Spring naar bijdragen

pc voor mijn broertje!


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Mijn broertje wil graag een nieuwe pc . Hij heeft een krap budget maar het hoeft ook niet overdreven goed te worden als hij er maar gewoon op low quality op kan gamen videokaart heeft hij al alleen de overige componenten nog. Randapperatuur niet nodig.

Budget is 400 euro

Waarschijnlijk is een amd systeem het beste?

Besturings software is al aanwezig

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841
  • Reacties 27
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Inclusief assemblage? Graag wat meer informatie over wat er precies in het systeem moet zitten zoals staat aangegeven in het stickytopic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Wat is uw budget? 400 euro

Wat is het einddoel van uw pc? gamen,, geen zware games

Heeft u verder specifieke eisen?Het liefst een intels systeem maar ik weet niet of dit met het budget gaat werken

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?zelf in elkaar zetten

Wilt u nog overige randapparatuur erbij hebben? nee

Maakt u gebruik van draadloos netwerk? nee

Gaat u overclocken?nee

Wilt u een m-ATX of ATX systeem? Geen idee wat het verschil is? :redface:

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

is het niet handiger om een kant en klare pc te nemen? aangezien het een laag buget is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je er zelf een bouwt heb je vaak betere prestaties voor je geld. En er worden gewoon niet zoveel pc's voor dat geld verkocht.

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Intel systeem gaat niet lukken.

Heb dit er van gemaakt:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B91346%5D=1&product%5B230032%5D=1&product%5B100663%5D=1&product%5B225943%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B239011%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B206692%5D=1

AMD processor. De Phenom II processor met een dual-core processor aan boord. Geen Black Edition aangezien je broertje niet gaat overclocken. Processor past mooi in het budget en voor AM3 socket. AM3 kan ook AM2+ moederbord, maar heb gekozen voor een AM3 moederbord.

Review van deze processor: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2pxZGOa/AMD_Phenom_II_X2_550__Athlon_II_X2_250_test/

Dit is een ATX moederbord met 2x PCI-E x16 2.0 voor de videokaarten en 2x PCI-E voor geluidskaarten of draadloze netwerkkaarten. Genoeg aansluitingen dus. Verder zit hier een prima geluidskaart op met 7.1 High Definition Audio.

Bij dit moederbord moet ook DDR3 geheugen, wat op dit moment niet heel veel duurder en misschien zelfs goedkoper aan worden is dan DDR2 geheugen.

Review van dit moederbord: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGpqZGSa/AMD_785G_chipset_test/

Ik heb gekozen voor OCZ een prima merk en PC3-8500. Dit geheugen heeft een snelheid 1066 MHz wat prima is voor zijn doeleinden. Het is wel 2GB aangezien 4GB niet meer lekker in het budget paste. Je kan voor zo'n 30 euro meer 4GB erin zetten, maar dan ga je wel iets over je maximum van 400 euro.

Als je 4GB neemt, kan je het beste deze nemen:

http://azerty.nl/8-748-76909/ocz-gold-geheugen-4-gb-2.html

De kast is een solide kast van Cooler Master en de opvolger van de vorige Elite serie. Deze heeft weer verbeterde functies zoals de aan/uit knop en alle componenten passen prima in deze kast.

(wel wat rommelige) review van deze kast: http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=297&Itemid=61&limit=1&limitstart=0

De videokaart is een budget kaart van ATI. Voor 20 euro meer heb je de HD 4850 maar dan kom je boven de 400 euro uit. Met deze kaart kun je verschillende games nog wel aan, zoals Call of Duty 4 Modern Warfare gaat nog wel lukken met deze kaart zolang de resolutie niet hoger dan 1920 x 1080 of misschien wel 1600 x 1200. Ik weet niet precies op welke resolutie je broertje speelt en wat voor games?

Zie deze review over de kaart:

http://www.guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4670-review/1

Nog een voordeel aan deze kaart is dat die extreem stil wat wel lekker is mee genomen.

Heb een 400 watt voeding genomen van Corsair, op zich voldoende voor nu maar een 2e kaart erbij of een HD 4850 zal het waarschijnlijk een 520M van Cooler Master worden of 500 watt van OCZ. Maar bij deze configuratie nog voldoende. Geen modulaire voeding maar dat maakt wel een goedkope voeding van toch een goed A-merk.

De harde schijf heeft een capaciteit van 500GB en van een prima merk Samsung. Deze F3 serie is lekker snel en ook nog eens stil. Dus een prima harde schijf voor 40 euro. Als 500GB te weinig is kan je altijd nog de 640GB nemen of de 1TB voor zo'n 70 euro.

Zo heb nu zo'n beetje alle componenten gehad.

Je hebt dus een paar mogelijkheden:

- 4GB intern geheugen

- HD 4850 van ATI

- 520 watt voeding van Cooler Master

- 640GB of 1TB HDD van F3 Samsung

Dit was mijn bijlage en samenstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heel erg bedankt voor deze goede samenstelling ik ben er erg tevreden over O0 alleen een videokaart die hebben we al mijn 9600 gt dus mischien dat je voor die 55 euro een betere processor of geheugen kunt uitbreiden. Harderschijf is perfect krijgt hij nooit vol. Alleen moet de voeding met mijn kaart mischien uitbreiden?

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Met de HD5770 zou ik wel een andere voeding nemen ja. Ik denk aan de OCZ 500W of Fatal1ty 550W. Mogelijkheid: geef je eigen voeding ook aan hem en neem zelf een nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Welke videokaart kom nou in welke pc? Komt die 9600Gt in je broertjes pc? En die HD 5770 in die van jouw? Als die in van jouw komt hoef je niet zoveel zorgen te maken zolang je kast het accepteert qua ruimte. En als die bij je broertje komt moet je inderdaad een andere voeding nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De 9600 gt komt dan in zijn pc en de HD 5770 word mijn nieuwe kaart (zit er een groot verschil in prestaties). Nee in mijn kast gaat hij makkelijk. En die 55 euro die overblijft daar komt dan waarschijnlijk een betere voeding voor maar ik neem aan dat dat niet 55euro extra kost? En de optie van tom om mijn voeding naar hem te doen vind ik ook geen slecht idee.

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zou het zo doen: HD5770 en 520 of 550W voeding in de opstelling zetten (max. 550 euro, immers 400 + 150 = 550). Dan haal je bij jezelf dus je videokaart en voeding eruit en wissel je die met de bestelde. Als je dan goed kijkt, heb je nog een heel systeem liggen.

De rest van het overgehouden geld zou ik zeker steken in 4GB geheugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

bedoel je met de voeding deze: http://www.azerty.nl/0-1073-204333/ocz-fatal1ty-voeding-inter.html Tom dit vind ik egt een heel goed idee zo gaan wij het zeker doen. Even nog met onze ouders overleggen en dan komt het zeker goed.

gr stefjuh Met welke Intel processor kan je deze verglijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, die bedoelde ik, maar ik wist niet dat hij zo duur was. Steek er dan nog een paar euro in en dan heb je deze. :)

http://www.azerty.nl/8-1073-35578/coolermaster-real-power-m620-m.html

Heb ik zelf ook. Perfecte voeding: modulair, zeer stil, 80 Plus (> 80% efficiëntie) en zeer stabiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit is ook een goede en betrouwbare voeding: http://www.azerty.nl/8-1073-35577/coolermaster-real-power-m520-m.html?utm_source=navigatie&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht

Iets goedkoper..

Je kan deze AMD processor vergelijken met de 7-serie van Intel.

/Edit of die van Tom natuurlijk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo,

Ik denk dan dat ik vor die van tom ga voor eventuele uitbreidingen later. En met de 7 serie bedoel je daar deze mee http://www.azerty.nl/8-911-103144/processor-1-x-intel-core-2-d.html

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Onder andere die processor, zie ook de test die ik je had gegeven van HWI, zie je in de tabellen dat die soms beter/gelijk presteert. De moeite om hem even door te nemen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

OK ik heb het gezien! Ik zal het vanavond het er met mijn ouders over hebben en met mijn broertje natuurlijk. Mocht het assebleren problemen opleveren ( met koelpasta enz.) dan stel ik hier mijn vraag.

gr stefjuh

Dan ziet het er dus zo uit en dan evetueel 2 setjes geheugen: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B239284%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B206692%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B225943%5D=1&product%5B230032%5D=1&product%5B91346%5D=1 dus dan komt hij zonder video kaart uit op €380,59 mocht hij dan nog een extra setje geheugen willen dan komt hij uit op €434.20. Maar wat hij nu heeft gespaard daar kan hij dit gelijk van kopen . Dus voor die 80 euro voeding krijgt hij mijn voeding en mijn videokaart wat mij een goede deal lijkt?

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Maar hij betaalt mijn voeding  ;) Dus zeg maar voor die voeding 80 euro krijgt hij mijn videokaart en voeding. Nou wil hij graag voor sinterklaas een monitor vragen we hebben er wel een maar het is niet egt nodig zeg maar hij zoekt tussen de 19 en 20 inch zo rond de 120 euro kan dat?

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat moeten jullie onderling maar regelen. Geef hem 25 euro of zo, dat is ongeveer het verschil tussen de voeding van jou en de nieuwe voeding.

Monitor: http://tweakers.net/pricewatch/241488/acer-v203hab.html

Iets anders goeds kan ook, maar dan betaal je wel meer dan 120 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor het beeldscherm!! O0 Bij wat voor spellen moet je denken voor dit systeem?

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor het beeldscherm!! O0 Bij wat voor spellen moet je denken voor dit systeem?

gr stefjuh

Met die pc kun je alles op hoge kwaliteit spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dus bijvoorbeeld GTA IV en fifa 10 kan hij draaien . Want als dit niet kan is dat een reden voor mijn broertje om langer door te sparen!

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Haha, met die pc gaat dat zeker lukken hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb nog een vraagje over het plaatsen van de processor voor mij is het al weer een tijdje geleden. Hoef ik omdat het een standaard koeler is geen coolpasta te gebruiken of wel ?

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...