Spring naar bijdragen

  • BREIN bespreekt snelle groei IPTV in het nieuws bij BNR

     Delen


    De afgelopen tijd werd aandacht besteed aan het snel groeiende piraterijfenomeen IPTV. Zo was BREIN directeur Tim Kuik vanmorgen te gast bij BNR Nieuwsradio om dit onderwerp te bespreken.

    Legale aanbieders lopen miljoenen aan abonnementen en pay per view inkomsten mis. 

    IPTV, televisie via internet, is de snelst groeiende vorm van piraterij. Online aanbod van kastjes en abonnementen rijst de pan uit. Verkoop gaat online en via elektronicawinkels. De satelliethandel ligt op zijn gat en wordt vervangen door illegale IPTV.  Je koopt een kastje en het abonnement ontsluit je met een code. Een abonnement kost zo’n 15 euro per maand en een kastje tegen de 100 euro. Je krijgt dan toegang tot 1000-den kanalen uit alle landen inclusief betaalkanalen met sport, films, series. Probleem is: de signalen van de kanalen en de films en series zijn gestolen.

    Van de dik 300 acties tegen verkopers weten we dat er 100.000-den kastjes met abonnementen zijn verkocht. Dat is wat we weten. Daar komt nog bij wat we niet weten. Het aanbod groeit snel dit jaar. De laatste paar maanden al een verviervoudiging op sommige online platforms. Legale aanbieders lopen miljoenen aan abonnementen en pay per view inkomsten mis.

    Verkopers durven hun leveranciers niet te noemen uit vrees voor represailles: “Dan ben ik mijn leven niet zeker”, horen wij regelmatig.

    Ook gebruikers maken inbreuk. Het is goedkoop maar je moet vooruit betalen en de dienst kan zomaar onderbroken worden omdat ook op de infrastructuur gejaagd wordt en servers uit de lucht gehaald kunnen worden. Het zijn criminele organisaties die de signalen stelen en de infrastructuur opzetten en verkopers van de codes voorzien. Die durven hun leveranciers niet te noemen uit vrees voor represailles. “Dan ben ik mijn leven niet zeker”, horen wij regelmatig.

    Veel van de nodige servers en ruimte worden gehuurd bij een klein aantal Nederlandse hosting providers die formeel claimen niet te weten wat hun criminele klanten doen en hen ‘discretie’ verzekeren en ook nog adviseren hoe zij zich het beste tegen ‘aanvallen’ kunnen verdedigen. Die aanvallen zijn dan acties van benadeelde rechthebbenden. Meldingen van benadeelden worden enkel doorgestuurd aan de criminelen die daar uiteraard niets mee doen. Als de provider actie moet nemen dan geeft hij zijn illegale klant alle tijd om zijn dienst in de lucht te houden.

    BREIN pakt verkopers aan en pakt hun geld af, maar om de infrastructuur aan te pakken heb je strafrechtelijk onderzoek nodig.

    Wij pakken de verkopers aan en pakken hun geld af, een schikking kost ze 10.000-den euro’s, maar om de infrastructuur aan te pakken heb je zwaardere middelen nodig en is strafrechtelijk onderzoek nodig. Ook Nederlandse hosting providers moeten hier alert op zijn. Providers die onderdak geven aan zulke illegale diensten en bewust hun ogen dicht houden, moeten vervolgd worden.

    RTL berichtte over een uitzending van de Italiaanse televisie eerder dit jaar, waarin undercover hulp werd gevraagd van een Nederlandse provider bij het onderdak krijgen van zo’n streamingdienst. Die provider leek precies te weten waarom het ging. Het advies was om meerdere servers te gebruiken zodat de streams door kunnen gaan als er een server uit de lucht wordt gehaald.



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Is het niet zo dat foxsport nu via een vieze manier probeert meer mensen een ander en dus duurder abonnement aan te smeren.En is het niet zo dat foxsport bij verschillende providers heeft bedongen dat iedere abonnee moet mee betalen aan foxsport ondanks dat je voetballen helemaal niet leuk vind.En is het niet zo dat de providers steeds mindere zenders hebben maar onder het smoesje dienstverlening de prijzen maar opvoeren.Ikzelf denk er sterk over na om mijn provider op de zeggen,elke maand rond de €75,00 .Dan ga ik weer terug naar de schotel en internet via de smartphone.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Is het niet zo dat foxsport nu via een vieze manier probeert meer mensen een ander en dus duurder abonnement aan te smeren.En is het niet zo dat foxsport bij verschillende providers heeft bedongen dat iedere abonnee moet mee betalen aan foxsport ondanks dat je voetballen helemaal niet leuk vind.En is het niet zo dat de providers steeds mindere zenders hebben maar onder het smoesje dienstverlening de prijzen maar opvoeren.Ikzelf denk er sterk over na om mijn provider op de zeggen,elke maand rond de €75,00 .Dan ga ik weer terug naar de schotel en internet via de smartphone.

    Waarom laten al die providers foxsport niet gewoon vallen en het abonnement los afsluiten zoals Ziggo het ook doet.Want nu lopen klanten weg bij providers omdat hun foxsport door de strot word gedrukt en je extra moet betalen wat je niet wilt.Wil je voetballen kijken dan moet je gewoon betalen.Dat is toch ook zo met een Netflix of Videoland abonnement.Degene die kijkt brtaald

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    3 minuten geleden zei floppie:

    Is het niet zo dat foxsport nu via een vieze manier probeert meer mensen een ander en dus duurder abonnement aan te smeren.

    Als je geen abonnement op Foxsport wil hoef je dat toch ook niet in je pakket op te nemen bij je provider @floppie, of je moet nu een pakket hebben bij een provider die het Foxsport kanaal 1 gratis verstrekt. Je klinkt zwaar gepikeerd, maar jouw vergelijking met het artikel over het aanbieden van IPTV tegen een abnormaal gereduceerde prijs wat bovendien zeer illegaal is, is niet echt redelijk naar mijn idee.

    Foxsport Totaal is een betaalzender die je volledig apart van je zenderpakket kan aanschaffen en dat daar wat verschil in prijs zit bij de verschillende providers is al jaren het geval. Foxsport heeft voor het aankomende seizoen wat wijzigingen aangekondigd, maar dat heeft alles te maken met het indelen van wedstrijden op de verschillende kanalen die je dan alleen nog kan bekijken als je een abonnement hebt op het Totaal pakket.

    Je kan wat meer lezen over de verschillen onder deze link

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik ben absoluut niet gepikeerd en wat betreft IPTV dat moet iedereen voor zichzelf weten.Maar tijdens de vorige seizoenen kon de liefhebber via foxsport-1 naar de topclubs kijken,je hoefde er geen verder abonnement voor nemen.Maar de aandeelhouders van foxsport wilden meer maar hoe!!!.Dan starten we vanaf 2019 met de topclubs in foxsport-1,2 en 3.Dan moeten ze een extra abonnement nemen en dat brengt geld in het laatje . Op deze manier bedoel ik het,de lol van voetbal kijken gaat weg en ik ken toch wel wat mensen die zeggen dat ze de balen hebben van die uitzuigers als foxsport maar ook de diverse providers.Ik hoop dat er zoveel Nederlanders tot het besef komen dat ze een speelbal worden van foxsport met of zonder provider en gewoon kappen met dit soort instanties,misschien worden ze dan eens wakker.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    31 minuten geleden zei floppie:

    Ik ben absoluut niet gepikeerd en wat betreft IPTV dat moet iedereen voor zichzelf weten.

    Ik begrijp nu even helemaal niet meer waarom je jouw grieven tegen Foxsport in een reactie zet, bij een door mij geplaatst artikel over hoe BREIN omgaat met het illegaal anbieden van IPTV, wat helemaal niets te maken heeft met wat jij nu naar voren brengt over Foxsport.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Wat ik bedoel is dat er toch mensen zijn die al die onkosten niet kunnen betalen en toch bv sport willen zien.Omdat iedereen zijn prijzen maar verhoogd komen er mensen in problemen en dat heeft de afgelopen tijden vaak genoeg in de media gestaan.Sommige mensen staan met de rug tegen de muur en dan hebben ze zoiets als Foxsport de uitzend schema,s aan past , dat kan ik niet betalen dus ga ik maar voor iptv.Heb niets tegen Uw schrijven , dat is mooi omschreven maar heb het idee dat er instanties zijn die de ogen sluiten en dingen niet willen zien.De ene na andere prijsverhoging worden mensen mee geconfronteerd

    18 minuten geleden zei floppie:

     

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    3 uur geleden zei floppie:

    Sommige mensen staan met de rug tegen de muur en dan hebben ze zoiets als Foxsport de uitzend schema,s aan past , dat kan ik niet betalen dus ga ik maar voor iptv

    Jij bent dus duidelijk van mening dat wanneer mensen onvoldoende of zelfs geen geld hebben om een betaal abonnement aan te schaffen voor een sportzender, iets illegaals aan moeten kunnen schaffen en zichzelf daarmee strafbaar maken volgens de wet. Ik ben al wat ouder en ik heb jarenlang meegemaakt dat er voor Sport liefhebbers alleen NOS sport uitzendingen met samenvattingen beschikbaar waren (die er overigens nog steeds zijn) en als je supporter was van een club moest je een seizoenkaart kopen en naar het stadion gaan. Dat stond niet eens in verhouding tot de overdaad aan luxe die nu tegen betaling wordt aangeboden via de Media of het Web.

    Begrijp me niet verkeerd @floppie, want als ik iets kan binnenhalen waar ik wat geld mee uitspaar doe ik daar net zo hard aan mee, maar helemaal gratis krijg je niets meer tegenwoordig.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...