Spring naar bijdragen

Nieuwe Videokaart


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zit er aan te denken om mij Nvidia GT320 te vervangen in mijn Acer Aspire M7811

Link specificaties:Acer Aspire M7811 PT.SDHE2.083

Nu is mijn vraag waar moet ik opletten bij een nieuwe videokaart.

Ik wilde graag een Nvidia GTX Serie, als je op internet kijkt heb je heel veel verschilende

GTX 460/560/570/580/590. Je hebt heel veel merken, hoe kan dat het ene merk veel duurde is als het andere merk, beide is het dan bijvoorbeeld GTX 560.

Tevens welke videokaart raden jullie mij aan.

budget: 0 - 200 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132
  • Reacties 21
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vanwaar de voorkeur voor GTX?

MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC €200

Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e 145€

Dit zijn de kaarten die ik je aanraad op prijs/prestatie.

Verder kan je kijken op tweakers.net voor alle kaarten onder de 200€

Hier heb je een vergelijking tussen de kaarten

Hier heb je er nog een.

Op basis van deze tests komt de GTX560 als beste uit de test.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb goede ervaring met nvidia, vandaar mijn keuze voor nvidia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Van een GT320 naar een GTX 560 Ti is een vrij groot verschil, hoe zit het met je voeding en overige componenten? En behuizing etc.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Van een GT320 naar een GTX 560 Ti is een vrij groot verschil, hoe zit het met je voeding en overige componenten? En behuizing etc.?

Volgens mij heeft hij deze gewoon gekocht: http://tweakers.net/pricewatch/262524/acer-aspire-m7811-%28pt-punt-sdhe2083%29.html#tab:info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Klopt helemaal Freddytje.

[A]Quinten. Ik hoop dat daar voldoende informatie instaat. typenummer is PT.SDHE2.083, als je nog iets moet weten, laat het mij dan maar weten.

Voorkant Videokaart Zo ziet mijn huidige videokaart er nu uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Voeding volgens Hardware.info is 750Watt

Zou je voor de zekerheid een foto kunnen maken van je voeding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nope kan ik helemaal niks mee. Ik heb namelijk het volgende nodig van je:

- Type moederbord (Merk, aansluitingen etc.) - Op te zoeken via http://www.aida64.com/

- Type voeding (Merk, aantal wattage, aansluiting, foto's zou ook handig zijn) - Hoe? - Kast open maken.

Waarom? Zoals ik zei van een GeForce GT320 naar een GeForce GTX 560 (Ti) is een vrij grote stap qua verbruik. Als je voeding het niet aan kan omdat die bij Full-Load een stuk meer stroom vraagt dan kan je verschillende problemen als gevolg daarvan krijgen.

Wat voor problemen dan?

- Slechte 3D performance

- Crashende games

- Een spontane reset van je computer (beveiliging)

- Vastlopen tijdens het spel ('Freezing')

- Voeding werkt zich over en maakt zichzelf kapot (-> hele nieuwe voeding, veel succes als je onervaren bent met kabels. Helemaal in zo'n onoverzichtelijke kast als die van Acer).

Dit is niet om je af te kraken, maar om ervoor te zorgen dat je geen miskoop doet en je pc sloopt. Want het kan echt gebeuren. Wat voor processor erin zit maakt eigenlijk niet heel veel uit. Voeding en moederbord is belangrijk.

Op de Acer webpagina kan ik niet de juiste informatie vinden. Ook Google geeft geen uitkomst wat voor voeding erin zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Een log van Everest is iets anders dan een printscreen van het hoofdmenu. Met dat plaatje kunnen we helaas niks. De inhoud van de pc is me wel heel duidelijk en het plaatje van de voeding is prima. Het mag een 500W-voeding lijken, maar daar vallen twee grote kanttekeningen bij te plaatsen: hij heeft slechts 360W op de 12V-rail en 't is een B-merk. Dat zie je eigenlijk al aan het feit dat er zo'n gat zit tussen de daadwerkelijk geleverde power (360W x 0,7 = ca. 250W) en dat wat wordt opgegeven (500W). Daar ga je geen mid- of high-end videokaart op kwijtkunnen.

Afhankelijk van de rest van de pc leidt dat ertoe dat je de voeding moet vervangen of er niet aan moet beginnen om dat te doen. Je hebt DDR3-geheugen, dat wel, maar dat betekent niet dat je alle mogelijke aanpassingen kunt doen. Het is mogelijk dat je processor niet goed genoeg presteert om de prestatiewinst van een nieuwe videokaart te dekken. Nogmaals, daarvoor hebben we echt een log nodig, of een deel daarvan wat de processor beschrijft. Aan de eerste 20 tot 25% van de log uit Everest hebben we wel genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb een (snelle raportage gemaakt):

Ik hoop dat in deze log voldoende informatie staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb het vandaag extreem druk gehad met klanten, vandaar dat ik nog niet heb kunnen reageren. Het is namelijk nogal een complex en wellicht lang antwoord. Je hebt namelijk een Intel i7 860, een van de betere processoren om mee te gamen die er nu op de markt zijn. Daarnaast heb je 6GB DDR3, gewoon netjes. Het probleem zit hem in de behuizing plus koeling binnen de kast en de voeding. Het liefste zou ik zien dat je alle spullen, dus het moederbord met processor, geheugen, harde schijf en dvd-brander overzette in een nieuwe, goede behuizing met een A-merk voeding. Een aparte koeler voor de processor met goede koelpasta is ook geen overbodige luxe. Dan rijzen er waarschijnlijk weer twee problemen, want kun jij dat zelf of met hulp overzetten en vind je dat een investering naast de videokaart waard? Het zal dan neerkomen op 140 tot 170 euro die wellicht van het budget van je videokaart afgesnoept worden.

Wil je dat niet, dan hebben we ook een paar problemen: op een van je vorige plaatjes kun je zien waar de videokaart zit. Dat is de langste kaart waar je van bovenaf op kijkt. Een GT320 is niet zo lang en ik betwijfel het of een sterkere kaart zal gaan passen, laat staan goed zijn warmte kwijt kan als je gaat gamen. Daarnaast zul je hoe dan ook je voeding moeten veranderen, a 50 tot 70 euro of nog wat meer, afhankelijk van de kaart die je kiest. Die vervang je niet zomaar: alle voedingskabels zullen los moeten worden gehaald en door een vakkundig persoon moeten de kabels van de nieuwe voeding op de juiste plek worden gezet. Dat is niet lastig, maar je moet de kennis wel hebben.

Feit is dat je een van de twee opties zult moeten kiezen als je je videokaart echt wilt vervangen. Het zou zonde zijn van je processor als je dat niet doet, de prestatiewinst ingame zal hoe dan ook enorm zijn. Ik raad je met klem aan een nieuwe behuizing te nemen en dus voor de eerste optie te gaan, want dat geld is het zeker waard en de intensiteit van beide klussen ligt niet ver uit elkaar. Als je zelf de kennis niet hebt, zul je hoe dan ook iemand nodig hebben die dat wel heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is dit een goede videokaart? Videokaart Palit GeForce GTX560 TI 1GB Sonic ?

Ik heb ook een paar bebuizingen gevonden, liefst heb ik een zwarte kast zonder fel blauwe/rode lichten erom, hij staat namelijk in de woonkamer.

bij Azerty, zie ik verschilllende behuizingen:Bureaumodel, Fulltowermodel, HTPC, Microtowermodel, Midtowermodel, Mini ITX, Minitowermodel en Towermodel, waar moet ik onderkijken als ik nieuwe behuizing wil kiezen als ik er van uitga dat ik de Nvidia GTX 560 zal nemen. En welke raden jullie mij aan. mag ook een andere zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het werd mijn aangeraden door Tom, om het over te zetten naar een nieuwe behuizing, nieuwe voeding en extra koeling te nemen.

Mijn huidige kast zou te warm en te krap zijn voor een nieuwe videokaart. Ook is de voeding niet al te best, deze zou een goede videokaart als Nvidia GTX 560 of Radeon HD6950 niet kunnen trekken.

Voor het overzetten moet ik wel hulp vragen van een specalist.

Het liefst zou ik alleen de videokaart vervangen maar als dat niet mogelijk is door te klein kast, slechte capiciteit voeding en te weinig koeling. Dan zal ik een nieuwe behuizing, voeding, en koeling moeten aanschaffen, ik heb natuurlijk niets aan, dat de boel overhit raakt of dat het niet erin past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zou kijken naar een Zalman Z9, die wel een stukje groter is dan de kast die je nu hebt. Neem daat een OCZ ModXStream 600W bij en een videokaart naar keuze. Liefst zou je ook nog een aparte processorkoeler nemen, maar wachten op hoe de pc werkt met de nieuwe spullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zou kijken naar een Zalman Z9, die wel een stukje groter is dan de kast die je nu hebt. Neem daat een OCZ ModXStream 600W bij en een videokaart naar keuze. Liefst zou je ook nog een aparte processorkoeler nemen, maar wachten op hoe de pc werkt met de nieuwe spullen.

Waar de behuizing/pc in moet, (in een computermeubel) kan de acer nu net in.

Het stukje waar die in moet loopt wat schuin, De linkerkant 54cm rechtekant is 59cm (diepte)

hoogte en breedte maakt niet veel uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Diepte van de Z9 Plus is 51 cm, moet passen dus. Door de kabels zal ie nog wel een centimeter of 5 extra nodig hebben. In een Z9 zitten echter wel blauwe LEDs, wat misschien niet handig in je slaapkamer. Als je dat niet wilt, kan ik nog wel een aantal andere behuizingen aanraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Diepte van de Z9 Plus is 51 cm, moet passen dus. Door de kabels zal ie nog wel een centimeter of 5 extra nodig hebben. In een Z9 zitten echter wel blauwe LEDs, wat misschien niet handig in je slaapkamer. Als je dat niet wilt, kan ik nog wel een aantal andere behuizingen aanraden.

Liever geen led verlichting erin, ;) hij staat in de huiskamer, me ouders zullen daar niet zo blij mee wezen haha. Ik had het verkeerd gemeten mijn excuses daar voor.

45cm is linkerkant rechterkant 49cm, Hij staat zo'n 5 cm van muur af, maar de voedingkabel drukt wel tegen de muur. dus ik kan de pc niet verder naar achteren drukken, dit komt door o.a. voedingkabels en televisie/atenne kabel (de huidige kast valt er nu net binnen).

Afmeting huidige systeem Acer M7811

Lengte 45,6 cm, Breedte 18,5 cm en Hoogte 41,6 cm

Kan 1 van deze 2 ook?

Azerty - Coolermaster Elite 370 / 371

Coolermaster Elite 342 + 343

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 132

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het liefst zie ik een goed gekoelde kast, want anders ga je er slechts miniem op vooruit. Je hebt een micro-ATX behuizing nodig, geen ATX aangezien dat blijkbaar een tikkie te groot is. Ik zou voor de Lian Li PC-a04 of de Fractal Design Define Mini gaan. Kies welke je mooier vindt, de GTX560 (Ti) gaat wel passen. De Lian Li heeft ruimte voor videokaarten tot een lengte van 37,0 cm, in de Fractal Design past ook een grote videokaart hoewel ik de maximale afmetingen daarvan niet heb opgezocht. Die behuizingen zijn wel duur, ik weet het. Eventueel kan een goedkopere Fractal Design Core 1000 ook, maar daar zul je zelf nog wat ventilatoren in moeten hangen. Fans kosten circa een tientje per stuk en je hebt er minimaal drie nodig, waarmee je slechts twee tientjes goedkoper uit bent dan de andere oplossingen en je meer werk hebt. Is niet per se een nadeel omdat je je eigen ventilatoren kunt kiezen, maar de makkelijkste oplossing is het niet.

Verder geen opmerkingen, ik blijf bij mijn keuze van de OCZ ModxStream 600W en de videokaart is aan jou. Een 560GTX Ti is een prima kaart. :) De processorkoeler kun je voorlopig beter achterwege laten, omdat de meeste niet goed passen in een micro-ATX kast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...