Spring naar bijdragen

Processor waarschijnlijk kapot.


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Hallo duken,

Ik kan wel huilen denk ik......Ik zal jullie het eerst even goed uitleggen! :'(

Vandaag kwam mijn Scythe Mugen 2 Rev.B+Arctic silver 5 binnen,ik stond helemaal te popelen en ging hem dus meteen installeren.Uiteindelijk had ik mijn Moederbord uit de kast gehaald.En had alle schroefjes losgedraaid van de cooler,en de backplate natuurlijk ook.Dus alles ligt er naast en ik wil die cooler er dus van afhalen.......Maar dit lukt niet,na grof geweld(hard trekken) schoot de cooler er eindelijk van af.Maar hij had wat gezelschap meegenomen: mijn cpu die vast zat aan mijn cooler?? :o

Ik dus op het internet zoeken en zoeken en ik vond eindelijk een oplossing je moet voorzichtig draaien aan de processor of een fohn gebruiken.Ik probeerde het eerste als eerst,en dit werkte.Helaas zijn er wat pinnen verbogen en heb ik deze geprobeerd recht te zetten met een AH-bonus kaartje en een pincet.Er zijn er al een paar recht maar nog lang niet alles:s.Nu is mijn vraag of mijn CPU het nu nog doet?

Ik ben namelijk nog een jochie van 12 die binnenkort 13 word,ik verdien maar 75pm.

En mijn Processor die nu dus misschien kapot is,is een AMD PhenonIIx4 955.Dit gaat mij dus nooit lukken,mijn ouders vertellen zal ook niet al te top zijn.Want mijn vader heeft mijn pc betaald en die gaat dus enorm uit zijn dak als hij dit hoort.

Alvast bedankt Maddock :'(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121
  • Reacties 23
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Grof geweld in de buurt van een processor... nooit handig. Ik heb wel een idee waarom de CPU werd meegenomen en waarom je zo hard moest trekken: het ijzertje wat de CPU op zijn plek houdt moest worden opengetrokken voordat het geheel los kon komen. Dat hoort normaal gesproken helemaal niet, want de koelpasta mag niet zo zijn uitgehard dat het totaal niet loskomt.

Het enige wat je kunt proberen, is of de CPU nog zo in de socket terugvalt als hij zou moeten doen. Kijk wel goed welk hoekje waar moet, want hij past er maar op één manier in! Valt hij er niet in, dan heb je een probleem. Lukt dat wel, dan denk ik dat hij nog wel werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Tom,dan is hij kapot.......wat zal nu de beste optie zijn?Door het hard treken zijn er nu ook een paar gaten in het socket gekomen (gaten in de gaten waar de pinnen in komen) ik zal er binnenkort wel een foto van maken.

Optie 1

goedkoop moederbord

goedkope processor (ik heb nog die Scythe Mugen 2Rev.b om mee te overclocken)

Optie2

Nieuwe processor?

Optie3

Nieuwe mobo en een nieuwe processor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Mja, zowel CPU als mobo kapot? Da's niet zo handig dan... Het enige wat je kunt doen is allebei die zaken overnieuw kopen. Ik neem aan dat je garantie nu wel vervallen is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Dan heb ik 2 vragen en een opmerking.

Waarom zou mijn garantie vervallen zijn?

Waarom zou ik alle 2 weer opnieuw kopen (daar heb ik het geld niet voor)

Ik heb al naar een nieuwe processor zitten zoeken maar ik weet niet echt welke ik zou moeten kiezen,en of dit een Bottleneck zou zijn van:

HD4890

DDR3 1333Mhz

Zou je voor me kunnen zoeken naar een goede processor AM3  70<

Ik heb al wel naar het mobo zitten zoeken en ik ga denk ik voor deze:

http://tweakers.net/pricewatch/259647/asrock-n68c-s-ucc.html <moederbord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als jij je eigen componenten sloopt, zit daar geen garantie meer op. Dat lijkt me vrij duidelijk. Het mobo lijkt mij niet meer werkzaam omdat je een gat in de socket hebt getrokken en verbogen pinnetjes van de CPU leiden nou ook niet bepaald tot een werkzaam product.

Als het echt het goedkoopst moet, dan zou ik een MSI 785G E51 en/of een Athlon II X2 240 nemen. Je kunt natuurlijk nog proberen of één van die twee componenten werkt, maar dan moet je dus wel de spullen daarvoor hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Heel erg bedankt Tom voor al je snelle reacties :).Het ligt echt aan de CPU,want mijn vader had de CPU uiteindelijk wel in het mobo kunnen krijgen met veel pinnen recht zetten .Er waren ook wat pinnen gebroken later toen mijn vader het recht probeerde te zetten.Uiteindelijk hadden we de mobo in de kast geplaatst en alle componenten weer aangesloten.Maar we kregen geen beeld en de cooler ging ook maar heel even aan en daarna weer uit.......

Maar zorgen die mobo en die processor er niet voor.Dat er een Bottleneck in mijn PC zal ontstaan.

Nogmaals mijn spec's:

HD4890

DDR3-1333mhz[A]1400mhz

Nog heel erg bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je systeem zal langzamer zijn dan je gewend bent, dat is natuurlijk normaal. Een bottleneck... dat woord gebruik ik sowieso al niet zo graag, nogal onduidelijk. Als jij wat snellers wilt, ben je natuurlijk ook een stukje duurder uit. Een redelijk goede CPU is de Athlon II X3 435, dus mocht je daar het geld voor overhebben, moet je die gewoon nemen. En anders een X4 945 of X4 955, of een X6 1055T of zo. Het is maar wat je wilt uitgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Ik wil nu eerst een wat goedkopere combinatie voor maar heel even.Aan het eind van dit jaar of einde van deze zomer upgrade ik wel 1van de 2,of beide.

Nu even een ander onderwerp:

Dat koelpasta word dus heel hard heb ik nu wel begrepen :s.Maar als ik dus aan het eind van het jaar een 'upgradetje' wil gaan doen dan hoop ik dat dit niet weer gebeurd?Zoja zou jij mij dan kunnen vertellen hoe ik dit dan het gemakkelijkst eraf zou kunnen halen.

Edit:Bij de boxed cooler van AMD was het zo dat ik niet goed bij het socket stokje kon(dat stokje dat je omhoog duwd om je CPU uit de socket te halen).Bij de nieuwe cooler die ik nu heb/ga gebruiken is dat gelukkig niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat koelpasta word dus heel hard heb ik nu wel begrepen :s.

Dat hoort dus niet zo... Zal wel hele slechte pasta geweest zijn. AS5 blijft over het algemeen redelijk zacht, ook na een half jaar. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad in ieder geval. Er is in ieder geval heel veel geschreven over hoe je het goed verwijdert:

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1231515

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Okeee nog heel erg bedankt Tom,ik neem dat mobo dat jij mij als advies gaf.En ik zit alleen nog te twijfelen tussen een dual of triple core,het word in ieder geval wel een Athlon II.Voor een Phenon II heb ik nog lang het geld niet voor.Wel aan het eind van de zomer want dan ben ik jarig.Of aan het eind van het jaar.

Dit topic kan opslot, O0

Nog bedankt Tom! :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je mobo werkte toch nog? Als er iets gebeurt in de trant van "de CPU koeler draait nog even", dan geeft dat aan dat er in ieder geval aan dat er nog iets werkt. Of het mobo nog helemaal werkt, weet ik natuurlijk niet, maar je zou het in ieder geval kunnen proberen. Nog even geen nieuwe bestellen dus. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Ik heb een mobo die alleen Phenon IIX3 en Phenon IIx4 ondersteund,deze processor prijzen zijn toch echt wel boven de €100 en ik heb  kans dat het niet eens werkt.Dus daarom neem ik liever een nieuwe mobo die hetzelfde en meer ondersteund+een processor voor rond de €100.Ik hoop dat je het snapt? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, want je hebt als het goed is een mobo met een AM3 socket. Daar kun je zowel Phenoms als Athlons in kwijt, zo lang het maar AM3's zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Het klinkt misschien dom maar weet je dit heel zeker.Ik geloof het niet zo.Op de site en zelfs op de doos staat PhenonII.

http://www.gigabyte.co.nl/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2955

Ik heb deze mobo alleen zonder dat rev 1.0.

Edit:

Only compatible with AM3 Phenom II processors, not AM2+ Phenom II processors. Please refer “CPU support list†for detail information.

Edit2: Ik ben gaan kijken naar de CPU support list en je hebt toch gelijk ;D.Maar ik heb dat Rev 1.

0 er niet achter dus is het alsnog zeker?


Post samenvoeging: juli 15, 2010, 21:15:22

En nog iets zou mijn moederbord-Socket kapot zijn?

Hier even een foto met uitleg zodat jullie begrijpen wat ik bedoel?

dsc00826k.jpg

Bij de foto: de socket gaten (waar de pinnen van de processor in komen) hebben wat beschadigde kantjes.Moeten jullie maar even kijken en misschien een beetje inzoomen.Dan begrijpen jullie het beter. ;D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zie zo gauw geen problemen hoor. ;) Misschien zijn er wel wat beschadigde kantjes, maar dat valt op die (bewogen) foto niet waar te nemen.

En onder de "Supported CPU List": AMD Athlon II X3 435 2900MHz 512KBx3 N/A Rena 45nm C2 95W 4000 F5

Past zeker dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Ik krijg de camera echt niet 'steady' van zo dichtbij :s.Nu heb ik de andere kant van de processor-Socket gefotografeerd, waar ook nog wat beschadigd is.Ik heb het licht rood omcirkeld.

dsc00830b.jpg

Dat vierkantje ziet er beschadigd uit maar dit valt reuze mee.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Hallo ,weer  ;D

Ik heb besloten om de Phenom II x4 925 te nemen,nou heb ik wat zitten lezen en twijfel ik nu wel of ik deze wel wil gaan kopen.Zal die namelijk veel langzamer zijn dan mijn vorige kapotte Phenom II x4 955.Hij mag wel wat langzamer zijn maar teveel wil ik nou ook weer niet.Als jullie de 2 graag willen vergelijken voor mij dan zou dit perfect zijn O0.

Maddock,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  473
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

voor wat ga je de processor gebruiken? (gamen, enz.)

je kan het vergelijken met andere processors door te googlen "je processor benchmarks"

ik ga later als ik wat geld heb dan ga ik AMD Athlon X4 635 (veel goedkoper en ik beter) kopen

voorbeeld: "AMD Athlon X4 635 benchmark" googlen

als ik jouw was zou ik voor de AMD Athlon X4 635 gaan want het is veel goedkoper en ietsjes beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 473

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Ik wil niet veel zeggen maar 1 ding weet ik wel zeker,Phenom is beter als Athlon.Bovendien heeft de Athlon serie geen eens L3-cache,dus daar kan je zoiezo uithalen dat Athlon slechter is.En waar heb jij dan vandaan dat de Athlon X4 635 beter is als de Phenom II x4 955?

Edit: Kan dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

O, kun jij dat daaruit opmaken? :P Cache is een soort geheugen, alleen dan veel sneller. L1 cache is het snelst, L2 cache is iets langzamer en L3 nog een stuk trager. De Athlon-serie heeft L2 cache, waardoor ik dan kan concluderen dat die beter zijn dan de Phenoms.

Even zonder dollen, je kunt dus niet op basis van één specificatie zeggen dat iets "beter" of "slechter" is dan het andere. Daarnaast, ik heb een hekel aan het gebruik van die woorden bij hardware. Het is maar net wat je nodig hebt en wat je wilt uitgeven. Een Athlon II is voor veel mensen veel geschikter dan een (veel) duurdere Phenom II.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  26

Nou niet volgens de bronnen die ik heb gevonden......

Level 3 cache, Processor-cache, nog iets langzamer dan L2-cache, heeft het voordeel dat het door alle processorkernen kan worden gebruikt en gedeelt.Op die manier kan nog beter gebruik worden gemaakt van multicore processoren .

En aangezien ik een Quad core ga aanschaffen.

Level 2 cache, Processor-cache, is iets langzamer dan L1-cache maar is wel veel groter. (meestal enkele megabytes) Het kan door slechts een processorkern worden aangesproken, in tegenstelling tot L3-cache

En over L2 cache/Athlon ik heb ook nooit gezegd dat het slecht is.Ik zei alleen dat Phenom beter is.Trouwens Phenom heeft zelf ook L2 cache,dus waarom zouden die dan slechter zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 121

  • Bijdragen:  473
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Cache is een soort geheugen, alleen dan veel sneller. L1 cache is het snelst, L2 cache is iets langzamer en L3 nog een stuk trager. De Athlon-serie heeft L2 cache

maar de Phenom heeft ook een L3 cache waardoor de processor "ietsjes "trager is dan de Athlon die alleen maar de L1 cache en L2 cache heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 473

  • Bijdragen:  327
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Cache is een soort geheugen, alleen dan veel sneller. L1 cache is het snelst, L2 cache is iets langzamer en L3 nog een stuk trager. De Athlon-serie heeft L2 cache

maar de Phenom heeft ook een L3 cache waardoor de processor "ietsjes "trager is dan de Athlon die alleen maar de L1 cache en L2 cache heeft

sorry dat ik me er ook mee ga bemoeien maar dit slaat werkelijk nergens op. de phenom en de athlon series zijn bijde gewoon anders opgebouwd, phenom is meer "high end" dan de athlon serie. maar in deze specifieke kwestie is de athlon gewoon wat sneller. en de phenom heeft ook gewoon l2 cache maar hij is niet trager omdat hij l3 cache heeft dit is gewoon een extratje dat in sommige gevallen een prestatie boost geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 327

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...