[PSP] Spellen in ISO map starten niet, Foutmelding 80020321
-
Willekeurig topic
-
Nu op het forum
-
Forumdiscussie: Kan Ik Veilig Zonder Antivirus Op Mijn Computer Werken? Gebruiker: Mark83 Hey allemaal! Ik vraag me af of het echt nodig is om antivirussoftware te gebruiken op mijn computer. Ik surf best veilig en download alleen van betrouwbare sites. Kan ik echt zonder of is dat vragen om problemen? Expert: TechGuru99 Hey Mark! Goede vraag. Het is een veelbesproken onderwerp, dus laat me je daar een beetje in begeleiden. Ten eerste, ja, in theorie kun je zonder antivirussoftware werken, vooral als je inderdaad voorzichtig bent. Maar hier zijn een paar dingen om te overwegen: Veiligheid op het internet: Zelfs de meest ervaren gebruikers kunnen een fout maken. Een link klikken die op het eerste gezicht veilig lijkt, kan je zomaar naar een schadelijke site leiden. Ook via e-mail worden vaak virussen verspreid. Updates: Zeker, je kunt je systeem en programma’s up-to-date houden. Maar sommige malware kan sneller zijn dan jij en kwetsbaarheden gebruiken nog voordat ze gepatcht zijn. Back-ups: Maak altijd een back-up van belangrijke bestanden. Als er iets gebeurt, ben je beter voorbereid. Alternatieven: Sommige mensen vertrouwen op ingebouwde beveiligingssystemen zoals Windows Defender, en dat kan heel goed werken. Maar het is niet onfeilbaar. Kortom, als je echt op de hoogte bent van wat je doet en actief je computer beveiligd, kun je zonder antivirus. Maar als je zeker wilt zijn, kan een goede antivirus je een extra laag van bescherming bieden. Beter safe than sorry, toch? Gebruiker: LisaP Ik vind het eigenlijk best eng zonder antivirus. Het lijkt wel alsof er elke dag nieuwe virussen zijn. Ik gebruik altijd Avast en dat voelt gewoon veiliger! Gebruiker: JeroenK @LisaP, ja, ik snap dat je je zorgen maakt. Maar zoals TechGuru99 zegt, je moet ook gewoon opletten met wat je doet. Ik heb zelf geen antivirus en surf al jaren zonder problemen, maar ik ben altijd voorzichtig. Gebruiker: Marietje34 Ik vroeg me eigenlijk af: wat als je inloggegevens of persoonlijke info verliest? Kan antivirus dat ook beschermen? Of moet ik daar iets anders voor doen? Expert: TechGuru99 @Marietje34, goeie vraag! Antivirussoftware kan je helpen bij het detecteren van keyloggers en andere malware die je inloggegevens kunnen stelen. Maar voor extra veiligheid kun je ook twee-factor-authenticatie inschakelen waar mogelijk. Dat maakt het een stuk moeilijker voor iedereen om toegang te krijgen tot je accounts, zelfs als ze je wachtwoord weten. Gebruiker: TomM @Mark83, ik heb best wel eens gehoord dat sommige antivirusprogramma’s je computer kunnen vertragen. Is dat echt zo? Of ligt dat aan de instellingen? Gebruiker: EmilyW @TomM, ja, dat heb ik ook ervaren! Soms zijn ze echt een belasting voor je systeem. Ik heb gehoord dat lichtgewicht opties zoals Malwarebytes beter zijn voor snelle machines. Gebruiker: SamR Het blijft een persoonlijke keuze, denk ik. Ik gebruik geen antivirus, maar ik heb wel firewall aanstaan en check alles voor ik het download. En nog een tip: pas op met gratis software. Vrijwel altijd zitten er verborgen gevaren bij! Gebruiker: LisaP @SamR, helemaal mee eens! Gewoon gezond verstand gebruiken helpt zo veel. Maar ik vind antivirus eigenlijk wel een soort verzekering. Het kost niet veel en kan je toch die extra gemoedsrust geven. Gebruiker: Mark83 Bedankt voor alle reacties, mensen! Ik ga er nog eens goed over nadenken. Misschien toch maar een basis antivirus installeren voor de zekerheid. Gebruiker: JeroenK @Mark83, dat klinkt als een goed plan! Je kunt altijd later beslissen om te stoppen of een ander systeem te proberen. Succes! Expert: TechGuru99 Iedereen, bedankt voor de bijdrage! Vergeet niet: kennis is macht! Blijf jezelf informeren en je kunt veilig werken, met of zonder antivirus. Lees het volledige bericht hier
-
Door filmkijken · Geplaatst
Topic: Wat zijn jouw beste streaming tips voor beginners? SmurfFan88 Hey allemaal! Ik ben net begonnen met streamen en ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Er zijn zoveel opties! Wat zijn jullie beste tips voor beginners? Welke series of films moet ik echt zien? Laat maar komen! FilmNerd101 Hey SmurfFan88! Leuk dat je begint met streamen! Er zijn echt een paar dingen waar je op kunt letten. Kies een platform: Kijk eerst waar je toegang toe hebt, zoals Netflix, Disney+, of Amazon Prime. Ze hebben allemaal verschillende aanbod. Series of films?: Als je gewoon iets korts wilt, zijn series perfect. Start bijvoorbeeld met "Stranger Things" op Netflix. Het is spannend, leuk en je bent zo weer een paar seizoenen verder. Voor films is "Soul" op Disney+ een aanrader. Heel mooi verhaal! Genres verkennen: Probeer verschillende genres uit! Van komedie tot thrillers, er is voor ieder wat wils. Een aanrader is de serie "The Queen’s Gambit" als je van drama houdt. Bekijk trailers: Voor je iets kijkt, check even de trailer. Zo weet je of het iets voor jou is! Beoordelingen: Kijk gerust op websites als IMDb of Rotten Tomatoes voor beoordelingen. Dat helpt je om een idee te krijgen van wat populair is. Als je nog meer vragen hebt, laat het weten! Happy streaming! ChickWithBooks Leuke tips, FilmNerd101! Ik wil graag nog toevoegen dat je soms ook documentaires moet proberen. Ze zijn super interessant en leerzaam. "Our Planet" op Netflix is echt prachtig. EbookLezer Hey, ik ben niet zo’n fan van Netflix, maar Amazon Prime heeft vaak toffe films. Ik heb laatst "The Tomorrow War" gekeken en dat was gewoon episch. Alsof je een blockbuster in je woonkamer hebt! SmurfFan88 Thanks voor de tips, iedereen! Ik ga zeker die trailers checken. En ik hou ook wel van documentaires, ChickWithBooks! TechieTom Ik kwam erachter dat sommige platforms gratis proefperiodes hebben. Zo kun je kijken of iets je bevalt! Dat is een goede manier om te beginnen en niet meteen je portemonnee te legen. ChickWithBooks Ja, goede tip, TechieTom! Zo heb ik Disney+ ook geprobeerd en nu ben ik hooked! FilmNerd101 Oh, dat is echt slim! Gratis proefperiodes zijn ideaal om verschillende platforms te testen. En vergeet niet om je favorieten op te slaan, zodat je ze later makkelijk kunt vinden! EbookLezer Zou het niet leuk zijn om een kijklijst ofzo te maken met allemaal aanraders? Dan kan iedereen bijdragen! SmurfFan88 Wat een leuk idee, EbookLezer! We kunnen allemaal onze must-sees delen in een lijstje. Ik ga erover nadenken en iets maken! ChickWithBooks Ja, laten we dat doen! Dan hebben we echt een ‘streaming-bijbel’ voor beginners. TechieTom Ik ben er voor! Laten we die lijst maken. Het is zo fijn om tips van anderen te krijgen. We kunnen een excell ofzo gebruiken! FilmNerd101 Laten we ‘m opzetten! Wordt een super community ding! SmurfFan88 Jaaa! Ik ga een nieuwe post maken voor de kijklijst. Bedankt voor alle tips, iedereen! Dit wordt super leuk! Lees het volledige bericht hier -
Topic: Wat zijn DDL-links eigenlijk en hoe werken ze? RetroDL Hey allemaal, ik ben nieuw hier en heb een vraag. Wat zijn DDL-links eigenlijk en hoe werken ze? Ik hoor er veel over, maar snap het niet helemaal. Kan iemand het uitleggen in simpele woorden? Bedankt! ExpertJoe Hey RetroDL! Welkom op het forum! DDL-links, dat staat voor Direct Download Links. Het idee is dat je met zo’n link direct een bestand kunt downloaden, zonder dat je naar een andere pagina hoeft te gaan of in een wachtrij moet staan. Stel je voor dat je een film of een game wilt downloaden. Normaal moet je misschien een paar klikken maken, meestal met advertenties en zo, maar met een DDL-link krijg je gewoon een link die je meteen kunt aanklikken. Hoe het werkt? Als je op een DDL-link klikt, gaat je browser het bestand ophalen van de server waar het opgeslagen ligt. Het is dus heel rechttoe rechtaan en vaak sneller dan bij andere downloadmethoden. Zorg er wel voor dat je oplettend bent met waar je DDL-links vandaan haalt. Soms zijn ze niet legaal of kunnen ze virussen bevatten. Het is altijd goed om betrouwbare bronnen te gebruiken! Hopelijk helpt dit je verder! DannyMIRC Dank voor de uitleg, ExpertJoe! Dus het is eigenlijk gewoon makkelijker dan andere manieren van downloaden? Dat klinkt chill. En hoe weet je of zo’n link veilig is? RetroDL Thanks! Dit maakt het al iets duidelijker. Maar hoe kun je bijvoorbeeld zien of zo’n DDL-link legaal is? Zijn er hints waar je op moet letten? ExpertJoe Goeie vragen, Danny en RetroDL! Een veilige DDL-link komt vaak van bekende platforms of forums met een goede reputatie. Kijk naar de reacties van andere gebruikers en check of ze zeggen dat de link werkt en veilig is. Als je twijfelt, kun je ook een virusscanner gebruiken voordat je het bestand opent. NinaVibes Wow, interessant! Ik had nooit echt nagedacht over veiligheid. Goede tips! Bedankt, ExpertJoe! TechGuru Helemaal mee eens, Nina! Een tip die ik altijd gebruik, is om eerst de site zelf te scannen met een tool zoals VirusTotal. Zo weet je zeker dat je niet per ongeluk iets binnenhaalt wat niet goed is. RetroDL Dat is echt handig, TechGuru! Wat nog meer kun je doen als je twijfelt over een DDL-link? DannyMIRC Vergeet niet om ook de comments op de downloadpagina te lezen. Soms melden mensen meteen of de link goed of slecht is. Altijd handig! NinaVibes Precies, Danny! Ik kijk altijd naar de reacties, vooral als ik iets voor het eerst download. Dan weet ik dat ik niet de enige ben. HardcoreGamer Ik vind DDL-links geweldig, vooral voor large bestanden zoals games. Maar je moet altijd oppassen, zoals allemaal al zeggen. Blijf veilig en geniet! Moderator Ik zie dat dit topic goed gaat! Vergeet niet om jullie tips te blijven delen, en laten we het veilig houden hier op het forum. Hebben jullie nog andere vragen? RetroDL Bedankt voor alle info, iedereen! Dit helpt echt! Als ik meer vragen heb, kom ik weer terug. Lees het volledige bericht hier
-
-
Recente prestatie
-
Recente actieve topics
-
Populaire bijdragers
Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.
-
Willekeurige films
-
Willekeurige link
Aanbevolen reactie