Spring naar bijdragen

  • uTorrent lanceert gratis Netflix, Torrents leven weer?!

     Delen


    Tijdens de gouden eeuw van downloaden kon je het zo gek niet bedenken, of het was door middel van een torrent te verkrijgen. Niemand betaalde meer voor muziek, games en films. Nu steeds meer bedrijven door de wonderen (of kwalen) van het internet hun verdienmodel aanpassen, zijn abonnementen en streaming-diensten ontzettend populair geworden. uTorrent’s antwoord op diensten als Netflix kan al die vooruitgang weer teniet doen.

    uTorrent, het bedrijf achter de bekende torrent-client, lanceert deze week uTorrent Web, een tool in je Windows browser waarmee het mogelijk wordt om films en series direct af te spelen terwijl deze gedownload worden. Niemand vind het immers tof om te wachten tot het balkje op 100% komt te staan voordat je aan je favoriete show kunt beginnen. Nu nog de smart download-functie en ik ben om.

    uTorrent Web is het antwoord op vele streamingdiensten die voor een relatief klein bedrag zo’n beetje alle denkbare content naar je streamen. Het voordeel van het gratis kapen van content was er wel een beetje vanaf. Misschien dat deze nieuwe tool roet in het eten gooit voor de rijke Hollywood studio’s die ‘te weinig geld’ verdienen aan hun producten.

    Een geweldig team

    Samen met zooqle.com kan je snel zoeken naar de laatste content en deze worden bij het openen van de Magnet links wordt uTorrent web geopend en speelt de film af. 

    utweb-screenshot-tall.png



    William1
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Zit naar mijn idee wel een kans in dat er veel gebruik van gemaakt gaat worden door mensen die toch al in het torrent wereldje zitten, maar wat gebeurt er als er te weinig seeders zijn?

    Gaat de boel dan haperen terwijl je er naar zit te kijken en hoe vaak wordt er onderbroken door reclame? 🤔

    Verder zal er uiteraard een zeer nauwkeurige beveiliging ingebouwd moeten worden die gaat voorkomen dat er iets verkeerds meegestuurd gaat worden door 1 van de peers.

    Wel interessant om te volgen. 🧐

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    6 uur geleden zei Drifter:

    hoe vaak wordt er onderbroken door reclame?

    Nou daar schrok ik ook van. Even de tool getest en werkt prima. Maar bij het resumen krijg je reclame vanuit Utorrent.... Bah. Op de achtergrond wordt de film ook gedownload. 

    Maar weinig seeders betekent langer wachten totdat de film afspeelt. ;)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Dat klopt, ze hebben bij mij ook de credits verspeelt. Maar daar aan tegen is dit weer een slim stuk software wat is geschreven. Helaas is hij ook weer voorzien van reclame, maar als qbittorrent dit nou kan beter maken zonder die extra meuk ;) 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik heb al jaren helemaal niets meer gedaan met torrents en heb ook verder geen idee wat de laatste goede ontwikkelingen zijn geweest wat betreft de verschillende clients, maar als ex staflid van Moderator tot Beheerder op diverse torrentsites en ook nog kortstondig eigenaar, weet ik wel dat uTorrent 1.6 de enige meest betrouwbare versie is in de uTorrent serie.

    Wat ik verder gelezen heb over het opdringerige gedrag van Lavasofts Ad-Aware ook al heb je aangegeven dit niet geïnstalleerd te willen hebben, maakt je ook niet vrolijker. 😟

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    1 uur geleden zei DiePinda:

    . Pas op wat aangevinkt staat en wat niet, achteloos klikken moet je gewoon niet doen.

    In het geval van Utorrent is dit niet het geval. De cliënt is al vaker naar voren gekomen met software of malware welke geïnstalleerd is bij updates of setup zonder dat je hieronder over een keuze had.  

    Verkeerd klikken was dus geen optie. 

    https://tweakers.net/nieuws/101750/nieuwe-versie-utorrent-levert-cryptocoin-miner-mee.html

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei DiePinda:

    Utorrent is de beste en veiligste

    Ik denk dat de cliënt die gebruikt wordt een beetje afhankelijk is van hoeveel de persoon die het gebruikt snapt van de instellingen en wat er verder allemaal gedaan moet worden voordat er uiteindelijk een compleet bestand binnen is.

    Oudgedienden in torrent downloadland blijven vaak vasthouden aan de cliënt waar ze mee zijn begonnen, maar beginnende downloaders gebruiken wat als beste geadviseerd wordt en wat het snelst geïnstalleerd is om ook zo snel mogelijk iets binnen te halen.

    Nagenoeg alle nog bestaande torrentsites adviseren alleen uTorrent 1.6 te gebruiken en bieden dat zelf ook nog als download aan en dat is natuurlijk niet voor niets.

    Uiteindelijk geeft de 100% werking van de cliënt de doorslag in het vertrouwen daarin. 😉

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Duken:

    In het geval van Utorrent is dit niet het geval. De cliënt is al vaker naar voren gekomen met software of malware welke geïnstalleerd is bij updates of setup zonder dat je hieronder over een keuze had.  

     Verkeerd klikken was dus geen optie. 

    https://tweakers.net/nieuws/101750/nieuwe-versie-utorrent-levert-cryptocoin-miner-mee.html

     

    Malware, cryptocoin miners, ze hebben het helemaal verbruikt. Ik gebruikte altijd uTorrent en vond zelfs de banners geen probleem.
    Maar als ze mijn systeem stiekem willen gebruiken als miner, en verborgen adclickers in mijn browsers parkeren, dan is het tijd om dag te zeggen... 

    Er zijn vele goede torrent clients, qBittorrent heeft mijn voorkeur. Met een eigen torrent zoekmachine, erg handig.
    Open-source, snel, ik kan niets negatiefs over qBittorrent bedenken.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...