Spring naar bijdragen

PC Herinstallatie - formatteren, wat nodig?


gkeeee

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  345
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

heey, ik heb een virus op pc, ik wil het formatteren, maar ik heb geen cd voor het formateren, en ik kan ook niet  op pc gaan, hij start de hele tijd opnieuw op, ik heb nu wel een cd (van me vriend gekregen) maar die installeert alleen windows, dus mijn vraag is hoe kan ik me pc formateren? moet ik daarvoor een cd hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 345
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

dat kan je gewoon doen met je windows cd. dan moet je instellen in de bios dat je pc opstart van af de cd en dan goed kijken welke optie,s je heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  140
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik zal het je even uitleggen,

je pakt de windows CD die je nodig hebt (beste de versie die er nu ook al opstaat)

je steek de cd erin

dan start de windows setup (installatie) van zelf op.

dan gaan ze vragen opwelke harde schijf je hem wilt installeren duid aan welke,

er gaat komen dat er al een windows op die harde schijf staat, ze zeggen dat die de naam 'windows.old'

gaat krijgen, die je niet meer kan opstarten daarna, zodra windows opnieuw is geinstalleerd.

start je je pc terug op zet je er een deftige anti-virus op en let je een beetj op wat je op je pc haalt, geen links via msn klikken, oppassen met wat je download!

zodra alles in orde is kan je beste het bestand "windows.old' verwijderen daar kan je toch niks meer mee doen...

als je nog vragen hebt , ask me! O0

veel succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 140

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Naast de Windows-installatie moet je uiteraard ook nog de updates installeren en drivers downloaden, vergeet dat niet. Wel in de goede volgorde, dus eerst updaten en dan pas drivers installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  140
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

bedankt voor de correcties tom,

een mens vergeet soms nogal is iets e :-[

namelijk dit was wel iets heel belangrijk  ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 140

  • Bijdragen:  345
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik had de cd ingestopt en installerde windows opnieuw, hij doet het niet, hij kon veel dingen niet vinden, ik drukte op ok, en er kwamen steeds nieuwe dingen die hij niet kon vinden op cd, toen hield ik het cd eruit en starte het zonder cd op, toen kwam het instalatie beeld van windows en er stond stop de cd in om doorte gaan met het instaleren van windows, maar er komt steeds weer die berichten dat die veel dingen niet kan vinden op cd, maar de vorige keer toen ik windows cd gebruikte deed hij het wel goed (een maand geleden toen ik andere problemen had), en trouwens tijdens het instaleren van windows flikkert het beeld aan en uit,

allemaal bedankt voor julie reacties ik ga het uitproberen


Post Merge: april 26, 2009, 01:46:46 pm

dat kan je gewoon doen met je windows cd. dan moet je instellen in de bios dat je pc opstart van af de cd en dan goed kijken welke optie,s je heb

die cd is geen master dvd, het is een cd met gekopieerd windows erop, het heeft geeen menu net als die master dvd@s


Post Merge: april 26, 2009, 01:49:30 pm

kan ik geen programma vinden en downloaden (voor het formateren) en dan op cd branden en in me pc stoppen en formateren??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 345

  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Ja dat kan, Killdisk formateerd ook je pc, maar dan heel grondig dus het kan zijn dat het wat langer duurt.

Maar formateren kan ook via Windows CD/DVD, dit raad ik het meest aan.

Ik raad aan om een andere windows CD/DVD te branden en dan opnieuw te proberen, met het flikkeren van het scherm kan zijn dat de drivers voor de videokaart/monitor worden geinstalleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,6k

  • Bijdragen:  345
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik heb het probleem al opgelost maar bedankt voor jullie reacties, ik heb het probleem opgelost door de dvd master te gebruiken van mijn vriend(hij heeft dezelfde pc als die mijne)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 345

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...