Spring naar bijdragen

systeem samenstellen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Beste mensen

ik ben een computer aan het samenstellen op http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS.

nu had ik enkele vragen. ik zit aan dit systeem te denken:

processor: Amd phenom II X4 965 black edition

processor koeler: welke moet ik kiezen? het liefst niet te duur en te groot. ik wil e.v.t de processor overclocken

grafische kaart: radeon 5770 (of de xfx 5830, deze is op dit moment in de aanbieding)

Moederbord: welke raden jullie aan? met of zonder de mogelijkheid voor 2 videokaarten?

Harddisk: 1tb

geheugen: 4gb ddr3 (1333)

voeding: ongeveer 600 watt (bijvoorbeeld cooler master gx650)

Behuizing: wat adviseren jullie mij? ik wil gewoon prijs/kwaliteit kastje. ik vind het wel leuk als hij er een beetje gelikt uitziet.

als u denkt waarom zet je dat onderdeel er in en niet deze, meld het graag!

met vriendelijke groet,

Keisers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90
  • Reacties 27
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dan zal ik maar beginnen met de vraag, wat wil je er maximaal voor uitgeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik heb niet een specifiek bedrag in mijn hoofd, maar zo rond de 800 euro.  ik had deze computer al samengesteld en toen kwam ik rond de 700 uit (exclusief proc koeler, en windows. en een kast van 4 tientjes). inclusief een dvd brander en cardreader

Groet

Keisers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oké als ik jou was zou even wachten op een reactie van Tom hij heeft hier namelijk het meeste verstand van computers en toebehoren. Hij zal (denk ik) vanavond wel reageren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

zal ik doen, bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

We hebben nog wel wat meer vragen dan alleen het budget, ook in dit geval... Er staan er een flink aantal in dit topic:

http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=32701.0

Geef dus nog wat meer info, dan kunnen we verder kijken dan die (kortzichtige) systeembuilder van Alternate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Beste Mensen

sorry voor de onduidelijkheid hopelijk is dit beter.

Ik zoek  een game pc. Ik wil graag de nieuwste games kunnen spelen, en ik wil dat de computer nog een lange tijd mee gaat. Ik had al een soort systeem in mijn hoofd. Mijn budget ligt rond de 700 800 euro. De pc moet overclockbaar worden, om dat ik van plan ben een amd blackedition er in te zetten (dus een processor koeler). Assemblage kan ik evt. wel zelf doen met behulp van een kennis.

ik heb geen randapperatuur nodig, dit zoek ik later wel zelf uit.

processor: Amd phenom II X4 965 black edition

processor koeler: welke moet ik kiezen? het liefst niet te duur en te groot. ik wil e.v.t de processor overclocken

grafische kaart: radeon 5770 (of de xfx 5830, deze is op dit moment in de aanbieding)

Moederbord: welke raden jullie aan? met of zonder de mogelijkheid voor 2 videokaarten?

Harddisk: 1tb

geheugen: 4gb ddr3 (1333)

voeding: ongeveer 600 watt (bijvoorbeeld cooler master gx650)

Behuizing: wat adviseren jullie mij? ik wil gewoon prijs/kwaliteit kastje. ik vind het wel leuk als hij er een beetje gelikt uitziet.

dat heb ik ongeveer in mijn hoofd, graag op en aanmerkingen!

Mvg

Keisers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik denk niet dat het slim is om er 2 videokaarten in te doen. Je schiet er momenteel niets mee op, omdat die kaarten nu al behoorlijk high-end zijn. Ook zou ik niet gaan voor een AMD systeem met een oudere black processor erin als je met je budget een I7 kan betalen. De onderstaande link komt uit een ander topic met iemand die dezelfde eisen en budget had. Wederom zou ik even op het antwoord van Tom wachten omdat computeronderdelen nogal snel van prijs kunnen veranderen, en er kan natuurlijk iets nieuws op de markt zijn.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B226358%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B253349%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B245835%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B80156%5D=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Prima samenstelling. Op het mobo past nog een videokaart, dus als je wilt kun je er nog een HD5770 bij zetten. Een kaart uit een andere serie of lijn gaat niet werken, je moet het bij de HD5770 houden. De HD5750 is ook mogelijk, maar dan clockt je HD5770 terug naar de snelheid van een HD5750, wat je prestaties op de ene kaart niet bevordert. Een CFX compatibility chart is hier te vinden. Mocht je een HD5850 willen en denken dat je die later wel even in CFX zet: no way. Dat trekt je voeding niet en je moederbord is er ook niet helemaal voor gemaakt. Dat laatste is wel overkomelijk, maar zorgt voor mindere prestaties. En dan nog: who needs two HD5850's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Met 2 ATI kaarten kan je wel leuke dingen doen met bijvoorbeeld bepaalde spellen.

Dan kan je de ene videokaart alles laten renderen, de 2e kaart laat je alleen de AA doen.

Maat van mij kan gewoon vloeiend AA x16 x32 of dergelijk doen. Daar zou het op dit moment enkel voor geschikt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je kunt ook goed converteren en videobewerken en zo, maar voor een gamesysteem is het overdreven. Het budget is in dat geval ook niet echt toereikend, want dan raad ik een goede 850W voeding met minstens 4 PCI-e connectoren aan en je moet een mobo hebben die minstens twee PCI-e 2.0 16x lanes heeft. Dat betekent een i7 bord => 250 euro. Een HD5770 CFX-systeem is dan een stuk meer bang for the buck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Wat bedoelt u met Een HD5770 CFX-systeem?

wat raad u mij nou aan en waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

CFX (Crossfire-X) houdt in dat twee ATI-kaarten samenwerken. Twee videokaarten in één systeem dus. Je verwijst er zelf naar in je stukje over het moederbord. Een aantal reacties geleden zei ik dus wat ik daarover denk en wat ik je aanraad. Het systeem wat Jeroen daarboven heeft neergezet, is prima. Dat staat ook in de reactie waar ik op doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Sorry, maar ik ben ook niet vanplan om op dit moment 2 videokaarten er in te zetten.

dat systeem van jeroen, is die koeler prima om hem iets mee overteclocken? natuurlijk niet tot het uiterste. en deze I7 860, is die veel beter als de amd X4 965? en waar zit het hem dan in? ik las op internet dat je het verschil bij gamen amper merkt, en dit is waar ik de pc voor ga gebruiken.

zoon mobo waar Tom het overheeft, is dit echt nodig? waar moet ik trouwens opletten bij een moederbord? aansluitingen, ddr3 geheugen, crosfire?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De amd X4 965 is een prima processor, nu zal je nauwelijks verschil merken. Maar je hebt aangegeven futureproof te willen gamen. Dan is een I7 setje de beste uitkomst. Lijkt mij ook een betere investering. Over dat moederbord waar Tom het over had, als je met 2 kaarten tegelijkertijd wil werken in de toekomst dan heb je een CFX moederboard nodig. Verder is DDR3 geheugen nu overal de standaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De amd X4 965 is een prima processor, nu zal je nauwelijks verschil merken. Maar je hebt aangegeven futureproof te willen gamen. Dan is een I7 setje de beste uitkomst. Lijkt mij ook een betere investering. Over dat moederbord waar Tom het over had, als je met 2 kaarten tegelijkertijd wil werken in de toekomst dan heb je een CFX moederboard nodig. Verder is DDR3 geheugen nu overal de standaard.

Ik haak even op dit topic. Waarom zou je in de toekomst wel verschil merken met gamen en nu nog niet? Uitleg graag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heel simpel ;) Met beide processors kun je tegenwoordig alle games met gemak aan, in de toekomst zullen games zwaarder worden en meer van je processor vragen. Op dat punt kan de I7 de game nog steeds goed aan, en de black niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is het verstandig om dan nu een i7 aan te schaffen (voor meer geld) of later je AMD vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, maar dan moet je dus ook het moederbord vervangen. Houd gewoon het systeem wat Jeroen al bij één van de eerste reacties had neergezet aan, dat is veruit het beste systeem voor je geld. Er zitten helemaal geen twee videokaarten in, je hebt alleen de mogelijkheid. Dat probeer ik je al een aantal berichten duidelijk te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Sorry als er onduidelijkheid is, maar ik had ook echt wel door dat er geen 2 videokaarten inzitten.

oke, over dat systeem van Jeroen, is die processor koeler goed genoeg om hem iets te clocken? kan ik deze intel eigenlijk ook gemakkelijk overclocken?

En de videokaart is een club 3d 5770 512mb gddr5, is het niet verstandiger om 1gb gddr5 te nemen?

en maakt het nog veel uit of ik de club 3d of de asus versie neem (of een andere)? dit verschilt toch alleen in 'koeler' ?

wat info over de asus versie: http://tweakers.net/nieuws/64316/asus-lanceert-hd-5770-cucore-met-speciale-koeler.html

is het niet superhandig dat ze dit programma mee leveren? maakt het uit dat ze 1 van de 2 crossfire aansluitingen hebben weggelaten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

is die processor koeler goed genoeg om hem iets te clocken?

Ja, maar dat doet 'ie zelf al. Vandaar de aparte CPU-koeler. Mocht je echt willen gaan overclocken, dan raad ik in plaats van de huidige Hyper TX-3 de Scythe Mugen 2 aan.

is het niet verstandiger om 1gb gddr5 te nemen?

Niet per se. Het ligt eraan op welke resolutie je speelt. Hoeveelheid geheugen, of het nu om gewoon geheugen of om - in dit geval - videogeheugen gaat, maakt helemaal niets uit voor de snelheid van je pc. Daar heb je je CPU en GPU (videochip) voor. In dit geval zou ik zeker geen 1GB versie nemen, omdat die dingen 20 tot 30 euro duurder zijn. Lekker zo laten dus.

en maakt het nog veel uit of ik de club 3d of de asus versie neem (of een andere)? dit verschilt toch alleen in 'koeler' ?

Als er een even dure Sapphire is, zou ik een Sapphire nemen. Op de één of andere manier kom ik daar voor mijn klanten ook altijd op terug. Asus is leuk, maar daar heb ik al een paar onaangename defecten van gezien die niet zeldzaam zijn voor de hele lijn. Club 3D is echter prima, ik heb daar zelf een HD4850 van gehad. Maar toch: een Sapphire (Vapor-X) blijft wat mij betreft in het voordeel. In dit geval betaal je 40 euro meer voor zo'n Vapor-X, dus dat is een enorme afrader. Gewoon bij de Club 3D blijven met deze prijzen dus.

is het niet superhandig dat ze dit programma mee leveren?

Nee.

maakt het uit dat ze 1 van de 2 crossfire aansluitingen hebben weggelaten?

Nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Bedankt voor uw deskundige reactie,

ik ben van plan om een scherm rond de 20 tot 22 inch te kopen(en een hoge resolutie te gebruiken), ik denk dat het dan wel verstandig is om de 1gddr5 versie te nemen of juist niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Een resolutie waarvan dat extra geheugen voordeel gaat bieden, is 1920x1080. Dat betekent niet dat je dan ineens heel veel winst hebt, maar slechts een paar procent t.o.v. 512MB. 40 euro meer betalen heeft dus geen enkele zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  90
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

  • 0
  • 90

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Geen aanrader. De AMD X4 II 955 BE is dan misschien ietsje minder maar op gamen zijn ze zowat gelijk. Dus voor het gamen zou ik het niet doen (je betaald meer voor iets wat maar weinig oplevert).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Ik begrijp uit dit verhaal dat u de meeste problemen hebt met het vinden van het NZB bestand wat ergens opgeslagen moet zijn op uw PC nadat u dat op Spotnet hebt aangeklikt of op een andere NZB downloadsite. Ik heb al geprobeerd uit te leggen dat u een Downloadmapje moet maken op bijv. Data (D:) en dat moet instellen in uw Browser of Spotnet om het aangeklikte NZB bestand in op te slaan. Vanuit dat mapje kan het NZB-bestand dan aangeklikt worden om te downloaden. Ik heb helaas te weinig tijd om het hele NZB downloadproces hier uit te leggen en kan verder alleen adviseren om een degelijke omschrijving door te lezen van stap tot stap. Een goede endegelijke omschrijving kunt u hier vinden.

    Monkie

    Geplaatst

    Wat ook handig kan zijn om te vermelden: Je maakt gebruik van 2 Payservers om te downloaden. Het is belangrijk dat deze Payservers niet afhankelijk zijn van dezelfde backbone. Simpel gezegd: Beide Payservers moeten niet afhankelijk zijn van dezelfde supermarkt. Op een download kan namelijk een takendown zitten. Mocht het zo zijn dat je een betreffende download door dit takedown-verzoek niet meer binnenkrijgt, dan zullen beide Payservers met dezelfde backbone hier vroeg of laat last van hebben. Via deze website kun je zien welke Payservers van welke backbone afhankelijk zijn. Ook zie je direct welke takeldown policy er wordt toegepast. Met een programma als SABnzbd kun je tevens ook instellen met welke Payserver er als eerste moet worden gedownload. Mocht Payserver A een download niet (volledig) binnenkrijgen, dan neemt Payserver B het over.   Edit: Ik had een eerder bericht waarin je vermelde welke Payservers je gebruikt, even over het hoofd gezien. Usenet (Omicron backbone) en XS News (Abavia backbone)  

    Marcel1962

    Geplaatst

    Bedankt zover voor je uitleg, alleen kan ik veel bestanden niet vinden. Ik probeer ook bestanden te vinden via Spotnet, als ik dan iets vind wat ik wil binnen halen dan zie ik NZB bestand, daar klik ik dan op en word dan doorwezen naar NZB maar daar is het bestand niet te vinden. Om dit moment heb ik 2 betaal services waar ik mee probeer te downloaden.   Hoop dat je me wat verder op weg kan helpen. Marcel
  • Recente prestatie

    • The_Achouffe heeft zojuist een badge verdient
      Gaat meedoen
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...