Spring naar bijdragen

Goedkope game PC


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

't Is alweer meer dan een maand geleden dat die samenstelling is gemaakt... Als een samenstelling twee weken oud is, valt er al niet goed meer mee te werken. We zullen weer opnieuw moeten beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Reacties 48
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

is het echt niet mogelijk, het spijt me dat het weer opnieuw moet, maar door de prijs die hoger uitviel dan verwacht moest ik langer wachten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Is niet zo erg hoor. ^^ Een samenstelling is zo gemaakt. Ik heb nu echter wel voor een AMD systeem gekozen, die ook wat goedkoper uitvalt dan wat we eerder hadden.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B207751%5D=1&product%5B76971%5D=1&product%5B58761%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B92113%5D=1&product%5B198869%5D=1&product%5B71286%5D=1&product%5B198681%5D=1

Ik heb nog wel één vraagje: hebben jullie thuis een draadloos netwerk, zodat je een draadloze netwerkkaart moet hebben om verbinding met internet te kunnen maken, of ben je gedraad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

draadloos, en doordat we wat langer wachtten heb ik nu wel budget voor 600 euro, dus kunnen we deze pc verbeteren :):)

pff vergeten, ik heb nog een netwerkkaart liggen dus die hoeft er niet bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wat heb je liever? Meer harde schijfruimte (20 euro), een sterkere processor (30 euro), een processorkoeler (36 euro), een betere kast (30 euro), een snellere videokaart (22 euro) en/of een voeding waarmee je een tweede videokaart kunt aanschaffen (40 euro)? Je hebt een euro of 60 te besteden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

als ik die voeding voor een 2e videokaart doe, kan ik dan deze videokaart + een DX11 videokaart doen, of moet ik dan 2 DX11 videokaarten nemen. Als dit werkt wil ik ook nog wel een sterkere processor( past nog wel in mn budget :P)

Als dat niet werkt valt harde schijf af, kast ook, videokaart ook, en de voeding ook, dus komen we uit op processor en processor koeler, wat uitkomt op ongeveer 60 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Mja, het ging me vooral even om de harde schijf en de kast. Die hoef je niet verbeterd te zien, dus kan ik in het andere investeren. Dat wat je zegt werkt niet, omdat je bij ATI kaarten voor CFX gebonden bent aan een GPU van dezelfde lijn (dus een aantal verschillende gaan nog wel met elkaar samen, klik) en bij nVidia alleen dezelfde GPU in SLi kunt zetten. Je kunt echter ook vooruit denken, want het zou kunnen zijn dat je later twee DX11 kaarten (als je daar toch naartoe gaat) in CFX wilt stoppen en dan zou het jammer zijn als je voeding dat niet aankon. Daarentegen is het wel weer zonde als je nu zo veel geld investeert in een voeding (en moederbord!) die je toch niet volledig gaat benutten. Ik laat het maar even voor wat het is en ga met je mee, maar ik zou er nog wel even over nadenken.

Een snellere videokaart was nog wel een mooie optie geweest, maar de Sapphire die ik voor je heb geselecteerd, is echt van hele goede kwaliteit en die laten we dus voorlopig even staan. Als je al vrij snel gaat upgraden, is de HD4870 zijn meerprijs misschien niet waard. De snellere CPU is wel weer aardig duurder voor slechts 200 MHz, iets wat je met de goede CPU koeler heel gemakkelijk kunt opheffen en natuurlijk ook kunt overtreffen. Dan heb je nog zat budget over om toch nog een HD4870 te nemen, wil je dat? Zo nee, dan houden we 50 euro budget over.

Ik bedenk me echter net iets: hebben we het al over assemblage gehad? De vorige keer waren we nog maar op de helft van het verhaal, dus het zou kunnen dat we dat nog niet besproken hebben. Assemblage is dus het in elkaar zetten van de pc. Dat kan gebeuren door Azerty, wat je 60 euro kost, maar je kunt het ook zelf doen. Mocht die assemblage er dus nog bijkomen, ben je precies op budget.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

xD 2e keer dat je van de assemblage vraagt, nee dat is niet nodig:P

Ik snap het hele verhaal niet zo erg, maar wat zou jij me aanraden om het beste games te spelen, ik heb waarschijnlijk tegen de tijd van DX11 enz wel weer voldoende geld om up te graden.

Een vraagje dat ik eerst ook gesteld had en dat toen volgens mij met een processorkoeler moest. Is deze PC een beetje stil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik ben erg gesteld op de vorm van de videokaart zoals die er nu uitziet. Ik heb zelf bijna zo'n zelfde kaart in handen gehad (dual-slot Sapphire) en ik moet zeggen dat hij er erg gelikt uitziet en bijna geen geluid produceert. Van het alternatief (PowerColor HD4870) valt de kwaliteit nog af te wachten, maar dat is wel een aardig stukje betere kaart voor slechts 20 euro meer. Ik vind het een lastige kwestie... Weet je wat? Omdat je later toch gaat upgraden (maar dan moet je het wel doen! :P), raad ik nu gewoon die Sapphire HD4850 aan die in de samenstelling staat. Die is gewoon prima.

De reden dat ik dat doe, ligt bij de processor. Ik kan, nu ik zeker weet dat je geen assemblage hoeft, een wat sterkere CPU toevoegen. Samen met een goede CPU koeler kun je dan nog een heel eind komen met overclocken en heb je gewoon een supersetje in handen. Als je later gaat upgraden naar een snellere videokaart, kom je zeker niet in de problemen met de CPU. Houd er echter wel rekening mee dat je geen supersterke voeding hebt en dus maar één (niet al te zware) kaart kunt aanschaffen.

Het probleem ligt nu nog bij de netwerkkaart. Die moet ik er nog bijdoen en die kost zo'n 25 euro (60 euro voor een N-kaart als je een N-router hebt). Dan zou je dus op het volgende totaal uitkomen:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B939%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B198908%5D=1&product%5B204552%5D=1&product%5B215038%5D=1&product%5B71286%5D=1&product%5B92113%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B58761%5D=1&product%5B76971%5D=1&product%5B207751%5D=1

Is dat qua budget te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

jup dat moet lukken, nu komt mijn verjaardag er ook bijna aan, en wil ik daar graag een monitor voor, het budget is 150-200 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ik denk dat ik 22" wel genoeg vind, in ieder geval héél erg bedankt voor het 2 keer samenstellen van mijn PC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nja, geen probleem. :) 't Is zo zonde als het bijna af is en je het dan laat zitten. :P Nou ja, nog maar even over de monitor... Je hebt de laatste tijd heel veel van die 21,5" monitoren met een beeldverhouding van 16:9, tegen 16:10 van de 22" monitoren. De resolutie van een 21,5" 16:9 monitor is meestal 1920x1080 (= 1080p), die van een 22" 16:10 monitor meestal 1680x1050. Heb je met deze informatie een bepaalde voorkeur gekregen, of maakt het je niet uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

het maakt me niet uit, doe maar de resolutie die het beste bij mijn pc past  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik vind zelf de 16:9 monitoren het mooist, maar die zijn ook wat nieuwer. :) Wat mij betreft kun je kiezen tussen de BenQ E2200HD, de Samsung P2250 of de Samsung P2270.

Met de eerste monitor heb ik ervaring en ik moet zeggen dat hij oogt en werkt als een budgetmonitor (plasticachtig, etc), in tegenstelling tot een Samsung (2232BW) die ik hier heb staan. Als je wat meer geld voor een monitor wilt uittrekken, kun je voor de P2270 gaan, die is slechts 3 centimeter dik. Het mooie is dat er een DVI-I aansluiting achterop de videokaart zit die nu in je samenstelling staat en er een DVI-I input op de P2270 zit. Dan hoef je tenminste niet met allerlei verloopstekkertjes te werken. Een DVI-I kabel zit standaard bij de monitor, dus je hoeft verder niets aan te schaffen.

Nog wel even wat anders: een muis, toetsenbord en boxen heb je dus niet nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

nope, nou dan ben ik er helemaal uit, dat word bestellen en daarna bouwen:D heel erg bedankt en ik meld het wel als ik tegen verdere problemen aanloop:).

Ik heb trouwens nog 1 vraagje, op basis waarvan kies je de onderdelen, hoe weet je of iets "bottleneckt"(ofzo) niet omdat ik je niet vertrouw, maar omdat ik het ook wil leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Over bottlenecken heb ik het wel gehad, zonder de term te gebruiken. Het houdt simpelweg in dat één component de rest zo in prestatie beperkt, dat je hele systeem aanzienlijk trager is dan gebruikelijk bij een pc met dezelfde specificaties. Meestal betreft dat de CPU. Ik heb nu dus juist een aanzienlijk snelle CPU gepakt, om eventuele bottlenecking bij een DX11 kaart te voorkomen. Ik denk echter niet dat dat gebeurd was, want dan praat je echt over enorme verschillen in CPU's en dat zijn het niet. De X3 710 was snel zat om niet te bottlenecken bij een setje flinke videokaarten, de X4 945 nog minder.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt. Bottlenecking komt dus alleen voor bij wat verouderde hardware (CPU's) waar je ineens een hele snelle (set) videokaart(en) mee laat samenwerken. De prestaties van die kaarten worden dan niet volledig benut => bottlenecking.

Welke monitor neem je trouwens? De P2270?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

nee de p2250, ja ik weet wat bottlenecken is, maar hoe weet je als je een pc samenstelt DAT het bottleneckt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je dat vraagt, weet je blijkbaar niet wat bottlenecken is. ;) Als je een pc samenstelt, bottleneckt er niks. Ja, als je een opstelling van HD4870X2's in CFX maakt of zo, dan kan de CPU nog wel eens gaan bottlenecken. Maar ja, dan heb ik ook het idee van "moet je dat maar niet doen".

De P2250 heeft geen DVI-I ingang, maar DVI-D en dus zul je met een adaptertje moeten gaan werken. Of je moet de gok nemen dat het past, wat ook het geval kan zijn. Het ligt eraan wat voor kabel ze meeleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

en op basis waarvan kies je de andere onderdelen, er moet toch een rede zijn dat je de ene videokaart neemt ipv de ander met dezelfde prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

er moet toch een rede zijn dat je de ene videokaart neemt ipv de ander met dezelfde prijs.

Ik zelf als ik pc's samenstel, ik reviews door lees over de gekozen componenten, en goede alternatieven zoek. Als ik in reviews lees dat die ene GPU weer beter is, neem ik die. Moet natuurlijk wel in het budget blijven.

En gewoon veel reviews lezen, zo bouw je wat ervaring op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

heey,

Tom, heel erg bedankt voor het helpen met het bouwen van mijn nieuwe pc, hij staat er nu al een tijdje en doet het prima ;D, maar ik ben nu weer terug van vakantie, en ben zelf wat meer begonnen met de hardware van computers, en het bouwen enzo lukt prima. Dit heb ik ook een tijdje kunnen oefenen doordat ik oude pc's van m'n familie kreeg.

Daar heb ik me dus een tijdje mee beziggehouden, maar nu wil ik zelf samenstellingen maken(niet kopen, dat kost me te veel geld :P) en toen bedacht ik me, waar begin je eigenlijk mee. wat is het eerste onderdeel dat je uitkiest? en ik ben in iedergeval héééél blij als jullie nog een bbg maken:).

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Pfoe... samenstellingen maken is in ieder geval gemakkelijker dan een pc assembleren. Je hebt een aantal basiscomponenten:

- Behuizing

- Brander

- Moederbord

- Processor

- Geheugen

- Videokaart

- Harde schijf

- Voeding

De eerste twee daarvan, de behuizing en de brander dus, zijn niet van belang voor de samenstelling aangezien je bijna elke behuizing en brander toe kunt voegen, afhankelijk van wat je nog wilt. Het gaat eerst om het moederbord, aangezien je daarna kunt bepalen wat voor CPU en geheugen je nodig hebt. Het moederbord, de CPU en het geheugen wordt tweedehands eigenlijk altijd samen verkocht als "upgradesetje". Logisch, want dat bepaalt de basis. Als je die dingen hebt, kun je kijken naar de wensen van degene die het systeem nodig heeft: gamers hebben bijvoorbeeld een goede videokaart nodig en dus voeg je die toe samen met een voeding die daarbij past. Als laatste doe je dan de harde schijf, die ook afhankelijk is van de wensen van de koper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

oke dankjewel eerst ging ik altijd gewoon een beetje samenstellen, en dan kwam ik er op het eind achter dat ik nog wat vergeten was :s. Maar nu ik klaar ben met mijn PC en mijn vragen gesteld heb kan dit topic toch op slot?

oja, ik had uiteindelijk toch de p2270 gekregen :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...