Spring naar bijdragen

PC samenstellen.


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

hallo,

ik wil graag een computer samenstellen en ik dacht misschien hebben jullie wat advies voor me of kunnen jullie iets voor me samenstellen. ik had namelijk gehoord dat zelf een computer samenstellen veel goedkoper is dan eentje gewoon kopen.

mijn budget ligt rond de 800 euro, dus 850 max.

ik wil de pc hoofdzakelijk gebruiken om te gamen.

verder heb ik ook nog randapparatuur nodig.

ik heb geen netwerkkaart nodig, want we hebben hier al een router en dat soort dingen.

een geluidskaart weet ik niet of dat nodig is.

misschien is 800 euro te weinig, dat weet ik niet, maar als het echt te weinig is om te gamen, kan ik nog wel tot de 900 a 1000 sparen. 1000 is echt de max! dan kan ik de onderdelen wel pas in september kopen. ik weet niet of er dan veel veranderd is op computergebied, maar dan vraag ik het wel weer.

verder had ik ook nog een vraag over het bouwen van de computer. denken jullie dat ik hem zelf in elkaar kan zetten door tutorials te lezen etc. etc. of kan ik hem beter laten in elkaar zetten?

alvast bedankt voor de medewerking. ;)

P.S volgens mij zit ik verkeerd met deze vraag. moet het niet in systemen en assemblage? zoja, kan een moderator hem dan verzetten?


Post Merge: juni 24, 2009, 04:22:26 pm

bedankt voor het verzetten robin. ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Eind 2009 komen Directx 11 videokaarten (bron).

Dus je kan nu voor een Core i7 systeem gaan, met een HD 4770, of als je iets meer wilt een HD 4870. Daarmee kan je zeker nog lekker gamen tot er Directx 11 komt. Dan kan je (als je wilt) weer upgraden.

Daarnaast, als je nog niet heel veel ervaring hebt met het samenstellen van systemen, kan je er ook voor kiezen om alleen de processor, moederbord, processor koeler en indien aanwezig ook geheugen wordt geïnstalleerd. Die is een stuk goedkoper dan een volledige assemblage.

De rest kan je dan zelf doen.

Dus wil je wachten tot Directx 11, en nu gewoon een wat goedkopere videokaart maar die nog wel zeker is geschikt is om mee te gamen.

/edit:

Heb nu een drie systemen:

Core i7

AM3

Core2Duo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

hallo,

ik wil graag een computer samenstellen en ik dacht misschien hebben jullie wat advies voor me of kunnen jullie iets voor me samenstellen. ik had namelijk gehoord dat zelf een computer samenstellen veel goedkoper is dan eentje gewoon kopen.

mijn budget ligt rond de 800 euro, dus 850 max.

ik wil de pc hoofdzakelijk gebruiken om te gamen.

verder heb ik ook nog randapparatuur nodig.

ik heb geen netwerkkaart nodig, want we hebben hier al een router en dat soort dingen.

een geluidskaart weet ik niet of dat nodig is.

misschien is 800 euro te weinig, dat weet ik niet, maar als het echt te weinig is om te gamen, kan ik nog wel tot de 900 a 1000 sparen. 1000 is echt de max! dan kan ik de onderdelen wel pas in september kopen. ik weet niet of er dan veel veranderd is op computergebied, maar dan vraag ik het wel weer.

verder had ik ook nog een vraag over het bouwen van de computer. denken jullie dat ik hem zelf in elkaar kan zetten door tutorials te lezen etc. etc. of kan ik hem beter laten in elkaar zetten?

alvast bedankt voor de medewerking. ;)

P.S volgens mij zit ik verkeerd met deze vraag. moet het niet in systemen en assemblage? zoja, kan een moderator hem dan verzetten?


Post Merge: juni 24, 2009, 04:22:26 pm

bedankt voor het verzetten robin. ;D

Ik ik ben op een AMD systeem uitgekomen ik heb de CPU van 3,2 GHZ genomen, we kunnen ook misschien die van 3,0 ghz pakken.

Ik heb je een behuizing van coolermaster gepakt, deze heeft tenminste een beetje design en ook een goede airflow, je zou ook nog voor de andere CM 690 kunnen gaan, deze kost 20€ duurder, maar heeft dan wel een raampje+leds.

Ik heb je ook een moederbord(mobo) gepakt met raid, en ook niet te duur waardoor we op het randappartuur gebied wat breder zijn.

Ik heb je een dual channel platinum van OCZ gepakt, dit zijn goede kaartjes, met 4gb werkgeheugen.

Ik heb voor de ATI 4870 gepakt, omdat deze toch al snel 30€ goedkoper is dan de 4890, en niet zoveel verschil is, ik zou ook nog kunnen gaan voor 512 mb videogeheugen.

Ik heb voor een dvd+-rw dl writer gekozen, duurder hoeft niet, als je een andere writer wil zeg maar.

Ik heb je een 520 watt voeding gekozen, is genoeg.

En ik heb je een Scherm met HDMI aansluting gekozen.

En ik heb je een gewoon standaard setje boxen, muis, toetsenbord

Dan ziet hij er zo uit:

Azerty.nl

Het scherm kan nog veranderd worden.

Over het assembleren, jij wou hem misschien zelf in elkaar gaan zetten, dit is makkelijk te leren, door middel van video reviews.

Hardware.info tut

Ik zou nog even wachten op de echte hardware experts

Ik hoop dat ik ze al een beetje op weg heb geholpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Waarom raid als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

@ JFK

je had het over wachten tot de directx11 uitkomt. hoe duur zullen die kaarten ongeveer worden dan?

en ik hoef zoals ik zie bij jou samenstelling geen dure muis, toetsenbord en speaker, hiervoor zou ik eerder een betere monitor willen of iets anders beters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...