Spring naar bijdragen

advies aanschap nieuwe pc


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik sta op het punt een nieuwe desktop aan te schaffen compleet met muis+toetsenbord.

Nu had ik mijn oog laten vallen op de hp m9371, maar las dat er voor dat geld ook een veel betere is samen te stellen.

Wat wil ik er mee doen en wat niet:

Wel: -de nieuwste games spelen (heb een laptop met een nvidea 8600gt 256mb kaart maar wil met het  oog op de toekomst een stuk snellere kaart.

      -Ik wil er in de toekomst met autocad willen werken.

      -uiteraard staat downloaden hoog op de lijst.

Niet:-blue ray branden, ik heb toch geen speler om die af te spelen en ook nog geen hd tv dus is nu ook niet van belang.

Graag zou ik advies willen om een pc via het internet samen te laten stellen zodat ik meer waar voor mijn geld krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7
  • Reacties 12
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het ligt eraan wat voor budget je hebt. Waarschijnlijk heb je mijn samenstelling in het vorige topic al gezien. Voor dat budget is het de beste oplossing. Als je echter minder dan 1400 euro (incl. monitor, boxen, toetsenbord en muis) te besteden hebt, kan ik ook een 800 - 900 (excl. monitor, boxen, toetsenbord en muis) systeem samenstellen. Wat wil je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

mijn budget is ongeveer 1200-1300 euro max. dan met muis+toetsenbord en zonder monitor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dan is dit een mooie!

http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpmfbJtpag/viewconfig/PC_Advies_Allround_Deluxe_PC__augustus_2008/

All-round Deluxe PC

Internetten, gamen, zakelijk software, video's en foto's bewerken; met een goede all-round PC zou dat allemaal mogelijk moeten zijn, zonder dat je bij één van deze gebruiksdoelen het gevoel krijgt dat je te weinig prestaties hebt. Belangrijk bij een all-round PC is dat het systeem gebalanceerd wordt samengesteld; dus niet per se de snelste keuzes bij alle componenten, maar juist op alle vlakken een goede en snelle keuze, zodat het totaalplaatje snel en stabiel presteert. Bij de luxe all-round machine kiezen op alle vlakken voor state-of-the-art componenten.

Configuratie

Intel Core 2 Quad Q9300 Intel Core 2 Quad Q9300 Processors

Steeds meer software wordt multi-threaded en kan zodoende goed gebruik maken van meerdere processorkernen. Dual-core is inmiddels eerder regel dan uitzondering en quad-core (vier kernen)n is natuurlijk de volgende stap. Tot enige tijd geleden waren quad-core processors nog onbetaalbaar met prijskaartjes richting de 1000 euro. Die tijd is gelukkig voorbij: de Core 2 Quad Q9300 die we kiezen voor het all-round systeem is al voor slechts een paar honderd euro beschikbaar. Deze processor komt uit de ieuwe 45 nm Yorkfield serie en is niet alleen lekker snel, maar ook zeer energiezuinig.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Corsair Twin2X 4 GB DDR2-800 CL5 kit Corsair Twin2X 4 GB DDR2-800 CL5 kit Geheugenmodules

Dankzij de immer dalende prijzen van geheugenmodules en het steeds verder stijgende geheugengebruik van moderne software, zijn we inmiddels op het punt aanbeland waar we ook voor een all-round PC al 4 GB aanbevelen. Wij kiezen voor een set Corsair TwinX XMS2 6400. Deze modules hebben zich als zeer degelijk bewezen in onze tests en daarnaast bieden deze DDR2-800 modules een prima prijs/prestatie-verhouding.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

OCZ Vanquisher OCZ Vanquisher CPU-koelers

In onze laatste CPU koelertest verrastte de OCZ Vanquisher ons als koeler die voor een zeer beperkt bedrag toch duidelijk betere prestaties dan een boxed cooler wist te behalen, zowel qua koelcapaciteit als qua geluidsproducten. Een ideale keuze zodoende voor een luxer all-round systeem.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Gigabyte GA-EP45-DS3R Gigabyte GA-EP45-DS3R Moederborden

De juiste keuze qua chipset voor Intel moederborden is Intels eigen P45. De Gigabyte EP45-DS3R is een goede keuze voor een snelle en stabiele all-round PC. Dit bord biedt alle denkbare zinnige extra functionaliteit, zonder al te veel onnodige toeters en bellen. De Dynamic Energy Saver functionaliteit zorgt verder voor een laag stroomverbruik.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Sapphire Radeon HD 4870 512 MB Sapphire Radeon HD 4870 512 MB Videokaarten

De ATI Radeon HD 4870 heeft een vriendelijke prijs, waardoor we de kaart als mid-range model zouden moeten bestempelen. Kijk je naar de prestaties, dan blijkt het echter een wolf in schaapskleren: tenzij je een echte die-hard gamer bent, heb je eigenlijk geen krachtigere kaart nodig. Alle moderne games draaien als een zonnetje op de 4870. Ook op het vlak van video presteert deze kaart zeer goed. Ideaal dus voor het all-round deluxe systeem.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung Spinpoint F1 640 GB SATA2 2x Samsung Spintpoint F1 640 GB (RAID 0 of 1) Harddisks/SSD's

De Samsung Spinpoint F1 reeks biedt dankzij de grote platters van 320 GB per stuk betere prestaties dan welke andere 7200 rpm schijf dan ook. In dit systemen plaatsen we twee exemplaren van 640 GB, waarbij je zelf kunt kiezen hoe je die indeelt: in RAID 0 heb je in totaal 1,28 Terabyte capaciteit en zijn de prestaties extra hoog. In RAID 1 heb je in totaal 640 GB, zijn de prestaties zoals met één schijf, maar weet je wel zeker dat al je data bewaard blijft als er één schijf crasht. Een mooie tussenoplossing, die ook door het gekozen moederbord wordt geboden, is Matrix RAID; een gedeelte van de schijven als RAID 0 (bijvoorbeeld voor besturingssysteem en programma's) en een gedeelte als RAID 1 (bijvoorbeeld door documenten).

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung SH-S203D Black OEM Samsung SH-S203D Black OEM Optische drives

Tegenwoordig zijn alle DVD-branders eigenlijk bijna even goedkoop. Dan kun je natuurlijk het best direct voor de beste kiezen! In onze nieuwste vergelijkingstest uit Hardware.Info Magazine #2/2008 komt de 20-speed Samsung SD-S203D als winnaar uit de bus, als we brandsnelheid, brandkwaliteit en prijs meewegen. Deze brander maakt uiteraard gebruik van de moderne SATA-interface.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Cooler Master Centurion 590 Cooler Master Centurion 590 Behuizingen

De Centurion 590 is een nieuwe en zeer betaalbare behuizing uit het assortiment van Cooler Master. De behuizing kenmerkt zich door een strak uiterlijk, veel inbouw mogelijkheden en een slimme indeling waarbij de voeding onderin de kast wordt geplaatst. De zeer scherpe prijs maakt dat wij de Centurion 590 de ideale keuze voor een all-round systeem vinden.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Antec NeoPower 650 Antec NeoPower 650 Voedingen

In onze recente voedingen vergelijkingstest bleek de Antec NeoPower 650 de ideale voeding voor PC's met slechts één videokaart. Deze voeding weet zeer stabiele voltages te combineren met een zeer hoge efficiëntie en een extreem lage geluidsproductie. Daarnaast is deze voeding ook nog eens modulair opgebouwd, zodat je geen kabel teveel in je PC hebt.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer OEM Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer OEM Geluidskaarten

Of het nu is voor een betere geluidskwaliteit bij het bekijken van films of beluisteren van muziek, of juist voor een betere 3D beleving bij het spelen van games. In een goede, gebalanceerde all-round PC mag eigenlijk geen losse geluidskaart ontbreken. De Creative X-Fi Xtreme Gamer is lekker goedkoop, biedt op alle vlakken uitstekende kwaliteit en mogelijkheden en heeft in tegenstelling tot de Xtreme Audio variant daadwerkelijk een hardwarematige DSP aan boord.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser Toetsenborden

Bij een stevige PC horen natuurlijk ook een toetsenbord en muis van formaat. Wij kiezen voor de Logitech Cordless Desktop MX3200, een set van een draadloos toetsenbord en een draadloze, optische muis. Het toetsenbord van de Cordless Desktop MX3200 ziet er zeer gelikt uit, maar is ook zeer prettig in gebruik, vanwege de uitstekende aanslag en het platte 'zero-tilt' design. Vanzelfsprekend heeft Logitech het toetsenbord aangevuld met een riant aanbod aan multi-media toetsen. Daarnaast is het toetsenbord helemaal toegespitst op Windows Vista. De bijbehorende muis is een uiterst precieze draadloze muis, vanwege de geïntegreerde lasertechnologie.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Inspire T3100 Creative Inspire T3100 Speakersets

Tenzij je een gamer bent of heel vaak films bekijkt op de PC, kun je in de regel beter een 2.1 (stereo + subwoofer) dan een 5.1 speakserset kiezen. De Creative Inspire T3100 biedt volgens onze tests een zeer goede geluidskwaliteit, heeft qua volume voldoende te bieden en is verkrijgbaar voor een schappelijk bedrag.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Viewsonic VX2255wmb Viewsonic VX2255wmb Monitoren

Op dit moment is een 22 inch monitor de sweet spot tussen "Hoe groter hoe beter" en "Een monitor hoeft niet peperduur te zijn". Met zo'n 22 inch model heb je een lekker groot scherm met een resolutie van 1680x1050 pixels in breedbeeld formaat. Windows Vista is inmiddels al helemaal geoptimaliseerd voor breedbeeld gebruik. In ons testlab hebben we inmiddels al heel wat 22 inch monitoren uitvoerig getest. De Viewsonic VX2255wmb is volgens onze resultaten een prima keuze en nu ook nog eens zeer betaalbaar.

Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Advertentie: Direct bestellen

PCSNEL.NL PCSNEL.NL

Dit systeem is verkrijgbaar bij PCSNEL.NL voor € 1577.

Dat is dus 1577 MET monitor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

en dat is beter dan de hp pc die ik hierboven in gedachten had?

en is de pc qua videokaart en prestaties sneller en beter dan mijn laptop (acer aspire 5920, t7300 processor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, die is veel beter, maar dit is nog beter:

1100europc.jpg

De CPU koeler en de CPU staan me niet aan, DukeN. Heb ik op HWI ook al gezegd, maar ja, daar luistert niemand. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

en waar is dat te koop? en is het ook samengebouwd te bestellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dit is bij www.azerty.nl. Je kunt het voor 50 euro meer laten assembleren (= in elkaar laten zetten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

zelf bouwen is hier het beste advies meen ik

;)

groet STEFjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

en als je b.v. een standaard gebouwde pc wil, ivm dat ik het via mijn werk aanschaf wat kan ik dan het beste nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik weet niet of het hier om een eigen bedrijf gaat, maar dit setje kun je gewoon op de zaak zetten. Het betreft computerapparatuur en dat mag dus zakelijk genomen worden. Zo kun je gewoon alles bestellen wat je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het gaat niet om een eigen bedrijf, maar via mijn werkgever. ik weet niet hoe streng de belastingdienst kijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Een eigen computer via de werkgever? Dat heette vroeger het PC-Privé project, maar dat is allang afgeschaft. Het is zelfs verboden voor je werkgever om zo'n regeling nog aan te bieden. Uiteindelijk zul je de pc in ieder geval zelf moeten betalen, vroeger ging dat dus via inhoudingen op je loon. Dat gaat nu niet meer. Zelfs als je baas je een computer schenkt, moet je dat als loon zien en zal het dus op de één of andere manier op je jaaropgaaf staan. Ik zou dus nog even navragen hoe het zit. Het beste idee is om gewoon zelf een computer aan te schaffen, want uiteindelijk zul je niet duurder uit zijn dan via de regeling van je werk. En dan kun je natuurlijk alles kopen wat je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...