Algemeen
Voor de wat serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen. Zoals het laatste download nieuws.
Regels:
Een topic aanmaken binnen het board "Algemeen" is mogelijk maar wordt pas na goedkeuring van een Moderator zichtbaar. Reacties hebben geen goedkeuring nodig.
Subforums
Laatste
- 16 berichten
Het laatste nieuws gerelateerd aan downloaden is hier te vinden
3.300 discussies in dit forum
-
- 0 reacties
- 1k weergaven
Dit topic is verplaatst naar DVD's kopiëren , Rippen en Branden. [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=38714.0[/iurl]
Laatste reactie door Duken, -
- 1 reactie
- 1k weergaven
Wanneer Windows 10 zijn eerste kaarsje uitblaast, vervalt het aanbod om gratis te upgraden.Toch zijn er nog enkele manieren die je een gratis kopie opleveren. Het is bijna gedaan met gratis te upgraden naar Windows 10. Op 29 juli blaast Microsofts laatste besturingssysteem ooit’ zijn eerste kaarsje uit, wat betekent dat iedereen die daarna nog wenst over te stappen, het volle pond zal moeten betalen. De prijs bedraagt 119 dollar, en waarschijnlijk zal dat in euro hetzelfde getal blijven. Wie toch een kopie van Windows 10 wenst te reserveren – om ooit in een verre toekomst alsnog te upgraden – kan dat. Howtogeek heeft twee manieren gevonden waarop het mogelijk is. In …
E-books krijgen watermerk tegen 'oneigenlijk gebruik'
door Gast franswon- 0 reacties
- 1k weergaven
AMSTERDAM - Uitgeverij Arbeiderspers/A.W. Bruna gaat e-books met een onzichtbaar watermerk beveiligen, zodat de digitale boeken kunnen worden uitgeleend en de eigenaar achterhaald kan worden als er 'oneigenlijk' gebruik van gemaakt wordt. Lees het hele artikel: http://www.nu.nl/internet/3003434/e-books-krijgen-watermerk-oneigenlijk-gebruik.html
-
TV software
door Nigel- 0 reacties
- 1k weergaven
Hallo ik wil dingen opnemen maar dan heb ik een tv software nodig. Ik ken er heel veel. maar welke is het best. Als hij wat kost kan je dan ff de torrent zoeken?( hoeft niet)
Laatste reactie door Nigel, -
- 5 reacties
- 1k weergaven
Stichting Brein mag niet eisen dat de Piratenpartij haar internetproxy van het internet haalt. Dat heeft de rechter beslist in een kortgeding. Eerder had Stichting Brein namens de entertainmentindustrie in een geheime rechtbankprocedure een zogenaamd ex-parteverbod op een website van de Piratenpartij verkregen. Op de site sluisde de politieke partij [...] Het volledige artikel bekijken
-
- 1 reactie
- 1k weergaven
Een erg mooi artikel van Geenstijl. Je moet het ze nageven: dit hebben Tim Teeven, Fred Kuik en BUMA toch slim bekokstoofd aan de keukentafel van de rechtbank in Den Haag. Terwijl Tim Teeven het downloadverbod weer sneaky op de agenda heeft gezet, is er door de kant van de zogenaamde ‘belanghebbenden’ [...] Het volledige artikel bekijken
-
Grote uploader van website Place2Home bijt in het stof
door Gast Drifter- 10 reacties
- 1k weergaven
De rechtbank Midden-Nederland heeft een man uit de provincie Utrecht veroordeeld wegens het uploaden van zeer grote hoeveelheden films en tv-series naar het Usenet en Bittorrent, tot soms wel 500 Gb in één keer. De man was gedurende zes jaar intensief betrokken bij de websites Place2Home.org en Place2Home.net die in 2018 op last van BREIN zijn gesloten. De uploader moet zijn activiteiten van de rechter voorgoed staken en volledige openheid van zaken geven op straffe van dwangsommen die kunnen oplopen tot €150.000,-. Bovendien draait hij op voor de volledige proceskosten die BREIN voor deze zaak heeft moeten maken. Vier andere grote uploaders bij deze sites hebben eerder a…
- 1 reactie
- 1k weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 19. Deze week staat ‘This Means War’ bovenaan, gevolgd door ‘21 Jump Street’. ‘The Avengers’ maakt de top drie compleet. Week 19 zijn er 3 nieuwkomers in ons overzicht. This Means War is voor de eerste keer de meest gedownloade film. De data [...] Het volledige artikel bekijken
Laatste reactie door Dark Legend, -
- 0 reacties
- 999 weergaven
Dit topic is verplaatst naar Hardware - Telefonie - Navigatie . [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=27020.0[/iurl]
Laatste reactie door Fredpascal, -
- 8 reacties
- 999 weergaven
Ben jij ook zo benieuwd naar het downloadgedrag van de Nederlanders van de afgelopen maand? Welke series werden er het meest gedownload in oktober? Wat zijn de populairste games en software om vanaf je download client naar binnen te slurpen en natuurlijk welke films haalt jou buurman binnen? Dit maandelijkse overzicht staat los van onze wekelijkse top 10. 93.10% van de Nederlanders heeft momenteel een internet verbinding en 0.75% daarvan gebruikt dit dagelijks torrents om te downloaden. Het Nederlandse download gedrag is ook weer geupdate in percentages van de afgelopen maand. Downloaden van films nam weer toe: Augustus 86%, September 81% en in Oktober 82% …
- 5 reacties
- 998 weergaven
De verkoop van albums stijgt juist licht als ze voortijdig zijn gelekt via Bittorrent, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. In tal van rechtszaken en politieke debatten is sinds de komst van Napster gezegd dat online piraterij miljoenen of zelfs miljarden aan schade toebrengt aan de muziekindustrie. Die constatering leidde tot [...] Het volledige artikel bekijken
Laatste reactie door Marciej123, -
- 2 reacties
- 998 weergaven
Hallo leden, ik heb een vraagje, namelijk: als ik thuis of op mijn ipod inlog op het forum van Duken staat er: Sorry Gast(of ricko47), je bent verbannen van dit forum! __ Pasword gast Je verbanning is permanent. Terwijl ik, zoals nu, op school ben wel gewoon in kan loggen. Hoe zit dit? ricko
- 0 reacties
- 997 weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 1. Deze week staat ‘Cowboys and Aliens’ bovenaan, gevolgd door ‘Warrior’. ‘The Inbetweeners Movie’ maakt de top drie compleet. Week 1 zijn er twee nieuwkomers in ons overzicht. Cowboys and Aliens is voor de tweede keer de meest gedownloade film. De data [...] Het volledige artikel bekijken
- 1 reactie
- 996 weergaven
Een blokkade van The Pirate Bay is zinloos, stelden de providers donderdag in de rechtbank, waar een door Stichting Brein aangespannen kort geding diende. UPC, KPN, Tele2, T-Mobile en Telfort willen de torrentsite niet blokkeren. Een isp-blokkade van The Pirate Bay door isp’s is niet alleen onwenselijk, maar ook zinloos. [...] Het volledige artikel bekijken
Laatste reactie door Zombymario, -
- 0 reacties
- 994 weergaven
Nederlandse filmproducenten willen een schadeclaim indienen bij de overheid voor het mislopen van inkomsten door illegaal downloaden. Volgens de producenten is de overheid door haar gedoogbeleid daar mede-aansprakelijk voor. Sekam, de vereniging van onafhankelijke tv- en filmproducenten heeft deze claim ingediend. Het ministerie van Veligheid en Jusititie zou de claim […] Het volledige artikel bekijken
- 0 reacties
- 992 weergaven
Dit topic is verplaatst naar Internet & Netwerken. [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=39917.0[/iurl]
Laatste reactie door kaasbroodje, -
Waarom worden er 3.000 rugzakken cadeau gedaan voor 50 jaar onafhankelijkheid van Suriname?
door Vraagbaak- 0 reacties
- 987 weergaven
Forumdiscussie: Vrienden van Suriname en de Rugzakkenactie Gebruiker: Timo123 Hey iedereen! Ik hoorde over die actie van de Stichting Vrienden van Suriname die 3.000 rugzakken gaat geven aan schoolkinderen. Kan iemand uitleggen waarom dit zo belangrijk is? Expert: Anna van der Meer Hoi Timo! Goede vraag. De actie van de Stichting Vrienden van Suriname is super belangrijk om een paar redenen. Ten eerste, Suriname viert dit jaar zijn vijftig jaar onafhankelijkheid. Het is dus een grote mijlpaal voor het land. Door kinderen een rugzak te geven, willen ze ervoor zorgen dat deze nieuwe generatie goed voorbereid is om naar school te gaan. En dan, die rugzakken zijn niet zo…
Laatste reactie door Vraagbaak, -
- 0 reacties
- 985 weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 35 – 2014. Deze week staat ‘Maleficent’ bovenaan, gevolgd door ‘Godzilla’. ‘The Fault in Our Stars’ maakt de top drie compleet. Week 35 zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht in vergelijk met vorige week. Maleficent is voor de derde keer de meest [...] Het volledige artikel bekijken
- 0 reacties
- 985 weergaven
Hallo allemaal ! ik wil graag een compaq laptop kopen met deze videokaart Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD heeft er iemand enig idee of deze videokaart geschikt is voor games zoals tomb raider & assacins creed? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ! Groetjes ;D
Laatste reactie door justme09, -
- 10 reacties
- 984 weergaven
Het Europees Parlement heeft de nieuwe auteursrechtrichtlijn aangenomen. Dit omvat het algemeen betwiste artikel 13, dat in de definitieve tekst is hernoemd tot artikel 17. Pirate Party MEP Julia Reda ziet het als een "donkere dag voor internetvrijheid", maar veel auteursrechthouders zijn blij met het resultaat. Artikel 13 en artikel 11 van de auteursrechtrichtlijn, die in de definitieve tekst werden hernoemd tot artikel 17 en artikel 15, waren zeer omstreden. Tegenstanders waarschuwden herhaaldelijk dat artikel 13 zou leiden tot uploadfilters en censuur, en artikel 11 werd ingelijst als een link belasting. Tegelijkertijd hebben veel rechthebbende groepen, uitg…
-
- 0 reacties
- 983 weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 51. Deze week staat ‘The Inbetweeners Movie’ bovenaan, gevolgd door ‘Cowboys and Aliens’. ‘Moneyball’ maakt de top drie compleet. Week 51 zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht. The Inbetweeners Movie is voor de tweede keer de meest gedownloade film. De data [...] Het volledige artikel bekijken
- 0 reacties
- 982 weergaven
Lieve leden, Binnen de website draait Gravatar. Hiermee kan je reageren op nieuwsberichten, handleidingen etc. Je bent automatisch ingelogd bij de reacties. Een Wereldwijd Erkende Avatar Jouw Gravatar is een afbeelding welke je volgt van website naar website naast je naam waneer je handelingen verricht zoals het plaatsen van een reactie of een artikel in een blog. Avatars helpen je reacties op blogs te identificeren. Dus waarom niet op elke website ? http://nl.gravatar.com/ Is natuurlijk niet nodig, maar misschien wel handig. Gebruik is dus helemaal niet noodzakelijk, maar als je je afvraagt waar mijn Avatar vandaan komt...
- 0 reacties
- 982 weergaven
De top 10 meest gedownloade films van 13 juni. tot 19 juni 2016. Deze week staat de film ‘X-Men: Apocalypse’ bovenaan, gevolgd door ‘Warcraft’ en ‘Eye In The Sky’ maakt de top drie compleet. Week 24, zijn er vier nieuwkomers in ons overzicht ten opzichte van vorige week. X-Men: Apocalypse is voor de derde keer de meest gedownloade film. De data van deze wekelijkse downloadlijst wordt verzameld door TorrentFreak. Alle films in de lijst zijn DVD of Blueray rips tenzij anders vermeld. Op de onderstaande pagina vindt u alle uitleg over de type releases die uitgebracht worden. Het bekijken van deze films kan natuurlijk via het programma Popcorn Time…
- 0 reacties
- 982 weergaven
Dit topic is verplaatst naar F.A.Q. - Frequently Asked Questions.. [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=27840.0[/iurl]
Laatste reactie door Robin, -
- 0 reacties
- 982 weergaven
Hallo, In een eerder topic heb ik al gemeld dat het toetsenbord van mijn Asus Notebook vreemd doet. Ik heb nergens op gedrukt naar mijn weten, want het was zomaar zo. Goed, dit kan ik niet bewijzen, en daarom hou ik het er dan toch maar op dat ik het heb gedaan. Maar nu doet Office 07 ook vreemd. Ineens als ik mn laptop opstart en ik open Word, krijg ik ruitjespapier als achtergrond :-[ Dus ik op het internet zoeken naar een manier om dat op te lossen. Daar kwam ik erachter (dat had ik me zelf ook wel kunnen bedenken) dat het aan Normal.dotx lag. Dus ik ging ernaar zoeken, maar nee. Geen zoekresultaten. Toen kwam ik erachter dat ik verborgen bestanden zichtbaar mo…
Laatste reactie door Ramoniazzz,