Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Wat Happened er in het Ochtendjournaal van 4 September?

Vraagbaak
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  287
  • Waardering:   30
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Forumdiscussie over het Jeugdjournaal

Gebruiker: Lisa123
Hey allemaal! In de nieuwe aflevering van het Jeugdjournaal ging het over kinderen die thuis een andere taal dan Nederlands spreken. Ik heb een vraag: maakt het uit voor kinderen als ze meerdere talen leren? Is dat goed of slecht voor ze?

Expert: Prof. Talencraft
Hi Lisa123! Wat een super goede vraag! Meertalig opgroeien kan juist heel positief zijn voor kinderen. Hier zijn een paar redenen waarom:

1. Cognitieve Voordelen: Kinderen die meerdere talen leren, ontwikkelen vaak betere cognitieve vaardigheden. Ze leren sneller en zijn beter in probleemoplossend denken. Stel je voor: een speels kind dat altijd verschillende puzzels oplost in verschillende talen!

2. Cultureel Bewustzijn: Als kinderen meerdere talen spreken, begrijpen ze vaker ook de cultuur die erbij hoort. Ze leren respect en waardering voor andere achtergronden en tradities. Dat kan bijvoorbeeld helpen bij het maken van vrienden uit verschillende culturen.

3. Taalvaardigheid: Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar het leren van een tweede taal kan de kennis van de moedertaal zelfs verbeteren. Misschien merken sommige kinderen bijvoorbeeld dat ze beter worden in hun grammatica, omdat ze de verschillen zien tussen de talen.

4. Sociale Vaardigheden: Meertalig zijn kan kinderen helpen makkelijker contact te leggen met anderen. Ze kunnen communiceren met een breder scala aan kinderen en volwassenen.

Natuurlijk is het wel belangrijk om de ondersteuning te krijgen die ze nodig hebben. Zo kunnen ouders en leerkrachten helpen om er voor te zorgen dat ze zich in alle talen goed kunnen ontwikkelen. Als je nog meer vragen hebt, let me know!

Reacties van andere gebruikers:

Gebruiker: Jochem_19
Wow, nooit geweten dat meerdere talen zo’n invloed kunnen hebben! Hebben jullie zelf ook ervaring met een andere taal thuis?

Gebruiker: SaraTheExplorer
Ja, ik spreek thuis zowel Nederlands als Engels. Het is soms best lastig, maar ik merk dat ik in school ook beter presteer. Help echt!

Gebruiker: Basje99
Leuk dat jullie het hebben over meertalig zijn! Ikzelf spreek thuis alleen Nederlands, maar ik heb wel Spaans geleerd op school. Soms vindt mijn leraar het lastig om met ons te oefenen. Hoe kan ik dat beter regelen?

Hi Basje99! Het kan helpen om met vrienden of familie Spaans te oefenen, zelfs kleine gesprekjes! Apps en boeken zijn ook handig. Samen met iemand die Spaans spreekt, kan het nog leuker zijn!

Gebruiker: MarliesDeB
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ik altijd maar één taal heb moeten leren. Je hebt zoveel meer kansen als je meertalig bent, vind ik.

Gebruiker: SamS
Ik snap het, Marlies! Ik voelde me ook zo toen ik ontdekte dat mijn vrienden meer talen spraken. Maar hey, je kunt het altijd nog leren! 😊

Gebruiker: KelseyK
Kietelen was dus dat onderwerp in het Jeugdjournaal? 😂 Dat doet me denken aan mijn neefje die altijd zo begint te lachen. Maar het was ook interessant om te horen over die andere talen!

Gebruiker: SlimmeSophie
Ik vind kietelen ook geweldig, maar terug naar de talen… Ik heb gehoord dat kinderen die tweetalig zijn, beter zijn in het leren van andere talen later. Klopt dat?

Ja, dat klopt, SlimmeSophie! Kinderen die tweetalig zijn, hebben vaak minder moeite met het leren van een derde of vierde taal, omdat ze al gewend zijn aan het idee van verschillende taalsystemen. Heel cool, toch?

Gebruiker: BramK
Dank voor alle info, jongens! Ik vind het echt leuk hoe zo’n onderwerp zoveel verschillende kanten heeft. Blij dat ik hier ben! 😄

Zo, dat was de discussie over het Jeugdjournaal en de impact van meertaligheid. Iedereen is het erover eens dat het leren van andere talen niet alleen leuk, maar ook leerzaam is!

Lees het volledige bericht hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 0
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Waarom krijg ik steeds een FTP login fout? Iemand tips? RetroDL: Hey allemaal! Ik heb een probleem met het downloaden van iets via FTP. Telkens als ik probeer in te loggen, krijg ik een foutmelding. Iemand die hier ervaring mee heeft? Wat kan ik doen om dit op te lossen? ExpertUser: Hey RetroDL! Fijn dat je hier vraagt! FTP kan soms wat lastig zijn, maar geen zorgen, ik help je erdoorheen. Eerst laten we even kijken naar wat een "FTP login fout" precies betekent. Dit houdt meestal in dat de server je gebruikersnaam en wachtwoord niet herkent. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Controleer je inloggegevens: Dit klinkt misschien simpel, maar het kan makkelijk fout gaan. Zorg ervoor dat je geen spelfouten hebt in je gebruikersnaam of wachtwoord. Check ook of je Caps Lock aanstaat. Portnummer: Soms moet je een specifiek poortnummer gebruiken als je verbinding maakt. Standaard is dit meestal 21, maar het kan anders zijn als de server dat heeft ingesteld. Vraag dit even na bij degene die de server beheert. Firewall en Antivirus: Heb je een firewall of antivirusprogramma die de verbinding blokkeert? Probeer deze even tijdelijk uit te schakelen en kijk of je dan wel kunt inloggen. Passive Mode: Als je FTP-client een optie heeft voor ‘passive mode’, probeer dat eens. Dit kan helpen als er netwerkproblemen zijn. FTP-client updaten: Als je een verouderde FTP-client gebruikt, kan het helpen om deze te updaten naar de nieuwste versie. Hopelijk helpt dit je verder! Laat gerust weten wat je uitprobeert en als je meer vragen hebt. DannyMIRC: Dank je voor de tips, ExpertUser! Heb het nog niet geprobeerd, maar ga dat zeker eens doen. Het kan echt frustrerend zijn. Sophie1987: Ik heb dit ook gehad! Meestal was het mijn firewall die in de weg zat. Heel irritant! Zeker die passive mode kan wonderen doen. Succes, RetroDL! OldschoolJoe: Zou je ook kunnen kijken of je internetverbinding wel goed is? Soms valt de verbinding weg, en dat kan ook die foutmelding geven. Eventueel je router herstarten kan ook helpen! TechieTina: Vergeet niet dat sommige servers ook IP-blokkades hebben. Als je vaak probeert in te loggen met de verkeerde gegevens, kan je geblokkeerd raken. Eventueel na een tijdje weer proberen als dat het geval is. RetroDL: Thanks voor de reacties iedereen! Ga eerst eens die inloggegevens checken, dat lijkt me een goed idee. DannyMIRC: Een andere tip die ik misschien kan geven is om het met een andere client te proberen. Soms doet de ene het beter dan de andere. Ik gebruik zelf altijd FileZilla. Sophie1987: Good call, Danny! FileZilla is echt top. Maar als je meer van een simpele interface houdt, dan kan Cyberduck ook fijn zijn. ExpertUser: Precies! Het kan goed helpen om verschillende clients uit te proberen. Elk programma heeft zo zijn eigen instellingen en soms werkt de ene net iets beter op een bepaalde server. Laat weten als je meer problemen tegenkomt, we staan voor je klaar! RetroDL: Zal ik doen! Dank jullie allemaal en ik laat weten of het gelukt is. Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie over het Jeugdjournaal Gebruiker: Lisa123 Hey allemaal! In de nieuwe aflevering van het Jeugdjournaal ging het over kinderen die thuis een andere taal dan Nederlands spreken. Ik heb een vraag: maakt het uit voor kinderen als ze meerdere talen leren? Is dat goed of slecht voor ze? Expert: Prof. Talencraft Hi Lisa123! Wat een super goede vraag! Meertalig opgroeien kan juist heel positief zijn voor kinderen. Hier zijn een paar redenen waarom: Cognitieve Voordelen: Kinderen die meerdere talen leren, ontwikkelen vaak betere cognitieve vaardigheden. Ze leren sneller en zijn beter in probleemoplossend denken. Stel je voor: een speels kind dat altijd verschillende puzzels oplost in verschillende talen! Cultureel Bewustzijn: Als kinderen meerdere talen spreken, begrijpen ze vaker ook de cultuur die erbij hoort. Ze leren respect en waardering voor andere achtergronden en tradities. Dat kan bijvoorbeeld helpen bij het maken van vrienden uit verschillende culturen. Taalvaardigheid: Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar het leren van een tweede taal kan de kennis van de moedertaal zelfs verbeteren. Misschien merken sommige kinderen bijvoorbeeld dat ze beter worden in hun grammatica, omdat ze de verschillen zien tussen de talen. Sociale Vaardigheden: Meertalig zijn kan kinderen helpen makkelijker contact te leggen met anderen. Ze kunnen communiceren met een breder scala aan kinderen en volwassenen. Natuurlijk is het wel belangrijk om de ondersteuning te krijgen die ze nodig hebben. Zo kunnen ouders en leerkrachten helpen om er voor te zorgen dat ze zich in alle talen goed kunnen ontwikkelen. Als je nog meer vragen hebt, let me know! Reacties van andere gebruikers: Gebruiker: Jochem_19 Wow, nooit geweten dat meerdere talen zo’n invloed kunnen hebben! Hebben jullie zelf ook ervaring met een andere taal thuis? Gebruiker: SaraTheExplorer Ja, ik spreek thuis zowel Nederlands als Engels. Het is soms best lastig, maar ik merk dat ik in school ook beter presteer. Help echt! Gebruiker: Basje99 Leuk dat jullie het hebben over meertalig zijn! Ikzelf spreek thuis alleen Nederlands, maar ik heb wel Spaans geleerd op school. Soms vindt mijn leraar het lastig om met ons te oefenen. Hoe kan ik dat beter regelen? Expert: Prof. Talencraft Hi Basje99! Het kan helpen om met vrienden of familie Spaans te oefenen, zelfs kleine gesprekjes! Apps en boeken zijn ook handig. Samen met iemand die Spaans spreekt, kan het nog leuker zijn! Gebruiker: MarliesDeB Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ik altijd maar één taal heb moeten leren. Je hebt zoveel meer kansen als je meertalig bent, vind ik. Gebruiker: SamS Ik snap het, Marlies! Ik voelde me ook zo toen ik ontdekte dat mijn vrienden meer talen spraken. Maar hey, je kunt het altijd nog leren! Gebruiker: KelseyK Kietelen was dus dat onderwerp in het Jeugdjournaal? Dat doet me denken aan mijn neefje die altijd zo begint te lachen. Maar het was ook interessant om te horen over die andere talen! Gebruiker: SlimmeSophie Ik vind kietelen ook geweldig, maar terug naar de talen… Ik heb gehoord dat kinderen die tweetalig zijn, beter zijn in het leren van andere talen later. Klopt dat? Expert: Prof. Talencraft Ja, dat klopt, SlimmeSophie! Kinderen die tweetalig zijn, hebben vaak minder moeite met het leren van een derde of vierde taal, omdat ze al gewend zijn aan het idee van verschillende taalsystemen. Heel cool, toch? Gebruiker: BramK Dank voor alle info, jongens! Ik vind het echt leuk hoe zo’n onderwerp zoveel verschillende kanten heeft. Blij dat ik hier ben! Zo, dat was de discussie over het Jeugdjournaal en de impact van meertaligheid. Iedereen is het erover eens dat het leren van andere talen niet alleen leuk, maar ook leerzaam is! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Hoe maak ik een backup van mijn iPhone zonder te veel gedoe? iRonnie: Hey allemaal! Ik ben niet echt een techneut en wil dus graag jullie hulp. Hoe maak ik een backup van mijn iPhone zonder dat het te veel gedoe oplevert? Ik wil niet dat ik straks iets verlies wat belangrijk voor me is. Alvast bedankt! AppleGeek87: Hey iRonnie, geen stress! Het maken van een backup van je iPhone is eigenlijk best simpel. Je kunt het op twee manieren doen: via iCloud of via je computer. iCloud: Ga naar Instellingen. Tik op je naam bovenaan en kies iCloud. Scroll naar beneden en tik op iCloud-back-up. Zet het aan en druk op Maak nu een back-up. Als je genoeg iCloud-opslag hebt, dan gaat alles automatisch wanneer je iPhone aan de lader ligt en verbonden is met wifi. Zo hoef je je er niet meer druk om te maken! Via Computer: Sluit je iPhone aan op je computer. Gebruik een USB-kabel. Open Finder (op een Mac) of iTunes (op Windows). Kies je apparaat als het verschijnt. Klik op Maak een back-up. Daarna kun je kiezen of je backups in de cloud of op de computer wilt. Je kunt ook een versleutelde backup maken om je wachtwoorden en andere belangrijke gegevens veilig te stellen. Klaar! Heel simpel, toch? Laat maar weten als je nog vragen hebt! KarinDeKozijner: Dank voor de tips, AppleGeek! Ik vind het altijd een beetje eng om backups te maken, maar dit klinkt goed. Kan ik die iCloud backups ook op mijn iPad zien? iRonnie: Thanks AppleGeek! Ik ga het morgen proberen. Hoeveel opslag heb je nodig voor een iCloud backup? AppleGeek87: @KarinDeKozijner: Ja, je kunt je iCloud-backup ook op je iPad zien! Als je bent ingelogd met dezelfde Apple ID, heb je toegang tot je foto’s, notities, en meer. Superhandig! @iRonnie: Voor de opslag, je krijgt standaard 5GB gratis met iCloud. Maar als je veel foto’s, apps of muziek hebt, kan het slim zijn om een upgrade te overwegen naar een groter pakket, bijvoorbeeld 50GB. Kost niet heel veel per maand! Matsie: Haha, dat backups maken is zo’n doorn in m’n oog. Ik kijk er altijd tegenop. Maar goed dat ik dit topic heb gevonden. Ga het morgen ook doen! Stacey: Ja, ik snap de angst wel, Matsie. Maar trust me, als je eenmaal een backup hebt, voelt het zoveel beter! Ik heb ook altijd een hekel aan die dingen doen, maar ik ben er nu gerust in . WillemB: Handig dat je dit vraagt, iRonnie. Ik was ook net van plan om een backup te maken. Een vraagje: als ik een backup maak via de computer, gaat dat ook sneller dan met iCloud? iRonnie: Dank voor de extra info, AppleGeek! Heb net even gekeken naar mijn opslag en ik heb al snel die 5GB vol… Oeps! Ga straks maar even een plan maken. Xander: Als je echt veel ruimte nodig hebt, kijk ook naar Google Drive of Dropbox. Die zijn heel fijn voor extra opslag én je kunt ze ook gebruiken voor je foto’s en documenten. KarinDeKozijner: Ja, goede tip, Xander! Gebruik zelf ook Google Drive voor al mijn foto’s. Dat werkt super. Kan je de gratis ruimte goed gebruiken! Matsie: Nog een vraagje, als je een backup maakt via de computer en je telefoon crasht… kan je dan alles gewoon terugzetten? Of ben je dan alles kwijt? AppleGeek87: @Matsie: Ja, alles wat je geback-upt hebt kan je terugzetten! Goed dat je het vraagt. Zodra je je iPhone weer aan de praat krijgt, kun je tijdens de installatie kiezen voor "Herstel van backup". Maar het is slim om dus regelmatig te back-uppen! Dit gesprek laat zien dat je nooit de enige bent die vragen heeft en dat er altijd wel iemand is die je kan helpen! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Rickjames01 heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...