Spring naar bijdragen

nieuwe pc


Gast Wimpy

Aanbevolen reactie

hallo,

ik krijg binnenkort(over ongeveer een maand) een nieuwe pc, met een redelijk hoog budget: 1200-1400 euro. ik heb al een paar dingen die ik er graag in wil, zie hier. er zitten nog geen voeding, videokaart en mobo in, maar ik wil graag CfX/SLI hebben en een moederbord met e-sata.

Wimpy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Paar vragen:

- Moeten er verdere randapparatuur bij?

- Moet die worden geassembleerd?

- Neem aan dat je doelen gamen zijn?

- Heb je genoeg aan 1 TB? Of moet die in RAID 0 of 1?

/Edit:

Heb nu dit

Met assemblage erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Beide samenstellingen vind ik niet optimaal. Als ik in de gelegenheid ben, zet ik zelf even een assemblage neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

- geen randapparatuur, heel misschien muis en toetsenbord

- ja

- jep

- RAID 0=dat 2/meer schijven als 1 schijf werken, met dubbele snelheid toch? doe maar 2TB

even over de videokaart, volgens een vriend van mij heeft de HD4890 een betere prijs/prestatievermogen, klopt dit?

en nog even over de prijs, het maximum is 1400 euro...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

even over de videokaart, volgens een vriend van mij heeft de HD4890 een betere prijs/prestatievermogen, klopt dit?

Mwa, ze liggen ongeveer gelijk. Ik raad je toch aan om niet al te hoog te gaan zitten op dit moment, omdat de DX11 kaarten over een half jaartje nogal sterk vertegenwoordigd op de markt zullen zijn. Dat houdt in dat je nu ook met een wat goedkopere videokaart of HD4770 CFX setje wel af kunt, als je dat tenminste wilt.

Raid0 is trouwens wel leuk, maar je bent je data kwijt als één van de schijven crasht of zelfs kapot gaat. Raid1 is nutteloos tenzij iemand daar sterk om vraagt.

Muis en toetsenbord heb je heel goedkoop, maar ook wat duurder. Je hebt bepaalde setjes die rond de 70 euro kosten en redelijk comfortabel zijn, die kan ik aanraden. Het ligt er een beetje aan wat je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Eigenlijk een hele belangrijke vraag:

Op wat voor resolutie speel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

  • 0
  • 52

@JFK: we hebben nou een HD-Ready tv, maar over 3-4 maanden krijgen we een Full HD tv...

@trippsp: ik zoek eigenlijk een betere videokaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@JFK: we hebben nou een HD-Ready tv, maar over 3-4 maanden krijgen we een Full HD tv...

@trippsp: ik zoek eigenlijk een betere videokaart

Ja maar wat is de resolutie daarvan?

En de HD4870X2 is zeker een hele goed kaart, net iets minder dan een GTX 295. Maar dit allemaal ligt eraan op wat voor resolutie je speelt. Want sommige videokaarten zijn beter op lagere resolutie, en sommige op hogere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hmm dan wordt het een moeilijke keuze,

want tegen die tijd dat jij je nieuwe TV hebt, zijn er ook weer nieuwe videokaarten en wellicht DX 11 kaarten. Als je dan nu 300 à 400 euro aan een videokaart uitgeeft, is dit misschien niet de beste keuze voor in de toekomst.

Dan doe je er beter aan om nu gewoon 1 HD 4770 te nemen (bijvoorbeeld), omdat dat nog goed te doen is op je resolutie waarop je nu speelt.

Maar dat is jouw keuze.

Dus je kan er voor kiezen om nu een dure videokaart te kopen. Of 1 wat goedkopere videokaart, die toch nog aardig goed is, maar niet al te duur zodat je wat geld overhoud voor later en kan upgraden naar een DX11 setup.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je gaat de pc dus op je tv aansluiten? Een videokaart met HD uitgang is dus niet zo heel erg overbodig. Hoe heb je dat nu geregeld? Nou ja, ik raad gewoon een HD4770 aan, al dan niet in CFX. Als je dat doet, kun je over een half jaar upgraden naar een goede DX11 opstelling en bespaar je nu wat geld. Lijkt je dat wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

ik heb nu een heel slechte pc, met een geforce 6150LE, dus dat wil niet echt op zo'n tv... dan doe ik 2 4770's in CFX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Met zo'n resolutie heb je daar wel iets aan, maar het schaalt niet 100%. Dat betekent dat je niet de volledige prestaties uit de tweede HD4770 trekt, maar zo ongeveer 70% als ik goed kan schatten. Zeker als je al vrij snel gaat upgraden heeft het niet veel zin om nu meer geld uit te geven aan iets wat je straks gaat verkopen of op zolder gaat leggen. Ik raad dus aan om het bij één HD4770 te houden, zodat je meer geld overhoudt voor een sneller setje DX11 kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb het moederbord, dvd-brander veranderd en de voeding toegevoegd:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B94646%5D=1&product%5B82662%5D=1&product%5B196159%5D=1&product%5B97107%5D=1&product%5B213074%5D=1&product%5B102042%5D=1&product%5B81174%5D=2&product%5B196104%5D=1&product%5B195986%5D=1

Met 700 watt heb je denk ik genoeg voor upgraden.

Maar weet je zeker dat je perse deze kast wilt? Want dit is namelijk een midtower model. Misschien beter voor een Cosmos 1000 te gaan? Zodat je zeker weet je dat later genoeg ruimte hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ziet er prima uit, alleen zou ik die kast niet nemen... 't Schijnt nogal een bakbeest te zijn die herrie produceert. Ik heb vandaag weer de CM690 gezien en ik vind het echt één van de beste kasten waarmee ik heb gewerkt, en nog eens goedkoop ook. Je zou ook de Storm Scout kunnen nemen, al heb je dan geen ruimte voor kaarten ter grootte van een GTX260 of GTX295. Die zijn namelijk 28 centimeter lang, tegen 20.7 cm voor de HD4770. Er zijn nog talloze andere goede kasten te vinden, kijk nog even verder dan die je nu hebt.

Het moederbord is volgens mij alleen geschikt voor CFX, dus SLi zit er straks niet in. Als je dat wel wilt, zou ik de UD4P of de Asus P6T nemen.

De voeding is ok, maar aangezien ik zelf ook ooit over upgraden heb nagedacht, kan ik mijn eigen ervaringen wel even neerzetten. Ik heb namelijk gekozen voor de Cooler Master M620, omdat die modulair is en voldoende stroom levert voor een goede HD4850 CFX opstelling. Als je echt wilt gaan upgraden naar hele sterke kaarten, dan heb je een veel sterkere en duurdere voeding nodig, bijvoorbeeld de Cooler Master M850 of Corsair TX of HX750 of HX850. Die hebben namelijk 4 PEG connectors, waardoor je niet met verloopstekkertjes hoeft te werken om twee 2 PEG connector-gebruikende kaarten aan te sluiten. Als je het later dus houdt bij twee mainstream DX11 kaarten, heb je genoeg aan een M620, maar wil je echt naar twee sterke kaarten, dan raad ik de Corsair HX (of TX, ik weet het ff niet meer) 850 aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Het is belangrijk om even te vertellen welk programma u gebruikt om de bestanden mee te downloaden. Doet u dat met Spotnet zelf of met Grabit, want beide programma's willen nogal veelvuldig verzaken in het compleet binnen halen van content. Als u een programma als SABnzbd gebruikt hebt u de minste problemen om alle content te downloaden. U kan bijv. wat ik eerder al aangaf een NZB bestand aanklikken op bijv. clubnzb.com door de spot (omschrijving) te openen en dan te klikken op de blauwe knop met de tekst Download. Het NZB bestand wordt dan in uw browser opgeslagen in een mapje (Downloads) wat u zelf kan instellen in uw Browser instellingen. U kan ook instellen met welk programma het NZB bestand geopend moet worden door op het NZB-bestand te gaan staan met uw muispijl en dan rechtsklikken en vervolgens "openen met" en dan aanklikken en aanvinken dit bestand altijd openen met deze App. Als je dan voortaan ergens een NZB bestandje hebt gedownload hoef je dat alleen nog maar dubbel te klikken met de muis en wordt het programma geopend en gaat ook direct beginnen met downloaden.

    Marcel1962

    Geplaatst

    Beste, bedankt voor je reactie, ik zal trachten wat meer informatie te geven. Ik heb nu een aantal download sites op mijn computer, waaronder Spotnet, Spotlite en Newslazer. Ook heb ik 3 betaalde newsgroepen, Grabit, Usesnet en XS news, als ik bij Spotnet een bestand opzoek dan zie ik wel de link naar de NZB alleen kan ik deze nergens vinden. Ik zal zoals je voorstelde de handleidingen doornemen, maar misschien kan je me ook nog wat verder op weg helpen, zodat ik toch wat meer bestanden kan gaan vinden.

    Drifter

    Geplaatst

    In de 1e plaats van harte welkom op Duken.nl @Marcel1962. Om te kunnen helpen met probleemvragen is er toch wat meer informatie nodig, want uw uitleg geeft het idee dat u geen of nauwelijks ervaring hebt met het downloaden van Nieuwsgroepen. Het hebben van een account bij een Newsserver en zoeken naar NZB bestanden op bepaalde community's is onvoldoende om iets daadwerkelijk binnen te kunnen halen. Welk programma gebruikt u om de NZB bestanden mee te downloaden (SABnzbd, NZBget, Grabit of Spotnet) . Op Duken.nl staan verschillende Handleidingen (SABnzbd), (NZBget), (Spotnet) die eerst eens gelezen moeten worden om te weten wat je precies moet doen om een NZB-bestand te kunnen downloaden. U noemt Spotnet en Spotlite, maar hebt u het dan over de software versies of over de website indexer die dezelfde beschikbare inhoud laat zien zoals nzbserver.com. De software versies van Spotnet en Spotlite moeten handmatig geupdate (bijgewerkt) worden, want anders krijgt u nooit de nieuwe downloads te zien die dagelijks worden geupload. Als u een NZB hebt gevonden die uw wil downloaden moet dat bestand opgeslagen worden in een mapje dat makkelijk terug te vinden is. Na het opslaan van het NZB-bestand moet dat bestand geupload worden in het programma wat je gebruikt om te downloaden (bijv. SABnzbd of NZBget). Kortom laat even weten wat uw huidige ervaring is of neem even de tijd om wat handleidingen door te lezen en als er dan nog vragen zijn stel die dan gerust.
  • Recente prestatie

    • Vallen heeft zojuist een badge verdient
      3 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...