Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

soorten dvd-films

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  26
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Bij het downloaden van films bij nieuwsgroepen middels nzb-bestandjes zie je regelmatig bij de posts verschillende soorten dvd's staan. Met name retail, custom, cam of promo. Wie kan mij in duidelijke taal de verschillen uitleggen en welke kun je het beste nemen wat betreft kwaliteit etc.

Alvast bedankt voor de reacties. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 12
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Speciaal voor jou:

http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,14525.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  3.532
  • Leeftijd:  54

retail = een dvd zoals deze in de winkel ligt

promo = een dvd die in principe klaar is voor de verkoop, maar nog beoordeeld moet worden

custom = handmatige bewerkingen zijn gemaakt aan de dvd. bv door de poster die zelf een menu heeft gemaakt

cam = met een camrecorder zijn er opnamen gemaakt in de bioscoop. niet altijd slecht, er zitten hele goede bij

het beste kun je dus retail of promo nemen. helaas op het moment dat een film nog uit moet komen in de bioscoop zul je deze nog niet snel vinden in tegenstelling tot een cam. het is maar wat je zelf wil. gelijk kijken (cam) of wachten tot de retail/ promo dvd gepost wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  26

Dit was precies wat ik wilde weten. Hartstikke bedankt voor jullie supersnelle en serieuze antwoorden, grote klasse. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

graag gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.321
  • Waardering:   20
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42

@ michiel ik heb ze erbij gezet  bedankt  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Geen probleem..  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

CAM -

Een CAM release is meestal gemaakt met een VIDEO camera in een bioscoop. Soms wordt er gebruik gemaakt van een mini driepoot, maar vaak is dit niet mogelijk, dus beweegt de camera. Ook is de locatie van de filmer in de bioscoopzaal niet altijd optimaal, dus kan het best vanuit een hoek gefilmd zijn. Als de film op een goede manier gecropped is, is het moeilijk te zien, behalve als er tekst op het scherm staat. Het valt vaak op aan de hoeken aan de boven en onderkant van het scherm. Geluid komt van de microfoon in de VIDEO camera, dus geluiden uit de zaal zoals gelach bij een komedie, kan vaak gehoord worden gedurende de film. Door al deze omstandigheden is de kwaliteit matig tot slecht, maar soms hebben we geluk en is de zaal vrij leeg, en een helder geluid zal te horen zijn.

TELESYNC (TS) -

Een Telesync is van dezelfde kwaliteit als een CAM release, alleen maakt deze gebruik van een externe geluidsbron zoals bijvoorbeeld de aansluiting voor hardhorende mensen. Een directe geluidsbron wil niet zeggen dat de geluidskwaliteit goed is, omdat er een hoop achtergrondlawaai kan zijn. Veelal worden telesyncs opgenomen met een professionele camera in een nagenoeg lege bioscoop, zodat een betere kwaliteit kan worden verkregen. De kwaliteit varieerd ernstig, dus probeer altijd een sample te krijgen voordat je de gehele release download. Een hoog percentage Telesyncs zijn gewoon CAM's die verkeerd benoemd zijn.

TELECINE (TC) -

Een Telecine machine kopieërt de film digitaal van de filmband. Geluid en beeld zijn heel goed, maar door de te gebruiken machine en de daaraan verbonden kosten zijn ze vrij zeldzaam. De film is meestal in het juiste aspect alhoewel 4:3 telecines bestaan. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld Jurassic Park 3 TC. TC moet niet worden verward met TimeCode, wat een counter is die zichtbaar is op het scherm gedurende de film.

SCREENER (SCR) -

Een Pre VHS tape, verstuurd naar videotheken en andere locaties voor promotie doeleinden. Een screener wordt verstrekt op VHS tape, en is meestal in 4:3 formaat (full screen) alhoewel er soms een letterbox screener tussen zit. Het meest vervelende aan deze screeners is de "ticker", een bericht dat aan de onderkant door het scherm scrollt, met de copyrights en anti-piracy telefoonnummer. Vaak bevatten dit soort tapes een serienummer of andere markering waarmee men de bron kan herleiden. Het spreekt voor zich dat deze moeten worden verwijderd, vaak door middel van een zwarte markering over dat gedeelte. Soms is dit slechts voor een paar seconde, maar ook komt het voor dat dit gedurende de gehele film is en soms vrij groot kan zijn. Afhangelijk van de gebruikte apparatuur, kan de kwaliteit van de screener variëren van superkwaliteit wanneer deze is genomen vanaf een MASTER kopie, tot heel slecht wanneer gebruik is gemaakt van een oude videorecorder en slechte capture kaarten. Meeste screeners worden omgezet naar VCD en soms naar SVCD met wisselende resultaten.

DVD-SCREENER (DVDscr) -

Zelfde verhaal als een screener, maar deze keer van een DVD. Vaak letterbox formaat, maar zonder de extra's die op een retail DVD zouden staan. De "ticker" staat vaak in het beeld, zodat dit storend werkt. Als de ripper enige ervaring heeft, dan is een DVDscr heel goed van kwaliteit. Vaak worden deze omgezet naar SVCD of DivX/XviD.

DVDRip -

Een kopie van de Retail (verkoop) DVD. Wanneer mogelijk worden deze Pre Retail gereleased (zoals bijvoorbeeld Star Wars episode 2). De kwaliteit zou zeer goed moeten zijn. DVDrips worden gereleased in SVCD en DivX/XviD.

VHSRip -

Deze releases komen van een Retail VHS Tape. Het gaat meestal om skate/sport releases en XXX video's.

TVRip -

TV afleveringen die of van het kabelnetwerk of via satteliet box zijn gecaptured, of PRE-AIR afleveringen die van satelliet feeds die naar andere netwerken worden gestuurd een paar dagen voor de werkelijke uitzending (hier kunnen soms flikkeringen in voorkomen). Sommige programma's zoals WWF Raw Is War bevatten extra delen, en de "dark matches" en camera/commentaar test zitten in de rips verwerkt. PDTV is gecaptured van een digitale TV PCI kaart, waarmee veelal de beste resultaten worden verkregen, en releasegroepen verspreiden deze meestal in SVCD formaat. VCD/SVCD/DivX/XviD rips zijn allemaal ondersteund door de TVRips release scene.

WORKPRINT (WP) -

Een WorkPrint is een kopie van een film die nog niet af is. er kunnen scenes missen, muziek, en de kwaliteit kan variëren van heel goed tot heel slecht. Sommige WP's zijn heel anders dan de uiteindelijke release (bijvoorbeeld bij Men in Black waren er geen aliens maar acteurs te zien in hun plaats) en sommige andere WP's hebben extra scenes (Jay and Silent Bob). WP's zijn leuke aanvullingen op een collectie tot er een goede retail beschikbaar is.

DivX Re-Enc -

Een DivX Re-Enc is een film dat zijn oorsprong heeft van een VCD bron, en gehercodeerd is naar een klein DivX bestand. Veel gevonden op fileshare netwerken, en zijn veelal gelabeld als film.naam.groep(1 of 2) etc. Bekende groepen zijn SMR en TND. Deze films zijn meestal niet de moeite waard om te donloaden mits je zo onzeker bent of je de film wel wilt hebben en daarom een 200 MB kopie download om eerst te beoordelen. Beter deze releases te vermijden.

Watermarks -

Veel films komen van Aziatische Silvers/PDVD (zie hieronder) en deze zijn getagged door de mensen die voor deze releases verantwoordelijk zijn. Meestal zijn het letters/initialen of een klein logo in één van de hoeken. Meest bekend zijn de "Z" "A" en "Globe" watermerken.

Asian Silvers / PDVD -

Dit zijn films gereleased door oosterse bootleggers, en meestal gekocht door een groep zodat ze deze als hun eigen release kunnen uitgeven. Silvers zijn goedkoop en eenvoudig te verkrijgen in een hoop landen, en daarom ook makkelijk om zo'n release te maken. Dat is ook de reden dat er zoveel releases zijn, voornamelijk van kleinere release groepen die meestal niet lang bestaan. PDVD's hebben dezelfde inhoud als de DVD. Ze hebben ondertitels, en de kwaliteit is vaak beter dan de Silvers. Ze zijn geript als een normale DVD, maar veelal gereleased als VCD.

Scene Tags en hun betekenissen :

PROPER -

Vanwege regels in de scene, is degene die de eerste Telesync released, de winnaar van de release race (als voorbeeld). Echter als de kwaliteit vrij slecht is, en een andere groep released een Telesync van hogere kwaliteit, dan wordt de tag PROPER toegevoegd om te vermijden dat deze als duped (kopie) aangemerkt wordt. PROPER is de meest subjectieve tag in de scene en veel mensen zullen in discussie gaan of de PROPER release beter is dan de originele release. Veel groepen releasen PROPERS omdat ze wanhopig zijn omdat ze de race verloren hebben. Een reden van de PROPER tag moet altijd vermeld worden in de NFO.

LIMITED -

Een gelimiteerde film is vaak een film met een korte looptijd in de bioscoop, en veelal in minder dan 250 bioscopen te zien. Vaak worden de kleinere films (van kleine maatschappijen) gereleased als Limited.

INTERNAL -

Een Internal release wordt gedaan om diverse redenen. Oudere DVD release groepen maken een hoop INTERNAL releases, en ze worden niet gedupe'd (gekopieërd). Ook de theater rips van mindere kwaliteit worden als INTERNAL gereleased, zodat hun reputatie als releasegroep niet beschadigd. Een INTERNAL release is beschikbaar via de bekende wegen, maar kunnen niet worden geruild zonder een aanvraag van de Site ops. Sommige INTERNAL releases komen toch terecht op IRC/Nieuwsgroepen en andere wegen van filesharing, het hangt een beetje af van de titel en de populariteit.

STV -

Straight To Video zijn films die de bioscoop niet hebben gehaald, en meteen op video/DVD worden uitgebracht. Veel sites staan deze releases niet toe.

ASPECT RATIO TAGS -

Dit zijn *WS* voor Wide Screen (letterbox) en *FS* voor Full Screen (4:3 formaat).

REPACK -

Als een groep een slechte release uitbrengt volgt er meestal een repack waarmee de problemen worden verholpen.

NUKED -

Een film kan worden genuked voor verschillende redenen. Individuele sites nuken een release omdat de release hun regels overtreden (zoals "geen Telesyncs") maar als er iets echt mis is met de film (geen geluid voor 20 minuten, CD2 is niet de juiste film/game etc), dan volgt er een globale nuke, en mensen die dit bestand ruilen tussen sites verliezen hun credit/reputatie. Ffilms die Genuked zijn kunnen nog steeds op usenet/p2p sites terecht komen, maar het is altijd een goed idee om te bekijken waarom er een nuke opgezet is in de eerste plaats. Als een groep in de gaten heeft dat er iets mis is met hun release kunnen ze een nuke aanvragen.

Nuke Redenen :

Dit is een lijstje met de meest voorkomende redenen dat een film wordt genuked (meestal een DVDRip),

BAD A/R = slechte aspect ratio, met andere woorden mensen lijken te dik/dun.

BAD IVTC = slechte omgekeerde telecine, met andere woorden framerate conversie was niet goed gedaan.

INTERLACED = zwarte lijnen tijdens beweging, omdat veldvolgorde incorrect is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ook jou mooie verdetering staat erbij kaasbroodje  bedankt  O0

en je naam natuurlijk eronder!!!  goed bezig

KEEP UP THE GOOD WORK  :-*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet mss een bronvermelding bij: www.divxstart.com  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

das wel zo eerlijk ja  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is gelijk aan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

• Aanbevolen nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Titel: Welke Usenet provider is het beste voor beginners zonder technische kennis? Gebruiker1: Hey allemaal! Ik ben nieuw met downloaden via Usenet en vroeg me af: welke Usenet provider is het beste voor beginners zonder technische kennis? Ik zoek iets dat makkelijk te gebruiken is en niet te ingewikkeld is. Alvast bedankt! Expert: Hej Gebruiker1, super dat je nieuwsgierig bent naar Usenet! Er zijn een paar goede providers die erg gebruiksvriendelijk zijn, vooral voor beginners. Een populaire keuze is Usenet.nl. Ze hebben een simpel interface en een gratis proefperiode, wat fijn is om het uit te proberen zonder dat je meteen moet betalen. Hun support is ook goed, dus als je vragen hebt, kun je daar terecht. Een andere goede optie is Easynews. Zij bieden niet alleen Usenet toegang, maar ook een ingebouwde browser. Dit betekent dat je alles gewoon via hun website kunt bekijken en downloaden. Heel makkelijk als je geen gedoe wilt met aparte software. En dan is er ook nog XSUsenet. Ze hebben een eenvoudige aanmeldprocedure en zijn vaak een stuk goedkoper dan de andere providers. Veel mensen zijn hier tevreden over. Belangrijk is om te checken of ze ook een goede retentie hebben (dat betekent hoe lang ze je bestanden bewaren) en of ze genoeg snelheid bieden. Dus kijk goed naar de specificaties! Ik hoop dat dit helpt! Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten! Gebruiker2: Thanks voor je antwoord, Expert! Ik ga die providers zeker checken. Is er toevallig een aanrader qua software ook? Iets dat makkelijk voor beginners is? Expert: Zeker! Voor software zou ik NZBGet aanraden. Het is vrij simpel in gebruik en je kunt het aanpassen naarmate je meer ervaring opdoet. Een andere goeie optie is SABnzbd, die is ook populair en heel gebruiksvriendelijk. Beide hebben een duidelijke interface zodat je snel leert hoe alles werkt. Veel succes! Gebruiker3: Ik ben ook benieuwd naar die software! Moet je iets bijzonders installeren om ermee te werken? Of is het gewoon downloaden en klaar? Expert: Nee, het is meestal best simpel. Je downloadt gewoon de software, installeert het en volgt een paar stappen om je Usenet account in te voeren. De meeste software heeft een stap-voor-stap gids bij de installatie. Dus je hoeft niet te stressen over technische dingen, echt! Gebruiker4: Wat ik nog wil toevoegen: sommige providers hebben ook apps voor telefoon. Is dat handig, of downloaden jullie alles gewoon op de pc? Gebruiker5: Ja, dat is echt handig! Ik gebruik meestal mijn laptop, maar soms download ik ook via mijn telefoon of tablet als ik onderweg ben. Dan is zo’n app wel chill. Gebruiker6: Helemaal mee eens, maar ik heb ooit een app gebruikt die echt bagger was. Heb je echt een goede ervaring met apps, Gebruiker5? Gebruiker5: Ja, ik gebruik al een tijdje de app van Usenet.nl en die werkt prima. Maar je moet natuurlijk wel zorgen voor een goede verbinding. Anders duurt het downloaden eeuwig! Gebruiker7: Haha, dat heb ik ook meegemaakt! Zeker met grote bestanden. Het is wel belangrijk om goede WiFi te hebben. Anders ben je zo gefrustreerd. Gebruiker8: Kan iemand een voorbeeld geven van een grote NZB-bestand? Ik ben nog niet zo bekend met die dingen en heb geen idee waar ik moet beginnen. Expert: Zeker! Een voorbeeld kan een film of een serie zijn. Je vindt NZB-bestanden meestal op NZB-index websites zoals NZBIndex of NZBGeek. Daar kun je zoeken op titels die je interesse hebben. Zodra je een NZB hebt, kun je die in je software importeren en beginnen met downloaden! Gebruiker1: Thanks allemaal, ik ga me even inlezen en uitproberen. Super blij met al jullie antwoorden! Als ik meer vragen heb, hoor je me wel weer. Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Nieuwe leden – Voorstellen van SunnyDaze SunnyDaze Hallo allemaal! Ik ben SunnyDaze, 28 jaar en ik kom uit het zonnige Brabant! Ik heb me net aangemeld op dit forum, omdat ik meer wil leren over technologie en vooral over VPN’s. Ik werk tegenwoordig als marketingmedewerker, maar in mijn vrije tijd hou ik van gamen, films kijken en gewoon lekker ontspannen met vrienden. Ik vraag me dus af, waarom zou ik eigenlijk een VPN moeten gebruiken? Ik hoor er veel over, maar ik ben nog niet echt overtuigd van de voordelen. Als iemand daar meer over kan vertellen, zou dat super zijn! Ik kijk uit naar alle tips en ervaringen! Groetjes! Antwoord van TechGuru TechGuru Hey SunnyDaze! Welkom op het forum! Goed dat je je aanmeldt en vragen stelt! Een VPN (Virtual Private Network) kan echt super handig zijn. Hier zijn een paar redenen waarom je er over na zou moeten denken: Veiligheid: Met een VPN wordt je internetverkeer versleuteld. Dit betekent dat hackers, vooral als je publiek Wi-Fi gebruikt, niet zomaar jouw gegevens kunnen inzien. Denk aan je bankgegevens of persoonlijke informatie. Veiligheid voorop, toch? Privacy: Je weet nooit wie er meekijkt op je internetverbinding. Een VPN helpt je om anoniem te blijven online. Vooral als je in een land bent waar internetcensuur is, kan een VPN je toegang geven tot geblokkeerde sites. Toegang tot content: Soms wil je een film of serie kijken die alleen in een ander land beschikbaar is. Met een VPN kun je je locatie ‘veranderen’ en zo toegang krijgen tot die content. Super handig als je in de mood bent voor Netflix-bingewatchen! Veilig browsen: Bij het gebruik van een VPN voorkom je dat adverteerders jou volgen. Zo blijft je browsinggeschiedenis privé. Dus als je graag veilig en anoniem online wilt zijn, is een VPN zeker de moeite waard. Heb je nog meer specifieke vragen? Laat het me weten! Reacties van andere gebruikers GamerGuy89 Hey SunnyDaze! Welkom! Ik gebruik ook een VPN voor mijn gaming. Het helpt soms om lag te verminderen als je met mensen van over de hele wereld speelt. Zeker een aanrader! Histy162 Heey! Ik ben ook nieuw hier. Ik denk dat een VPN goed is, vooral omdat ik vaak de trein neem en daar Wi-Fi gebruik. Veiligheid first, toch? LotteLovesTech Hoi allemaal, Ik sluit me aan bij wat TechGuru zegt. Ik heb een tijdje geleden een VPN aangeschaft en ik voelde me echt beter over mijn online veiligheid. Wat ik ook leuk vind, is dat ik nu kan doen alsof ik ergens anders ben voor series en films. SunnyDaze Bedankt voor de tips, allemaal! GamerGuy89, heb jij ook een specifieke VPN die je aanraadt voor gamen? LotteLovesTech, merk je een groot verschil qua snelheid met de VPN? TechGuru Goeie vragen, SunnyDaze! Voor gamen kun je VPN’s zoals NordVPN of ExpressVPN overwegen, die hebben lage latency. Wat betreft snelheid, het hangt af van de VPN-provider. Als je een goede kiest, merk je meestal geen verschil. Alleen met heel goedkope VPN’s kan het traag zijn. NeonNerd Hallo allemaal! Ik ben ook nieuw hier. Ik vind de uitleg over de VPN echt toppie. Ik denk dat ik ook maar eens een VPN ga uitproberen. Had ik nodig op mijn laptop en telefoon! SunnyDaze Leuk om jullie allemaal te leren kennen! TechGuru, dank je voor je advies! Ik ga eens kijken naar die opties. Nog meer tips over veilig internetten? LotteLovesTech Bij mij werkt het goed, SunnyDaze! Vergeet ook niet je software regelmatig bij te werken, dat is ook super belangrijk voor je veiligheid. GamerGuy89 Precies! En als je echt aan de slag wilt met gamen, probeer dan een testperiode van een VPN. Dan kun je zien of het echt iets voor jou is! SunnyDaze Top, dank jullie allemaal! Ik ga aan de slag met mijn research en laat weten wat ik besluit. Tot later! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Hoe kan ik anoniem surfen op het internet zonder gedoe? Gebruiker: JohnDoe123 Hey allemaal! Ik ben benieuwd hoe ik anoniem kan surfen op het internet zonder al te veel gedoe. Bestaat er een makkelijkere manier om dat te doen, of moet je met allemaal ingewikkelde dingen zoals VPN’s en tor-browser aan de slag? Iemand tips? Expert: TechGuru87 Hey JohnDoe123! Goede vraag, en het is belangrijk om jezelf te beschermen online. Er zijn inderdaad een paar manieren om anoniem te surfen, en ik zal ze in simpele stappen uitleggen. VPN (Virtual Private Network): Dit is een van de beste manieren om je internetverbinding te beveiligen. Het versleutelt je data en verbergt je IP-adres. Het is heel simpel: je installeert een app, kiest een server (meestal in een ander land), en voilà, je surft anoniem! Voorbeelden van goede VPN’s zijn NordVPN en Surfshark. Tor-browser: Dit is een speciale browser die je anonimiteit verhoogt door je internetverkeer via verschillende servers (nodes) te leiden. Het is een beetje trager dan normale browsers, maar het is heel veilig. Perfect als je echt niemand wilt laten zien wat je doet. Gebruik van HTTPS: Probeer altijd websites te bezoeken met "https://" in de URL. Dit betekent dat de verbinding beveiligd is, wat je privacy vergroot. Geen persoonlijke info delen: Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar deel geen persoonlijke gegevens op websites of forums. Dit helpt om je identiteit te beschermen. Inciognito-modus: Deze modus in je browser helpt om je geschiedenis te verbergen, maar let op: het maakt je niet volledig anoniem. Het is meer voor kortdurende bescherming. Dat gezegd hebbende, zelfs met deze tools is het goed om te onthouden dat niets 100% veilig is. Het is altijd belangrijk om bewust te zijn van wat je online doet! Gebruiker: AnjaK Wow, thanks TechGuru87! Dit klinkt echt handig. Ik ga zeker een VPN proberen. Ik vond het altijd zo overweldigend, maar nu klinkt het veel eenvoudiger! Gebruiker: TechieTom Die Tor-browser is cool, maar inderdaad ook traag. Maar ik vind het wel chill dat je zo anoniem kan zijn. Heb je ook geen gedoe met advertenties die je volgen, dus dat is wel een plus! Gebruiker: Sam_InNoise Maar is het echt nodig om een VPN te betalen? Ik heb gehoord dat er ook gratis versies zijn. Zijn die wel veilig? Expert: TechGuru87 Goede vraag, Sam! Er zijn gratis VPN’s, maar vaak zijn ze minder veilig en kunnen ze je gegevens verkopen. Als je echt goede bescherming wilt, is een betaalde VPN een betere optie. Het is gewoon een kwestie van waar je je prioriteiten legt! Gebruiker: SassySarah Ik gebruik al een tijd een betaalde VPN en het werkt prima! Geen meldingen van schendingen of zo. En ik kan series kijken die in andere landen zijn geblokkeerd Gebruiker: OldSchoolRider Haha SassySarah, dat is inderdaad een bonus! Maar wat ik me afvraag… wat als ik gewoon een andere computer gebruik in een bibliotheek? Is dat ook anoniem of zie je nog steeds je IP-adres? Expert: TechGuru87 Ja, als je een openbare computer gebruikt, dan is je IP inderdaad dat van de bibliotheek. Maar, let op: ze kunnen nog steeds dingen loggen! Privacy is niet gegarandeerd in zo’n omgeving. En zorg ervoor dat je niet ingelogd blijft op je accounts. Gebruiker: CuriousCat Duidelijk verhaal allemaal! Ik ben bang dat ik iets verkeerd doe. Is er een simpele test om te zien of ik echt anoniem ben? Expert: TechGuru87 Zeker! Je kunt naar websites gaan zoals "whatismyip.com" om te checken welk IP-adres ze zien. Als je een VPN of Tor gebruikt, zou het een ander adres moeten zijn dan je echte adres. Dat is de makkelijkste manier om het te controleren! Gebruiker: JohnDoe123 Super bedankt iedereen! Jullie hebben me echt geholpen. Ik ga met VPN en Tor aan de slag en kijk wat het voor me doet. Tot de volgende keer! Gebruiker: AnjaK Laat ons weten hoe het gaat, JohnDoe123! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• wildbunch ging een rang omhoog
      Community fan
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...