Spring naar bijdragen

Behuizing


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nehalem is een nieuw soort CPU die niet meer op de moederborden van nu past. Die krijgt dus een andere socket, zoals dat heet. De normale Intel CPU's van nu hebben 775 pinnetjes (socket 775 dus), de Nehalem krijgt er over de 1000. Je moet dus heel hard rammen wil je die nog op je mobo aangesloten krijgen. Dus moeten er nieuwe mobo's ontwikkeld worden. En bij Nehalem schijnt DDR3 onwijs belangrijk te worden. Dat kun je nu wel krijgen, maar het heeft nog geen enkel voordeel tov DDR2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Reacties 40
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

tja.. kost wat centen zeker :P maarja dan kan ik ook langer werken ;D maar misschien dat ik dat dan wel doe.... maar ik weet nog niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 295

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het valt op zich heel erg mee hoor. Natuurlijk gaat het wel een lieve duit kosten, maar de prijzen zijn echt niet 2 keer zo hoog als wat er nu is. Ik denk eerder aan 1200 euro voor een redelijk Nehalemsysteem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@tom

nehalem komt toch pas midden 2009... intel had volgens mij Q4 2008 Nehalem processor's(bloomfields) gepland voor homeservers maar ik weet niet of die goed werken bij games. maar zover ik weet zijn de echt gaming nehalem processors ergens midden 2009

correct me if im wrong  O0

@henkie

ik denk zelf dat de overgang van socket 775 platformen(huidige processor's+aanhang) naar nehalem platformen (zo noem ik het maar even)niet ontzettend snel zal gang met oog op game ontwikkelaars is dit ook allemaal nieuwe dus de overstap zal niet snel een groot zijn je kan cker nog wel een paar jaartjes met dit systeempje door (maar dan heb ik het wel over overclocken in de toekomst! :P)

Grtz,

DutchFighter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wat je daar zegt is niet waar, zowel niet tegen mij als tegen Henkie. Bloomfield komt wel degelijk voor de normale computer en het zal wel degelijk snel gaan. Nehalem komt in Q4 van dit jaar, maar het komt pas echt op gang begin volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

okee bedankt. maar volgens mij kan henkie met dat systeem met wat die aangeraden heeft gekregen nog wel een paar jaar vooruit...

EDIT: tom je hebt echt helemaal gelijk!. nehalem staat al bijna voor de deur (even ruim gezien) en ik was straal vergeten dat de meeste ontwikkelaars (hardware) al voorbereidingen aan het maken zijn bijvoorbeeld DDR3 en nieuwe moederborden

ik moet toch maar beter het nieuws lezen voordat ik reacties plaats :redface: :redface: :buck:

sorry  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

  • Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1200 euro voor alleen de nehalem onderdelen? of voor een hele kast? :P

Zo'n ding zal wel sneller gaan, maar denken jullie: als nehalem uitkomt dat dan alle oude processors snel vergeten zullen worden (met bijv. het maken van games) of zal het net zo gaan als het verschil tussen double en quad core?

Thanks,

Jon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 295

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je moet het zo zien: je systeem zal even snel of iets sneller zijn (hangt af van welke Bloomfield je koopt, er zijn er met 2 cores op 2.6GHz en er zijn er met 6 cores op 3.2GHz) als wat er nu is, behalve als je de Bloomfield Extreme-lijn gaat bekijken. Dan krijg je dus 6 cores op 3.2GHz of meer. De oude processors zullen waarschijnlijk niet snel vergeten worden (dat is niet zeker, het is lang geleden dat Intel overschakelde op een andere socket), maar er treden wel grote veranderingen op bij Nehalem: socketwisseling en de FSB gaat weg. De makers van games zullen gewoon gaan kijken hoe mooi ze het kunnen maken op de nieuwe gamecomputers, dus pas na ongeveer een half jaar (als die games uitkomen) zul je profijt gaan hebben van de Nehalems.

1200 euro voor de hele kast trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

henkie hier zijn test resultaten van de nieuwe Nvidia Reeks http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amdnZmptZGCa/nVidia_GeForce_GTX_280_test/1

het is veel belovend alleen de prijzen zijn best hoog :'(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik had ze al gezien. Dit houdt in (en de gemiddelde leek zou het niet met me eens zijn) dat je deze graka niet moet kopen. Hij is gewoon te duur voor wat hij levert (2x de prijs van de 9800GTX, maar qua prestatie maar gemiddeld 1.2 keer de 9800GTX).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik weet niet of je de sli prestaties heb gezien maar die zijn behoorlijk indrukwekkend vondt ik maarja dat is dan ongeveer 1100 euro aan grafische rekenkracht en dat is gewoon niet betaalbaar nu nog 1 weekje wachten op de 4xxx reeks en dan gaat de grafische kaarten oorlog echt beginnen  :buck: :buck:

mischien kan je daar een voordeeltje mee uithalen

Grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je bent inderdaad compleet krankzinnig (of miljonair). De 4850 gaat trouwens 166 euro (169 van Asus) kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oooohw.. dus stel ik koop nu dit systeem, zal ik pas over een jaartje minderheden gaan merken. en dan kan ik nog overclocken en crap  :o dus dat houd wel totdat ik ga studeren ofzo... dan zie ik wel weer verder ;)

Maarja nogmaals ga ik er na de zomervakantie nog's naar kyken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 295

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je zult pas na een jaar of anderhalf gaan merken dat de nieuwe spellen veel gaan vragen, maar pas na ongeveer 2 á 2.5 jaar zullen de spellen te veel gaan vragen (als de ontwikkelingen zo doorgaan natuurlijk), maar je kunt altijd nog overclocken, mocht dat zin hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

maar kan een nehalem spel dan ook nog gewoon op een penryn systeem draaien ?? ik heb namelijk geen flauw idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat maakt niet uit. Ik heb een AMD pc hier en ik kan ook gewoon WoW draaien, net als een Intel bezitter. Conclusie: de hardware maakt totaal niet uit. Alleen kan de Mac geen PC software draaien, maar dat komt door de installatie, dus software.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...