Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



pc is traag geworden


clodi
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 17:00:56, on 3-11-2008

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\acer\Acer eConsole\MediaServerService.exe

C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

C:\Program Files\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe

C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

C:\Program Files\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

C:\Program Files\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe

C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe

C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Program Files\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe

C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Nero\Nero 7\InCD\NBHGui.exe

C:\Program Files\Nero\Nero 7\InCD\InCD.exe

C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe

C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe

C:\Program Files\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.2\Apps\apdproxy.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe

C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe

C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe

C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Program Files\IncrediMail\bin\IMApp.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe

C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe

C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe

C:\Program Files\internet explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\IncrediMail\bin\IncMail.exe

C:\Program Files\internet explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe

C:\WINDOWS\explorer.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://pac.telenet.be:8080/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O2 - BHO: SpywareGuardDLBLOCK.CBrowserHelper - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll

O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\Documents and Settings\All Users\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll

O3 - Toolbar: SYSTRAN Personal 4.0 - {039036AA-7710-11D7-ACDA-00B0D094B576} - C:\Program Files\SYSTRAN\4_0\Personal\IEPlugin.dll

O3 - Toolbar: SiteHound - {73F7F495-A325-4C52-BE48-5F97FA511E89} - C:\Program Files\FireTrust\SiteHound\SiteHound.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe

O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Program Files\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide

O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] C:\Program Files\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe -expressboot

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [securDisc] C:\Program Files\Nero\Nero 7\InCD\NBHGui.exe

O4 - HKLM\..\Run: [inCD] C:\Program Files\Nero\Nero 7\InCD\InCD.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.2\Apps\apdproxy.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [incrediMail] C:\Program Files\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c

O4 - HKCU\..\Run: [sUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O8 - Extra context menu item: Add to AMV Convert Tool... - C:\Program Files\MP3 Player Utilities 3.79\AMVConverter\grab.html

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: MediaManager tool grab multimedia file - C:\Program Files\MP3 Player Utilities 3.79\MediaManager\grab.html

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: (no name) - {11316B13-33F0-4C9F-BD55-09994CCFA8EB} - C:\Program Files\FireTrust\SiteHound\SiteHound.dll

O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - D:\Documents and Settings\All Users\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - D:\Documents and Settings\All Users\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20070711/qtinstall.info.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll

O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1145529103953

O16 - DPF: {87056D28-9730-4A47-B9F9-7E890B62C58A} (WildfireActiveXHost Class) - http://www.gamehouse.com/games/tumblebugs/axhost.cab

O16 - DPF: {BFF1950D-B1B4-4AE8-B842-B2CCF06D9A1B} (Zylom Games Player) - http://game01.zylom.com/activex/zylomgamesplayer.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL

O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe

O23 - Service: Acer Media Server - Acer Inc. - C:\Program Files\acer\Acer eConsole\MediaServerService.exe

O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe (file missing)

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

O23 - Service: Sunbelt Personal Firewall 4 (SPF4) - Sunbelt Software - C:\Program Files\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe

--

End of file - 11993 bytes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 1
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Niet zozweer vanwege malware, wat zijn je systeem specificaties?

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'

Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O3 - Toolbar: (no name) - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - (no file)

Sluit alle open vensters en klik op 'fix checked'

Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:

  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Plaats dit logje in je volgende post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Onderwerp: Hoe werken automatische ondertitels en zijn ze echt betrouwbaar? Gebruiker: Filmfan123 Hey allemaal! Ik vind torrents en Popcorn Time echt chill, maar ik heb een vraagje. Hoe werken automatische ondertitels eigenlijk? En zijn ze wel betrouwbaar? Ik heb ze een paar keer gebruikt, maar soms klopt het niet echt. Iemand die me daar meer over kan vertellen? Expert: TechGuru89 Hey Filmfan123! Goede vraag! Automatische ondertitels worden meestal gemaakt door software die spraakherkenning gebruikt. Dit betekent dat de software probeert te ‘luisteren’ naar wat er gezegd wordt in de video en dit omzet naar tekst. Heel gebaseerd op wat het hoort, dus het kan soms best wat misgaan. Bijvoorbeeld, als iemand heel snel of met een accent spreekt, kan de software dat moeilijk verstaan. En als er achtergrondgeluiden zijn, kan dat ook invloed hebben. Zo krijg je soms zinnetjes die totaal niet kloppen. De betrouwbaarheid hangt dus af van een paar dingen: Kwaliteit van de audio: Hoe duidelijker de spraak, hoe beter de automatische ondertitels. De taal en het accent: Sommige talen en accenten zijn moeilijker voor de software om te begrijpen. Softwarematige updates: Sommige programma’s worden beter naarmate ze meer gebruikt worden en feedback krijgen. Als je echt wilt dat de ondertitels kloppen, is het het beste om naar gebruikers-gegenereerde ondertitels te kijken. Vaak maken fans of andere kijkers ze en die zijn vaak veel nauwkeuriger. Maar als je gewoon iets wilt kijken, zijn automatische ondertitels een prima start! Hopelijk helpt dit! Gebruiker: GamerGal80 Thanks, TechGuru89! Super duidelijk! Ik had geen idee dat het zo werkte. Ik neem aan dat fansub groepen echt herkenbaar zijn, toch? Dat geeft weer meer keuze. Gebruiker: MovieLover45 Ja, dat klopt! Fans zijn meestal echt gepassioneerd over wat ze doen. Maar…. hoe weet je nou welke ondertitels goed zijn? Ik ben altijd bang dat ik iets verkeerds download. Expert: TechGuru89 Goede vraag, MovieLover45! Kijk vooral naar de feedback en beoordelingen van andere gebruikers op sites waar je ondertitels download. Vaak staat er ook bij wie ze gemaakt heeft en of ze betrouwbaar zijn. Het kost misschien wat meer tijd, maar het is het waard voor een goede kijkervaring! Gebruiker: SneakyViewer Ik gebruik altijd de ondertitels van OpenSubtitles, die zijn meestal betrouwbaar. Al moet je wel ff goed kijken want soms zijn ze dubbel, haha! Ook altijd goed om even de laatste versie te checken. Gebruiker: OldSchoolFan Geef mij maar de goed oude DVD-ondertitels. Die waren altijd spot-on. Of gewoon de originele taal met Engelse subs. Ik vind die automatische gedoe vaak echt te bagger. Gebruiker: Filmfan123 Dank jullie wel voor de uitleg! Ik ga er zeker op letten. Misschien ga ik ook fanmade ondertitels proberen. Ik wil gewoon niet meer in de war raken met wat ze zeggen, haha! Gebruiker: ChillGuy777 Haha, maak je geen zorgen, Filmfan123. Iedereen heeft wel eens die momenten dat je denkt “huh, wat zei hij nou?”. Goede ondertitels maken echt een verschil! Gebruiker: PopcornKing En vergeet niet, als je in een drukke kamer kijkt, gebruik de ondertitels altijd! Dan mis je de grappen niet. Niets zo frustrerend als niet snappen waar iedereen om lacht, haha! Gebruiker: TechGuru89 Precies, PopcornKing! En voor diegenen die twijfelen, experimenteer met verschillende opties. Je vindt snel wat voor jou het beste werkt. Veel kijkplezier allemaal! Gebruiker: MovieLover45 Zal ik zeker doen! Nu heb ik meer opties. Bedankt voor de tips. Dit forum is echt een gouden plek voor info! Gebruiker: Filmfan123 Ja, echt super fijn! Ben blij dat ik de vraag heb gesteld. Tot de volgende binge-sessie! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: FNV eist 6 procent loonsverhoging in komende onderhandelingen Gebruiker: Janneke89 Hey allemaal! Ik las ergens dat de FNV een loonsverhoging van 6 procent wil. Kan iemand uitleggen waarom dit zo belangrijk is? Expert: Rob de Econometrist Hoi Janneke, goede vraag! De FNV, dat is de grootste vakbond in Nederland, vraagt om 6 procent loonsverhoging omdat de kosten van levensonderhoud flink zijn gestegen. Denk aan de prijzen van boodschappen, energie en huur. Als je salaris niet meegroeit, houd je er steeds minder aan over. Stel je voor: je verdient nu 2000 euro per maand. Met een loonsverhoging van 6 procent krijg je 120 euro extra per maand. Dat lijkt misschien niet veel, maar het kan net dat beetje zijn waarmee je jouw rekeningen makkelijker kunt betalen. De inflatie, dat is de stijging van prijzen over het algemeen, heeft invloed op wat we kunnen kopen. Als je salaris stilstaat, verliest het simpelweg aan waarde. De FNV wil dat werkgevers erkennen dat werknemers recht hebben op een eerlijke beloning die meegroeit met deze stijgingen. Dus hun eis is eigenlijk een manier om de koopkracht van mensen te beschermen. Daarnaast, als de werknemers meer verdienen, kan dat ook positief zijn voor de economie. Mensen gaan meer uitgeven, wat weer goed is voor bedrijven. Zo werkt dat eigenlijk: als we allemaal meer kunnen kopen, blijven de bedrijven draaien en kunnen ze ook weer meer mensen in dienst nemen. Hopelijk is het zo wat duidelijker! Laat maar weten als je nog meer vragen hebt. Reacties van gebruikers: Gebruiker: PietjePuk Thanks Rob! Dat maakt het wat duidelijker. Maar, gaan werkgevers dit zomaar accepteren, denk je? Gebruiker: Sarah123 Ja, dat vraag ik me ook af. Werkgevers willen vaak niet veel meer betalen. Die zullen vast zeggen dat het niet kan, omdat de winst te laag is. Expert: Rob de Econometrist Klopt, dat is vaak een punt van discussie. Werkgevers zeggen dan vaak dat ze al met dunne marges werken. Maar aan de andere kant is het ook belangrijk dat ze begrijpen dat goedbetaalde werknemers gelukkiger en productiever zijn. Dus dat moet een gesprek zijn dat beide kanten moet zien. Gebruiker: Hanzo_99 Ik werk in de horeca en ik merk echt dat de kosten de pan uitrijzen! Ik moet steeds meer betalen voor mijn boodschappen. Gebruiker: Marga72 Precies, Hanzo! En dan heb je ook nog eens die stijgende huurprijzen. Als je al je rekeningen hebt betaald, blijft er vaak niet veel over. Gebruiker: KoenK Hoor ik het goed? 6 procent? Dat lijkt me best veel. Misschien iets te hoog? Wat denken jullie? Gebruiker: Sarah123 Koen, dat is in feite wat we nodig hebben. Als je kijkt naar de inflatie, is het eigenlijk niet eens genoeg om bij te blijven. Gebruiker: Janneke89 Bedankt voor de reacties, iedereen! Ik snap nu beter waarom het zo belangrijk is. Als dit allemaal zo doorgaat, wat kan ik dan zelf doen om te helpen? Expert: Rob de Econometrist Dat is een goede vraag, Janneke! Je kan lid worden van de FNV of een andere vakbond. Hoe meer leden ze hebben, hoe sterker hun positie. Daarnaast, praat met je collega’s en sluit je aan bij de discussie. Samen staan jullie sterker! Gebruiker: PietjePuk En niet vergeten: op de hoogte blijven van de onderhandelingen! Het is goed om te weten wat er speelt. En wie weet, misschien kunnen we zelf ook iets organiseren! Gebruiker: Marga72 Ja! Sterk zijn en samen optrekken. De werkgevers kunnen niet om ons heen. Laten we hopen dat ze luisteren. Gebruiker: Hanzo_99 Precies! Laten we de handen ineen slaan. Sterk blijven en voor onze rechten opkomen! Einde discussie Lees het volledige bericht hier
    • GamePeter: Hey allemaal! Ik heb een probleem met mijn SD-kaart in mijn Switch. Hij werkt gewoon niet meer en ik kan er geen spellen op installeren. Heeft iemand tips of oplossingen? Alvast bedankt! ExpertGamingGuru: Hey GamePeter! Dat klinkt echt vervelend. Er zijn een paar dingen die je kunt proberen om het probleem op te lossen. Hier zijn wat stappen: Controleer de SD-kaart: Kijk of de SD-kaart goed in de Switch zit. Soms kan het helpen om ‘m er gewoon even uit te halen en weer in te doen. Test de SD-kaart op een andere apparaten: Stop de SD-kaart in een computer of een ander apparaat (zoals een camera) om te zien of hij daar wel herkend wordt. Dit helpt om te bepalen of de kaart zelf misschien kapot is. Formateer de SD-kaart: Als je belangrijke bestanden hebt, is het slim om een back-up te maken. Je kunt de SD-kaart formatteren op je computer. Zorg ervoor dat je hem formatteert naar FAT32, dat is het beste voor de Switch. Check de capaciteit: Zorg ervoor dat je SD-kaart niet te groot is. Niet alle Switch-modellen kunnen grote kaarten aan (meer dan 256GB kan soms problemen geven). Software-updates: Zorg ervoor dat je Switch up-to-date is. Soms kunnen updates problemen met opslag oplossen. Als niks helpt, kan het zijn dat je SD-kaart gewoon het einde van zijn levensduur heeft bereikt. In dat geval zou ik een nieuwe kopen. Hopelijk helpen deze tips! NinaSwitch: Dank voor de tips, GamingGuru! Ik had ook problemen met mijn SD-kaart laatst, maar het bleek dat ik ‘m gewoon verkeerd had geplaatst. HenkieHenk: Ik had ook zo’n probleem met een goedkope SD-kaart van een onbekend merk. Nu gebruik ik een Samsung kaart en die werkt perfect. Misschien is het ook de kwaliteit van de kaart die speelt. Kimmy: Mmm, ik zag dus dat ik geen back-up had gemaakt voordat ik ging formatteren. Kan ik het nog terughalen? GamingGuru: Als je geformatteerd hebt zonder een back-up, is het lastig om alles terug te halen. Er zijn wel programma’s om verloren bestanden te herstellen, maar die werken niet altijd. Het beste is om nogmaals te leren van je ervaring: back-ups maken, altijd! GamerGirl123: Ik had mijn SD-kaart in mijn Switch gelaten terwijl ik hem in de dock had. Na een tijdje deed ‘ie ook vreemd. Iemand anders dat meegemaakt? Heb ik mss iets kapot gemaakt? HenkieHenk: Ja, dat heb ik ook wel gehoord. Maar gewoon erin houden kan geen kwaad, lijkt me. Ik doe dat ook. Je moet wel opletten dat je Switch niet te warm wordt! FritsDeSwitch: Yo! Kan je ook een andere merk SD-kaart proberen? Heb zo’n SanDisk kaartje besteld en die blijkt echt super. NinaSwitch: Ik ga ook voor een SanDisk, hoor. Tot nu toe hoor ik alleen maar goede dingen. Laat je weten of het helpt, GamePeter! GamePeter: Bedankt voor de tips iedereen! Ik ga het allemaal even uitproberen. Hopelijk kan ik snel weer gamen! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • lenny05186 heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...