Spring naar bijdragen

keuze tussen desktops.


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Beste Mensen,

Mijn laptop is zins enige tijd kapot. Nu wil ik een nieuwe desktop aanschaffen.

Ik zit alleen met een probleem, ik kan niet kiezen. Een vriend bood mij goedkoop een goede pc aan voor maar 250 euro (amper gebruikt), maar ik zit er ook sterk over na te denken om een nieuwe te kopen.

Dit zijn de specs:

Computer van een vriend 250 euro(zonder uitbreidingen):

Asus P5e moederbord:

Intel core 2 duo E8500 ( stock @ 3.16 ghz )(goed over teclocken, hiervoor is ook al koeling ingebouwd)

Nvidea Geforce 9800GTX 1 GB ddr3 geheugen

Werkgeheugen:2 gb ddr2 800 mhz (uitbreiden tot 4gb?)

Intern geheugen: Maxtor 320 gb. met SATA (uitbreiden tot ongeveer 1Tb)

Nieuwe computer 730 euro:

Behuizing Cooler Master Elite 333 (zie foto)

Voeding 550 Watt power supply ultra stil

Processor AMD Phenom II X4 965 Quad Core (AM3, 8MB, 4 x 3.4 Ghz, boxed)

Moederbord Asus M4A785TD-V EVO AM3 (ondersteunt tot 16GB werkgeheugen 2 videokaarten)

Videokaart ATI RADEON HD5830 1024mb Gddr5, DirectX 11, HDMI-out  (ondersteunt 3 monitoren!)

Hardeschijf Samsung 500GB S-ata2 7200RPM

Geheugen KINGSTON 4GB DDR3 PC3 10600 1333MHZ

Netwerkkaart LAN 10/100/1000 mbps

Geluidskaart VIA 7.1 High-Definition Audio

USB 2.0 aansluitingen 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0  aan de voorkant

Microfoon aansluiting 1x aan de voorkant

Koptelefoon aansluiting 1x aan de voorkant

DVD Brander Samsung Dual Layer 22x

Garantie 2 jaar incl. ondersteuning

(kan ook kiezen voor AMD Phenom II X4 955 Quad Core (AM3, 8MB, 4 x 3.2 Ghz, boxed) , ATI RADEON HD5770 1024mb Gddr5, DirectX 11, HDMI-out , dit scheelt 120 euro)

Waarvoor zouden jullie kiezen? En waarom? is de ati video kaart veel beter dan de 9800gtx?

De nieuwe pc komt trouwens van internet, ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen?

Alvast bedankt

Keisers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90
  • Reacties 1
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Voor 250 euro mag je zeker niet klagen, dat is een prima pc. Mocht de videokaart niet meer voldoen, kun je er gemakkelijk een andere in plaatsen. Ik mis alleen de specificaties van de voeding om je te kunnen adviseren wat dat betreft. Het geheugen heeft niet direct uitbreiding nodig, met 2GB kun je prima werken. Als je maar niet allerlei programma's tegelijkertijd open hebt staan. Zoals ik al vaker heb gezegd, heeft de hoeveelheid geheugen geen invloed op de snelheid van je pc. Upgraden is met vrijwel alle componenten mogelijk, behalve de processor. Die heeft niet zoveel upgraderuimte. De P5E is echter een prima bord, ik heb 'm zelf ook.

De onderste samenstelling zou ik niet nemen. De componenten zijn oké, maar voor het prijsverschil met de pc daarboven kun je heel wat upgraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...