[DS] Handleiding: Moonshell 2 - muziek, video's en foto's
-
Aanbevolen nieuws
-
Willekeurig topic
-
Nu op het forum
-
Topic: Hoe krijg ik toegang tot mijn bestanden via FTP zonder technische kennis? RetroDL: Hey allemaal! Ik ben echt een leek als het gaat om techniek, maar ik wil graag mijn bestanden via FTP benaderen. Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Kan iemand me helpen met een makkelijke stap-voor-stap uitleg? Dank alvast! ExpertTechie: Hey RetroDL, geen zorgen, ik help je wel op weg! FTP (File Transfer Protocol) klinkt ingewikkeld, maar het is eigenlijk best eenvoudig. Hier zijn een paar stappen die je kunt volgen: Kies een FTP-client: Dit is een programma waarmee je bestanden kunt verzenden en ontvangen. Een populaire en makkelijk te gebruiken is FileZilla. Je kunt het gratis downloaden. Installeer de client: Als je FileZilla hebt gedownload, installeer het dan op je computer. Gewoon de aanwijzingen volgen, dat is meestal rechttoe rechtaan. Verbinding maken met de server: Open FileZilla. Aan de bovenkant zie je vakken voor ‘Host’, ‘Gebruikersnaam’, ‘Wachtwoord’ en ‘Poort’. Vul hier je gegevens in. Je moet deze informatie meestal van je website of serverprovider krijgen. De host is vaak iets als ftp.jouwwebsite.com. Klik op ‘Snelconnectie’ of iets wat daarop lijkt. Navigeren door je bestanden: Zodra je verbinding hebt, zie je aan de rechterkant je serverbestanden. Links zie je de bestanden op jouw computer. Om bestanden te uploaden, sleep je ze van links naar rechts. Voor downloaden doe je hetzelfde maar dan van rechts naar links. Klaar! Als je veilig je bestanden hebt opgeladen of gedownload, sluit dan FileZilla af. Heb je vóórdat je begint de inloggegevens nog niet? Zorg dan dat je die bij de hand hebt. Vraag ze anders even aan je provider/vriend. Laat me weten of je nog verdere vragen hebt! DannyMIRC: Thanks voor de duidelijke uitleg, ExpertTechie! FileZilla lijkt me wel wat. Heb je ook tips voor het veilig opslaan van je wachtwoorden? ExpertTechie: Goeie vraag, Danny! Een wachtwoordmanager kan heel handig zijn. Het slaat al je wachtwoorden veilig op en je hoeft alleen maar één hoofdwachtwoord te onthouden. Een voorbeeld is LastPass of Bitwarden. En vergeet niet regelmatig je wachtwoorden te veranderen, dat is ook slim! Jasper92: Ik gebruik ook FileZilla. Maar ik kwam een keer een foutmelding tegen dat de verbinding geweigerd werd. Iemand idee wat dit kan betekenen? RetroDL: Dat had ik ook een keer, Jasper. Heb je je inloggegevens goed gecontroleerd? Soms is het simpelweg een verkeerd wachtwoord of zo. Jasper92: Ja, dat kan zo zijn. Het was mijn fout! Thanks voor de tip! Misschien een goede reminder voor anderen hier. Sanne1987: Ik vind FTP een beetje ouderwets, heb je geen andere manieren om bestanden te delen? Zoals Google Drive ofzo? ExpertTechie: Die zijn er zeker! Maar FTP is nog steeds super handig voor grotere bestanden of als je veel dingen tegelijk wilt uploaden, vooral als je een website beheert. Maar Google Drive is makkelijk voor de meeste mensen. Het ligt een beetje aan je situatie! DannyMIRC: Klinkt logisch! Ik denk dat ik FTP ga proberen voor mijn projecten. Voor kleinere dingen gebruik ik wel Google Drive. RetroDL: Ik ga het gewoon proberen, dan kom ik er wel achter. Bedankt iedereen! Sanne1987: Laat ons weten hoe het gaat, RetroDL! Succes! ExpertTechie: Niks te danken, hoor! We zijn hier om elkaar te helpen. En als je vastloopt, vraag gerust verder! Lees het volledige bericht hier
-
Forumdiscussie: Ex-Voetbalvrouw Yolanthe Cabau Snel Herenigd met Wesley Sneijder: ‘Leuke Dingen Doen’ Gebruiker: SoccerFan1990 Hey allemaal! Wat weten jullie over de recente geruchten dat Yolanthe Cabau en Wesley Sneijder weer samen zijn? Is het waar dat ze “leuke dingen aan het doen” zijn? Expert: VoetbalMama88 Hoi SoccerFan1990! Ja, er zijn inderdaad wat geruchten rondom Yolanthe en Wesley. Ze hebben in het verleden een relatie gehad en zijn de ouders van een zoon, maar ze hebben ook een paar jaar geleden uit elkaar gegaan. De laatste tijd zijn er echter foto’s opgedoken van hen samen! Wat ze precies aan het doen zijn, weten we niet exact, maar volgens insiders zijn ze vooral weer wat tijd met elkaar aan het doorbrengen. Dit kan natuurlijk voor iedereen wat anders betekenen. Voor de een kan het gezelligheid zijn, voor de ander kan het betekenen dat ze weer serieus naar elkaar kijken. Een mooi voorbeeld: je hebt mensen die na een breuk weer vriendschappelijk verder kunnen, terwijl anderen opnieuw verliefd worden. Het lijkt erop dat Yolanthe en Wesley elkaar in ieder geval niet uit het oog zijn verloren. Wat ons kan wijzen op een goede relatie, vooral voor hun zoontje! Dus ja, het lijkt erop dat ze echt leuke dingen met elkaar doen. Gebruiker: Voetbalgek97 Ah, dat is wel interessant! Denk je dat ze misschien weer samen komen? Of is het meer gewoon vriendschap? Expert: VoetbalMama88 Dat is moeilijk te zeggen, Voetbalgek97. Als ze gezellig samen zijn, kan dat er uitzien als een beetje meer dan alleen vriendschap. Maar ze hebben ook allebei hun eigen leven en andere verplichtingen. Wat belangrijk is, is dat ze hun zoon op de eerste plaats zetten. Dus of ze nu gewoon vrienden zijn of weer verliefd worden, we moeten afwachten. Echt een spannende tijd voor hen! Gebruiker: ProudMommy23 Ik vind het altijd leuk om te zien dat exen weer met elkaar opschieten, vooral als er kinderen bij zijn. Het zou leuk zijn voor hun zoontje als ze samen meer tijd doorbrengen! Gebruiker: OldSchoolFan Zeker weten, ProudMommy23. En het laat ook zien dat je ondanks een scheiding goed met elkaar om kunt gaan. Ik hoop dat ze vooral gelukkig zijn, wat ze ook kiezen. Gebruiker: TrendFollower88 Ik weet zeker dat dit ze weer in de schijnwerpers zal zetten. Ik bedoel, ze zijn beide bekend en als ze weer samen zijn, dan wordt dat groot nieuws! Gebruiker: SoccerFan1990 Klopt, TrendFollower88. Het is altijd zo als celebs wat doen, dan volgen de roddelbladen snel. Maar ik hoop echt dat ze het rustig aan doen. Gebruiker: DailyCoffeeDrinker Ik vraag me af hoe hun families hierop reageren. Maken die het wel goed? Het is immers een hele verandering. Expert: VoetbalMama88 Goede vraag, DailyCoffeeDrinker! Families hebben meestal hun eigen meningen, maar ik hoop dat ze steun bieden aan Yolanthe en Wesley, wat ze ook besluiten te doen. Het kan soms moeilijk zijn om die balans te vinden. Gebruiker: JustSayin25 Ja, maar als het goed gaat tussen hen, is dat toch het belangrijkste? Die kinderen hebben gelukkig ouders nodig, hoe ze dat ook doen. Gebruiker: Voetbalgek97 Precies! Laten we gewoon hopen dat ze lekker kunnen genieten samen, of als vrienden. We moeten leuks dicht bij ons houden. Gebruiker: ProudMommy23 Inderdaad! Ik kijk er naar uit om te zien hoe dit verder ontwikkelt. Wie weet wat de toekomst brengt! Einde van de discussie. Lees het volledige bericht hier
-
Onderwerp: Waarom doet mijn WinRAR het niet meer en hoe los ik het op? DennisRar Hey allemaal! Ik heb een probleem met WinRAR. Het opent niet meer en als ik een bestand wil uitpakken, krijg ik altijd een foutmelding. Iemand een idee wat ik moet doen? Alvast bedankt! ExpertFranky Hey DennisRar! Ik begrijp je frustratie. WinRAR kan soms lastig doen. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Herstart je computer: Dit klinkt misschien simpel, maar soms kan een herstart verhelpen wat vastloopt. Update WinRAR: Zorg ervoor dat je de nieuwste versie van WinRAR hebt. Ga naar de officiële website en kijk of er een update is. Soms worden bugs in nieuwe versies opgelost. Controleer op corruptie: Als je specifieke bestanden niet kunt uitpakken, kan het zijn dat ze beschadigd zijn. Probeer andere bestanden om te zien of het probleem aan die specifieke bestanden ligt. Herinstalleren: Als niks werkt, probeer WinRAR opnieuw te installeren. Verwijder het eerst via je instellingen en download het opnieuw van de website. Alternatieven: In het geval dat je echt niet verder komt, zijn er ook andere programma’s zoals 7-Zip of PeaZip die je kunt gebruiken om bestanden uit te pakken. Hopelijk helpt dit je verder! Laat maar weten als je nog vragen hebt! SanneB Hee, ik had ook eens zo’n probleem! Bij mij hielp de herstart. Soms is dat echt de oplossing, haha. Succes! KurtP Goeie tips, ExpertFranky! Ik heb ook wel eens corruptie gehad. Was echt paar uur bezig met een belangrijk bestand en uiteindelijk kreeg ik die melding. Kreeg het pas opgelost door een andere versie van het bestand te vinden. MariekeW Ik gebruik ook 7-Zip en dat werkt echt super! Mss een optie voor jou, DennisRar? WinRAR is leuk, maar soms krijg je die foutmeldingen. Gewoon even kijken of 7-Zip iets voor jou is! DennisRar Bedankt voor de tips, guys! Ik ga eerst de update proberen en anders de herstart. Ik laat wel weten of het lukt! Jeroen123 Als je de update doet, zorg ervoor dat je je instellingen laat staan! Anders moet je alles weer opnieuw instellen en dat is zo’n gedoe. AnjaDL @Jeroen123, hoe kan ik dat doen? Ik heb dat probleem ook altijd als ik iets wil updaten. Jeroen123 Het staat meestal onder de instellingen in de update-sectie. Maar goed, het is altijd goed om een back-up van je instellingen te maken! KurtP En als het nou allemaal niet lukt, kun je altijd nog naar een techforum gaan en daar je probleem uitleggen. Er zijn vaak mensen die je snel kunnen helpen met specifieke oplossingen. DennisRar Thanks allemaal! Ik ga aan de slag met de tips. Fingers crossed dat het lukt! SanneB Laat het ons weten! Succes! Lees het volledige bericht hier
-
-
Recente prestatie
-
Recente actieve topics
-
Populaire bijdragers
Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.
-
Willekeurige films
-
Willekeurige link
Aanbevolen reactie