Spring naar bijdragen

  • Brein haalt laatste Nederlandse eDonkey-site offline

     Delen


    Brein maakt bekend dat de Nederlandse oeshare.info offline heeft gehaald. Brein spreekt uit dat hiermee de laatste Nederlandse eDonkey (emule) website die grootschalig inbreuk faciliteerde, offline is gehaald. eDonkey is een peer-to-peer netwerk dat voornamelijk gebruikt wordt voor het uitwisselen van muziek, films, software en games. Gebruikers zijn onderdeel van een netwerk (een shared directory) en downloaden de bestanden van elkaars computer.

    eDonkey was de opvolger van KaZaa (Limewire) dat weer de opvolger van Napster was en kende zo’n 10 jaar geleden haar grootste populariteit. Zelf werd eDonkey weer opgevolgd door BitTorrent, dat grotere audiovisuele bestanden sneller kon behandelen. Op last van Stichting BREIN heeft nu ook de laatste Nederlandse eDonkey website de stekker eruit getrokken. Een oude handleiding uit 2010 is ook nog te vinden op Duken.nl http://www.duken.nl/emule-handleiding/ 

    Overigens is het eDonkey netwerk dus niet offline, het gaat om een Nederlandse community welke middels het eDonkey netwerk bestanden deelde. 



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Dat is wel heel lang geleden.
    Ik kan me vaag herinneren dat ik DC++ gebruikte om alles te downloaden, voordat ik nieuwsgroepen en torrents had ondekt.
    Achteraf moet ik daarom lachen, soms downloadde ik een tekenfilm en kreeg ik een 18+ film. :blink:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Moderators

    Ja dat was een leuke tijd. DC++ op lanparty's of emule om te browsen op bestanden van andere computers in mijn documenten en dergelijke. Dan deelde een user zijn gehele C schijf waar je leuk in kon spitten. 

    Good old times. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...