? Ik snapte je andere vraag niet helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zou graag willen weten of ik alleen de componenten die jij voor mijn hebt uitgezocht of ik die alleen er in hoeft te zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nou ja, alleen maar... Is wel een behoorlijk werkje hoor. Wat dacht je anders dan, trouwens? In de Hardware.info workshop wordt alles besproken, jij moet het ongeveer zo opvolgen. Aan het einde houd je dan een hele pc over, met wat SATA kabels en wat schroefjes en zo. Als je trouwens nog 5 of 10 euro over hebt, zou ik de Cooler Master Elite 334 nemen, toch een aardig wat betere kast dan de Asus die we nu hebben. Dat zet wat lekkerder in elkaar, snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je wilt mad je die toevoegen

Maar worde schroefjes bijgeleverd?

en met die guide die jij me gaf moet je je zelf aarde maar hoe doen ze dit?

En met de coolpaste op de fan moet je dan handschoenen en een mondkapje aan/om?

Waar moet je de coolpaste smeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Koelpasta moet je met een kartonnetje verdelen over het oppervlak van de processor. Zorg wel dat dat regelmatig gebeurt, anders sluit de koeler niet goed aan op de processor en krijg je oververhitting. Mondkapjes hoeven allemaal niet, want 't is niet schadelijk. Zorg er wel voor dat zoiets niet aan je handen komt, want het blijft zwaar metaal en om het nou op te eten... Nee. ;) Volgens mij krijg je echter helemaal geen koelpasta meegeleverd bij de boxed cooler (= bijgeleverde processorkoeler), dus hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.

Je moet zelf aarden... waar staat dat? Volgens mij heb ik het zelf ook niet gedaan.

Schroefjes worden bijgeleverd ja, net als alle kabels. Schroefjes zitten bij de kast, kabels bij de voeding en het moederbord. Je hebt alleen geen modulaire voeding, dus het wordt even wat kabels wegwerken in de kast.

Dan wordt dit de opstelling: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B88545%5D=1&product%5B118928%5D=1&product%5B192535%5D=1&product%5B59298%5D=1&product%5B85332%5D=1&product%5B208022%5D=1&product%5B5204%5D=1&product%5B70005%5D=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je moet zelf aarden... waar staat dat? Volgens mij heb ik het zelf ook niet gedaan.

Ik zag in het filmpje dat die man zijn vingers in het stopcontact duwde?waarvoor?

Maar die samenstelling ziet er goed uit heel erg bedankt!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

dan houd je er nog een aardige internet-pc aan over ook nog ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat is om zichzelf te ontladen. Hij raakt dus het bovenste en onderste pinnetje aan, hij duwt niet zijn vingers in het stopcontact. Als je die dag erg statisch bent, is het verstandig om dat elke paar minuten even te doen, maar verder is het niet erg nodig. Ik raad alleen aan om niet te gaan assembleren op een vloer met tapijt, maar op een gladde, niet statische ondergrond.

@cancan: deze pc heeft nog wel even meer power dan een internet-pc'tje. ;) Je kunt er nog aardig op spelen ook, want de HD4350 is zo zwak nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...