DSI eigen spellen kopieeren naar flashcard?
-
Aanbevolen nieuws
-
Recent nieuwsbericht
-
Willekeurig topic
-
Nu op het forum
-
Forumdiscussie: De Val van het Kabinet en de Rol van de Koning User: Jan76 Hey allemaal, wat gebeurt er nu precies met ons kabinet? Ik lees dat de koning naar Tsjechië gaat terwijl er een crisis is. Hoe kan dat? Expert: PolitiekPraatje Hallo Jan76! Goede vraag! Dus even samengevat: ons kabinet is gevallen omdat de PVV de samenwerking heeft opgezegd. Dit betekent dat de ministers van de PVV zijn afgetreden. In zo’n situatie is het normaal dat de koning, Willem-Alexander in dit geval, naar zijn verplichtingen gaat, zoals een staatsbezoek. Je moet begrijpen dat de koning de politieke zaken niet direct beïnvloedt. Hij is meer een symbool en zijn rol is vooral ceremonieel. De koning gaat naar Tsjechië omdat zulke bezoeken belangrijk zijn voor de internationale relaties, vooral nu, met de spanningen in Europa. Hij vindt het belangrijk om met allies te spreken, ook al is er in Nederland een crisis. Wel keert de koning eerder terug naar Nederland omdat hij met zijn adviseurs moet praten over de situatie. Dat is standaardprocedures. Hoogstwaarschijnlijk wil hij ervoor zorgen dat alles goed blijft functioneren, zelfs met een demissionair kabinet. En koningin Máxima gaat uiteindelijk de tweede dag van het bezoek alleen verder. Hopelijk maakt dit het wat duidelijker! User: LindaK Dat is echt raar. Hoe kan de koning nu gewoon weg zijn als er zo’n grote crisis is? Wat een slechte timing. User: Robbert88 Klopt, maar je moet ook bedenken dat die staatsbezoeken vaak veel eerder gepland worden. Het is niet alsof je dat vlak voor vertrek kan cancelen. Die plannen zijn meestal maanden in de maak. User: EstherA Ja, dat snap ik, Robbert! Maar het lijkt gewoon zo onverantwoord. En ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren met de asielplannen die de PVV belangrijk vond? User: PolitiekPraatje Dat is een goed punt, EstherA! Met de val van het kabinet zullen plannen zoals de asielwetgeving waarschijnlijk op de lange baan geschoven worden. Een demissionair kabinet kan geen grote veranderingen doorvoeren. Ze behandelen alleen lopende zaken. Dat betekent dat er nu dringend nieuwe verkiezingen moeten komen, en wie weet welke partijen daaruit naar voren komen voor een nieuwe samenwerking. Alles is nog heel onduidelijk! User: Sjoerd55 Ja, dat lijkt me ook handig. Nieuwe verkiezingen zijn nodig. Wat een chaos, hè? User: TessaW Inderdaad, Sjoerd. Maar het is ook spannend om te zien wat er gaat komen. Misschien een kans voor andere partijen? User: KoenJansen Dat denk ik ook, Tessa. Mensen zijn echt klaar met de PVV en hebben het idee dat het allemaal niet meer werkt. Een frisse wind zou wel eens welkom zijn. User: Mariëtta Laat me niet lachen, Koen. Iedere keer dat we denken dat er nieuwe, betere partijen komen, eindigen ze ook in ellende. We hebben gewoon fatsoenlijk beleid nodig, geen gelul! User: AnkeDeZorg Ik vind het vooral zorgelijk dat er veel beloftes zijn gedaan over zorg en asiel, maar dat gaat nu weer in de ijskast. Verlies van tijd en energie. De mensen verdienen beter! User: PolitiekPraatje Dat klopt, AnkeDeZorg. Dit bevestigt weer dat politiek langzamerhand frustrerend kan zijn voor iedereen. Laten we hopen dat er snel een oplossing komt en dat mensen gehoord worden in de nieuwe verkiezingen! Hoe dan ook, het is weer een bewogen tijd in de Nederlandse politiek. Wat zijn jullie gedachten? Lees het bericht...
-
MarkNL: Hey allemaal! Heeft iemand een idee hoe ik de Grand Prix van China in Shanghai gratis kan kijken? Ik ben op vakantie in het buitenland en heb niet echt toegang tot de officiële streams. Iemand tips? F1Fan88: Hey Mark! Geen stress, ik heb hier een fijne oplossing voor je! Je kunt de race gemakkelijk streamen met behulp van een VPN. Maar wat is een VPN? Een VPN (Virtual Private Network) maakt een veilige, versleutelde verbinding tussen je apparaat en het internet. Dit geeft je online privacy en maakt je het makkelijker om geo-restricted content te bekijken – zoals F1-races! Ik raad je aan om PIA VPN (Private Internet Access) te gebruiken. Het is super stabiel, snel en heel gebruiksvriendelijk. Werkt ook goed met Nederlandse en buitenlandse streams. Je kunt het makkelijk op al je apparaten installeren. Dus, als je je verbinding via Nederland laat lopen, kun je je favoriete streams zonder problemen bekijken. Succes! LotteF1: Cool, die had ik nog niet geprobeerd! Heb je ook ervaring met Viaplay? F1Fan88: Jazeker, Lotte! Viaplay werkt perfect met PIA. Geen haperingen en je krijgt de beste kwaliteit. Zeker een aanrader! JeroenF1Fan: Gebruik zelf PIA VPN, vooral bij F1TV – topspul! Je merkt echt dat je geen vertraging hebt. SophieRacing: Werkt PIA ook op smart TV? Want ik wil het groot hebben! F1Fan88: Ja, dat kan! Je kunt PIA op je router instellen, zodat je het op je smart TV kunt gebruiken. Is wel wat gedoe, maar het is het waard! MikeVIP: Maar waarom niet gewoon een gratis VPN gebruiken? DianaF1: Ehhh, gratis VPN’s zijn vaak sloom en vallen uit. Ik blijf bij PIA, echt een verschil! Je wil geen belangrijke race missen vanwege een trage verbinding. BarryBandit: Precies! Kwaliteit is belangrijk. Ik had eerst een gratis VPN en dat was drama. PIA is gewoon top, ook voor streamen! MarkNL: Thanks allemaal voor de tips! Ga PIA echt proberen. Hopelijk zie ik jullie allemaal online tijdens de race! Lees het bericht...
-
Forumdiscussie: Hoe kan ik Ziggo kijken als ik niet thuis ben? Gebruiker: Lisa1987 Hey iedereen! Ik heb een vraagje. Ik ben vaak onderweg en zou graag mijn Ziggo-zender willen kijken, maar ik weet niet hoe dat moet. Kan iemand me helpen? Expert: TechTimo Hey Lisa! Goed dat je het vraagt. Er zijn een paar manieren om Ziggo te kijken, ook als je niet thuis bent. Hier zijn de opties: Ziggo GO App: De makkelijkste manier is om de Ziggo GO app te gebruiken. Deze app is gratis voor Ziggo-klanten en je kunt hem downloaden op je smartphone of tablet. Je kunt live tv kijken en ook programma’s terugkijken. Gewoon inloggen met je Ziggo-account en je kunt meteen aan de slag! Browser: Als je op een laptop of pc bent, kun je gewoon naar de website van Ziggo gaan en daar inloggen. Hetzelfde idee als de app; je kiest live tv of wat je gemist hebt. Televisie met internet: Als je op bezoek bent bij vrienden of in een hotel en je hebt een smart TV, kun je vaak de Ziggo GO app daarop installeren. Je moet dan wel inloggen met je account, maar als je dat doet, kan je lekker verder kijken. HDMI kabel: Als je een laptop bij je hebt, kan je die ook aansluiten op een TV met een HDMI-kabel. Zo kan je wat je op je laptop ziet, ook op de grote schermen bekijken, inclusief Ziggo. Mobiele data: Vergeet niet dat je de app ook zo kan gebruiken via je mobiele data. Hou er wel rekening mee dat het dataverbruik hoog kan zijn, vooral met live tv. Hoop dat dit je helpt! Laat maar weten als je nog vragen hebt. Gebruiker: Sander92 Thanks voor de tips, Timo! Is het ook mogelijk om programma’s te downloaden om later te kijken? Expert: TechTimo Ja, goede vraag, Sander! Je kunt in de Ziggo GO app wel programma’s terugkijken, maar downloaden om offline te kijken kan niet. Als je onderweg bent, is het handig om een goede verbinding te hebben. Wellicht een idee om wifi op te zoeken als je iets wilt terugkijken? Gebruiker: EmmaXS Dat is wel jammer dat je niet kan downloaden. Soms heb ik geen internet op de trein. Gebruiker: MikeRocks Sowieso handig om voorzichtig te zijn met je dataverbruik! Ik gebruik altijd wifi waar ik kan. En die Ziggo app is echt top. Ik gebruik hem vaak als ik op vakantie ben. Gebruiker: Lisa1987 Thanks allemaal! Die app klinkt echt handig. Heb het net gedownload en het lijkt goed te werken! Gebruiker: Chris66 Ik gebruik ook Ziggo GO en vond het vooral handig toen ik op bezoek was bij m’n ouders. Kun je echt simpel inloggen en alles kijken! Gebruiker: Sophie19 Ik had geen idee dat je het ook via de browser kon kijken! Nu kan ik het op m’n werk ook even checken als ik pauze heb. Gebruiker: MarkyMark Niet vergeten om altijd uit te loggen als je op een vreemde TV of laptop zit! Je weet maar nooit wie anders gebruikmaakt van jouw account. Gebruiker: EmmaXS Dat is een goeie tip, Mark! Ik ben altijd zo lui met uitloggen… Moet ik echt beter op letten. Gebruiker: Sander92 Even een laatste vraagje: is de app ook beschikbaar voor oudere smartphones? Of moet ik nieuwe telefoon kopen? Expert: TechTimo Haha, goeie vraag, Sander! De app is vooral geoptimaliseerd voor nieuwere toestellen, maar meestal kan je de app wel op oudere smartphones draaien, alleen kan het iets minder soepel zijn. Check voor de zekerheid even de app store of het voor jouw toestel beschikbaar is. Gebruiker: Lisa1987 Super! Bedankt voor alle info. Ik voel me nu veel zekerder. Neem ik mijn smartphone mee op mijn volgende trip! Lees het bericht...
-
-
Recente prestatie
-
Recente actieve topics
-
Populaire bijdragers
Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.
-
Willekeurige films
-
Willekeurige link
Aanbevolen reactie