Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Nieuwe televisie

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3.242
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Goedenavond.

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Ik wil hem graag gebruiken als TV, Monitor en om op te gamen via mijn Xbox. Het budget is ongeveer € 400,-

Ik zat zelf te denken aan een grootte van 32", minimaal 1 hdmi, component en indien mogelijk vga. Het liefst 1080p full hd en een minimaal hertz van 60.

Ik heb zelf al zitten zoeken via Tweakers enzo maar daar kreeg ik alleen maar oplossingen met tv's van 50 hz\.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 21
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

32'' monitor is wel veel.. Als TV kan het natuurlijk prima, maar als je daar een centimeter of 70 vanaf gaat zitten, is het wel groot denk ik.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

De afstand van je televisie maakt niet uit, het gaat erom dat als je bij een 50" televisie er 50 cm vanaf gaat zitten, dat je last krijgt van pixels die je (heel misschien) gaat zien. Last van je ogen etc. is een fabeltje.

Trouwens, waarom wil je een 60 Hz televisie, lees dit topic eens. Je zult antwoorden zien dat er bij 60 Hz en 100 Hz maar 2 geschikte fps zijn, wat bij 50 Hz veel minder is. Dat is voornaamste reden dat je bijna alleen maar 50Hz televisies ziet. Ga je het verschil merken trouwens tussen een 60 Hz en 50 Hz, waarschijnlijk niet.

En weet je zeker dat je een Full HD televisie wilt? Want ik moet namelijk zeggen, dat ik niet met de volle 100% een Full HD monitor / tv adviseren bij een Xbox 360. Namelijk, beneden hebben wij een HD Ready televisie en daarop speelde ik eerst, dit was uitstekend beeld. Hierna kocht ik een Full HD monitor, en wat blijkt bij sommige spellen ziet het er zelfs lelijker uit (GTA IV heb ik dat). De reden hiervoor is dat Xbox 360 eigenlijk geen volledige Full HD ondersteund en 720p upscaled naar 1080p. Bij de meeste spellen ziet dat er nog gewoon goed uit, alleen merk ik het verschil niet.

Daarnaast, bij digitaal televisie kijken heb je zonder HD zenders aan een Full HD televisie eigenlijk ook niet zo heel veel, aangezien het op een HD Ready televisie precies hetzelfde eruit ziet omdat het allemaal nog niet de resolutie van 1920 x 1080 is. Zelfde geld voor dvd's, ik vind echt dat dvd's er gewoon lelijk uit zien op een Full HD televisie (dit is nog maar 24"), pas bij een 1080p (of misschien al 720p) films ga je echt het nut van je Full HD televisie zien, de vraag is: kan je computer dat aan?

Ik zeg niet dat je een HD Ready televisie moet kopen, het is alleen zo dat een Full HD televisie ook niet alles is en in sommige gevallen je achteruit gaat op een HD Ready tv. Goed dit is wat ik heb ervaren, misschien zou jij het verschil niet eens zien of denken ach ja upscaling of niet, het ziet er goed uit.

Ik raad je als 32" Full HD tv deze aan (met D-Sub, 3x HDMI etc.) of dit model.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Bedankt voor je reactie, je zet me wel aan het denken!

Ik wilde graag 60Hz omdat er anders games zijn die ik niet kan spelen, over het full HD heb je wel gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb je NTSC spellen? Want PAL spellen zijn 50 Hz en NTSC zijn 60 Hz. Ik neem aan dat je het vaakst een PAL spel speelt, ik denk dat je het beste aan doet om een 50 Hz televisie te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Vooral Modern Warfare 2, ik weet verder niet wat het is :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

PAL is de Europese norm voor anologe televisie en NTSC is de Amerikaanse norm. PAL kan niet op NTSC afgespeeld worden en NTSC niet op PAL. Alle games/Films worden op zowel PAL als NTSC uitgebracht. Maakt dus niet uit, PAL is wel makkelijker aangezien dat hier het bekendste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Lijkt me sterk dat je een NTSC MW2 spel hebt, terwijl de rest PAL is. Heb je het spel gewoon in Nederland gekocht, en je Xbox 360 / PS3 ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Xbox komt van de Bart Smit en MW2 zat bij de PU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dat moet wel PAL zijn, ik raad je dus een 50 Hz tv aan. Ik denk niet dat MW2 niet gaat werken op een 50 Hz tv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Ik speel op mijn xbox360 op een full hd tv van 100Hz en heb geen problemen met geen enkel spel.

Graffics zijn gewoon mooi, spel is niet traag, geen gele streep achter een tennis bal enz. werkt gewoon perfect hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Bedankt voor de oplossing voor het Hz probleem, ik hoop dat hij het gaat doen op 50 hz, hoop dat ik hem terug kan brengen als t niet werkt.

Het Full Hd vind ik vooral belangrijk voor m'n 1080p films, deze zijn op fullhd toch mooier dan op hdready?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

full hd = 1080p

hd ready = 780p

dus ja theoretisch gezien mooier, praktijk weinig verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

HD Ready = 720p geen 780.

Een goed geripte blu-ray film (meestal met een bestandsgrootte van 25GB) zie je duidelijk verschil tussen een Full HD scherm en een HD Ready scherm. Alleen bij Xbox 360 games is het zo dat het eigenlijk 720p spellen zijn en dan worden geupscaled naar 1080p. Bij grote schermen zie je bij van die tests dan ook terug dat eigenlijk een PS3 dan beter beeldkwaliteit levert vanwege de ondersteuning van 1080p spellen (zonder upscaling). Maar goed zoals Impy zei, het verschil zie je echt niet tenzij je alles naast elkaar gaat vergelijken met dezelfde tv instellingen. Als je van een beeldbuis bijvoorbeeld afkomt zou je hartstikke tevreden zijn met een nieuwe Full HD scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb nu een 26" HD Ready scherm, deze gaat volgende week terug in de caravan dus dan zit ik zonder. Dit bevalt me prima maar als ik voor weinig minder een Full HD kan nemen zou het wel mooi meegenomen zijn.

Ik snap nog steeds het 50 en 60 hz gedoe niet, ik ben bang dat ik straks met een tv zit waarop ik mn games niet kan spelen. Beneden hebben we een 50hz en daar kan ik alleen maar zwart wit spelen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Zwart-wit? Dat ligt sowieso niet aan de Hertz. Maar 50 Hz zou gewoon moeten lukken, ik heb ook een 50 Hz monitor en ik kan daar prima spellen op spelen en heb geen enkel probleem. Volgens mij ligt dat eerder aan jouw tv dan aan het aantal Hertz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb je MW2 ook gedaan op die monitor? Dat zou wel alles bevestigen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ja, Modern Warfare 2, Bad Company 2 etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Zie net in het Media Markt foldertje de Samsung LE 32 B 350 staan, 32", 2 x HDMI, Compenent, VGA, Scart 1.366x768 voor maar € 299,-

Ik neem aan dat dit HD ready is maar ik denk dat ik voor de ga! Zag net op internet dat het kwaliteitsverlies van 1080 naar 720 niet heel erg is bij niet te grote schermen, is deze dan te groot? Ga ik echt verschil merken bij mn 1080p films?

@ JFK, fijn om te weten, hoef ik me daar niet druk meer om te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dat betreft een hd ready tv inderdaad.

Specificaties

Breedbeeld  

Beelddiagonaal 81 cm

Dynamisch contrast 50000 :1

Resolutie 1366 x 768 pixels

HD-ready    

Reactiesnelheid 5 ms

24p  

OSD  

Aantal analoge tuners 1

Digitale tuner DVB-T

Scherm in scherm  

Ontvangstnorm PAL, SECAM

Teletekst  

Aantal pagina's in geheugen 1000

Aantal HDMI-ingangen 2

Componentingang 1

Scart-ingang 1

S-video ingang  

USB  

DLNA  

PC-ingang VGA

Hoofdtelefoon uitgang  

Hoogte inclusief voet 57,3 cm

Diepte inclusief voet 21,7 cm

Muziekvermogen 10 watt

Internet TV  

Ingebouwde DVD speler  

ACI  

Energieverbruik 130 watt

Gewicht 9,6 kg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik denk dat ik deze maar ga halen! Wat een aanbieding zeg!

Iemand die echt nadrukkelijk vind dat ik dit niet moet doen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

nee hoor voor dat geld is het een prima tv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen DennisRar Hey allemaal! Ik heb laatst zelf een oude computer geprobeerd te repareren, maar het ging volledig mis. Ik kreeg wat onderdelen niet goed geïnstalleerd en uiteindelijk deed hij helemaal niks meer. Heeft iemand tips waarom mijn reparatie fout ging en hoe ik het de volgende keer beter kan doen? Ben echt benieuwd naar jullie ervaringen! ExpertGert Hey DennisRar, ik herken je verhaal! Reparaties kunnen soms echt lastig zijn. Hier zijn een paar mogelijke redenen waarom het misging en tips om het de volgende keer beter te doen: Onderdelen niet goed aangesloten: Kijk goed of alle kabels en onderdelen goed vastzitten. Bij computers kunnen zelfs een paar losse draden ervoor zorgen dat alles niet werkt. Leg ze eventueel op volgorde van installatie. Handleiding volgen: Het is superbelangrijk om een goede handleiding te volgen. Er zijn veel YouTube-video’s die stap voor stap uitleggen hoe je het aanpakt. Zoek naar video’s met goede reviews! Het juiste gereedschap: Heb je het juiste gereedschap gebruikt? Soms heb je speciaal gereedschap nodig om onderdelen veilig te kunnen installeren. En zorg dat je alles klaar hebt liggen voordat je begint. Van fouten leren: Iedereen maakt wel eens een fout. Misschien de volgende keer als je het opnieuw probeert, oefen je met een minder belangrijk onderdeel of oude junk. Zo krijg je meer ervaring zonder grote gevolgen. Vraag om hulp: Mocht je vastlopen, vraag gerust om hulp in dit forum of aan vrienden die er meer vanaf weten. Samen leer je sneller! Hopelijk helpen deze tips je verder. Laat het weten als je nog meer vragen hebt! AnjaDL Goede tips, Gert! Ik heb zelf ook eens zo’n grote fout gemaakt bij het repareren van mijn laptop. Daarna was ik altijd extra voorzichtig met installeren. Gewoon de tijd nemen, dat helpt echt! Brammetje99 Mij is het ook wel eens overkomen. Wat ik deed was de onderdelen eerst helemaal uitlezen voor ik iets ging aansluiten. Dan heb je meer overzicht, geloof me! GertjanH Ik ben het helemaal eens met Gert. Soms is het beter om een paar keer te kijken voordat je begint. En gereedschap, dat is key! De juiste dingen hebben scheelt zo veel. DennisRar Bedankt voor de tips Gert en iedereen! Ik ga zeker wat video’s bekijken en alles beter voorbereiden. Gewoon wat rustiger aan doen. KarinHacker Haha, ik heb ooit een tv geprobeerd te fixen. Eindigde met een groter probleem, maar uiteindelijk kwam ik er wel achter dat ik gewoon niet goed op lette. Niks te moeilijk, gewoon rustig blijven! JeroenG Ik vind het ook leuk om te repareren, maar soms is het beter om expert te vragen als je er niet uitkomt. Je wil niet dat je apparaten beschadigt. TimmyHR Mooi dat we hier allemaal van leren! Ik vind het cool dat je het probeert, DennisRar. Zelf heb ik ook eens met een fiets geprobeerd, klein maar fijn. Bleek een simpele lekke band te zijn. NatalieP Laat je niet ontmoedigen! Mijn eerste keer was ook een ramp, maar nu kan ik echt wat. Blijven proberen! En als je een fout maakt, oefen dan met iets kleins. DennisRar Super bedankt iedereen! Dit voelt echt als een steungroep voor klussers. Ik ga aan de slag met een oude laptop – hopelijk gaat het deze keer beter! Lees het volledige bericht hier
    • Subforum: Hardware – Telefonie – Navigatie – TV Gebruiker: Joris123 Hey allemaal! Ik heb een vraagje over Google Maps. Hoe kun je Google Maps offline gebruiken zonder internetverbinding? Ik ben vaak in gebieden waar ik geen bereik heb en wil gewoon graag mijn routes kunnen zien. Iemand tips? Expert: TechGuru88 Hey Joris123! Goed dat je hierom vraagt, veel mensen hebben dit probleem. Google Maps kan best handig zijn, zelfs zonder internet. Hier is een stap-voor-stap uitleg: Download de kaart: Open Google Maps als je verbonden bent met Wi-Fi. Zoek de plek die je wilt opslaan. Tik op de naam of het adres van de locatie onderaan het scherm. Selecteer ‘Kaart downloaden’: Scroll naar beneden en je ziet de optie “Kaart downloaden”. Tik daarop en selecteer het gebied dat je wilt opslaan. Zorg ervoor dat je het gebied goed in beeld hebt, anders heb je later niet alles wat je nodig hebt. Offline kaarten gebruiken: Wanneer je zonder internet bent, open je gewoon Google Maps. Je kunt nu navigeren binnen het gebied dat je hebt gedownload! Vergeet niet dat je alleen de kaarten kunt zien, geen live verkeersinformatie. Een voorbeeld: Stel, je gaat naar een camping in de natuur zonder bereik. Download van tevoren het gebied rondom de camping en je kunt altijd je route vinden, zelfs als je telefoon geen signaal heeft. Hopelijk helpt dit je verder! Laat maar weten als je nog vragen hebt. Gebruiker: AnjaV Super nuttige info, thanks! Ik wist niet dat je dat zo kon doen. Ga het meteen proberen! Gebruiker: TomyBoy Even een vraagje terug: als ik een route aan het plannen ben en ik wil meerdere plekken toevoegen, kan dat dan ook offline? Of moet ik dat echt op internet doen? Expert: TechGuru88 Hey TomyBoy! Goede vraag! Je moet je route inderdaad plannen terwijl je nog online bent. Zodra je de route hebt gemaakt en het gebied gedownload, kun je die gebruikmaken. Maar als je tussendoor nieuwe plekken wilt toevoegen, moet je even internet hebben. Dus zorg dat je dat allemaal van tevoren doet! Gebruiker: LisaKa Haha, dat sturen van kaarten offline is echt een lifesaver. Ik ga binnenkort op roadtrip, dus dit komt goed uit! Gebruiker: WimDeVlieger Mooie uitleg, maar ik vind het altijd zo’n gedoe om kaartjes te downloaden. Kan ik ook andere apps gebruiken die dat makkelijker maken? Gebruiker: AnjaV WimDeVlieger, ik heb wel eens gehoord van Maps.me. Die app schijnt heel goed te zijn voor offline navigatie. Misschien een idee om die ook eens te proberen? Gebruiker: CoolCat Maps.me is inderdaad een goede optie! En ook gratis. Maar Google Maps heeft weer die mooie interface. Het blijft lastig kiezen… Gebruiker: TomyBoy Bedankt voor de tips! Ik ga beide apps uitproberen. Wie weet welke ik het fijnste vind! Gebruiker: Joris123 Thanks guys! Echt blij met al jullie tips. Ga ze zeker uitproberen. Fijne dag nog! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstelling van een nieuw lid Gebruikersnaam: RetroGamer88 Onderwerp: Hallo allemaal! Hier ben ik, RetroGamer88! Hey allemaal! Ik ben RetroGamer88 en ik ben net lid geworden van dit geweldige forum! Ik kom uit een klein dorpje in Nederland en ben enorm gepassioneerd door retro games. Sinds ik klein was, zat ik achter de NES en de SNES, en het lijkt er niet op dat dat ooit gaat veranderen. De laatste tijd ben ik helemaal verslaafd aan klassiekers zoals Super Mario Bros., The Legend of Zelda en Sonic the Hedgehog. Het is zo geweldig om die oude spellen weer op te pakken! Het geeft me echt een gevoel van nostalgie. Ik heb me aangemeld omdat ik graag met jullie wil kletsen over onze gedeelde interesses en misschien wat tips en tricks wil verzamelen over de beste manieren om deze retro games te spelen. Wat zijn voor jullie de mooiste retro games die jullie nog steeds graag spelen? Hebben jullie nog aanraders? Ik kijk er naar uit om met jullie te kletsen! Groetjes, RetroGamer88 Reactie van een Expert: GameWizard99 Hey RetroGamer88! Welkom op het forum! Super leuk dat je je hebt aangemeld. Als het gaat om retro games, zijn er echt een paar titels die opvallen. Je noemde al een paar klassiekers zoals Super Mario Bros. en Zelda—dat zijn echt toppers waar bijna iedereen het over eens is. Maar naast die wie ook zo leuk zijn: Tetris: Dit spel is tijdloos. Jammer genoeg vaak onderschat, maar het blijft verslavend! Donkey Kong: Een van de eerste platformers die je meenemen in een spannend avontuur. Street Fighter II: Perfect voor een competitieve avond met vrienden! Het heeft zoveel iconische personages. Wat betreft het spelen van retro games, kun je het beste een retro console gebruiken, maar emulators zijn ook absoluut een optie. Zorg ervoor dat je de juiste ROM’s hebt, maar dat is altijd een beetje een grijs gebied. Als je vragen hebt over specifieke games of consoles, schroom niet om te vragen! Veel plezier op het forum! Reacties van andere gebruikers: GamerGal85: Hey RetroGamer88! Welkom! Retro games zijn zo leuk! Ik speel nog steeds graag Mega Man! Heb je die ooit geprobeerd? PixelPioneer: Wat leuk dat je hier bent! Ik ben ook groot fan van retro games. Heb je al eens een arcade kast geprobeerd? Die zijn super tof! RetroHero20: Welkom RetroGamer88! Ja, de nostalgie is sterk. Voor mij is Castlevania echt een must-play! Zo’n sfeervol spel! Heb je dat ooit gespeeld? NostalgiaNerd: Hi allemaal. RetroGamer88, ik vind je keuze van games top! Persoonlijk ben ik dol op de Final Fantasy serie. De eerste onderdelen zijn magisch! Heb je daar interesse in? GamerGuy123: Tetris is inderdaad een klassieker! Het blijft gewoon verslavend. Retro games zijn de basis van al het gaming wat we vandaag hebben. RetroGamer88: Bedankt voor de leuke reacties iedereen! En ja, Mega Man wil ik zeker eens proberen, GamerGal85! Ik was altijd een beetje bang voor die moeilijkheidsgraad, haha. EmulatorExpert: Voor de emulators zou ik zeggen, kijk eens naar RetroArch. Het is makkelijk in gebruik en ondersteunt heel veel verschillende consoles! Is echt een aanrader! OldSchoolJake: Hey, als je Mario leuk vindt, moet je ook absoluut Mario Kart gaan spelen. De oudere versies zijn zo leuk voor multiplayer! Heb je die ook gespeeld? GamerGal85: Cool dat je het gaat proberen, RetroGamer88! Het heeft een stevige leercurve, maar het is zo bevredigend om te spelen als je het eenmaal doorhebt. Veel succes! Samen hebben we al zo een leuke discussie! Geweldig om te zien hoe de community elkaar helpt en tips deelt. Blijf lekker reageren! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Minou heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...